FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af LarsU » onsdag, 06. okt, 2010 23:36

Elta skrev:Se i øvrigt denne her:
http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27413801/

Ejerne har jo ikke en chance mand. De har jo givet en fuldmagt til Broughton, og han har tørret dem fulstændigt! Haha, hvor er det en dejlig dag at være Liverpool-fan på!
Jeg er ikke flov over at indrømme, at jeg fik tårer i øjnene over at læse denne artikel. En spændt, forventningsfuld begejstring tilsat en smule nervøsitet har det med at få mine øjne til at 'vande' til...

Jeg er faktisk godt tilfreds med, hvis vore nye ejere er folk, der vil have klubben til at køre rundt som en sund forretning, baseret på at vinde ting og titler, frem for en eller anden 'sugar daddy', som bare pumper penge ind i klubben. Denne metode vil gøre det nemmere at se sig selv i spejlet som Liverpool i årene fremover. Jeg tror mange hard-core City og Chelsea fans føler, at der et eller andet sted er gået noget af deres klubs sjæl tabt.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af jørgen lk » onsdag, 06. okt, 2010 23:44

Vallen skrev:Arise Sir Martin Broughton
+1
Og fantastisk, at man kan sige noget positivt om en Chelsea-fan. :)
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

NAH

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af NAH » torsdag, 07. okt, 2010 00:19

LarsU skrev:
Elta skrev:Se i øvrigt denne her:
http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27413801/

Ejerne har jo ikke en chance mand. De har jo givet en fuldmagt til Broughton, og han har tørret dem fulstændigt! Haha, hvor er det en dejlig dag at være Liverpool-fan på!
Jeg er ikke flov over at indrømme, at jeg fik tårer i øjnene over at læse denne artikel. En spændt, forventningsfuld begejstring tilsat en smule nervøsitet har det med at få mine øjne til at 'vande' til...

Jeg er faktisk godt tilfreds med, hvis vore nye ejere er folk, der vil have klubben til at køre rundt som en sund forretning, baseret på at vinde ting og titler, frem for en eller anden 'sugar daddy', som bare pumper penge ind i klubben. Denne metode vil gøre det nemmere at se sig selv i spejlet som Liverpool i årene fremover. Jeg tror mange hard-core City og Chelsea fans føler, at der et eller andet sted er gået noget af deres klubs sjæl tabt.
Tudefjæs :)
Jeg har det også fint med at klubben (forhåbentlig) skal drives som en forretning og ikke bare er købt som et stykke legetøj.
Jeg håber inderligt at NESV går ind i en dialog og et samarbejde med de fangrupper, som har kæmpet en hård kamp mod G&H og sikkert derved har både fremskyndet salget og presset prisen ned i et realistisk leje.
Hvad med at tage os fans med når et nyt stadion skal finanseres, at udstede nogle aktier eller obligationer må være billigere end at låne i banken.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af henrik1 » torsdag, 07. okt, 2010 03:06

NAH skrev:
LarsU skrev:
Elta skrev:Se i øvrigt denne her:
http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27413801/

Ejerne har jo ikke en chance mand. De har jo givet en fuldmagt til Broughton, og han har tørret dem fulstændigt! Haha, hvor er det en dejlig dag at være Liverpool-fan på!
Jeg er ikke flov over at indrømme, at jeg fik tårer i øjnene over at læse denne artikel. En spændt, forventningsfuld begejstring tilsat en smule nervøsitet har det med at få mine øjne til at 'vande' til...

Jeg er faktisk godt tilfreds med, hvis vore nye ejere er folk, der vil have klubben til at køre rundt som en sund forretning, baseret på at vinde ting og titler, frem for en eller anden 'sugar daddy', som bare pumper penge ind i klubben. Denne metode vil gøre det nemmere at se sig selv i spejlet som Liverpool i årene fremover. Jeg tror mange hard-core City og Chelsea fans føler, at der et eller andet sted er gået noget af deres klubs sjæl tabt.
Tudefjæs :)
Jeg har det også fint med at klubben (forhåbentlig) skal drives som en forretning og ikke bare er købt som et stykke legetøj.
Jeg håber inderligt at NESV går ind i en dialog og et samarbejde med de fangrupper, som har kæmpet en hård kamp mod G&H og sikkert derved har både fremskyndet salget og presset prisen ned i et realistisk leje.
Hvad med at tage os fans med når et nyt stadion skal finanseres, at udstede nogle aktier eller obligationer må være billigere end at låne i banken.

NAH, jeg vil gøre en undtagelse, og give dig en af de eller berygtede "+1"ere ;) Men kun fordi det er dig.

Vedrørende en eventuel emission, så tror jeg næppe en kapitalfond/hedgefond vil udstede aktier til fansene. Fremgangsmåden ved kapitalfremskaffelse plejer at være optagelse af fremmedkapital. Men nu ved jeg ikke lige hvor meget investorerne sidder med, har ikke lige haft overskuddet til at læse alle artikler igennem. Glæder mig bare over at vi har udsigt til nye ejere, og på sigt ny træner, spillere og et større stadion. Så må man håbe vi ikke bliver numserendt igen. At de nye ejere er amerikanere synes jeg folk skal slå lidt koldt vand i blodet over. Liverpool FC skal ikke forbindes med fordomme. Vi skal være "alles klub", en internationalt orienteret klub synes jeg.

Vedrørende eventuelt søgsmål fra amerikanerne, så må vi huske på, at der enten skal være et aftalebrud og/eller en retlig interesse i et søgsmål. Forudsat at sidste betingelse er overholdt, så tvivler jeg på at amerikanerne kan komme med en saglig grund til at ville skifte ud i bestyrelsen. Nu er Liverpool jo ikke et A/S som vi kender det fra DK, og det er jo desværre således ikke et generalforsamlingsanliggende. Men jeg tvivler noget på, at amerikanerne kan finde hjemlen til dette, medmindre de sidder med en eller anden aftale vi ikke kender noget til. Spørgsmålet er bare hvem der har mest at tabe på en proces, der trækkes i langdrag. Det bliver jo ihvertfald en engelsk domstol der skal afgøre dette, så mon ikke Broughton, RBS osv er godt indsatte i det juridiske, og har de bedste rådgivere at trække på?

Det bliver ihvertfald meget spændende at følge.

niels
Indlæg: 1206
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:11

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af niels » torsdag, 07. okt, 2010 07:45

henrik1 skrev:
NAH skrev:
LarsU skrev:
Elta skrev:Se i øvrigt denne her:
http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27413801/

Ejerne har jo ikke en chance mand. De har jo givet en fuldmagt til Broughton, og han har tørret dem fulstændigt! Haha, hvor er det en dejlig dag at være Liverpool-fan på!
Jeg er ikke flov over at indrømme, at jeg fik tårer i øjnene over at læse denne artikel. En spændt, forventningsfuld begejstring tilsat en smule nervøsitet har det med at få mine øjne til at 'vande' til...

Jeg er faktisk godt tilfreds med, hvis vore nye ejere er folk, der vil have klubben til at køre rundt som en sund forretning, baseret på at vinde ting og titler, frem for en eller anden 'sugar daddy', som bare pumper penge ind i klubben. Denne metode vil gøre det nemmere at se sig selv i spejlet som Liverpool i årene fremover. Jeg tror mange hard-core City og Chelsea fans føler, at der et eller andet sted er gået noget af deres klubs sjæl tabt.
Tudefjæs :)
Jeg har det også fint med at klubben (forhåbentlig) skal drives som en forretning og ikke bare er købt som et stykke legetøj.
Jeg håber inderligt at NESV går ind i en dialog og et samarbejde med de fangrupper, som har kæmpet en hård kamp mod G&H og sikkert derved har både fremskyndet salget og presset prisen ned i et realistisk leje.
Hvad med at tage os fans med når et nyt stadion skal finanseres, at udstede nogle aktier eller obligationer må være billigere end at låne i banken.

NAH, jeg vil gøre en undtagelse, og give dig en af de eller berygtede "+1"ere ;) Men kun fordi det er dig.

Vedrørende en eventuel emission, så tror jeg næppe en kapitalfond/hedgefond vil udstede aktier til fansene. Fremgangsmåden ved kapitalfremskaffelse plejer at være optagelse af fremmedkapital. Men nu ved jeg ikke lige hvor meget investorerne sidder med, har ikke lige haft overskuddet til at læse alle artikler igennem. Glæder mig bare over at vi har udsigt til nye ejere, og på sigt ny træner, spillere og et større stadion. Så må man håbe vi ikke bliver numserendt igen. At de nye ejere er amerikanere synes jeg folk skal slå lidt koldt vand i blodet over. Liverpool FC skal ikke forbindes med fordomme. Vi skal være "alles klub", en internationalt orienteret klub synes jeg.

Vedrørende eventuelt søgsmål fra amerikanerne, så må vi huske på, at der enten skal være et aftalebrud og/eller en retlig interesse i et søgsmål. Forudsat at sidste betingelse er overholdt, så tvivler jeg på at amerikanerne kan komme med en saglig grund til at ville skifte ud i bestyrelsen. Nu er Liverpool jo ikke et A/S som vi kender det fra DK, og det er jo desværre således ikke et generalforsamlingsanliggende. Men jeg tvivler noget på, at amerikanerne kan finde hjemlen til dette, medmindre de sidder med en eller anden aftale vi ikke kender noget til. Spørgsmålet er bare hvem der har mest at tabe på en proces, der trækkes i langdrag. Det bliver jo ihvertfald en engelsk domstol der skal afgøre dette, så mon ikke Broughton, RBS osv er godt indsatte i det juridiske, og har de bedste rådgivere at trække på?

Det bliver ihvertfald meget spændende at følge.
Selve klubben er et Ltd: Liverpool Football Club and Athletic Grounds Ltd
Ltd er det engelske modstykke til et A/S. Der kan selvfølgelig være mindre forskelle afhængigt af hvordan Aktieselskabsloven er udformet i forhold til den engelske lov om Ltd'ere.

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Rasmus » torsdag, 07. okt, 2010 10:13

Selvom baseball er baseball er det selvfølgelig betryggende, at de her har genrejst en sovende kæmpe. Hvorfor skal de ikke kunne gøre det samme her? Alligevel er det selvfølgelig svært at spå om, hvorvidt de nye ejere vil gøre alle de rigtige ting. Helt sikkert er det, at de i G&H har et glimrende eksempel på, hvordan tingene ikke skal gøres. Og det er jo en start.

En ting kan man dog allerede tillade sig at være jublende lykkelig for allerede nu. G&H kæmper med næb og klør mod en handel - jeg kan på ingen måde tænke mig nogen bedre anbefaling. Get in!
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Fribytter » torsdag, 07. okt, 2010 10:38

Hvis/når den £200 mio. store gæld bliver strøget, så betyder det, at der kun er en forholdsvis lille gæld tilbage, og at klubben slipper med at betale £2 mio. i renteudgifter om året i stedet for £25 mio. Så kan vi igen begynde at drømme om alle mulige startopstillinger og talenter på bænken.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... rpool.html
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af nrg » torsdag, 07. okt, 2010 19:00

Fribytter skrev:Hvis/når den £200 mio. store gæld bliver strøget, så betyder det, at der kun er en forholdsvis lille gæld tilbage, og at klubben slipper med at betale £2 mio. i renteudgifter om året i stedet for £25 mio. Så kan vi igen begynde at drømme om alle mulige startopstillinger og talenter på bænken.
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... rpool.html
Det har vi kunnet hele tiden, men nu bliver drømmene nok bare lidt mere realistiske ;-)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 08. okt, 2010 09:55

Fra den norske:

Samtidig har London-avdelingen til det New York-baserte advokatfirmaet Weil, Gotshal & Manges gått til det usedvanlige skritt å distansere seg fra ryktene om at de skal representere Tom Hicks.

Advokatmagasiner rapporterte nemlig at dette firmaet skulle representere texaneren i neste ukes rettssak, noe som førte til at firmaets toppledelse ble bombadert med epost fra sinte Liverpool-supportere.

Dette førte til at advokatfirmaet gikk ut med følgende pressemelding:

«Vi skal ikke representere eierne av Liverpool FC i saken mot klubbens styre.

Vi vil også påpeke, at vi i vår rolle som rådgivere for eierne, aldri har motarbeidet, og aldri kommer til å motarbeide, Liverpool FC.»

Gad vide om vores lille kampagne har givet kolde fødder hos nogen. Det er bemærkelsesværdigt at et stort internationalt advokatfirma har så travlt med at sige at de ikke vil modarbejde Liverpool FC :)
Men det kan jo også være at de ligesom andre fornuftige mennesker er Liverpool fans ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Callesen » fredag, 08. okt, 2010 09:58

Det er denne mail som advokat firmaet har fået sendt:
Dear Mr Francies,



Even though a sale has been agreed, Tom Hicks and George Gillett will still not let Liverpool Football Club and all we fans have our dignity. Instead, we're heading for a court date as the deeply unpopular owners continue to try and maintain their death grip on the club.



We at Kop Faithful are asking you to re-consider your position in terms of representing Hicks and Gillett as they continue to bleed the club dry on a daily basis. A sale has been agreed and everyone connected to Liverpool Football Club, apart from the two owners, want to move on.



Hicks believed he had refinancing agreed with Blackstone until Kop Faithful made their voices heard. We are asking you to do the same - withdraw from representing Hicks and Gillett in their fruitless battle in the courtroom next week. The fans will have their voice heard, both by e-mail and outside the court, as you can guarantee that we will turn up in numbers to ensure that it is crystal clear what we think of the owners.



We urge you to not be a part of this continual destruction of LFC and to maintain your personal integrity and that of the business you represent by representing Tom Hicks and George Gillett in court next week.



Kind Regards,

NAH

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af NAH » fredag, 08. okt, 2010 15:41

Selv jordens største røvhuller har ret til en advokat det advokatfirma, der ender med at repræsentere G&H skal ikke chikaneres imo.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Aarde » lørdag, 09. okt, 2010 01:14

Så er der kommet en lille videosnas op vedrørende vores (bevares, stadig kun "måske") nye ejere:

http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27430750/

Umiddelbart tegner det jo ganske lovende og rosenrødt (og irriterende amerikansk). Jeg tillader mig at forholde mig positiv overfor NESV, så længe de ikke giver mig grund til at gøre andet - for deres historie, når det kommer til det at finansiere og opnå succes med sportsinstitutioner, er bestemt ganske imponerende.
Min eneste grund til bekymring indtil videre er deres (har jeg fået indtryk af bl.a. ud fra det omtalte videoklip) meget komercielle, amerikanske og småoverfladiske tilgang til deres franchises. Der er mange bolde i luften, de er alle meget store, og mentaliteten ligner på ingen måde noget, der kan forenes med engelsk fodbold - præcis som det altid har været tilfældet, når man har stillet "det amerikanske sportskoncept" op imod eksempelvis europæisk fodbold. Forhåbentligt er Henry og co. klar over, at den model, de tidligere har kørt med eksempelvis Red Sox, ikke nødvendigvis vil kunne fungere et sted som Liverpool, og at de er nødt til at sætte sig ind i, hvordan tilgangen til det at drive en professionel sportsvirksomhed i England så fungerer. Præcis som Hodgson forhåbentligt snart indser, at hans tilgang til det at drive den sportslige del af en sportsvirksomhed ikke nødvendigvis fungerer optimalt, når den givne virksomhed ikke hedder Malmö, FCK eller Fulham, men Liverpool FC.

Jeg har indtil nu været meget stille omkring hele denne ellers meget glædelige og helt igennem sindsoprivende udvikling af ejersituationen, men i takt med, at vi nærmer os en overtagelse mere og mere (jeg kan ikke forestille mig, at vi skulle gå hen og tabe den retssag), begynder det også så småt at gå op for mig, at lysere tider med stor sandsynlighed venter forude - og måske endda inden for en relativt overskuelig fremtid. Skuf os nu ikke Henry!

Øster

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Øster » lørdag, 09. okt, 2010 16:54

Aarde skrev:Så er der kommet en lille videosnas op vedrørende vores (bevares, stadig kun "måske") nye ejere:

http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27430750/

Umiddelbart tegner det jo ganske lovende og rosenrødt (og irriterende amerikansk). Jeg tillader mig at forholde mig positiv overfor NESV, så længe de ikke giver mig grund til at gøre andet - for deres historie, når det kommer til det at finansiere og opnå succes med sportsinstitutioner, er bestemt ganske imponerende.
Min eneste grund til bekymring indtil videre er deres (har jeg fået indtryk af bl.a. ud fra det omtalte videoklip) meget komercielle, amerikanske og småoverfladiske tilgang til deres franchises. Der er mange bolde i luften, de er alle meget store, og mentaliteten ligner på ingen måde noget, der kan forenes med engelsk fodbold - præcis som det altid har været tilfældet, når man har stillet "det amerikanske sportskoncept" op imod eksempelvis europæisk fodbold. Forhåbentligt er Henry og co. klar over, at den model, de tidligere har kørt med eksempelvis Red Sox, ikke nødvendigvis vil kunne fungere et sted som Liverpool, og at de er nødt til at sætte sig ind i, hvordan tilgangen til det at drive en professionel sportsvirksomhed i England så fungerer. Præcis som Hodgson forhåbentligt snart indser, at hans tilgang til det at drive den sportslige del af en sportsvirksomhed ikke nødvendigvis fungerer optimalt, når den givne virksomhed ikke hedder Malmö, FCK eller Fulham, men Liverpool FC.

Jeg har indtil nu været meget stille omkring hele denne ellers meget glædelige og helt igennem sindsoprivende udvikling af ejersituationen, men i takt med, at vi nærmer os en overtagelse mere og mere (jeg kan ikke forestille mig, at vi skulle gå hen og tabe den retssag), begynder det også så småt at gå op for mig, at lysere tider med stor sandsynlighed venter forude - og måske endda inden for en relativt overskuelig fremtid. Skuf os nu ikke Henry!
At finde nye ejere i disse krisetider, og ikke så ringe endda. Specielt når vi kan få fjernet gælden, som andre stoe klubber døjer gevaldigt med.

LiverbirdOnMyChest
Indlæg: 655
Tilmeldt: mandag, 26. jan, 2009 21:21
Geografisk sted: Øst for Anfield

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af LiverbirdOnMyChest » lørdag, 09. okt, 2010 19:17

Øster skrev:
Aarde skrev:Så er der kommet en lille videosnas op vedrørende vores (bevares, stadig kun "måske") nye ejere:

http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27430750/

Umiddelbart tegner det jo ganske lovende og rosenrødt (og irriterende amerikansk). Jeg tillader mig at forholde mig positiv overfor NESV, så længe de ikke giver mig grund til at gøre andet - for deres historie, når det kommer til det at finansiere og opnå succes med sportsinstitutioner, er bestemt ganske imponerende.
Min eneste grund til bekymring indtil videre er deres (har jeg fået indtryk af bl.a. ud fra det omtalte videoklip) meget komercielle, amerikanske og småoverfladiske tilgang til deres franchises. Der er mange bolde i luften, de er alle meget store, og mentaliteten ligner på ingen måde noget, der kan forenes med engelsk fodbold - præcis som det altid har været tilfældet, når man har stillet "det amerikanske sportskoncept" op imod eksempelvis europæisk fodbold. Forhåbentligt er Henry og co. klar over, at den model, de tidligere har kørt med eksempelvis Red Sox, ikke nødvendigvis vil kunne fungere et sted som Liverpool, og at de er nødt til at sætte sig ind i, hvordan tilgangen til det at drive en professionel sportsvirksomhed i England så fungerer. Præcis som Hodgson forhåbentligt snart indser, at hans tilgang til det at drive den sportslige del af en sportsvirksomhed ikke nødvendigvis fungerer optimalt, når den givne virksomhed ikke hedder Malmö, FCK eller Fulham, men Liverpool FC.

Jeg har indtil nu været meget stille omkring hele denne ellers meget glædelige og helt igennem sindsoprivende udvikling af ejersituationen, men i takt med, at vi nærmer os en overtagelse mere og mere (jeg kan ikke forestille mig, at vi skulle gå hen og tabe den retssag), begynder det også så småt at gå op for mig, at lysere tider med stor sandsynlighed venter forude - og måske endda inden for en relativt overskuelig fremtid. Skuf os nu ikke Henry!
At finde nye ejere i disse krisetider, og ikke så ringe endda. Specielt når vi kan få fjernet gælden, som andre stoe klubber døjer gevaldigt med.
Det at der ikke skal betales renter osv på en gæld gør at vi kan bruge de 20-30 mio pund på spillere... det gør det meget lettere at konkurrere på transfermarkedet uden en gæld....

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Mads T. » søndag, 10. okt, 2010 13:52

Aarde skrev:Så er der kommet en lille videosnas op vedrørende vores (bevares, stadig kun "måske") nye ejere:

http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27430750/

Umiddelbart tegner det jo ganske lovende og rosenrødt (og irriterende amerikansk). Jeg tillader mig at forholde mig positiv overfor NESV, så længe de ikke giver mig grund til at gøre andet - for deres historie, når det kommer til det at finansiere og opnå succes med sportsinstitutioner, er bestemt ganske imponerende.
Min eneste grund til bekymring indtil videre er deres (har jeg fået indtryk af bl.a. ud fra det omtalte videoklip) meget komercielle, amerikanske og småoverfladiske tilgang til deres franchises. Der er mange bolde i luften, de er alle meget store, og mentaliteten ligner på ingen måde noget, der kan forenes med engelsk fodbold - præcis som det altid har været tilfældet, når man har stillet "det amerikanske sportskoncept" op imod eksempelvis europæisk fodbold. Forhåbentligt er Henry og co. klar over, at den model, de tidligere har kørt med eksempelvis Red Sox, ikke nødvendigvis vil kunne fungere et sted som Liverpool, og at de er nødt til at sætte sig ind i, hvordan tilgangen til det at drive en professionel sportsvirksomhed i England så fungerer. Præcis som Hodgson forhåbentligt snart indser, at hans tilgang til det at drive den sportslige del af en sportsvirksomhed ikke nødvendigvis fungerer optimalt, når den givne virksomhed ikke hedder Malmö, FCK eller Fulham, men Liverpool FC.

Jeg har indtil nu været meget stille omkring hele denne ellers meget glædelige og helt igennem sindsoprivende udvikling af ejersituationen, men i takt med, at vi nærmer os en overtagelse mere og mere (jeg kan ikke forestille mig, at vi skulle gå hen og tabe den retssag), begynder det også så småt at gå op for mig, at lysere tider med stor sandsynlighed venter forude - og måske endda inden for en relativt overskuelig fremtid. Skuf os nu ikke Henry!
Jeg så klippet før jeg læste dit indlæg Aarde, men havde faktisk tænkt mig at skrive en kommentar til det. Det er ikke nødvendigt, for du rammer præcis de bekymringer jeg gjorde mig, mens jeg så klippet. De virker dog meget professionelle og det har jo været fremme, at de har i sinde at hyre, de dygtigste folk de kan finde til at drive klubben i stedet for at tro, at de kan overføre den amerikanske tilgang til England.

Jeg tror/håber vi kan gå store ting i vente med NESV som ejer. Indtil videre, er jeg i hvert fald meget positivt stemt.

Besvar