FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » mandag, 11. jan, 2021 08:15

Liverpool expected to lose £42m after Man United and Tottenham financial blow

Financial report into impact of COVID-19 pandemic focused on six league winners across Europe

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... p-19593625

Skulle vi ikke bare vinde CL, så tror jeg, at vi er rimelig godt kørende igen ;)

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: FSG

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. jan, 2021 09:21

Niels K skrev:
mandag, 11. jan, 2021 08:15
Liverpool expected to lose £42m after Man United and Tottenham financial blow

Financial report into impact of COVID-19 pandemic focused on six league winners across Europe

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... p-19593625

Skulle vi ikke bare vinde CL, så tror jeg, at vi er rimelig godt kørende igen ;)
Success i indeværende Champions League sæson vil jo først påvirke regnskabet for 2020/2021 sæsonen, så det vil vi først høre om i løbet af foråret 2022. Liverpool afsluttede deres sidste afsluttede regnskabsår i sommeren 2020, men har endnu ikke offentliggjort detaljer fra regnskabet.

EDIT: Bare lige at vinde CL lyder for i øvrigt som en god løsning vedr. 2020/21 regnskabet, og vil da også være yderst velkomment af en lang række andre årsager, så: Bring on no. 7!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » mandag, 11. jan, 2021 09:51

Cynwal skrev:
mandag, 11. jan, 2021 09:21
Niels K skrev:
mandag, 11. jan, 2021 08:15
Liverpool expected to lose £42m after Man United and Tottenham financial blow

Financial report into impact of COVID-19 pandemic focused on six league winners across Europe

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... p-19593625

Skulle vi ikke bare vinde CL, så tror jeg, at vi er rimelig godt kørende igen ;)
Success i indeværende Champions League sæson vil jo først påvirke regnskabet for 2020/2021 sæsonen, så det vil vi først høre om i løbet af foråret 2022. Liverpool afsluttede deres sidste afsluttede regnskabsår i sommeren 2020, men har endnu ikke offentliggjort detaljer fra regnskabet.

EDIT: Bare lige at vinde CL lyder for i øvrigt som en god løsning vedr. 2020/21 regnskabet, og vil da også være yderst velkomment af en lang række andre årsager, så: Bring on no. 7!!
I know, men man ved jo, hvad man så har vundet af CL penge, der vil lune i det næste års regnskab, og det vil jo være meget rart med kommende store indtægter, når vi skal handle til sommer ;) Det jeg linkede til skulle blot være en indikation af, hvordan vi kommer til at mærke corona økonomisk, hvor det ser ud til, at vi går relativt "smertefrit" igennem holdt op imod vores direkte konkurrenter nationalt og internationalt.
Det kan jo give os en fordel ift. hvem, der kan betale hvad i overgangssummer og lønninger næste sommer, hvor særligt de spanske storklubber ser ud til at være groggy, og hvor Arsenal og måske også Spurs skal betale nogle store short term loans tilbage.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: FSG

Indlæg af Jesper » mandag, 11. jan, 2021 10:20

Man City annicer de at de ikke havde råd til at købe her i det her vindue, så det er vel alle klubber, der lider. Herunder lever vores klub altså også af salg, idet vi jo i virkeligheden nok har brugt mange penge, men vi sælger også løbende. Og her kommer vi til at mangle indtægter, for hvem skal man egentlig sælge til og i givet fald er markedsprisen helt anderledes nu en for de fleste spillere.
Derudover så har vi jo siden regnskabet gjort op kontinuerligt tabt indtægter ved kampdage, så man må også se fremad. Det kan også være vores sponsorindtægter er faldet hvis de er betinget af eksponering.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 25. jan, 2021 14:46

Jeg synes, han har en pointe her.

Klopp & co valgte at styrke angreb, få en backup til Robbo og kunne ikke lade muligheden for at signe Thiago forpasse...

Trade off'et var så kun at have 3 erfarne CB'er for sæsonen, hvoraf den ene på forhånd var kendt som ekstremt skadesudsat.

Man løb en risiko.


liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: FSG

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 25. jan, 2021 15:18

AJJ skrev:Jeg synes, han har en pointe her.

Klopp & co valgte at styrke angreb, få en backup til Robbo og kunne ikke lade muligheden for at signe Thiago forpasse...

Trade off'et var så kun at have 3 erfarne CB'er for sæsonen, hvoraf den ene på forhånd var kendt som ekstremt skadesudsat.

Man løb en risiko.

Så hvad mener du ud fra det?

Vi har stadig et problem. Selvom vi havde 10 forsvars spillere, Så scorer vores midtbane stadig ingen mål og laver ingen assist. Det vil sige, at alt afhænger af mål fra 2 angribere.



Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 25. jan, 2021 16:30

AJJ skrev:
mandag, 25. jan, 2021 14:46
Jeg synes, han har en pointe her.

Klopp & co valgte at styrke angreb, få en backup til Robbo og kunne ikke lade muligheden for at signe Thiago forpasse...

Trade off'et var så kun at have 3 erfarne CB'er for sæsonen, hvoraf den ene på forhånd var kendt som ekstremt skadesudsat.

Man løb en risiko.

Det gjorde man jo netop.
Man forsøgte at tilføre noget kreativitet til midtbanen med Thiago og en fjerde angriber i Jota, der havde et markant højere niveau end de 4.-6. valg man have i forvejen.
Alle tre indkøb har haft uheldige skader i denne sæson og samtidig er forsvaret blevet mere skadet end forventet.
Men havde man købt Ben White for Jota pengene og Pickford havde taget Salah ud i stedet for van Dijk, så ville vi jo råbe og skrige om hvor dumt det var at hente en middelmådig fjerde forsvarspiller* fremfor en udfordrer til Mané, Bobby og Salah.

Omvendt så har man jo kastet terningerne en del gange for at kompensere for at økonomien ikke har kunnet matche City, Chelsea og Man Utd. van Dijk ventetiden, man kunne jo også have købt billigere spillere end Mané, Sala, Keita og Allie og så have hentet til flere positioner. Så selvfølgelig lander man på et dårligt resultat en gang imellem, sådan må det være.

*ikke at jeg tror Ben White er middelmådig, men jeg kender også fodboldfans godt nok til at vide at det var han blevet, hvis de var sure over at han blev købt på bekostning af Jota.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: FSG

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 25. jan, 2021 20:55

Den her er spot om på flere områder

Liverpool: 11 big mistakes Jurgen Klopp has made this season

Not signing a centre-back in the summer
Enig

Not signing Timo Werner in the summer
MAX ENIG

Not selling Mohamed Salah or Sadio Mane in the summer
Både og

Signing Thiago in the summer
Vi kunne måske have brugt de penge bedre. I stedet for Thiago og Tismis så beholdt Lovren, købt Werner, solgt Origi.

Allowing Georginio Wijnaldum’s contract to run down
Skyd ham af når han ikke vil være LFC mand mere. Væk og ny ind.

Not signing a better No.2 than Adrian
Uenig

Not selling Divock Origi
Enig, hvis vi havde købt en ny og trukket et talent op af hatten

Not giving Takumi Minamino more gametime
Uenig

Playing a strong side vs Aston Villa in the FA Cup

Calling out Man Utd’s penalty record
F..K united



Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 25. jan, 2021 21:16

liverpoolfc86 skrev:
mandag, 25. jan, 2021 20:55
Den her er spot om på flere områder

Liverpool: 11 big mistakes Jurgen Klopp has made this season

Not signing a centre-back in the summer
Enig

Not signing Timo Werner in the summer
MAX ENIG

Not selling Mohamed Salah or Sadio Mane in the summer
Både og

Signing Thiago in the summer
Vi kunne måske have brugt de penge bedre. I stedet for Thiago og Tismis så beholdt Lovren, købt Werner, solgt Origi.

Allowing Georginio Wijnaldum’s contract to run down
Skyd ham af når han ikke vil være LFC mand mere. Væk og ny ind.

Not signing a better No.2 than Adrian
Uenig

Not selling Divock Origi
Enig, hvis vi havde købt en ny og trukket et talent op af hatten

Not giving Takumi Minamino more gametime
Uenig

Playing a strong side vs Aston Villa in the FA Cup

Calling out Man Utd’s penalty record
F..K united



Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Jeg stoppede med at læse ved pkt. 2....

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » mandag, 25. jan, 2021 21:19

Jeg stoppede da jeg så afsenderen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: FSG

Indlæg af Redtothebone » mandag, 25. jan, 2021 21:21

liverpoolfc86 skrev:
mandag, 25. jan, 2021 20:55
Den her er spot om på flere områder

Liverpool: 11 big mistakes Jurgen Klopp has made this season

Not signing a centre-back in the summer
Enig

Not signing Timo Werner in the summer
MAX ENIG

Not selling Mohamed Salah or Sadio Mane in the summer
Både og

Signing Thiago in the summer
Vi kunne måske have brugt de penge bedre. I stedet for Thiago og Tismis så beholdt Lovren, købt Werner, solgt Origi.

Allowing Georginio Wijnaldum’s contract to run down
Skyd ham af når han ikke vil være LFC mand mere. Væk og ny ind.

Not signing a better No.2 than Adrian
Uenig

Not selling Divock Origi
Enig, hvis vi havde købt en ny og trukket et talent op af hatten

Not giving Takumi Minamino more gametime
Uenig

Playing a strong side vs Aston Villa in the FA Cup

Calling out Man Utd’s penalty record
F..K united



Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
100% uenig i alle punkter
YNWA

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 25. jan, 2021 21:33

Filos of Isk skrev:
mandag, 25. jan, 2021 16:30
AJJ skrev:
mandag, 25. jan, 2021 14:46
Jeg synes, han har en pointe her.

Klopp & co valgte at styrke angreb, få en backup til Robbo og kunne ikke lade muligheden for at signe Thiago forpasse...

Trade off'et var så kun at have 3 erfarne CB'er for sæsonen, hvoraf den ene på forhånd var kendt som ekstremt skadesudsat.

Man løb en risiko.

Det gjorde man jo netop.
Man forsøgte at tilføre noget kreativitet til midtbanen med Thiago og en fjerde angriber i Jota, der havde et markant højere niveau end de 4.-6. valg man have i forvejen.
Alle tre indkøb har haft uheldige skader i denne sæson og samtidig er forsvaret blevet mere skadet end forventet.
Men havde man købt Ben White for Jota pengene og Pickford havde taget Salah ud i stedet for van Dijk, så ville vi jo råbe og skrige om hvor dumt det var at hente en middelmådig fjerde forsvarspiller* fremfor en udfordrer til Mané, Bobby og Salah.

Omvendt så har man jo kastet terningerne en del gange for at kompensere for at økonomien ikke har kunnet matche City, Chelsea og Man Utd. van Dijk ventetiden, man kunne jo også have købt billigere spillere end Mané, Sala, Keita og Allie og så have hentet til flere positioner. Så selvfølgelig lander man på et dårligt resultat en gang imellem, sådan må det være.

*ikke at jeg tror Ben White er middelmådig, men jeg kender også fodboldfans godt nok til at vide at det var han blevet, hvis de var sure over at han blev købt på bekostning af Jota.
Sådan må det være, ja. Og i sådan en kalkule kan man jo selvfølgelig ikke indregne "ude for sæsonen"-skader til to af CB'erne. Det man kan kritisere ved prioriteringen er måske mere, at en af CB'erne er kendt som meget skadesudsat (Matip). Men der var det jo så, at man havde hentet Thiago, hvorfor man jo regnede med, at Fabinho kunne vikariere, når Matip var ude. Jeg forstår rationalet bag Klopp & co's prioritering.

Jeg giver derimod ingenting for den kritik, der tager udgangspunkt i skaderne til VvD og Gomez. For man kan naturligvis ikke inddrage sort uheld x 2 i rationel beslutningstagning. Hvis man vil kritisere, så kritiser ud fra den viden, der var i sommers.

Så er der den anden debat om at hente en CB her i januar-vinduet. Der er jo den lejr, der siger som James Pearce i dag:
Glem, hvorvidt der er råd - Liverpool har ikke råd til at lade være.
https://pbs.twimg.com/media/EsmSXzWWMAM ... name=large

Det er nok sådan, de fleste fans har det. Men FSG er jo i deres gode ret til at sige: Prioriteringen blev som den blev i sommers, og så blev holdet ramt af sort uheld. Vi kommer ikke til afvige fra planen - slet ikke med corona-økonomien in mente - og vi vurderer, at Klopp og holdet nok skal sikre den vigtige 4. plads alligevel. Og så kan det godt være, at sæsonen bliver uden trofæer. So be it. Den her forretning er stramt styret - sådan er det.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 26. jan, 2021 10:45

@AJJ

Jeg synes meget af kritikken går på at Lovren ikke blev erstattet, og ikke at VVD og Gomez blev skadet.

@Filos of Isk

Ja, man løb en risiko, og nu kan vi være bagkloge. Men det er jo også NU muligheden er der, for at rette op på det. Og det er i min verden et svigt, hvis ikke der hentes en midterforsvarer, for enhver kan se, at top 4 hænger i en meget tynd tråd med det midterforsvar vi har nu. Vi er afhængige af indtægterne fra CL.

Måske er FSG villige til at 'sælge' sæsonen, for at holde sig til planen, som må være en meget rigid plan, hvis ikke en ændring af omstændighederne medfører en revurdering af planen og gerne en ændring af planen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: FSG

Indlæg af Jesper » tirsdag, 26. jan, 2021 11:33

Hvis og hvis, men måske skal man også stole på FSG i den her periode - altså lig mantraet med at stole på Klopp. Hvis man kigger på Liverpools rekrutteringer, så er der ingen tvivl om at de satser benhårdt på at have et stærkt akademi. Hvis man kigger nogle år tilbage her på forum, så var mange faktisk stærkt kritiske over, at vi netop aldrig formåede at opbygge egen avl.
Dernæst er vinterens marked kronisk svært og med enorme tab, som vi fortsat lider under, så skal vi måske også være en smule taknemmelige over, at man ikke gambler med klubbens økonomi. Derudover kan det vise sig, at nok bliver sæsonen her svær, men man skal så også huske på, at mange andre klubber lider helt enormt. Det gør det jo alt andet lettere at rekruttere til sommer, hvis konkurrenterne ikke har råd.
Jeg er desuden temmelig sikker på - ren mavefornemmelse - at vi nok også ser en større udrensning til sommer. Vi har mange spillere, der efterhånden kun har en kontrakt tilbage og de får den ikke alle sammen hos os, for posen skal rystes og et generationsskifte skal gennemføres. Det blev selv fremført ved Klopps kontraktforlængelse. Det er samtidig en mulighed for at tjene penge. Derudover er der en del marginal spillere, det skal videre i karrieren.

Så ja, vi halter nok i den her sæson og prisen kan også blive for høj i forhold til at tænke langsigtet - her tænker jeg på at ende udenfor top 4 - men hvis langsigtet betyder at være konkurrencedygtig i mange år fremover, så skal klubben også roses, hvis den strategi viser sig at holde. Og hidtil har FSG netop vist sig at kunne få succes med den tankegang.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 26. jan, 2021 14:18

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 26. jan, 2021 10:45
@Filos of Isk

Ja, man løb en risiko, og nu kan vi være bagkloge. Men det er jo også NU muligheden er der, for at rette op på det. Og det er i min verden et svigt, hvis ikke der hentes en midterforsvarer...
Ja, jeg er bare ikke overbevist om at det bare sådan lige til at købe, eller leje, sig ud af nuværende problem.
Det er klart at misser vi top 4 så er det jo en katastrofe, medmindre vi vinder Ol' big ears. Men jeg er ikke nødvendgivis enig i at vi bare kan hente forsvarspiller og så er det problem ude af verden.

Men vi ved jo ret beset heller ikke hvad der foregår bag de lukkede døre og hvor mange mulige transfer emner Edwards har afsøgt siden oktober.

Besvar