Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
13
43%
4 - Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
26 - Andy Robertson
3
10%
3 - Fabinho Ud 86. min.
0
Ingen stemmer
14 - Jordan Henderson Ud 81. min.
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones
4
13%
18 - Cody Gakpo Ud 81. min.
1
3%
20 - Diogo Jota Ud 81. min.
8
27%
11 - Mohamed Salah Ud 81. min.
1
3%
23 - Luis Diaz Ind 81. min.
0
Ingen stemmer
7 - James Milner Ind 81. min.
0
Ingen stemmer
09 - Roberto Firmino Ind 81. min.
0
Ingen stemmer
27 - Darwin Nunez Ind 81. min.
0
Ingen stemmer
6 - Thiago Alcantara Ind 86. min.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 30

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 15. apr, 2023 08:14

Hvornår: Mandag den 17. april 2023 kl. 21:00
TV: TV3+ (Udsendelsesstart: 20:55)
Streaming: Viaplay og forskudt LFCTV Go

Dommer: Craig Pawson (billedet). Linjedommere: Marc Perry, Richard West. Fjerdedommerl: Graham Scott.
VAR: Tony Harrington. Assistant VAR: Matthew Wilkes.
Billede

Kampoptakt:
Chris Sutton* siger det sådan set meget præcist:
”Denne kamp er umulig at forudsige. For hvordan stiller Leeds op, og hvordan spiller de? ….og hvor læ
nge? ……….og hvilken performance får vi fra Liverpool denne gang?”
*Chris Sutton forudsiger til hver spillerunde i PL alle kampes resultater (som Mark Lawrenson gjorde tidligere) mod en kendis. Det kan ses her: https://www.bbc.com/sport/football/65226735

Opstillinger:
Mit useriøse bud:
Der er 2 spillere, som jeg i den grad synes har fortjent en plads på bænken, for at tænke lidt over tingene og egen indstilling. Det er:
Først og fremmest Virgil Van Dijk. Den tidligere så gode VVD er i gang med at opfylde alle mine fordomme om hollændere. Han virker arrogant, alt for selvtillidsfuld og absolut IKKE TEAMPLAYER (hollændere er altid mig-mig-mig). For mig svæver VVD rundt i forsvaret på en oppustet tro på at være Verdens Bedste Forsvarsspiller. Det er godt nok længe siden han var det, og afstanden til hans gamle niveau forøges til det dårligere, for hver kamp han spiller i øjeblikket. Han kunne godt bruge 90-180-270 minutter på bænken til at tanke over tilværelsen (forudsat at Matip/Konaté løser opgaverne bare nogenlunde OK)
Mo Salah kan så tage VVD i hånden, og sætte sig bagerst på bænken og tænke lidt over tingene. Jeg ved ikke, om Salah er ramt af ”Ny kontrakt med lønforhøjelse -syndromet” som blev empirisk gennemgået i en anden tråd. Men hvor den gamle Mo tog et hurtigt træk, og så var han i bedste road-runner stil MEET-MEET væk forsvaren, så bliver han i den grad læst af forsvarerne i dag. Det er vel efterhånden kun 1 ud af 10 gange, at han kommer fordbi den første forsvarer, og så ganget med 1 ud af 10 igen forbi den næste forsvarer, hvorefter alle ved, at han vil trække ind til venstrefoden, og lægge den over i det lange hjørne. Jeg prøver så med Jota på højrefløjen. Ikke fordi han har været fremragende siden han kom tilbage fra skade, men han kan måske overraske en Firpo, som sikkert har forberedt sig minutiøst på at skulle dække Salah

Derfor ser min opstilling sådan her ud:
Billede

Thiago får en startplads, med baggrund i hans gode indhop mod Gunners. Bortset fra en enkelt total-skævert en gang imellem, så er der så meget klasse i det han render og distribuerer og fordeler. ....og så tilføjer han en god protion fighting spirit rent defensivt, nogen gange til og endda lidt over stregen.

Firmino får også en cameo i starteren. Han virker umådelig motiveret for, at give "Hovednummeret i hans fodboldkarriere" en flot afslutning. Hvis kampens forløb dikterer det, kan han gøre os mere offensive ved at skifte en midtbanespiller for en angriber, så der spilles med 3 rene angribere og Firmino som hængende "i lommen".

De øvrige i starteren er valgt, ikke fordi de er fremragende i øjeblikket, men fordi der ikke umiddelbart er nogen, som virker bedre/mere motiverede.

Men det bliver jo næsten med sikkerhed ikke sådan vi stiller op, så her er den forventede opstilling, som der ser ud til at være rimelig bred konsensus omkring i pressen og på diverse hjemmesider:
Billede
Men ovenstående opstilling udstråler for mig bare "Business as usual" og dermed en stor risiko for en umotiveret boldflytter kamp.

Du har sikkert også nogen tanker og idéer til hvordan Klopp bør stille tropperne op. Kom med din opstilling og meget gerne begrundelser for hvem der er inde, og hvem der er udeladt. Du kan evt. lave din opstilling grafisk her: https://www.thisisanfield.com/lineup/ og så snuppe et scerrendump og uploade det til postimage.org (for at få et billed-link i maks 640 x 480 til messageboards)

....men hvordan ser det så ud fra Leeds side af?
Jeg har prøvet at dykke lidt ned i lokalsprøjten: Yorkshire Evening Post, og her er deres bud på opstillingen. Det skal dog medregnes, at de har en del usikre spillere mht om de bliver klar eller ej, så de tager en del forbehold. Her er opstillingen og deres begrundelser:

Yorkshire Evening Post, journalist Lee Sobot (Lee det rigtige navn til en, der holder med Leeds)
"Leeds remained the minus the services of injured trio Tyler Adams, Max Wober and Stuart Dallas for last weekend’s Elland Road clash against the Eagles for which Adam Forshaw returned from a hip issue as an unused substitute.

But Whites boss Javi Gracia revealed at Friday afternoon’s pre-match press conference that Wober had been back training some days with the squad and that he was now waiting to see if the Austrian international centre-back would be able to face the Reds.

Gracia, though, also hinted at new Leeds injuries, revealing that other players were suffering from “different issues” and that some of them were not training. That makes it all a bit of a guessing game but based on the information available, this is the XI that we think will start out against Jurgen Klopp’s Reds, eight days after Leeds were walloped in the second half against Palace:
1. Målmand - Illan Meslier
There could be any number or manner of changes given Gracia's revelation that some players weren't training but Meslier remains clear first choice keeper even though the Frenchman has not exactly had the best time of things of late between the sticks.
2. Højre Back - Rasmus Kristensen :flag5:
On obvious change given the struggles of Luke Ayling in recent games. That said, Ayling has started every game so far under Gracia and it would be no surprise if he kept the faith again. But Kristensen is the call in the first of three changes.
3. Midterforsvar - Robin Koch
Leeds United's most consistent defender this term, certainly up until the arrival of Wober and looks sure to start at the heart of the defence assuming he is fit.
4. Midterforsvar - Max Wober
It's a big if but Wober surely starts if anywhere near fit enough for a side that has conceded ten goals in the last three games that he has missed. The second change, in for Pascal Struijk, and a huge boost if he is indeed back. Whites captain Liam Cooper is also waiting as another centre-back option.
5. Venstre Back - Junior Firpo
Firpo was hooked on the hour mark against Palace but he'd just taken a blow to the face and moreover he was walking a delicate tightrope given Palace's pace given that he had already been booked. But Firpo has now cemented his place as first choice left back and looks one of the more obvious starters
6. Midtbane - Marc Roca
Leeds are missing their main man in midfield in Tyler Adams but, either way, Roca would be a likely starter.
7. Midtbane - Weston McKennie
There is no doubt that Leeds are missing McKennie's USA international team mate Adams in the middle of the park but McKennie and Roca has been the midfield axis without him and that looks set to continue.
8. Højre Wing - Luis Sinisterra
Sinisterra was brilliant in the previous midweek win against Forest but couldn't repeat the dose against Palace against whom he squandered good chances as Leeds dominated in the first half. Bringing Crysencio Summerville back in is an obvious option, or Georginio Rutter out wide, but the feeling is that Sinisterra will get another go.
9. Venstre Wing - Jack Harrison
Starting Willy Gnonto is the obvious alternative on the left, or the Italian teenager could play on he opposite flank, or even at no 10. But there are two question marks, firstly the fact that Gracia has often started with him as a substitute and secondly that Gnonto has still only fairly recently returned from injury. Harrison, though, played the full match against Palace and the percentage call is that he starts again.
10. Hængende angriber - Brenden Aaronson
Gracia is clearly a big fan of Aaronson in the no 10/second striker role and while much could depend on who he has available it would be no surprise to see Aaronson line up in the position again. That said, Gnonto as a 10 could be a very good call and it will be fascinating to see what Gracia opts for.
11. Forward - Rodrigo
Everything depends on fitness levels with this one but a fit Rodrigo surely starts and perhaps the top scorer will now be ready to line up from the outset following five outings from the bench upon his return from injury. Patrick Bamford is the obvious alternative assuming he is fit and firing after coming off with 11 minutes against Palace. Or Gracia could play them both together but that would seem something more likely perhaps in the latter stages of a game if its needs musts. The third of three changes, in for Bamford.

Tankerne er mange, men så er der jo så meget mere grund til at tage en god lang debat om mulighederne og udfordringerne i vores mandagskamp.

SÆT I GANG
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 15. apr, 2023 19:40

Diaz tilbage i 100% træning. Det er nok det eneste, jeg har at sige. Må indrømme, at jeg sjældent kan mindes, jeg har haft sværere ved at grave optimisme frem omkring den her klub, men vi har intet at spille for og det lugter af en undervældende sommer på tranfermarkedet. Lad os håbe, det ikke bliver det.

Kampen mod Leeds, tja, skal vel bare overstås uden skader, ligesom resten af sæsonen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » søndag, 16. apr, 2023 13:25

JudgeArdaStudge skrev:Diaz tilbage i 100% træning. Det er nok det eneste, jeg har at sige. Må indrømme, at jeg sjældent kan mindes, jeg har haft sværere ved at grave optimisme frem omkring den her klub, men vi har intet at spille for og det lugter af en undervældende sommer på tranfermarkedet. Lad os håbe, det ikke bliver det.

Kampen mod Leeds, tja, skal vel bare overstås uden skader, ligesom resten af sæsonen.
Ja man kan vel sige at vores preseason starter imorgen aften Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 16. apr, 2023 16:41

Lækker optakt til kampen, Cynwal :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. apr, 2023 16:48

Hr. Drejer skrev:
søndag, 16. apr, 2023 16:41
Lækker optakt til kampen, Cynwal :)
Tak Hr. Drejer.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 16. apr, 2023 20:00

Jeg vil godt udfordre Cynwals forslag til en opstilling. Jeg smider ikke Salah på bænken. Han kikser mange driblinger og brænder for meget, men han gør os stadig farligere, end hvis vi spiller med en anden spiller.

Jeg smider heller ikke Van Dijk på bænken. Synes også, at han på trods af sit faldne niveau, gør os bedre.

Men jeg smider Fabinho på bænken. Synes hverken, at han har benene, teknikken eller overblikket i øjeblikket.

Derfor ville jeg starte således.

Alisson
Gomez Konate VVD Robbo
Trent Hendo Thiago
Salah Nunez Gakpo

Hvis Diaz var 100% klar startede han. Gomez synes jeg er virkelig god på backen. Især defensivt. Han har en god fart.

What, Trent på midten?? Jeps. Jeg tror, at jeg har foreslået det før. Og jeg blev inspireret af nedenstående tweet, som ganske rigtigt påpeger, at vi har at gøre med en spiller, der var så god, at vi omskolede ham i en meget ung alder til back for at få ham ind på holdet. Men han var altså midtbanespiller. Det potentiale skal vi have forløst, når nu midtbanen alligevel ikke fungerer optimalt.

Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. apr, 2023 21:34

texy skrev:
søndag, 16. apr, 2023 20:00

What, Trent på midten?? Jeps. Jeg tror, at jeg har foreslået det før. Og jeg blev inspireret af nedenstående tweet, som ganske rigtigt påpeger, at vi har at gøre med en spiller, der var så god, at vi omskolede ham i en meget ung alder til back for at få ham ind på holdet. Men han var altså midtbanespiller. Det potentiale skal vi have forløst, når nu midtbanen alligevel ikke fungerer optimalt.

Jeg kan godt lide argumentet i videoen om, at Steven Gerrard spillede enkelte kampe på HB, og gjorde det aldeles fremragende, men han nåede - heldigvis - aldrig at gro fast på positionen. Trent har en flødefod rent pasningsmæssigt, som snildt kan måle sig med Declan Rice, Grealish m.fl., og jeg kunne godt blive lidt smålun på at prøve det af i den sidste del af sæsonen. Gomez kan helt rigtigt spille en god og solid højreback i mellemtiden.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » mandag, 17. apr, 2023 06:55

Hvis Trent skal op på midtbanen og pengene alligevel til indkøb små. Så kunne det måske det rigtige tidspunkt at få prøvet Isaac Mabaya af. Top 4 kan vi ikke nå, så der er vel mere eller mindre fri leg resten af sæsonen.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » mandag, 17. apr, 2023 08:29

Oomph242 skrev:Hvis Trent skal op på midtbanen og pengene alligevel til indkøb små. Så kunne det måske det rigtige tidspunkt at få prøvet Isaac Mabaya af. Top 4 kan vi ikke nå, så der er vel mere eller mindre fri leg resten af sæsonen.
Ja det vil være et fint tidspunkt at få afprøvet, hvad der er at samle på i nuværende trup og få dem afprøvet i “rigtig” kamp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af texy » mandag, 17. apr, 2023 11:20

Oomph242 skrev:
mandag, 17. apr, 2023 06:55
Hvis Trent skal op på midtbanen og pengene alligevel til indkøb små. Så kunne det måske det rigtige tidspunkt at få prøvet Isaac Mabaya af. Top 4 kan vi ikke nå, så der er vel mere eller mindre fri leg resten af sæsonen.
Jeg var vildt imponeret af Mabaya i pre-season. Sikke en fart. Vanvittigt god i de offensive aktioner.

Men jeg ville nok lige vente 3-4 kampe, indtil top 4 nærmest matematisk er afskrevet. Jeg bliver ved med at drømme om, at vi sætter en stime på 9 sejre ind fra nu, og så må vi se, hvor meget Man Utd, Newcastle og Brighton kan finde ud af at ødelægge for sig selv. Alt andet lige, så hedder de næste 3 kampe for Man Utd - Spurs (A), Villa (H) og Brighton (A).

Jeg tror mere på, at hvis et af de nuværende tophold skal gå ned, så er det Newcastle. Men jeg håber på 3 nederlag til Man Utd i de tre kampe, og at vi så selv har gjort vores arbejde, så de kan mærke ånden i nakken.

Når vi er bare lidt klogere på mulighederne for sæsonen, så kan det godt være, at Mabaya skal have lov at være lidt med.
Kloppite

krumme
Indlæg: 42
Tilmeldt: lørdag, 15. jan, 2011 23:04
Geografisk sted: frederiksværk
Alder: 59

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af krumme » mandag, 17. apr, 2023 11:51

Hej alle LFC FANS
Mht til opstillingen vil jeg stille op i 4-2-1-3.Alisson-Trent-Konate-Vvd-Robbo-Hendo-Thiago-Salah-Nunez-Gakpo.
Så vil jeg bruge Trent på samme måde, som mod Arsenal, da jeg forventer vi kommer til havde bolden meget og det
bliver os der skal skabe fodboldspillet i den kamp.
GOD KAMP TIL ALLE YNWA Krumme
ps det ser ud til der er kommet lidt liv på forummet igen og klø på CYNWAL

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. apr, 2023 12:09

krumme skrev:
mandag, 17. apr, 2023 11:51
Hej alle LFC FANS
Mht til opstillingen vil jeg stille op i 4-2-1-3.Alisson-Trent-Konate-Vvd-Robbo-Hendo-Thiago-Salah-Nunez-Gakpo.
Så vil jeg bruge Trent på samme måde, som mod Arsenal, da jeg forventer vi kommer til havde bolden meget og det
bliver os der skal skabe fodboldspillet i den kamp.
GOD KAMP TIL ALLE YNWA Krumme
ps det ser ud til der er kommet lidt liv på forummet igen og klø på CYNWAL
Hej Krumme, tak for feed back - jeg skal nok klø på!
I gamle dage (2007-2008) lancerede jeg Den Sorte SKole på forum, og du skriver noget, som ville have været NAMS for Den Sorte Skole, så jeg kan ikke la' vær': Ang. din opstilling, så er jeg bange for vi får klø, da vi så spiller ti mod 11 ;)

Jeg tror du har glemt at skrive din hængende angriber i formationen, og gætter på du havde Firmino i tankerne, til at ligge i lommen bagved Salah-Nunez-Gakpo

...eller...?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

krumme
Indlæg: 42
Tilmeldt: lørdag, 15. jan, 2011 23:04
Geografisk sted: frederiksværk
Alder: 59

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af krumme » mandag, 17. apr, 2023 15:01

Hej Cynwal
vi bliver måske lidt presset de første 10 minutter, ja du har ret det er Firmino der mangler.
Jeg har fuldt meget med her men ikke skrevet ret meget. Det tager nogle gange forlang tid at skrive
det har man har på tungen. Der er fint med den sorte skole den gør jeg også brug af i dagligdagen.
Det er godt med debat det skaber dynamikken i alt hvad der foregår, men nogen gange bliver det lidt
langtrukken når vi er på stadiet " min far er stærkere end din" i 20 indlæg i træk.
Som du ser et langt indlæg som jeg prøvede at forkorte. Håber du forstod meningen. YNWA Krumme

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. apr, 2023 20:05

Liverpool XI: Alisson, Alexander-Arnold, Robertson, Konate, Van Dijk, Henderson, Fabinho, Jones, Salah, Gakpo, Jota.

...og Diaz er på bænken sammen med Thiago, Milner, Firmino, Elliot, Tsimikas, Nunez, Matip og Kelleher

Leeds XI: Meslier, Kristensen, Firpo, Koch, Struijk, McKennie, Roca, Harrison, Aaronson, Sinisterra, Rodrigo.
Leeds har topscorer Rodrigo med igen, og så er Rasmus Kristensen med i start-11 igen.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Leeds - Liverpool >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 17. apr, 2023 20:08

Jeg håber Klopp tør smid Trent mere fast op på midten, som vi så en del mod Arsenal, men det kræver at Konate bliver klar, for det duer ikke at Matip skal have for mange løbe dueller i højre side.

Så det bliver mere en 3-2-2-3

…………………….. Allison………………………….
..Konate….Virgil……Robertson
…………..Trent……..Fabinho……………
…Henderson…………Thiago………
…..Salah……Gakpo…Nunez……..

Salah havde ikke den bedste kamp mod Arsenal dels fordi Gabriel vel var Arsenals bedste, men Salah kom frem til flere afslutninger og havde flere berøringer end set før i år, og Leeds har et forsvar af en helt anden kaliber.
Jeg vil have Trent, Thiago og Gakpo med fordi de alle gerne vil have bolden, og så håber Nunez og Salah kan lave en masse løb.

Spændende om Diaz kan få et indhop, han har virkelig været savnet.

Jeg er jo den evige optimist så tror vi vinder 3-1
YNWA

Besvar