Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AllanShore » søndag, 10. mar, 2013 14:37

Indtægter fra tilskuere udgør nu en ret betydelig andel for klubberne verden over. Og så længe klubberne kan tillade sig gradvist at hæve billetpriserne samtidig med at udbuddet stadig bliver mødt - så vil de også blive ved med at gøre det. De personer, der sidder og får klubben til at køre rundt er for det meste økonomer og revisorer, og det eneste de kigger på er profitmaksimering.

Billede
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Alonso » søndag, 10. mar, 2013 14:48

Tak for informationen. Mine øjne falder i høj grad over Bayern München, Dortmund og Schalke. Nu er det et stykke tid siden jeg har set en kamp fra Veltins-Arena, men mit minde om dem for et par år siden er et larmende stadion. Det samme kan bestemt siges om Allianz Arena (Bayern München) og Westfalen Stadion (Dortmund).

Den tyske forretningsmodel er netop blevet fremhævet meget i disse år, fordi de tyske klubber tjener penge. Men de gør det altså ikke igennem kampindtægter, men igennem kommercielle indtægter. Hvordan kan Bayern München der vel på ingen måde matcher Man Utd i brandværdi, overgå alle på kommercielle indtægter?

De må gøre noget andet for at imødekomme deres interessenter.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Alonso » søndag, 10. mar, 2013 14:53

Men angående den fremtidige udvikling i Liverpool, så virker det ikke positivt. Ifølge Forbes har Boston Red Sox den højeste gennemsnitlige billetpris i MLB.

Angående brandværdi, så har Man Utd en brandværdi på 269 mio. dollars, mens Bayern München har en brandværdi på 179 mio. dollars (Forbes: http://www.forbes.com/pictures/mlm45jem ... er-united/)

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AllanShore » søndag, 10. mar, 2013 14:56

Hvis du er interesseret i lidt fodboldøkonomi (med en masse fine tabeller), så prøv at tjek http://swissramble.blogspot.dk/ ud. Der er en masse artikler om de forskellige klubber.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Alonso » søndag, 10. mar, 2013 15:09

AllanShore skrev:Hvis du er interesseret i lidt fodboldøkonomi (med en masse fine tabeller), så prøv at tjek http://swissramble.blogspot.dk/ ud. Der er en masse artikler om de forskellige klubber.
Tak :army7:

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJ » søndag, 10. mar, 2013 15:18

Jan skrev:FSG er blevet forherliget, også af rigtig mange herinde på forum, der ukritisk har labbet alting i sig som værende godt. Vi kom fra noget rigtig træls, enig.
...
Jeg tror ikke alvoren er gået op for mange, bl.a. herinde...
Især det første påstår du altid. Kan du komme med et eksempel på det?

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AndreasN » søndag, 10. mar, 2013 16:26

Det er meget muligt, at det giver en større indkomst at hæve billetpriserne, men det kommer ikke til at skabe resultater - det kommer til at ødelægge stemningen (mere end den er i forevejen), og det vil i værste fald få folk til at blive væk. På Twitter kan man læse sig til, hvordan flere kontakter Spirit of Shankly, fordi de har droppet deres sæsonkort - det er simpelthen for dyrt. Er det der, vi er nået til? Ægte fans, der må droppe deres billetter, fordi det er for dyrt? En decideret chikane af egne fans er, hvad det er.

Hvad er det første, folk siger, når man nævner Liverpool? Fantastisk historie, fantastisk publikum og fantastisk stadion. Hvis udviklingen fortsætter, så vil folk sige: "Fantastisk historie, fantastisk... Nå nej, ikke mere". Hvad er det første en spiller siger, når Liverpool signer ham? Det er, hvor fantastisk det er spille på et legendarisk stadion som Anfield foran et ligeså legendarisk publikum. Det vil de ikke sige i fremtiden, hvis udviklingen fortsætter. Det vil fjerne et af de stærkeste midler, vi har til at lokke spillere til klubben. Uden vores fans og stadion er vi ingenting. Derfor er det beskæmmende, at FSG har hævet priserne - især fordi de primært er hævet på steder, hvor der i forevejen er restricted view.

Såvidt jeg kan se på deres Twitter og hjemmeside, så er Spirit of Shankly igang med at indsamle en masse udtalelser og eksempler på, hvad FSG's udvikling forårsager. Jeg håber ekstremt meget på, at de kan få arrangeret et møde med ledelsen, hvori de får mulighed for at fremlægge deres ideer og gøre FSG opmærksom på, hvad der er ved at ske. Jeg siger ikke, at billetterne skal være gratis, og det er ikke kun Liverpool, der er skurken her. Topklubberne er i den grad skyld i, at fodbolden er blevet så kedelig på stadion. Politiet har i forevejen ødelagt sit med alle deres latterlige restriktioner, men klubberne bliver nødt til at agere over for fansene.

Fodbold er for alle, og det er absolut intet uden fans. Det bliver afgørende for vores fremtid, at klubben holder fast i fansene og får dem på deres side. Lige i øjeblikket modarbejder klubben sådan set bare sig selv.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jan » søndag, 10. mar, 2013 16:36

AJ skrev:
Jan skrev:FSG er blevet forherliget, også af rigtig mange herinde på forum, der ukritisk har labbet alting i sig som værende godt. Vi kom fra noget rigtig træls, enig.
...
Jeg tror ikke alvoren er gået op for mange, bl.a. herinde...
Især det første påstår du altid. Kan du komme med et eksempel på det?
Stop nu det pjat. Læs fx. FSG-tråden og lad os komme videre. Det handler om indtægter, ikke en skid andet. Desværre.
Up The RedMen... we go again!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJ » søndag, 10. mar, 2013 18:00

Jan skrev:
AJ skrev:
Jan skrev:FSG er blevet forherliget, også af rigtig mange herinde på forum, der ukritisk har labbet alting i sig som værende godt. Vi kom fra noget rigtig træls, enig.
...
Jeg tror ikke alvoren er gået op for mange, bl.a. herinde...
Især det første påstår du altid. Kan du komme med et eksempel på det?
Stop nu det pjat. Læs fx. FSG-tråden og lad os komme videre. Det handler om indtægter, ikke en skid andet. Desværre.
Jeg har ikke tænkt mig at læse 83 sider igennem, så indtil du konkretiserer vil jeg betragte din indledende bemærkning som en tom frase.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » søndag, 10. mar, 2013 22:43

Arda skrev:Sagde han det? Fernando Olsen er simpelthen for viderekommende. Jeg havde helt glemt, at 'Fodbold uden filter' er tilbage. Fernando har jeg dog ikke savnet.
Ser du det idag Arda, fernado pot hovedet brillierer igen med sin idioti, HVORFOR skal han have tv tid
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7317
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 11. mar, 2013 10:44

@ Thommo:

Ja, jeg så det godt. Han var godt nok også i modvind hos resten af panelet og med rette vel at mærke. Det er som om, at Fernando Olsen udelukkende tænker fodbold udi økonomi og branding. Jeg synes også, hans femten minutters berømmelse snart må være opbrugt. Lad nye og fornuftige debattører komme til og hæve niveauet i programmet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af sjampen » mandag, 11. mar, 2013 13:59

Arda > For at være helt ærlig, kan jeg tvivle på om Fernando Olsen i det hele taget tænker. Jeg håber godt nok du har ret i Viasat snart har lugtet luntet. Det værste er vel at hans patetiske påstande igår, passer på ham selv. Grunden til han bliver ved med at blive inviteret er vel fordi der er garanti for at han siger noget dumt og det lokker seere.

Man bliver efterhånden gladere og gladere for Mikkel Bischoff.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jan » mandag, 11. mar, 2013 14:42

AJ skrev:
Jan skrev:
AJ skrev:
Jan skrev:FSG er blevet forherliget, også af rigtig mange herinde på forum, der ukritisk har labbet alting i sig som værende godt. Vi kom fra noget rigtig træls, enig.
...
Jeg tror ikke alvoren er gået op for mange, bl.a. herinde...
Især det første påstår du altid. Kan du komme med et eksempel på det?
Stop nu det pjat. Læs fx. FSG-tråden og lad os komme videre. Det handler om indtægter, ikke en skid andet. Desværre.
Jeg har ikke tænkt mig at læse 83 sider igennem, så indtil du konkretiserer vil jeg betragte din indledende bemærkning som en tom frase.
Be my guest. Du kunne jo passende starte med at undlade at kaste med sten når du selv bor i et glashus. Over and out.
Up The RedMen... we go again!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJ » mandag, 11. mar, 2013 16:16

Jeg tror ikke du forstår hvad jeg skriver.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AndreasN » mandag, 11. mar, 2013 19:33

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-me ... witterfeed

Lidt om vores fans utilfredshed omkring billetpriserne.
Liverpool Football Klopp

Besvar