FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: FSG

Indlæg af Mads T. » fredag, 09. jun, 2017 14:58

Synes det er svært at bebrejde FSG noget omkring VVD handlen. Jeg forestiller mig ikke, at det er vores ejere der har bedt om at historien skulle lækkes til pressen.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af Surf » fredag, 09. jun, 2017 17:39

Det er imø. helt ubetvivlsomt, at FSG har rykket klubben langt i den positive retning siden overtagelsen. Er de perfekte ejere? Nej. Men givet al den tid LFC-fans har brugt på at svine klubber som Chelsea og man city med deres silly money, så forstår jeg ikke den store utilfredshed med FSG. Hvad skulle de have gjort anderledes? Det er som om, at det er pærenemt at bringe en klub tilbage til toppen. Men gu er det da ej. Kom med et andet eksempel på en klubovertagelse, der har bragt klubben til tops på ingen tid, uden at bruge silly money? Man kan endda sagtens diskutere, hvor stor success man city egentlig har haft. Chelsea er en anden sag, og har klart været en success på nationalt plan. Så er det det evindelig eksempel med manure, der siden rødtudens afgang har brugt usigelige mængder penge uden at høste den store succes - denne sæson delvist undtaget. Men lur mig om man ikke står i en vanskelig situation om 1-2 år igen, når Mourinho har kørt alle trætte.

Samtidig har mange her inde i årevis råbt på, at klubben var villig til at lægge den mængde penge det kræver, at tiltrække de bedste spillere. Det er slet ikke givet, at vi er villige til det nu - alt har indtil nu været rygter. Men når nu LFC endelig ser ud til at have vundet kampen om den mest eftertragtede spiller i PL, så er det pludselig for dyrt og der er mange meget bedre og billigere spillere der ude og jeg skal komme efter dig. Så er noget gået galt, og givetvis har nogen i LFC fucket up. Men dommen er jo usigeligt hård - LFC holdes til ekstremt høje standarder: Der skal rulle hoveder, og jeg ved ikke hvad. Der var en anden, der skrev om andre klubbers transferpåstyr, og det synes jeg var et godt perspektiv. Det er altså ikke nemt at agere i dagens transfermarked, det er jeg sikker på.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » fredag, 09. jun, 2017 18:13

Jeppe skrev:
Oomph242 skrev:
sirsvansealot skrev:
Oomph242 skrev: FSG er i mine øjne midlertidige ejere og caretaker. De er ikke klubben.... så når de gentagne gange dummer sig og lægger røven i klaske højde, så må de også tage de hug supporterne giver dem.

Jeg ønsker Liverpool tilbage til den absolute top både i PL og i Europa og det har jeg svært se ske med FSG nuværende facon.
Du mener ikke, at der har været fremgang siden de overtog klubben? Det går ikke lynende stærkt som med en rigmand ved roret, men de har gjort klubben til en sund forretning, de har udvidet stadion, de har hentet én af de dygtigste managere i verden, og ikke set bedre i klubben siden Benitez (jeg rater ham så også langt over Benitez, men det er min smag) og så har de formået at lægge en strategi for klubben (køb ung, sælg dyrt), hvilket ikke har virket hver gang bevares, jeg har også tænkt mit med nogen af indkøben, men alt i alt har de løftet Liverpool FC og forhåbentligt sørget for, at udviklingen fortsætter.
Og ja de har lavet tonsvis af fejl, men kigger på Scumchester for eksempel, der f.eks. køber verdens dyreste fodboldspiller, der på ingen måde lever op til prisskiltet. JEg ved godt hvilken ledelse, jeg ville vælge

Sportsligt mener jeg ikke der på 7 år har været, den store fremgang.. Men økonomisk har der og det er jo åbenbart det vigtigste...
Her må jeg simpelthen bed om argumenter. For 7 år siden havde vi Roy Hodgson ved roret (og det er vel egentlig nok i sig selv), vi havde en trup der var blevet fuldstændig udvandet, vi havde en organisation der var blevet fuldstændig smadret af interne magtkampe, og vi havde en økonomi der sejlede. Vi har på alle måder, i mine øjne, udviklet os helt ufatteligt meget under FSG - også sportsligt.
Under hvilke ejere var resultaterne bedst?

Til sidst var vi udvandede og de var et mareridt for klubben. Men FSG overtog stadig nogle gode spillere.

Men du har da ret, hvis du kun tager tiden under Hodgson med i sammenligningen.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » fredag, 09. jun, 2017 18:15

Mads T. skrev:Synes det er svært at bebrejde FSG noget omkring VVD handlen. Jeg forestiller mig ikke, at det er vores ejere der har bedt om at historien skulle lækkes til pressen.

Næ men de har udnævnt dem som tog beslutningen. Samt er det jo ikke første gang vi dummer under dem på lignende måde...

Brugeravatar
Weissert
Indlæg: 706
Tilmeldt: lørdag, 29. jan, 2011 16:02
Geografisk sted: Tønder, Sdr. Jylland !

Re: FSG

Indlæg af Weissert » fredag, 09. jun, 2017 18:29

Oomph242 skrev:
Mads T. skrev:Synes det er svært at bebrejde FSG noget omkring VVD handlen. Jeg forestiller mig ikke, at det er vores ejere der har bedt om at historien skulle lækkes til pressen.

Næ men de har udnævnt dem som tog beslutningen. Samt er det jo ikke første gang vi dummer under dem på lignende måde...
Enig. De har ansvaret. Måske de har succes med det ift Red Sox, men ikke i PL. I sidste ende falder det tilbage på ejerne.

Man vil gerne være en storklub og magtfaktor, men så tænker jeg der skal ryddes lidt ud.
Synes ofte jeg læser spillere og andre involverede i klubben udtale, at klubben har så meget historie. Det er jo rigtigt nok, men det er bare ikke nok. !!Slet ikke med alle de andre pengestærke klubber, som ikke er bange for at bruge en røvfuld penge for at få titler i hus.
“When I've got nothing better to do, I look down the league table to see how Everton are getting along.”

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: FSG

Indlæg af nrg » lørdag, 10. jun, 2017 08:21

Surf skrev:Det er imø. helt ubetvivlsomt, at FSG har rykket klubben langt i den positive retning siden overtagelsen. Er de perfekte ejere? Nej. Men givet al den tid LFC-fans har brugt på at svine klubber som Chelsea og man city med deres silly money, så forstår jeg ikke den store utilfredshed med FSG. Hvad skulle de have gjort anderledes? Det er som om, at det er pærenemt at bringe en klub tilbage til toppen. Men gu er det da ej. Kom med et andet eksempel på en klubovertagelse, der har bragt klubben til tops på ingen tid, uden at bruge silly money? Man kan endda sagtens diskutere, hvor stor success man city egentlig har haft. Chelsea er en anden sag, og har klart været en success på nationalt plan. Så er det det evindelig eksempel med manure, der siden rødtudens afgang har brugt usigelige mængder penge uden at høste den store succes - denne sæson delvist undtaget. Men lur mig om man ikke står i en vanskelig situation om 1-2 år igen, når Mourinho har kørt alle trætte.

Samtidig har mange her inde i årevis råbt på, at klubben var villig til at lægge den mængde penge det kræver, at tiltrække de bedste spillere. Det er slet ikke givet, at vi er villige til det nu - alt har indtil nu været rygter. Men når nu LFC endelig ser ud til at have vundet kampen om den mest eftertragtede spiller i PL, så er det pludselig for dyrt og der er mange meget bedre og billigere spillere der ude og jeg skal komme efter dig. Så er noget gået galt, og givetvis har nogen i LFC fucket up. Men dommen er jo usigeligt hård - LFC holdes til ekstremt høje standarder: Der skal rulle hoveder, og jeg ved ikke hvad. Der var en anden, der skrev om andre klubbers transferpåstyr, og det synes jeg var et godt perspektiv. Det er altså ikke nemt at agere i dagens transfermarked, det er jeg sikker på.
Det er utvivlsomt et af de mest intelligente indlæg der har været på dette forum i lang tid :clap: Tak for det bidrag :army7:
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 14. jun, 2017 00:07

Et hårdt skriv om FSG og om Liverpool.

https://www.b.dk/sport/nervoese-traekninger-paa-anfield
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af Surf » onsdag, 14. jun, 2017 02:18

Hr. Drejer skrev:Et hårdt skriv om FSG og om Liverpool.

https://www.b.dk/sport/nervoese-traekninger-paa-anfield
Har Southampton ikke droppet sagen efter mødet med PL, i modsætning til hvad der står i artiklen?

Ellers synes jeg egentlig ikke, at den bringer noget substantielt nyt til debatten. Og jeg synes overskriften er misvisende, men det er næppe journalistens fejl og i og for sig efterhånden mere reglen end undtagelsen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: FSG

Indlæg af nikand » onsdag, 14. jun, 2017 12:06

Det er da godt skriv fra AHB, tidl forumskribent mener jeg. Sjældent der på dansk skrives kvalificeret om Liverpool udover tipsbladet.



Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: FSG

Indlæg af Mugge » onsdag, 14. jun, 2017 14:57

nikand skrev:Det er da godt skriv fra AHB, tidl forumskribent mener jeg. Sjældent der på dansk skrives kvalificeret om Liverpool udover tipsbladet.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det meste er nu bearbejdet fra andre artikler, sååå...

Men hans forumkarriere var nu ganske kort.
Han kom med en attitude: "Jeg er klogere på Liverpool end alle jer andre" Så han fik en stor del af forum på nakken, og forlod forum ganske hurtigt igen.
Alene den måde han kom ind på forum på, gjorde, at bl.a. jeg mistede enhver respekt for ham - og den er ikke vendt tilbage.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af Surf » onsdag, 14. jun, 2017 16:33

Artiklen bibringer jo hverken nuancer eller nye perspektiver. Tværtimod fremstiller den et ret forsimplet billede af vores ejere, der åbenbart begår den ene fodfejl eller den anden. Men hvor er den påståede "nervøse trækning på Anfield"? Min opfattelse er sådan set, at vi alt taget i betragtning er i gode hænder med både FSG og Klopp. Det er ikke for at afskrive fejlene - de er realiteter, og skulle uden tvivl være undgået. Men jeg er sikker på, at man kan finde lignende sager i andre klubber.

Og hvad med alt det, FSG er lykkedes med? Det nævnes ikke med et ord, men man kan da i flæng nævne: stadionudvidelse, nyt træningsanlæg, at tiltrække en af verdens mest ombejlede trænere, at styrke LFC kommercielt, at få styr på økonomien osv.

Man kan med rette kritisere deres/vores ageren på transfermarkedet, og det er vist utvivlsomt, at man har kæmpet med at finde den rette model. Men sidste sommers transfervindue må være at betragte som i den mere end godkendte ende, og så lad os lige se hvad det bliver til i sidste ende denne sommer, inden vi begynder at blive helt hysteriske.

Jeg giver nu ikke meget for artiklen, og det har såmænd ikke noget at gøre med AHB (jeg begik mig ikke på forum dengang han gjorde sit forsøg, men var godt bekendt med det - sagen dukker jo op i ny og næ). Jeg blev bare ikke klogere af den, eller udfordret, eller overrasket. Tværtimod synes jeg den er unødvendigt unuanceret og fejlpræsenterer situationen "på Anfield" i overskriften. Men sådan er det med så mange artikler.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 14. jun, 2017 19:31

Hvad var hans forum navn?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Mambo » onsdag, 14. jun, 2017 20:48

Hr. Drejer skrev:Hvad var hans forum navn?
Asker Hedegaard Boye var også hans forumnavn.

Jeg genkender nu ikke Mugges syn på ham. Husker ikke at han fik forum på nakken og han kom i mine øjne med nogle ret velreflekterede indlæg. Ligesom jeg i øvrigt er ret stor fan af hans klummer i diverse aviser. Han tager ofte (I hvert fald meget af det jeg har læst fra hans hånd) spændende og mere ukendte historier og fortællinger op fra fodboldens verden.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af Surf » onsdag, 14. jun, 2017 21:15

Mambo skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvad var hans forum navn?
Asker Hedegaard Boye var også hans forumnavn.

Jeg genkender nu ikke Mugges syn på ham. Husker ikke at han fik forum på nakken og han kom i mine øjne med nogle ret velreflekterede indlæg. Ligesom jeg i øvrigt er ret stor fan af hans klummer i diverse aviser. Han tager ofte (I hvert fald meget af det jeg har læst fra hans hånd) spændende og mere ukendte historier og fortællinger op fra fodboldens verden.
Jeg er enig i, at AHB er en af de sportsjournalister i DK, der skriver nogle mere interessante og dybdegående sportsartikler i diverse aviser. Det er ellers generelt en mangelvare i dansk sportsjournalistik at skrive sportshistorien. Men lige netop denne artikel fra AHB synes jeg ikke har nogen væsentlig værdi udover at udstille vores ejere på en ret unuanceret måde. Fair nok at opliste transferfejl, men det er jo intet nyt. Og igen: Hvor er de nervøse trækninger?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » onsdag, 14. jun, 2017 21:32

Hr. Drejer skrev:Et hårdt skriv om FSG og om Liverpool.

https://www.b.dk/sport/nervoese-traekninger-paa-anfield
Jeg er nu ikke enig i hans vurdering, at vores bedste internationale resultat de seneste 10 år er EL-finalen i 2016. I mine øjne må det være CL finalen 2007, som ud fra den måde jeg i hvert fald opgør 10 sæsoner på lige præcis falder ind under de 10 år.

Og selvom det måske ikke er så imponerende, at vi ikke er stabile nok til at kvalificere os til europæisk fodbold regelmæssigt, så er der da et eller andet imponerende over at nå to finaler på 10 år, når man ikke deltager i turneringerne hvert år.

Skrivet er vel ret beset blot en opremsning af de negative historier, der har været om LFC under FSG. Nogle historier er mere kritisable end andre. Historien om opbakningen til Suarez er dog overhovedet ikke negativ eller kritisabel i mine øjne. Den sag går mig stadig på, da jeg føler at det var et justitsmord på Suarez, som ikke på nogen måde havde udtalt sig racistisk, da han på sit modersmål besvarede Evra's provokerende bemærkninger på samme sprog om hans søster. Den sag var udtryk for den herskende tendens i den vestlige verden til forargelse og misforstået politisk korrekthed. Og så var den et udtryk for, hvor stor magt Ferguson havde i engelsk fodbold. Evra og Fergie kommer sgu aldrig på min gaveliste.

Men nok om det. For vi har da bestemt begået andre dumheder, som vi forhåbentlig har lært nok af til aldrig at begå igen. Og fint nok, hvis nogen ønsker at påpege dem. Måske en anden dag, der kommer et lignende skriv om andre klubber. For vi er jo hverken værre eller bedre end de andre topklubber.
Kloppite

Besvar