FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 24. aug, 2018 10:53

Jeg er altså også ganske tilfreds med FSGs måde at gøre det på. og jeg bryder mig ikke om tanken om at LFC bliver et prestige projekt for en eller anden UAE fyr der har tjent stort på udnyttelsen af slavelignende arbejdskraft.

Ja USA har også problemer i den afdeling og har haft igennem historien, men ok Englands(og resten af Europa) økonomi som vi ser det i dag nyder også stadig godt af de penge de tjente på slaveriet, så det hele er en stor forvirrende gråzone :dontknow: .

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » fredag, 24. aug, 2018 11:01

Der er nu en verden til forskel på hvad der skete tilbage i tiden og hvad der sker i dag.
En gruppe mennesker der vil drive vores klub som en forretning har jo (normalt) en sund tilgang til tingene med at det skal løbe rundt, men at det bedst kan lade sig gøre hvis også der er sportslig succes.
Derfor er jeg MEGET glad for at det ikke er en eller anden sheik der har købt os.

Desuden så viser dette også at FSG ikke nødvendigvis er i gamet for en kortsigtet profitoptimering.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » fredag, 24. aug, 2018 11:04

En fundamental forskel på city og os er jo at vi kører godt fordi FSG har kørt os som en forretning og ikke et legetøj.
De har ikke smidt mia efter os nej, men de har været inde og træffe en række rigtig gode beslutninger hvad angår driften af klubben. De fejl de har begået har de ofte lært af.

Vi køber selv vores spillere. Det er ikke en ejer bagved der har købt en spiller til klubben.
Det giver for mig en helt anden stolthed ved LFC frem for Paris, City, Chelsea osv osv.

Min nok nærmest eneste respekt for scum (hvis det overhovedet er muligt) ligger i at de selv tjener deres penge.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Fowler89 » fredag, 24. aug, 2018 11:09

Filos of Isk skrev:Jeg er altså også ganske tilfreds med FSGs måde at gøre det på. og jeg bryder mig ikke om tanken om at LFC bliver et prestige projekt for en eller anden UAE fyr der har tjent stort på udnyttelsen af slavelignende arbejdskraft.

Ja USA har også problemer i den afdeling og har haft igennem historien, men ok Englands(og resten af Europa) økonomi som vi ser det i dag nyder også stadig godt af de penge de tjente på slaveriet, så det hele er en stor forvirrende gråzone :dontknow: .
Det var da noget sygt noget at sige. Slaveri er en sort plet i menneskehedens historie, endvidere sige at man tjente godt på det er for mig helt forbavsende.

Back to topic.

Jeg er fuldstændig ligeglad med vores ejeres nationalitet, det er udenlandsk investering det hele. Om det er amerikanere, arabere eller kinesere er bare en nuance.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 24. aug, 2018 11:18

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Vores ejere afslog tilsyneladende at sælge klubben for 2 mia. £ i vinters, og jeg er meget glad for, at det ikke blev de nævnte interesserede købere:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... oner-pund/
Af nysgerrig, hvorfor er du specifikt glad for det ikke blev overnævnte købere?
I indlægget før dette, beskrives der, at vi tilsyneladende har mest grund til at være tilfredse med vores ejerskab i Prl af flere grunde bl.a. etiske og moralske. Jeg vil ikke blande TLW ind i dette, men jeg er temmelig sikker på, at fans med tættest relation til klubben som mig foretrækker den størst mulige form for "renhed" omkring klubbens ejerskab, og at det er en af "grundpillerne" i TLW.

Når vi taler om de Forenede arabiske emirater, så er der udfordringer med ligestilling, demokrati, menneskerettigheder, arbejdstagerettigheder osv, osv, og vi er lidt i samme boldgade, når vi taler Kina, så sådanne ejere vil jeg meget gerne undgå i Liverpool.

Vi er bygget nærmest perfekt op fra bunden med FSG, og dem ser jeg meget gerne fortsætte det gode arbejde med alle de dygtige folk, der er ansat i deres tid.
Nu ved jeg ikke om overnævnte eventuelle købere var modstandere af demokrati, menneskerettigheder, arbejdstagerettigheder osv. Men amerikanere er nu heller ikke for fine i den boldgade. Når vi nu er i gang med at slå alle over i en kam.

Jeg synes nu City har fungeret godt, så jeg er på ingen måde skræmt af arabiske købere.
Hvis prisen var rigtig, ville FSG nok heller ikke have været for fine til at sælge. Men som forretning er der meget mere at komme efter for dem. £2 milliarder er ikke nok.
Det er da fantastisk, at du anerkender FSG's arbejde, og vi 2 må nøjes med at være lodret uenige i, hvad der er acceptabelt eller ej, og jeg vil meget hellere have en klub, der kører som en velsmurt forretning, og som ikke er i lommerne på en olisheik's luner (prisen for en tønde olie/behovet for flydende brændstof om nogle år).

Jeg slår ikke alle over en kam, men du kan da læse om Abu Dhabi og UAE, og som jeg læser det, så er han søn af kronprisen af Abu Dhabi, så tættere på den absolutte magt, lovgivning mm, kommer du jo ikke.
Senest rettet af Niels K fredag, 31. aug, 2018 10:33, rettet i alt 2 gange.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » fredag, 24. aug, 2018 12:15

Fowler89 skrev: Det var da noget sygt noget at sige. Slaveri er en sort plet i menneskehedens historie, endvidere sige at man tjente godt på det er for mig helt forbavsende.
Nu er jeg sikker på at Filosoffen ikke på nogen måde roser slaveriet, men blot konstaterer den kendsgerning at en stor del af den velstand i den vestlige verden er skabt gennem slaveriet og udbytningen af 3. verdens lande.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 24. aug, 2018 12:40

ilusio skrev:
Fowler89 skrev: Det var da noget sygt noget at sige. Slaveri er en sort plet i menneskehedens historie, endvidere sige at man tjente godt på det er for mig helt forbavsende.
Nu er jeg sikker på at Filosoffen ikke på nogen måde roser slaveriet, men blot konstaterer den kendsgerning at en stor del af den velstand i den vestlige verden er skabt gennem slaveriet og udbytningen af 3. verdens lande.
Det var ihvertfald det jeg prøvede at sige.


tak til ilusio

Jeg mente selvfølgelig godt som i at man tjente mange penge på slaveriet og ikke at det var en god ting.
Jeg kan ikke huske at være stødt på "tjente godt" brugt som en vurdering af hvor etisk-velfortjente tjente penge har været :dontknow: .
Men anyways, selvfølgelig var -og er - slaveriet en skamplet i vores egen historie(edit: menneskeheden og den vestlige verden), en grund til at jeg er lidt skeptisk overfor penge fra UAE. Men jeg ville også gerne anerkende at vores egne forfædre(i bred forstand) heller ikke var for gode.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » onsdag, 29. aug, 2018 09:24

Billy Hogan med lidt om det finansielle i klubben:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... ponsorene/

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 29. aug, 2018 11:25

Fed læsning. Man U beviste i 1990'erne, at man skal vinde kampen udenfor banen, så vinder man den også på banen. Vi er ved at vinde kampen udenfor banen, og jeg regner med at det er et spørgsmål om kort tid hvornår vi vinder kampen på banen (læs: vinder mesterskabet).
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » onsdag, 29. aug, 2018 23:52


Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: FSG

Indlæg af Jesper » torsdag, 30. aug, 2018 08:18

Niels K skrev:Meget mere fra Billy Hogan:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-13160074
Han taler selvfølgelig i generelle termer, men der er ingen tvivl om, at det i modsætning tidligere virker topprofessionelt i hele organisation. Stadionudvidelsen, som jeg finder interessant, der svarer han ikke direkte, men i modsætning til tidligere, så virker det som om at nu hvor Kirkby-projektet er i fuld gang, at der er allokeret ressourcer til næste step. Og så vidt jeg husker, så har de en tilladelse, der udløber om et år?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 30. aug, 2018 08:59

Vi ser på muligheden for at sælge navne rettighederne til det nye træningsanlæg. scum indkasserer 15 mio. £ om året for dette i 8 år startende fra 2013, så kan vi gøre noget lignende, så er der jo meget mere end betalt for anlægget:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-15087375

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 06. sep, 2018 08:29

Billigere billetpriser til Chelsea-kampen i Liga Cup'en tages vel imod :D

https://twitter.com/spiritofshankly

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 11. sep, 2018 13:18

Der bliver betydeligt flere penge for deltagelse i CL i 18/19 ift. 17/18. Hvis Liverpool når finalen på samme måde som i sidste sæson i dette års CL vil de indkassere 99,6 mio. £, hvor det indbragte 68,4 mio. £ i 17/18.

Hvis vi vinder 3, spiller 2 uafgjort og taber en og går videre til 1/8 finalerne, så vil dette scenarie give ca. 51,5 mio. £.

https://www.liverpool.no/innsikt/2018/9 ... ns-league/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » mandag, 17. sep, 2018 10:35


Besvar