FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 14. jun, 2017 21:45

Surf skrev:
Mambo skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvad var hans forum navn?
Asker Hedegaard Boye var også hans forumnavn.

Jeg genkender nu ikke Mugges syn på ham. Husker ikke at han fik forum på nakken og han kom i mine øjne med nogle ret velreflekterede indlæg. Ligesom jeg i øvrigt er ret stor fan af hans klummer i diverse aviser. Han tager ofte (I hvert fald meget af det jeg har læst fra hans hånd) spændende og mere ukendte historier og fortællinger op fra fodboldens verden.
Jeg er enig i, at AHB er en af de sportsjournalister i DK, der skriver nogle mere interessante og dybdegående sportsartikler i diverse aviser. Det er ellers generelt en mangelvare i dansk sportsjournalistik at skrive sportshistorien. Men lige netop denne artikel fra AHB synes jeg ikke har nogen væsentlig værdi udover at udstille vores ejere på en ret unuanceret måde. Fair nok at opliste transferfejl, men det er jo intet nyt. Og igen: Hvor er de nervøse trækninger?
Ja, det er rigtigt. Nu ringer der en klokke.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Mambo » onsdag, 14. jun, 2017 22:01

Surf skrev:
Mambo skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvad var hans forum navn?
Asker Hedegaard Boye var også hans forumnavn.

Jeg genkender nu ikke Mugges syn på ham. Husker ikke at han fik forum på nakken og han kom i mine øjne med nogle ret velreflekterede indlæg. Ligesom jeg i øvrigt er ret stor fan af hans klummer i diverse aviser. Han tager ofte (I hvert fald meget af det jeg har læst fra hans hånd) spændende og mere ukendte historier og fortællinger op fra fodboldens verden.
Jeg er enig i, at AHB er en af de sportsjournalister i DK, der skriver nogle mere interessante og dybdegående sportsartikler i diverse aviser. Det er ellers generelt en mangelvare i dansk sportsjournalistik at skrive sportshistorien. Men lige netop denne artikel fra AHB synes jeg ikke har nogen væsentlig værdi udover at udstille vores ejere på en ret unuanceret måde. Fair nok at opliste transferfejl, men det er jo intet nyt. Og igen: Hvor er de nervøse trækninger?
Jeg er også enig i, at lige netop denne artikel ikke er noget særligt. Men lige med de nervøse trækninger, føler jeg dem da hos mange af mine medfans. Især ovenpå Van Dijk-miseren. Jeg hører også til den fløj, der mener at vi ikke har flyttet os nævneværdigt under FSG. Vi er stadig et subtop-hold, og vi er ovenikøbet blevet overhalet indenom af Spurs, der kører lidt samme strategi som FSG, bare langt bedre og kløgtigere. De har rykket sig noget mere, end vi har i samme periode.

Og med Van Dijk-miseren og at Salah-handlen trækker i langdrag, angiveligt fordi vi ikke er villig til at betale 5 mio. pund ekstra, ja så bliver jeg sgu nervøs for at vi igen-igen ender med en blanding af bløde mellemvarer og lottokuponer som Michael Keane, eller endnu værre, Harry Maguire, og ham der Martins fra Sporting. For det er netop en historie vi har set så mange gange før med FSG. Og den nervøsitet er jeg bestemt ikke den eneste der sidder med.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » onsdag, 14. jun, 2017 22:52

Mugge skrev:
nikand skrev:Det er da godt skriv fra AHB, tidl forumskribent mener jeg. Sjældent der på dansk skrives kvalificeret om Liverpool udover tipsbladet.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det meste er nu bearbejdet fra andre artikler, sååå...

Men hans forumkarriere var nu ganske kort.
Han kom med en attitude: "Jeg er klogere på Liverpool end alle jer andre" Så han fik en stor del af forum på nakken, og forlod forum ganske hurtigt igen.
Alene den måde han kom ind på forum på, gjorde, at bl.a. jeg mistede enhver respekt for ham - og den er ikke vendt tilbage.
Det tolker jeg som et stort skulderklap til ham
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af Surf » onsdag, 14. jun, 2017 22:58

Mambo skrev:Jeg er også enig i, at lige netop denne artikel ikke er noget særligt. Men lige med de nervøse trækninger, føler jeg dem da hos mange af mine medfans. Især ovenpå Van Dijk-miseren. Jeg hører også til den fløj, der mener at vi ikke har flyttet os nævneværdigt under FSG. Vi er stadig et subtop-hold, og vi er ovenikøbet blevet overhalet indenom af Spurs, der kører lidt samme strategi som FSG, bare langt bedre og kløgtigere. De har rykket sig noget mere, end vi har i samme periode.

Og med Van Dijk-miseren og at Salah-handlen trækker i langdrag, angiveligt fordi vi ikke er villig til at betale 5 mio. pund ekstra, ja så bliver jeg sgu nervøs for at vi igen-igen ender med en blanding af bløde mellemvarer og lottokuponer som Michael Keane, eller endnu værre, Harry Maguire, og ham der Martins fra Sporting. For det er netop en historie vi har set så mange gange før med FSG. Og den nervøsitet er jeg bestemt ikke den eneste der sidder med.
Det her kan man nok diskutere, men man kan i hvert fald godt argumentere for, at vi ikke var et "subtophold" i det øjebliket FSG tog over. Vi var i bedste fald et øvre midterhold der var ved at gå konkurs. Kæmpe potentiale qua klubbens store supporterbase, bestemt. Men ikke desto mindre, i det øjeblik, med et par sløje sæsoner under Benitez og en katastrofal træner i Hodgson med meget tung og halv-gammel spillertrup, var vi sgu ikke engang i sub-toppen. Dalglish formåede så at redde os til en 8. plads - men det er sgu ikke sub-top, det er ren og skær middel.

I dag står vi med en økonomisk stærk klub, et større stadion, et splinternyt træningsanlæg på vej, en af verdens bedste og mest interessante trænere, en ung spillertrup med mange på vej i bedste fodboldalder, og inden for det sidste års tid én 4. plads og to finaler.

Spurs har set gode ud et par sæsoner, og virker til at have kompetente ledere. Men de har ikke vundet noget. Og som jeg forstår det, har deres ejere haft majoriteten af aktierne siden 2001 - Daniel Levy har i hvert fald været formand siden 2001. Så det har altså også taget ret lang tid at rejse Tottenham til hvor de er i dag.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: FSG

Indlæg af nikand » torsdag, 15. jun, 2017 08:49

@ Mugge. Det kan godt være AHB for dig havde en bedrevidende attitude, men sådan havde jeg det ikke. En fodboldfan af andre klubber har ofte et andet billede på Liverpool end der hersker her på vores forum, og det sætter jeg pris på. At denne artikel ikke bringer nyt for Liverpool fans der dagligt tjekker forum og Liverpool nyheder er da klart. Men for de rigtig mange Liverpool der ikke gør det er det rart at læse om klubben i sin avis.

FSG har givet mig nervøse trækninger flere gange bl.a. VvD sagen og det faktum ejeren ikke gider se vores kampe.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Mambo » torsdag, 15. jun, 2017 21:14

Surf skrev:
Mambo skrev:Jeg er også enig i, at lige netop denne artikel ikke er noget særligt. Men lige med de nervøse trækninger, føler jeg dem da hos mange af mine medfans. Især ovenpå Van Dijk-miseren. Jeg hører også til den fløj, der mener at vi ikke har flyttet os nævneværdigt under FSG. Vi er stadig et subtop-hold, og vi er ovenikøbet blevet overhalet indenom af Spurs, der kører lidt samme strategi som FSG, bare langt bedre og kløgtigere. De har rykket sig noget mere, end vi har i samme periode.

Og med Van Dijk-miseren og at Salah-handlen trækker i langdrag, angiveligt fordi vi ikke er villig til at betale 5 mio. pund ekstra, ja så bliver jeg sgu nervøs for at vi igen-igen ender med en blanding af bløde mellemvarer og lottokuponer som Michael Keane, eller endnu værre, Harry Maguire, og ham der Martins fra Sporting. For det er netop en historie vi har set så mange gange før med FSG. Og den nervøsitet er jeg bestemt ikke den eneste der sidder med.
Det her kan man nok diskutere, men man kan i hvert fald godt argumentere for, at vi ikke var et "subtophold" i det øjebliket FSG tog over. Vi var i bedste fald et øvre midterhold der var ved at gå konkurs. Kæmpe potentiale qua klubbens store supporterbase, bestemt. Men ikke desto mindre, i det øjeblik, med et par sløje sæsoner under Benitez og en katastrofal træner i Hodgson med meget tung og halv-gammel spillertrup, var vi sgu ikke engang i sub-toppen. Dalglish formåede så at redde os til en 8. plads - men det er sgu ikke sub-top, det er ren og skær middel.

I dag står vi med en økonomisk stærk klub, et større stadion, et splinternyt træningsanlæg på vej, en af verdens bedste og mest interessante trænere, en ung spillertrup med mange på vej i bedste fodboldalder, og inden for det sidste års tid én 4. plads og to finaler.

Spurs har set gode ud et par sæsoner, og virker til at have kompetente ledere. Men de har ikke vundet noget. Og som jeg forstår det, har deres ejere haft majoriteten af aktierne siden 2001 - Daniel Levy har i hvert fald været formand siden 2001. Så det har altså også taget ret lang tid at rejse Tottenham til hvor de er i dag.
Der er ingen tvivl at vi hang med røven i vandskorpen lige i det øjeblik FSG tog over. Og så galt har du ret i, at det ikke står til i dag. Men jeg føler slet ikke at FSG har genrejst os til niveauet før Gillet og Hicks tog over og smadrede det hele. Premier League er selvfølgelig noget helt andet nu, hvor der er flere hold jævnbyrdige hold der slås om Champions League-pladsen. Men jeg har bare svært ved at se den sportslige progression over de sidste 6 år. Vi ligger solidt omkring pladserne lige under Champions League-pladserne, nogle gange flere pladser under, andre gange, som i år, hvor vi er velsignet med Klopp, og i 13/14, hvor vi var velsignet med det storspillende makkerpar Suarez og Sturridge. Men gennemsnitligt er vi vel Premier Leagues femte eller sjette bedste hold og det har vi været hele tiden under FSG.

Man kan håbe på, at denne sæsons 4. plads er et varsel om fremgang, men jeg skal se flere sæsoners kontinuitet i top fire før jeg føler, at vi for alvor bevæger os frem. Jeg skal se at vi tør og kan satse stort på transfermarkedet, før jeg for alvor tror på at FSG vil flytte os op blandt de allerbedste. Ikke flere transfervinduer hvor vi går i 0.

Jeg kender flere der er af den overbevisning, at FSG decideret er ligeglade med det sportslige og kun er ude på at få så stort profit som muligt, når de sælger os om et par år. At det er derfor, at de vælger løsningen med at udvide stadionet i stedet for at bygge et nyt moderne og ambitiøst stadionprojekt, ligesom vores konkurrenter. At det er derfor, at de ikke er villige til at bruge store summer på spillerkøb (Som de efter sigende gør i Red Sox). Jeg tror nu ikke, at de er så onde. Men jeg er slet ikke overbevist om deres kompetence og om deres strategi er den rigtige. Havde man nu været ude og lukke Van Dijk og Salah-handlerne med det samme, så kunne det måske overbevise mig om, at de havde lært noget. Men sådan gik det ikke. Derimod ligner Silly Season indtil videre mistænkeligt meget det vi kender.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af Surf » fredag, 16. jun, 2017 18:07

Jeg tror måske det er et spørgsmål om, hvad man med rimelighed kan forvente af FSG. F.eks. er det rigtigt, at vi har ligget lige under top 4, men ser man på spillerværdi og lønværdi, så er det også den forventede placering. Kan man så forvente, at vi ud fra dette parameter overpræsterer hver sæson? Det synes jeg ikke. Måske man så kan forvente, at vores ejere skal investere tilstrækkeligt i truppen til, at vi kravler op blandt de bedste på værdi/løn-parameteret også. Og det er vel egentlig her diskussionen står, og personligt håber jeg da at vi gennem præstationer kan bevæge os op i det luftlag permanent. Jeg ved bare ikke, om jeg synes det ville være fedt hvis det skete med et quick-fix i form af storkapital og overpriser, jf. Man City og Chelsea. Og her igen en af mine oprindelige pointer: Hvordan LFC-fans i årevis har hånet Chelsea og Man City får at være købeklubber, men fastholder en utilfredshed over LFC som forsøger at gøre det samme gennem en anden, og betydeligt vanskeligere, vej. En vej, Tottenham har været på i 16 år!

Jeg håber da, at vi får råd til at købe de bedste spillere og tilbyde gode lønninger. Jeg så bare helst, at det blev gjort uden store kapitalindsprøjtninger fra ejere, men ved en kontinuerlig fremgang gennem klubbens egen præstationer (finansielt og sportsligt, som selvfølgelig hænger sammen). Nu er det også så heldigt, at en klub er mest værd hvis den præsterer sportsligt. Så jeg ser ikke noget modsætningsforhold mellem at gøre klubben til et "salgsobjekt" og at have sportslige præstationer - så skulle det da lige være manglende passion. Men det er jo efterhånden bare en realitet, at fodbolden i dag først og fremmest er styret af en forretningslogik. Om FSG hiver penge ud af klubben på årsbasis ved jeg ikke, men det ville jeg selvfølgelig ikke bryde mig om - slet ikke.

Hvorfor er det i øvrigt et succeskriterie at et transfervindue ikke må gå i 0? Succeskriteriet må være, om holdet/truppen bliver forstærket.

Og så synes jeg sådan set, at der er sket en ret betydelig sportslig fremgang siden vi fik Klopp. Igen: 2 finaler og en fjerdeplads på lidt mere end halvanden sæson. Det må da være at betegne som fremgang! Derudover er jeg enig i, at det helst skal være mere konsistent.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af Thommo » fredag, 16. jun, 2017 18:31

nikand skrev:@ Mugge. Det kan godt være AHB for dig havde en bedrevidende attitude, men sådan havde jeg det ikke. En fodboldfan af andre klubber har ofte et andet billede på Liverpool end der hersker her på vores forum, og det sætter jeg pris på. At denne artikel ikke bringer nyt for Liverpool fans der dagligt tjekker forum og Liverpool nyheder er da klart. Men for de rigtig mange Liverpool der ikke gør det er det rart at læse om klubben i sin avis.
AHB blev ihvertfald tøse fornærmet i stor stil, da vi(os brugere på forum) ikke slugte råt, hvad han postulerede. Det mener jeg også flere skrev(er dog ikke 100% sikker), altså at den fornærmethed kom han ikke langt med.
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 16. jun, 2017 19:41

I dette lille skriv har jeg samlet lidt op på hvad der i tidens løb er skrevet og sagt om og af FSG – Henry og Werner. Et lille tilbageblik i denne tråd samt RAWK for at se om jeg kan finde svarene på vores nutidige bekymringer.

Jeg tror vi alle var optimistiske, da FSG kom ind i stedet for Hicks og Gillett. Det var to forfærdelige ejere, hvilket eksemplificeres af, at Sports Illustrated kårede Hicks som en af de værste ejere i MLB. Så næsten alt andet var bedre end Hicks og Gillett. John Henry og de øvrige i FSG kendte intet til engelsk fodbold, men de har kendskab til sportsforretninger, og det var på den baggrund at de vurderede at Liverpool FC var en god mulighed for at tjene penge. Det er værd at bemærke at Henry og Werner betalte kontant for klubben. Men de er ikke bange for at stifte gæld. Som Henry sagde under et interview, hvor fansene kunne stille spørgsmål til ham, så er han ikke nervøs for at undersøge og bruge kredit muligheder:

4. How have NESV funded the £300m acquisition?
This simple answer is that we paid cash for LFC and left £37 million of stadium debt in place – even though there is no stadium in place – just a lot of expensive plans etc. We view stadiums as separate from clubs. They are separate entities.

We have some very successful partners – some of whom are big EPL fans – and we are well-financed internally. But NESV has always had debt from the first day we purchased the Red Sox. We have some partners who look at Internal Rate of Return and almost demand that we have debt as a consequence. Debt increases IRR.

I recently read the New York Yankees have $3.5 billion of debt, but I’ve never heard a Yankee fan complain about it. I’ve never heard a Red Sox fan complain about the usage of credit. Credit is probably more acceptable in American culture than elsewhere. But you have some people that are good at borrowing money and poor at investing beyond that. There are others – and we feel we are in this camp – have lines of credit etc., that are good at running businesses prudently and invest in those businesses.

In nine years of operation our partnership has yet to make a profit distribution. We’ve only made tax distributions. We’ve invested a quarter of a billion dollars into Fenway Park. We’ve invested in players – second among thirty MLB clubs – over the last nine years. We’re invested now in LFC and there is work to be done on the stadium front there as well. Other than the stadium debt mentioned above, there is no debt on LFC. This has greatly reduced interest payments which I believe were running close to £40 million per annum.

https://www.redandwhitekop.com/forum/in ... =265701.80

Det er tydeligt at FSG følger samme strategi som de har haft succes med hos Red Sox; forny det eksisterende stadion, fremfor at bygge nyt. Samt at gøre stadionet meget mere kommercielt. Der er faktisk mange ligheder til Red Sox. Begge klubber er store brands, som ikke havde/har præsteret gennem en længere årrække. Red Sox havde ikke vundet World Series i 86 år, og nu har de vundet hele 3 gange på 15 år med John Henry som ejer. Vi fik også af vide at Henry er en hands-off ejer, og overlader den daglige styring til kompetente folk, og at han ikke er bange for at bruge penge, hvis det kan lede til at maksimere profitten.

FSG med Henry i spidsen har været ejere af Liverpool i 7 år. De har haft 7 år til at få rettet op på en skrantende klub. Vi havde £200 M i gæld da de overtog os, den er betalt. Men e har også lavet utrolig mange fejl. Eksempelvis med hensyn til valg af managere. Dem som de har udpeget til at vælge managere, har åbenbart været de forkerte. Hele set-uppet har også taget utrolig lang tid at få på plads.

De har kæmpet meget med strukturen og ansvarsfordelingen i klubben. De hentede Comolli som fik titel af Director of Football, hvilket reducerede Hodgson fra manager til Head-Coach. Comolli blev hentet fordi der skulle satses på unge spillere, og Comolli havde succes i Spurs, hvor han blandt andet hentede Bale til klubben. Men det er vigtigt at kemien mellem Head-Coach og Comolli er god, og det var den i hvert fald ikke i Spurs tiden, hvor Juande Ramos og Comolli ofte var på kollisionskurs. Men den struktur gik ikke. Så prøvede FSG en struktur med en transferkomité, hvor de skulle finde spillere, men Rodgers havde vist det sidste ord – måske.

Henry har ikke lovet ’guld og grønne skove’. Henry udtalte i et interview på LFCTV som findes på side 15 i denne tråd, at i løbet af 5 år, er Liverpool tilbage i toppen af engelsk fodbold. Det var vi som bekendt ikke. Vi havde en sæson, hvor vi blev nummer 2, men faldt sammen sæsonen efter. Vi kan altså konkludere at vi er 2 efter planen, hvilket også kan forklare, hvorfor man reagerede så hurtigt med at skifte Rodgers med Klopp. I interviewet bliver han spurgt om de har undervurderet opgaven, hvilket Henry svarer nej til – hvad skulle han ellers svare?!

Min personlige vurdering, er at de er blevet overrasket over hvor vanskeligt det er at finde den rigtige struktur i klubben, samt den hårde konkurrence i europæisk fodbold. Vores ejere skiftede navn undervejs fra NESV til FSG, men det betyder ikke det store. Men kommunikation har betydning. Og FSG har altid været dårlige til kommunikation. De har i en del situationer ikke kommunikeret deres handlinger til fansene. Eksempelvis var de meget tavse i forbindelse med fyringen af Hodgson. I december 2010 og januar 2011, tabte vi mange kampe, og der gik rygter om at Hodgson var en færdig mand. Men der gik uger før FSG meldte noget ud, hvilket er ret underligt. Det ses i hvert fald ikke særlig tit at virksomhedsejere ikke kommunikere på vedvarende dårlige resultater og eventuelle fyringer. Der har også mange andre situationer hvor kommunikationen har mangelfuld ellers slet og ret ikke-eksisterende. Kommunikationen om udbygning til Anfield var heller verdensklasse kommunikation. Der gik i hvert fald lang tid før de meldte noget ud.

Men perioden fra december 2010 til februar 2011, var dyre lærepenge for FSG. Vi lod Torres gå i januar vinduet, hvor vi skulle have ventet til sommervinduet. Vi endte med at betale 3 gange så meget for Carroll som han var værd, samt en spiller som ikke helt passede ind i vores spillestil. Vi købte også Suarez for mange penge, men han viste sig hele investeringen værd. Sommeren 2011 var også dyre lærepenge. Et eller andet gik galt scouting af nye spillere. Om det var fordi vores netværk ikke var på plads, eller om det var fordi at Comolli blot ramte forkert, skal være usagt. Men vi købte Hendo, Charlie adam, Stewart Downing, Doni, José Enrique, Sebastian Coates og Bellamy. Men det vindue gik helt galt, og Comolli forlod Liverpool FC i d. 12. april 2012 ”by mutual consent”. I december 2012 (under Rodgers) var de fleste af ’Comollis signings’ ikke i 1. holdstruppen – det var vist kun Hendo.
Men FSG fik sparket Hodgson, og opstarten minder en smule om den de havde i Red Sox. Læs blot dette:

"In 2002, the Red Sox were sold by Yawkey trustee and president Harrington to New England Sports Ventures, a consortium headed by principal owner John Henry. Tom Werner served as executive chairman, Larry Lucchino served as president and CEO, and serving as vice chairman was Les Otten. Dan Duquette was fired as GM of the club on February 28, with former Angels GM Mike Port taking the helm for the 2002 season. A week later, manager Joe Kerrigan was fired and was replaced by Grady Little." Se Red Sox wiki side.
De er altså ikke blege for at træffe hurtige og store beslutninger. Det viste de jo også med fyringen af Rodgers og ansættelsen af Klopp. De kom som en overraskelse for de fleste – især Theeirry Henry, som lagde sin hånd på Carras lår.

Der har været forlydender om at FSG vil sælge os og lave lidt mønt på klubben. Det eneste jeg kunne finde, som fortæller om hvad deres planer er med Liverpool FC er det, hvor Henry sagde, da FSG overtog os, at han så Liverpool FC som et langsigtet projekt:

9. Liverpool FC needs a sustained period of stability. Liverpool supporters will be patient as long as we can sense that we are moving in the right direction. How long are you planning on staying?
Are we a long-term (10 years+) or a shorter term project?
Long-term. Everything we do is for the long-term.

https://www.redandwhitekop.com/forum/in ... =265701.80

Vi er ved at bygge et solidt fundament, men spørgsmålet er om det går for langsomt, eller om udvikling i fodbold går for hurtigt, til at bygge et langsigtet solidt fundament? Vi er med FSG ved roret blevet overhalet af både Man C (vandt deres første mesterskab i lang tid i 2011/12) og Tottenham (some r sluttet højere end os i 6 ud af de sidste 7 sæsoner). Og hvis ikke der sker noget drastisk, så tror jeg også at Everton overhaler os inden for 5 år. Everton har fået en ny kapitalstærk ejer, som er villig til at betale store summer for at få Everton tilbage på toppen af engelsk fodbold. Det tog Everton under 1 år at købe en stadiongrund, vedtage at bygge et nyt 60.000 sæders stadion, og indhente tilladelse fra bystyret. Det går hurtigt i fodbold.

Min vurdering er at FSG er på rette spor. De udvikler klubben i den rigtige retning. Spørgsmålet er blot om det går for langsomt, og om andre klubber i PL viser større fremskridt end os. Vores progression skal jo analyseres relationelt – i forhold til andre klubber. Det nytter ikke at vi går et skridt frem hver sæson, hvis de andre går to frem. Konkurrencen i PL bliver hårdere i næste sæson – både på og uden for banen. For 15 år siden var der Man U, Arsenal og os. Så kom Chelsea i midten af 00erne.Inden for de sidste 7 år er Man C og Spurs kommet til, og nu ser det ud til at Everton gerne vil lege med. Det skærper konkurrencen, og gør det vanskeligere at komme i top 4.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » lørdag, 17. jun, 2017 10:01

Vores sidste ca 10 år i min optik:

1. Under Rafa opbyggede vi et af Europas suverænt stærkeste hold. De tidligere ejere kostede os desværre så mange penge og ødelagde enhver mulighed for Rafa til at fortsætte succeen.
2. Så var der det sorte år under Hodson, det glemmer vi lige, for det var sgu sort med sort på.
3. Under Rodgers så vi tendenser til at vi kunne blive noget, men vi var længere nede i mørket end mange husker på trods af en 2. plads i 13/14. Vi stillede med 3-4 teenagere i vores stærkeste opstilling. Det er ikke realistisk at konkurrere i PL og CL på samme tid. Rodgers lavede også fejl, men vores forventninger steg nok også hurtigere end godt var.
4. Under Klopp har vi fortsat en langsom genopbygning. Vi høster altså stadig frugter af Rodgers arbejde/transfers, så husk dette inden han gøres ringere end nødvendigt.

FSG er ikke lige som City der smider et par mia for at springe køen over i Legoland. Vi bygger op fra bunden. Dvs, vi skal have det økonomiske på plads og det betyder selve forretningen. Transfers er en meget lille del af dette. Det er gammel gæld, sponsorater, spiller struktur (jo yngre jo lavere løn også), stadion osv.
Vi er nu ved at have et fundament der netop IKKE er specielt bagud vores konkurrenter og derfor kan nu begynde at slås på næsten samme vilkår.
Desuden har man lært at det at have den rigtige manager i PL betyder ENORMT og de har hentet en af Europas mest eftertragtede managers, som oven i købet matcher klubbens profil.

Vi er Liverpool og vi spiller med om trofæer!
Ja, men vi skal have et fundament at stå på. Det er ved at være der. Jeg tror at vi under Klopp og FSG har et setup der snart ikke kan gøres bedre for vores klub. Jeg vil græmme mig den dag vi bliver opkøbt af rigmænd af tvivlsom oprindelse som vi bliver et legetøj for.

Fremtiden er lys. Fremtiden er rød.

PS: jeg giver en flad femmer for de konspirations teorier omkring FSG og det sortsyn der nogengange kommer frem i disse diskussioner. Når der på den måde motiv-gættes, så ryger sagligheden.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Mambo » tirsdag, 20. jun, 2017 21:21

Surf skrev:Jeg tror måske det er et spørgsmål om, hvad man med rimelighed kan forvente af FSG. F.eks. er det rigtigt, at vi har ligget lige under top 4, men ser man på spillerværdi og lønværdi, så er det også den forventede placering. Kan man så forvente, at vi ud fra dette parameter overpræsterer hver sæson? Det synes jeg ikke. Måske man så kan forvente, at vores ejere skal investere tilstrækkeligt i truppen til, at vi kravler op blandt de bedste på værdi/løn-parameteret også. Og det er vel egentlig her diskussionen står, og personligt håber jeg da at vi gennem præstationer kan bevæge os op i det luftlag permanent. Jeg ved bare ikke, om jeg synes det ville være fedt hvis det skete med et quick-fix i form af storkapital og overpriser, jf. Man City og Chelsea. Og her igen en af mine oprindelige pointer: Hvordan LFC-fans i årevis har hånet Chelsea og Man City får at være købeklubber, men fastholder en utilfredshed over LFC som forsøger at gøre det samme gennem en anden, og betydeligt vanskeligere, vej. En vej, Tottenham har været på i 16 år!

Jeg håber da, at vi får råd til at købe de bedste spillere og tilbyde gode lønninger. Jeg så bare helst, at det blev gjort uden store kapitalindsprøjtninger fra ejere, men ved en kontinuerlig fremgang gennem klubbens egen præstationer (finansielt og sportsligt, som selvfølgelig hænger sammen). Nu er det også så heldigt, at en klub er mest værd hvis den præsterer sportsligt. Så jeg ser ikke noget modsætningsforhold mellem at gøre klubben til et "salgsobjekt" og at have sportslige præstationer - så skulle det da lige være manglende passion. Men det er jo efterhånden bare en realitet, at fodbolden i dag først og fremmest er styret af en forretningslogik. Om FSG hiver penge ud af klubben på årsbasis ved jeg ikke, men det ville jeg selvfølgelig ikke bryde mig om - slet ikke.

Hvorfor er det i øvrigt et succeskriterie at et transfervindue ikke må gå i 0? Succeskriteriet må være, om holdet/truppen bliver forstærket.

Og så synes jeg sådan set, at der er sket en ret betydelig sportslig fremgang siden vi fik Klopp. Igen: 2 finaler og en fjerdeplads på lidt mere end halvanden sæson. Det må da være at betegne som fremgang! Derudover er jeg enig i, at det helst skal være mere konsistent.
Ja, det er jo nok et spørgsmål om, at vi er nogle der er utålmodige. Ligesom dig ville jeg heller ikke bryde mig om tanken om et quick fix ala Manchester City eller Chelsea. Men som Hr. Drejer også skriver, så har FSG virket famlende - med flere strategiskift og managerudskiftninger undervejs. Det er som om projektet har skullet starte forfra igen og igen. Det er vel efterhånden i flere årtier, at Liverpool har været et "projekt" eller under opbygning.

Og ja, der er på den lange bane sammenhæng mellem løn- og transferudgifter og placering i ligaen. Og derfor kræver det også investeringer fra FSG hvis målet om, at Liverpool igen skal være tophold skal indfries. Og der kommer man ingen vejene ved at gå i 0. Udover at det i mine øjne er voldsomt uambitiøst, så er det ikke det der skaber progression i nutidens fodboldverden. At vi går i 0 betyder, at vi enten ikke har brugt nogen penge eller at vi har måttet sælge for at købe. Det tror jeg ikke på er vejen, hvis vi skal bryde igennem muren. Der SKAL der simpelthen investeringer til på transferfronten.

Tottenham har muligvis været 16 år undervejs til at nå dertil hvor de er i dag. Men hvis man skal sammenligne med Liverpool, så var Tottenhams udgangspunkt også væsentligt ringere end det Liverpool FSG overtog. Liverpool var en af verdens mest populære klubber og et af de mest værdifulde brands. Rent sportsligt var det kun et par år siden at vi endte som nummer to i Premier League og fire år siden at vi stod i en Champions League-finale.

Jeg synes også at det i det store hele har været en fornøjelse at følge Liverpool under Klopp og mener da også at det er progression, at vi nu endeligt endte i top fire igen. Men Rodgers' 13/14-sæson har hidtil været det sportslige topresultat under FSG. Men det resultat var ledelsen ikke i stand til at bygge videre på og det faldt som bekendt sammen og projektet måtte starte forfra igen. Nu står vi igen med et rigtigt fint sportsligt udgangspunkt, men jeg skal se os bygge videre sportsligt videre på det, før jeg for alvor ser det som fremgang og din tro på at FSG bevæger os i den rigtige retning rent sportsligt. For der har det i mine øjne været en rutsjebanetur indtil videre.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af Thommo » onsdag, 21. jun, 2017 16:48

Mambo skrev:fire år siden at vi stod i en Champions League-finale.
Say whaaaaat :dontknow:
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 21. jun, 2017 17:32

Thommo skrev:
Mambo skrev:fire år siden at vi stod i en Champions League-finale.
Say whaaaaat :dontknow:
Fire år før FSG overtog.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af Thommo » onsdag, 21. jun, 2017 17:52

Oomph242 skrev:
Thommo skrev:
Mambo skrev:fire år siden at vi stod i en Champions League-finale.
Say whaaaaat :dontknow:
Fire år før FSG overtog.
Naturligvis, min fejl. Fokuserede bare på de lille sætning, og ignorerede åbenbart det andet :wall:
Verden er smask fuld af hyklere....

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » torsdag, 22. jun, 2017 06:04

Vi havde et af verdens bedste hold med Alonso, Mascherano, Gerrard, Torres (Agger/Carragher etc).

Så solgte vi ud til Real, Barca, Chelsea. Så efter det blev det et start fra nul.

Da vi så nogle år senere igen nærmer os toppen, var det et sammenfald af flere ting.
- Suarez
- Ingen europæiske kampe
- Chelsea der underpræsterer
- Et ungt hold der "overperformede"

I sommeren 14 var vi IKKE et tophopld, selvom vi var tæt på at vinde PL. Vi spillede fantastisk fodbold men vi havde en elendig bredde når vi var stærkest.
Husk hvor unge Sterling og Coutinho var selvom de var stjernerne sammen med Suarez og Sturridge.
Suarez og Gerrard var på vej ud og Carragher lige stoppet.

Faktum er at vi var et ungt hold under opbygning, og medmindre man smider MANGE penge i et hold, så bygger man ikke et tophold op på 1-2 år.
At vi 3 år senere igen blander os i toppen er ikke SÅ ringe igen faktisk.
Husk at havde vi haft lidt mere bredde, mindre uheld med skader, så havde vi kæmpet med om titlen (status omkring nytår)
Husk at havde vi ikke tabt hovedet, så havde vi vundet EL sidste år og spillet CL i år (med det resultat at vores manglende bredde nok havde kostet i PL)

Så vi er på rette vej drenge.

Jeg har ingen forventning om at nogen ejer nogensinde skal smide penge i LFC. Never!
Så længe vores ejere ikke hiver penge UD af klubben er jeg tilfreds. Vi skal skabe vores egne penge og så investere disse i truppen, stadion, træningsanlæg osv.

Den snak om transfersummer osv. er så forsimplet at den reelt er næsten ligegyldig. Vi skal have lønnen med, investeringer i stadion (se Arsenal fx). Så hvis der er et driftsoverskud der ikke bruges i klubben, SÅ kan vi snakke om at der måske bør investeres mere i truppen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar