Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AndreasN » onsdag, 17. jun, 2015 14:22

Jeg synes satme også, det lugter grimt. Det virker jo helt absurd med seks udekampe i træk udelukkende mod top 6 hold.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » onsdag, 24. jun, 2015 06:35

Gerrard om taktikken og det berømte slip mod Chelsea: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... title.html
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 24. jun, 2015 13:02

Liverpool er ved og lave Anfield Road helt om, så der da nok tale om de kan blive færdig med byggeriet de næste par måneder. Så derfor der er flere udekampe end hjemme.
Stoke, Man Utd og Arsenal ude de første 5 kampe ser jeg vanskelige, men alligevel må Liverpool vise styrke og mod på mere fra start og ikke slappe af !... WE ARE LIVERPOOL LALALALA :)
You'r Never Walk Alone. ///

Hr. Drejer
Indlæg: 13793
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 28. jun, 2015 23:48

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13793
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. jun, 2015 01:07

Interessant med O'driscoll som ass. træner. Tidligere engelsk U19 træner.

Læs den norske.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af LFC-Aaby » tirsdag, 30. jun, 2015 01:11

Hr. Drejer skrev:Interessant med O'driscoll som ass. træner. Tidligere engelsk U19 træner.

Læs den norske.
Han bliver mildest talt svinet pænt meget til på Twitter. Kender intet til ham. Men udfra kommentarerne så er han elendig.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Alonso » tirsdag, 30. jun, 2015 02:12

LFC-Aaby skrev:
Hr. Drejer skrev:Interessant med O'Driscoll som ass. træner. Tidligere engelsk U19 træner.

Læs den norske.
Han bliver mildest talt svinet pænt meget til på Twitter. Kender intet til ham. Men udfra kommentarerne så er han elendig.
Ifølge den norske har Rodgers tidligere rost ham til skyerne, hvilket må indikere, at de har en fortid sammen. Aner intet om manden. Ej heller om Lijnders, der er ny first team coach. Tænkte, Lijnders var et spændende valg, da han tydeligvis har stor faglighed. Men han er så ung, at han næppe går ind og udfordrer Rodgers.

Og så er vi tilbage ved O'Driscoll, der åbenbart i sin aktive karriere var kendt som "noisy" jævnfør wikipedia. Jeg gætter på, at han råbte meget på banen. Klassisk assistenttræner typer i så fald. Men også en mand, der er blevet fyret flere steder og aldrig har været på højeste niveau. Og når den norske så skriver, at han tænker meget som Rodgers, så lugter det af en regulær nikkedukke. Nuvel, man skal være nogenlunde enige om filosofien for at det giver mening at arbejde sammen.

O'Driscoll er sikkert en fin praktiker. Kan slæbe keglerne ud på banen og køre spillerne igennem øvelserne. Men når det kommer til at være med, hvor spillet udvikler sig (og her tænker jeg især på de teknologisk hjælpemidler), der er han næppe meget mere end en analfabet.

Samtidig tvivler jeg stærkt på, at han er noget taktisk geni.

Jeg tror, vi får kæft, trit og retning. Altså højst en loyal indpisker. Skuffende. Men godt vi kunne bruge nogle penge på at give Colin Pascoe en payoff for at hente noget lignende ind.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » tirsdag, 30. jun, 2015 07:27

Alonso skrev:
LFC-Aaby skrev:
Hr. Drejer skrev:Interessant med O'Driscoll som ass. træner. Tidligere engelsk U19 træner.

Læs den norske.
Han bliver mildest talt svinet pænt meget til på Twitter. Kender intet til ham. Men udfra kommentarerne så er han elendig.
Ifølge den norske har Rodgers tidligere rost ham til skyerne, hvilket må indikere, at de har en fortid sammen. Aner intet om manden. Ej heller om Lijnders, der er ny first team coach. Tænkte, Lijnders var et spændende valg, da han tydeligvis har stor faglighed. Men han er så ung, at han næppe går ind og udfordrer Rodgers.

Og så er vi tilbage ved O'Driscoll, der åbenbart i sin aktive karriere var kendt som "noisy" jævnfør wikipedia. Jeg gætter på, at han råbte meget på banen. Klassisk assistenttræner typer i så fald. Men også en mand, der er blevet fyret flere steder og aldrig har været på højeste niveau. Og når den norske så skriver, at han tænker meget som Rodgers, så lugter det af en regulær nikkedukke. Nuvel, man skal være nogenlunde enige om filosofien for at det giver mening at arbejde sammen.

O'Driscoll er sikkert en fin praktiker. Kan slæbe keglerne ud på banen og køre spillerne igennem øvelserne. Men når det kommer til at være med, hvor spillet udvikler sig (og her tænker jeg især på de teknologisk hjælpemidler), der er han næppe meget mere end en analfabet.

Samtidig tvivler jeg stærkt på, at han er noget taktisk geni.

Jeg tror, vi får kæft, trit og retning. Altså højst en loyal indpisker. Skuffende. Men godt vi kunne bruge nogle penge på at give Colin Pascoe en payoff for at hente noget lignende ind.
Jeg er lidt i tvivl om, hvordan dit indlæg skal forstås, Alonso, for du plejer at være ret saglig, så om sarkasmen (hvis det er sarkasme) er en stikpille til FSG, det ved jeg ikke?

Men hvis du vitterligt "bare" mener, at O'Driscoll bliver en kegleflytter og Rodgers stik-i-rend-dreng (= minus sarkasme), så tror jeg trods alt at man må forvente, at en u19 træner for det engelske landshold har en faglig ballast, der gør at det rent fodboldfaglige er i orden på nuværende tidspunkt. Jeg vil gå ud fra at han har taget interne uddannelser mv., således at han var kvalificeret til det job.
Rent erfaringsmæssigt og om han har den rette pondus til at give Rodgers modspil, der tror jeg måske nok du har en pointe. Der er dog et eller andet der siger mig, at Rodgers er en type, der ikke ligefrem går godt i spænd med modstand - han virker ret prætentiøs på mange områder (det er ikke ment som ros, men omvendt virker de fleste trænere på det niveau ret ens, så det kan være at det bare er sådan man skal være i det game).
Lijnders har alle de steder jeg har læst noget om ham, fået ubetinget ros for sin faglighed og han bliver regnet for en kommende trænerstjerne, så det er vel ikke helt dumt, skulle det holde stik.

Da der åbenbart er larmende tavshed fra FSGs side, så kan man jo kun tolke lidt, men skulle de her to ansættelser gå igennem og skulle vi gå igennem en sommer, hvor vi rent faktisk holder på både Sterling, får en kvalificeret angriber plus at vi jo allerede har fået lavet et kvalificeret transfervindue, så synes jeg faktisk at det virker som om - overraskende nok - at Rodgers siden forårets sidste kampe, har fået styrket sin magtposition gevaldigt, da jeg ser et langt tydeligere Rodgers stempel på det forgangne forløb. Igen gætter jeg, men måske har manden fået sin sidste chance, der er røget et par syndebukke med på vejen, og så har han mere eller mindre sidenhen fået det som han vil have. Til gengæld er det så også sidste chance for at vise resultater.
En anden tolkning, og den finder jeg også sandsynlig, det er at klubben trimmes frem mod et salg.
En helt tredje mulighed handler om, at FSG vitterligt tror på deres investering og følger den til dørs.

Meget afhænger af den næste måneds tid, for hvis vi alligevel sælger Sterling, selvom vi jo offentlig meldte ud at vi agtede at beholde ham - hvilket vil sige, at de hidtidige investeringer i nogen grad har været betinget af et salg - og at vi ikke lukker en handel med en topangriber, så er vi ikke kommet styrket ud af vinduet på et organisatorisk plan og et spillermæssigt plan, hvilket igen kan tage kritikken af FSG og deres målsætninger med klubben, op til nye højder.

Det ovenstående var meget tolkning og fyldt med hvis'er - beklager - men synes at man som fan i det ene øjeblik er super positiv, i det andet er man fortvivlet og tænker, hvor pokker mon "min" klub ender henne!?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 30. jun, 2015 10:13

O'Driscoll er uambitiøst i mine øjne.

Jeg erkender blankt, at jeg intet kender til ham. Men Google fortæller mig, at han ikke har erfaring fra højeste niveau, at han ikke har meget erfaring med international fodbold, og at han ikke har meget erfaring med at vinde trofæer.

Jeg kan ikke se nogen upgrade i forhold til eksempelvis Marsh.

Jeg havde forventet mere. Men måske man bare henter billige hjælpere ind, som er lette at slippe af med, hvis man senere på sæsonen vil forsøge at hente Klopp?
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Emmy » tirsdag, 30. jun, 2015 12:30

Det er komplet useriøst at kalde noget for uambitiøst når man intet kender til manden
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 30. jun, 2015 13:45

Emmy skrev:Det er komplet useriøst at kalde noget for uambitiøst når man intet kender til manden
Det skal du da have lov til at mene. Men man kan jo kun vurdere folk på deres CV. Og her har vi at gøre med en mand, som bestemt ikke har et CV, der i mine øjne kvalificerer ham til et vigtigt job i LFC.

Især, når han skal arbejde for en chef, hvis CV heller ikke er imponerende.

Hvor er al den erfaring vi har sukket efter? Den erfaring, der i perioder har været så katastrofalt udstillet som en mangelvare, i forhold til taktik og spillemæssig opsætning.

Jeg synes ikke at Rodgers har nok erfaring. Derfor havde jeg håbet på, at man ville få nogen ind, der kunne bidrage med dette. Det lader det så til, at vi ikke får. Og det er i mine øjne uambitiøst.
Kloppite

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af F1rm1no » tirsdag, 30. jun, 2015 15:14

texy skrev:
Emmy skrev:Det er komplet useriøst at kalde noget for uambitiøst når man intet kender til manden
Det skal du da have lov til at mene. Men man kan jo kun vurdere folk på deres CV. Og her har vi at gøre med en mand, som bestemt ikke har et CV, der i mine øjne kvalificerer ham til et vigtigt job i LFC.

Især, når han skal arbejde for en chef, hvis CV heller ikke er imponerende.

Hvor er al den erfaring vi har sukket efter? Den erfaring, der i perioder har været så katastrofalt udstillet som en mangelvare, i forhold til taktik og spillemæssig opsætning.

Jeg synes ikke at Rodgers har nok erfaring. Derfor havde jeg håbet på, at man ville få nogen ind, der kunne bidrage med dette. Det lader det så til, at vi ikke får. Og det er i mine øjne uambitiøst.
for lidt mere om hvem han er så se dette indslag

Liverpool er min religion og anfield mit mekka

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 30. jun, 2015 16:34

F1rm1no skrev:
texy skrev:
Emmy skrev:Det er komplet useriøst at kalde noget for uambitiøst når man intet kender til manden
Det skal du da have lov til at mene. Men man kan jo kun vurdere folk på deres CV. Og her har vi at gøre med en mand, som bestemt ikke har et CV, der i mine øjne kvalificerer ham til et vigtigt job i LFC.

Især, når han skal arbejde for en chef, hvis CV heller ikke er imponerende.

Hvor er al den erfaring vi har sukket efter? Den erfaring, der i perioder har været så katastrofalt udstillet som en mangelvare, i forhold til taktik og spillemæssig opsætning.

Jeg synes ikke at Rodgers har nok erfaring. Derfor havde jeg håbet på, at man ville få nogen ind, der kunne bidrage med dette. Det lader det så til, at vi ikke får. Og det er i mine øjne uambitiøst.
for lidt mere om hvem han er så se dette indslag

God video og nogle gode citater, som han bringer frem.

Men samtidig stiller han spørgsmålet om, hvor meget erfaring de andre assistenttrænere reelt har. Det spørgsmål er bare ikke specielt relevant, fordi de andre topklubber har meget erfarne managers og meget erfarne ledelser. Det har vi ikke. Derudover så kan man i mine øjne ikke negligere den enorme erfaring som eksempelvis Bould og Giggs har fra deres aktive karriere.

Det gode er, at det lader til, at Rodgers får alt fuldstændigt som han vil (jeg tolker i hvert fald O'Driscoll's udnævnelse som en "Rodgers-signing"). Og det er vel det, der skal til, hvis han skal levere optimalt. Samtidig så kan der heller ikke stilles tvivl om, hvor ansvaret skal placeres, hvis resultaterne udebliver.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13793
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. jun, 2015 16:55

Ja. Det ser unægtelig ud som at Rodgers har fået det som han vil. Nu skal han levere, ellers bliver hans karriere i Liverpool meget kort. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at hvis vi får en lignende start på PL som sidste sæson, så er han ude inden jul.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » fredag, 03. jul, 2015 07:34

De 10 spillere (et udvalg af) Liverpool fans helst vil beholde:

http://www.empireofthekop.com/2015/07/0 ... -coutinho/

Og de 5 spillere, de helst vil af med:

http://www.empireofthekop.com/2015/07/0 ... e-enrique/

Besvar