FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 13. okt, 2017 13:10

Surf skrev:Godt nok en flok forkælede fans der florerer. Her og generelt. Jeg forstår godt, at man gerne vil vinde trofæer. Men jeg synes godt nok det er en nem holdning, at man bare vil have nogen, der kan komme ind og bruge en masse penge.

Fodbolden er syg, og jeg ønsker slet ikke, at der skal sprøjtes flere silly money ind i klubberne. Ja, jeg vil gerne vinde. Men jeg kan også mærke, at det overdrevne pengegriske fokus (både blandt fans og blandt FA/UEFA/FIFA/spillerne/klubberne osv. osv.) dæmper min glæde ved sporten. Sådan helt fundamentalt. Og det er sgu en langt værre ting, end at FSG ikke bruger 2 mia. om året på nye spillere. Tværtimod sætter jeg pris på, at fundamentet er, at klubben skal generere sine egne penge. Så er det måske surt at være fan af en klub, der gør det på den måde, fordi der er længere imellem sejrene. Men de smager bedre, og man bidrager ikke til at gøre sporten mere syg, og dermed ikke til mere elendighed og mindre glæde.
Jeg er meget enig, Surf. I den periode hvor vi ikke har vundet mesterskabet, så er det jo ikke kun købeklubberne, der er stukket af med mesterskaberne. scum har taget en alt for stor del af dem, men det skete med en usympatisk men ret dygtig manager, og så et ret godt kuld af egne udviklede talenter som grundstamme i mange, mange år. Havde vi haft en anden en Souness som manager, så havde vi givetvis haft både Scvhmeichel og Cantona på holdet, og mon så ikke styrkeforholdet var tippet til vores side ?
Det er altså ikke kun penge, der gør det, når vi taler top 6 klubberne. Det hele skal spille hele vejen rundt om holdet og i klubben.
Vi har nu bygget et fundament op, så vi rent faktisk kan byde med på de temmelig tunge drenge, og jeg mener, at vi nu er derhenne, hvor vi kun skal bruge få men rigtig gode spillere i transfervinduerne, og den situation er afgørende at nå hen til.
Keita er sikret, og mon ikke VvD er det til januar eller senest til sommer, og så er vi altså temmelig godt kørene spillermæssigt.
Jeg er helt sikker på, at Klopp er manden, der får os det sidste stykke vej helt op indenfor de næste par år eller 3.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 13. okt, 2017 13:30

Surf skrev:Godt nok en flok forkælede fans der florerer. Her og generelt. Jeg forstår godt, at man gerne vil vinde trofæer. Men jeg synes godt nok det er en nem holdning, at man bare vil have nogen, der kan komme ind og bruge en masse penge.

Fodbolden er syg, og jeg ønsker slet ikke, at der skal sprøjtes flere silly money ind i klubberne. Ja, jeg vil gerne vinde. Men jeg kan også mærke, at det overdrevne pengegriske fokus (både blandt fans og blandt FA/UEFA/FIFA/spillerne/klubberne osv. osv.) dæmper min glæde ved sporten. Sådan helt fundamentalt. Og det er sgu en langt værre ting, end at FSG ikke bruger 2 mia. om året på nye spillere. Tværtimod sætter jeg pris på, at fundamentet er, at klubben skal generere sine egne penge. Så er det måske surt at være fan af en klub, der gør det på den måde, fordi der er længere imellem sejrene. Men de smager bedre, og man bidrager ikke til at gøre sporten mere syg, og dermed ikke til mere elendighed og mindre glæde.
Jeg er helt enig. Jeg syntes det er fedt at vi er nødt til at kæmpe det hårdere for at komme til tops, så betyder det at vi ikke vinder så meget, men ok det var derfor jeg ikke blev Real Madrid fan. grundlæggende syntes jeg vi er i gang med en sund udvikling, det tager tid, men det måtte selv Man City erkende sidste år og de har ellers brugt så rigeligt med penge.
Så har vi sat os selv tilbage med satsninger på Balotelli og Benteke og den slags, det er så forhåbentlig noget FSG har lært af og det syntes jeg det ser ud til.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 13. okt, 2017 13:38

Niels K skrev:I den periode hvor vi ikke har vundet mesterskabet, så er det jo ikke kun købeklubberne, der er stukket af med mesterskaberne
Aaaahh, jeg betragter ikke Leeds, Blackburn og Leicester som købeklubber. Man U tjener også pengene selv. Købeklub blev først et fænomen, da Chelsea blev købt af Abramovich.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Highspeed
Indlæg: 2427
Tilmeldt: søndag, 03. jun, 2007 21:30

Re: FSG

Indlæg af Highspeed » fredag, 13. okt, 2017 14:25

Surf skrev:
Highspeed skrev:Sidenhen føler jeg afmagt ved tanken om at pengene alene afgør det hele.

Det tror jeg ikke at hverken Klopp, FSG eller nogen af os fans kan lave om på.
Det tror jeg såmænd du har ret i. Det ville i hvert fald kræve en helt vild koordineret indsats fra fans på verdensbasis hvis man skal ændre den tendens, og det kommer jo nok aldrig til at ske.

Men omvendt så er det da også bare forbitrende for hele stemningen omkring klubben, hvis man har tænkt sig at være utilfreds indtil ejerne sprøjter flere penge i klubben, eller vi får en ny og stinkende rig ejer. Så kan man jo sidde og være sur og strø om sig med klageri indtil da, og hvad hjælper det? I hvert fald ikke klubben, spillerne, chancen for trofæer - eller ens eget humør for den sags skyld.
Det hedder Liverpool FC i medgang og i modgang - og så må vi få det bedste ud af det.

Som Klopp sagde ved sin ansættelse: "hvis jeg er her om 4 år, så er det jo nok fordi vi har vundet mesterskabet"

Liverpool er min hobby og den skal gerne gøre mig glad og det gør den for det meste, fordi mine forventninger er tilpasset den verden vi lever i ;)
I medgang og modgang - Liverpool FC forever!

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » fredag, 13. okt, 2017 14:28

Jeg er egentlig også enig med Surf og jer andre, men jeg tror blot at for at komme til tops igen skal vi have massive penge på bordet og ikke bare bruge de penge som tv/chl/fans/spillersalg genererer.
Kald det købeklub.. Hvis Liverpool først kommer tilbage som topklub, tror jeg brandet på verdensplan stadig er så stort at det kan løbe rundt!
City og Chelsea havde nærmest ingen fans da de startede deres "eventyr".
Vi har stadig (utroligt nok) en af verdens største fanbaser.
Den vil kun blive endnu større hvis de fornødne midler tilføres for en årrække og hjælper os til helt til tops.
Det kræver at ejerne tør tro på at investeringen betaler sig hjem på den lange bane.
Men gør FSG det ?
Eller passer de bare butikken og optimerer rammerne for derefter at sælge ?
Jeg synes FSG har gjort det fint. De har fået vendt skuden økonomisk, men om de er villige til at satse benhårdt økonomisk, som jeg tror dagens fodboldverden kræver, det er jeg i tvivl om.
Ja jeg hader også at fodbolden er blevet syg, men sådan er det desværre.
Så jeg ønsker mig en "Sheik" med uudtømmelige midler, som kan se at med en massiv investering, kan lave en forretning, der på sigt viser sig at være yderst bæredygtig.
Hvis Scum kan tjene deres egne penge og agere som de gør i transfervinduerne, så kan vi fandeme også!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Highspeed
Indlæg: 2427
Tilmeldt: søndag, 03. jun, 2007 21:30

Re: FSG

Indlæg af Highspeed » fredag, 13. okt, 2017 14:39

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:I den periode hvor vi ikke har vundet mesterskabet, så er det jo ikke kun købeklubberne, der er stukket af med mesterskaberne
Aaaahh, jeg betragter ikke Leeds, Blackburn og Leicester som købeklubber. Man U tjener også pengene selv. Købeklub blev først et fænomen, da Chelsea blev købt af Abramovich.
Købeklub - Sjovt nok er de seneste 13 mester skaber fordelt med :

5 til United (giver SAF æren + evnen til at købe dygtige spillere og skabe en vinderkultur)
5 til Chelsea (giver pengene æren, ser man bort fra Lampard og Terry, så er alle i den klub der udelukkende for pengene)
2 til City (giver pengene æren 100% - ingen er i den klub for andet end pengene)
1 til Leicester (giver æren til fænomenet "mirakler" og takker for at det kan lade sig gøre "are you watching Liverpool")

Jeg sætter kr.500 på Liverpool som mester hvert eneste år til jeg dør, og så håber jeg skal opleve det minimum en gang mere i min tid. Blev fan i sæsonen 1973/74 , så jeg har heldigvis oplevet følelsen 9 gange :dance:
I medgang og modgang - Liverpool FC forever!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: FSG

Indlæg af RedRedRed » fredag, 13. okt, 2017 18:00

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:I den periode hvor vi ikke har vundet mesterskabet, så er det jo ikke kun købeklubberne, der er stukket af med mesterskaberne
Aaaahh, jeg betragter ikke Leeds, Blackburn og Leicester som købeklubber. Man U tjener også pengene selv. Købeklub blev først et fænomen, da Chelsea blev købt af Abramovich.
Tror du overser et bette ord, Drejer. ;)

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 13. okt, 2017 22:20

RedRedRed skrev:
Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:I den periode hvor vi ikke har vundet mesterskabet, så er det jo ikke kun købeklubberne, der er stukket af med mesterskaberne
Aaaahh, jeg betragter ikke Leeds, Blackburn og Leicester som købeklubber. Man U tjener også pengene selv. Købeklub blev først et fænomen, da Chelsea blev købt af Abramovich.
Tror du overser et bette ord, Drejer. ;)
Øv! :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » fredag, 13. okt, 2017 22:33

RedRedRed skrev:
Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:I den periode hvor vi ikke har vundet mesterskabet, så er det jo ikke kun købeklubberne, der er stukket af med mesterskaberne
Aaaahh, jeg betragter ikke Leeds, Blackburn og Leicester som købeklubber. Man U tjener også pengene selv. Købeklub blev først et fænomen, da Chelsea blev købt af Abramovich.
Tror du overser et bette ord, Drejer. ;)
Blackburn var vel PLs første eksempel på, at man kunne forvandle et "lille" hold til et mesterhold via tung investering. Kenny fik jo alle nødvendige midler til rådighed og slog to gange den engelske transferrekord - først med indkøbet af Shearer og siden Sutton.

I mine øjne er Blackburn i allerhøjeste grad eksponent for, hvad man kan opnå med penge inden for fodboldens verden, mens Leicester er den smukke og romantiske historie.

Fordelen i forhold til spændingen i ligaen lige nu er, at der er mange klubber med usandsynligt mange penge, så et enkelt hold ikke bare kan smadre alle andre på indkøb.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » lørdag, 14. okt, 2017 14:23

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:I den periode hvor vi ikke har vundet mesterskabet, så er det jo ikke kun købeklubberne, der er stukket af med mesterskaberne
Aaaahh, jeg betragter ikke Leeds, Blackburn og Leicester som købeklubber. Man U tjener også pengene selv. Købeklub blev først et fænomen, da Chelsea blev købt af Abramovich.
Det skriver jeg jo lige præcis også, at de ikke har. shitty og chel$ea er sådan set de eneste, jeg sætter i den kategori, så det kan sagtens lade sig gøre, og det vil ske

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: FSG

Indlæg af nikand » mandag, 16. okt, 2017 08:07

Blackburn, Liverpool, Man Utd, Man City, Chelsea, til dels Leeds og Arsenal har alle vundet mesterskabet bl.a. Fordi de kunne tiltrække de dyre fyre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 16. okt, 2017 12:33

Highspeed skrev: Købeklub - Sjovt nok er de seneste 13 mester skaber fordelt med :

5 til United (giver SAF æren + evnen til at købe dygtige spillere og skabe en vinderkultur)
5 til Chelsea (giver pengene æren, ser man bort fra Lampard og Terry, så er alle i den klub der udelukkende for pengene)
2 til City (giver pengene æren 100% - ingen er i den klub for andet end pengene)
1 til Leicester (giver æren til fænomenet "mirakler" og takker for at det kan lade sig gøre "are you watching Liverpool")
Som du tidligere skrev, så er de der også for at vinde betydende trofæer og spille med de bedste - samt mod de bedste i CL. Ellers var de taget til Kina. Og du ved jo også godt, at spillere med reel klubfølelse er en uddøende, hvis ikke uddød, race. Det gælder også i Liverpool.

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: FSG

Indlæg af jørgen lk » mandag, 16. okt, 2017 19:02

Kan man antage at Amanda Stavely ikke så på Liverpool men Newcastle?
Newcastle er fremdeles sat til salg..

https://www.nufc.co.uk/news/latest-news ... gs-limited
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

FSG

Indlæg af nikand » søndag, 07. jan, 2018 11:23

Denne tråd skal nok i gang igen. FSG var i sommers ambitiøse holdte på Cou mod Barcelona, hentede spillere til klubben som koste hvad det ville Salah, Ox, Keita. VvD forleden, koste hvad det ville. Ambitiøst og forandret, ikke mere i samme båd som spurs og Arsenal. Men i samme båd som Man U, Chelsea der kan sige nej til de spanske klubber selv om Fx De Gea gerne vil afsted.
Al denne store forandring er lidt et stort og muligvis for stort knæk ift at være en fast topklub. Æv.

Måske FSG har en plan for en afløser eller for at vise fortsat store ambitioner. Men tvivler.
We need a new Fowler...

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: FSG

Indlæg af MP » søndag, 07. jan, 2018 12:40

Mig bekendt var det koks i papirerne på deadline day der betød De Gea ikke blev Real spiller? Ikke fordi Utd nægtede at sælge..

Hvornår har Chelsea eller United sidst holdt på en spiller som Real/Barca gik benhårdt efter og hvor spilleren ønskede et skifte??
Selv da England lå i toppen af Europæisk fodbold formåede United ikke at holde på CR7 eksempelvis, så synes godt nok det er nogle billige skud der bliver fyret afsted mod FSG..
Kan ikke se hvordan de skulle have ageret anderledes i denne saga


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar