Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af jensemand » søndag, 27. mar, 2016 12:20

Klopp har nu været træner for Liverpool i 38 kampe svarende til en Premier League sæson hvis man kun ser på ligaen og i de 38 kampe har han skrabet 63 point sammen med et point snit på 1,66. Vi har i perioden vundet 17 kampe, spillet 12 uafgjort og tabt 9. Det ville vel have været tåleligt i hans første sæson i PL hvis det var hvad det kunne blive til men så heller ikke mere end det.

Man kan nok ikke sige noget ud fra de her tal men så bare han havde spillet 38 kampe og synes det kunne være skægt at se hvordan det var gået i det store hele :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 27. mar, 2016 12:40

jensemand skrev:Klopp har nu været træner for Liverpool i 38 kampe svarende til en Premier League sæson hvis man kun ser på ligaen og i de 38 kampe har han skrabet 63 point sammen med et point snit på 1,66. Vi har i perioden vundet 17 kampe, spillet 12 uafgjort og tabt 9. Det ville vel have været tåleligt i hans første sæson i PL hvis det var hvad det kunne blive til men så heller ikke mere end det.

Man kan nok ikke sige noget ud fra de her tal men så bare han havde spillet 38 kampe og synes det kunne være skægt at se hvordan det var gået i det store hele :)
Det er da et udmærket udgangspunkt, når man holder det op mod, at han overtog et hold uden selvtillid, uden defensiv organisation, som havde svært ved at score, og som ikke havde en identitet.
Han har ikke købt spillere selv endnu, og han skal naturligvis også selv have en vis tilvænningstid til en ny liga, hvor vi har skullet spille flest kampe af alle samtidig med, at vi har været rigtig hårdt ramt af skader.

Ingen tvivl om at statistikken skal forbedres en del næste sæson, men det har han så sandelig skabt fundamentet for at kunne gøre.

In Klopp we trust :clap:

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bondo » mandag, 28. mar, 2016 01:22

Ingen garanti for sandheden, men ret skræmmende.. Her ses det tydeligt at pris og kvalitet ikke nødvendigvis går hånd i hånd..

Jeg hæfter mig især på Enrique, Sturridge og Henderson, som har en løn der ikke helt er berettiget ifht hvad de leverer.. Her tænker jeg naturligvis ikke at det er nødvendigt at nævne Benteke

http://www.empireofthekop.com/2016/03/2 ... hest-paid/

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » mandag, 28. mar, 2016 19:18

Hvis dette er sandt, så fatter jeg intet.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... barcelona/

Hvordan kan man vælge at sælge manden for £10m mindre end hans release-clause? Det virker som om, at vi gang på gang bliver de små i forhandlinger.
Kloppite

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 28. mar, 2016 19:39

texy skrev:Hvis dette er sandt, så fatter jeg intet.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... barcelona/

Hvordan kan man vælge at sælge manden for £10m mindre end hans release-clause? Det virker som om, at vi gang på gang bliver de små i forhandlinger.
Tjaaeh' Suarez salget var jo lidt specielt, da man i ikke havde den store bud krig om han - så vidt jeg husker var det 'kun' Barcelona der var på tale , andre klubber var vidt ikke nær så pågående som dem, hvilket gav Barcelona en rigtig god forhandlings situation - foruden det faktum at Suarez allerede sæsonen for inden var blevet 'snydt' for sit skifte da vi valgte at undlade at lade ham skifte selvom Arsenal mødte hans frikøbsklausul.

Dermed ikke sagt at vi som klub brilliere hvad handler angår, hverken til klubben men da slet ikke fra.
Vi ønsker at kæbe billigt, og sælge dyrt, men ender oftest med det modsatte. MEN suarez sagen var temmelig kompliceret og kan ikke bare simplificeres til hans pris kontra frikøbsklausul - suarez VILLE væk.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11305
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » mandag, 28. mar, 2016 20:15

Jeg tror der var mange - både amerikanske ejere, og folk i klubben - som mistede tålmodigheden med Suarez, efter hans 3. bide-episode. Amerikanere har jo mundheldet: "3 strikes and your out!"

....og når man som ejer kan sige: "Nej!" til at sælge til en opnået frikøbsklausul (Arsenals £40 mill + 1) kan samme ejer også vælge at sige: "Nu realiserer vi aktivet, før vi risikerer, at det mister yderligere værdi", idet man kunne fokusere på, at få £25 mill mere for spilleren end sommeren før, hvor frikøbsklausulen BLEV mødt. Det lugter langt væk af en risk management baseret beslutning. Såfremt Suarez var blevet tvunget til at blive i Liverpool, kunne det have risikeret at være i en sur og vrangvillig udgave - måske endda med en 4. bide-episode - hvilket ville have medført et markant fald i markedsværdien af aktivet.

Nu kom han til Barcelona, og er blomstret yderligere op (det tror da pokker med de legekammerater), og skulle han sælges i dag til en klub, ville prisen nok ligge omkring £90 mill, hvis det endda kan gøre det. Men der er ingen garanti for, at det samme var sket, hvis han var blevet tvunget til at blive i Liverpool.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 29. mar, 2016 06:11

Jesper skrev:Hvis jeg var Coutinho, ville jeg bede om lønforhøjelse. Hierarkiet er da helt skævt!
For ikke at tale om Clyne, vores vel nok mest stabile spiller gennem hele sæsonen. Lallana og Can kunne måske også fortjene at ligge lidt højere.

Folk som Bogdan, Ilori og andr i den "tynde" ende kan man sige, at de heller ikke yder voldsomt meget, men det er vel tilfældet i alle klubber fsv angår marginalspillerne.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 29. mar, 2016 09:00

Johnny Football skrev:
Jesper skrev:Hvis jeg var Coutinho, ville jeg bede om lønforhøjelse. Hierarkiet er da helt skævt!
For ikke at tale om Clyne, vores vel nok mest stabile spiller gennem hele sæsonen. Lallana og Can kunne måske også fortjene at ligge lidt højere.

Folk som Bogdan, Ilori og andr i den "tynde" ende kan man sige, at de heller ikke yder voldsomt meget, men det er vel tilfældet i alle klubber fsv angår marginalspillerne.
Ja, Coutinho bør nok være vores bedst betalte spiller - eller i hvert fald en af dem.

Men ellers synes jeg, at vi bør slå koldt vand i blodet i forhold til bare rundhåndet at dele voldsomme lønstigninger ud. Det skal jo også holdes op imod, hvad man kan tjene andre steder. Og det er vel kun i Man City, Chelsea, Man Utd, Arsenal, Real Madrid, Barcelona, PSG og måske Bayern München, at man kan tjene £50-60.000 om ugen uden at være holdets exceptionelle stjerne. Og jeg tænker ikke umiddelbart, at hverken Clyne, Lallana eller Can er på deres indkøbsliste. Så der er vel ikke nogen grund til at betale unødvendigt høje lønninger.

Til sammenligning er en spiller som Kane på £45.000 om ugen hos Spurs. Og han er nu for anden sæson i streg oppe over de magiske 20 PL-scoringer. Den slags spillere plejer at være sindssygt dyre

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tspur.html
Kloppite

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » tirsdag, 29. mar, 2016 10:34

@Bellamy jeg mindes Real Madrid også var på udkig efter Suarez. Men kom dog ikke så vidt at de bød på ham.

@Texy og Jesper

Coutinho fik vi vist forlænget med på det helt rette tidspunkt. Det er kun et år siden.
Man skal også huske på den løn spilleren har fået inden og hvor grisk han er. Alle vil have mere men ikke alle vil have det dobbelte.

Men ser man på hans spil det sidste 2½ år så undre man sig over han ikke fik forhandlet sig frem til mere.
Jeg sidder og frygter en lav frikøbsklausul lige nu....

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af ElTorro » tirsdag, 29. mar, 2016 10:43

Jeg så gerne en kontraktforlængelse med Can. Han har været igennem en vild udvikling, synes jeg, og i mine øjne er han en spillertype, hvis alsidighed er en mangelvare for de fleste klubber. Det ville ikke komme bag på mig, hvis telefonen ringede efter ham til sommer.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af MP » tirsdag, 29. mar, 2016 10:55

Tror ikke der kommer nogle seriøse bejlere til Can her til sommer.

Synes han største delen af sæsonen har spillet med hovedet under armen og truffet nogle dårlige beslutninger.
Når det så er sagt, så synes jeg virkelig han har løftet sit spil her på det sidste. Ved ikke om det bærer præg af at hele holdet generelt set har løftet niveauet, men synes virkelig han har gjort det godt.

Tror han vil blive en vigtig spiller for os hvis han fortsætter sin udvikling her under Klopp, så ser også gerne en kontraktforlængelse til ham

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » tirsdag, 29. mar, 2016 15:19

Cynwal skrev:Jeg tror der var mange - både amerikanske ejere, og folk i klubben - som mistede tålmodigheden med Suarez, efter hans 3. bide-episode. Amerikanere har jo mundheldet: "3 strikes and your out!"

....og når man som ejer kan sige: "Nej!" til at sælge til en opnået frikøbsklausul (Arsenals £40 mill + 1) kan samme ejer også vælge at sige: "Nu realiserer vi aktivet, før vi risikerer, at det mister yderligere værdi", idet man kunne fokusere på, at få £25 mill mere for spilleren end sommeren før, hvor frikøbsklausulen BLEV mødt. Det lugter langt væk af en risk management baseret beslutning. Såfremt Suarez var blevet tvunget til at blive i Liverpool, kunne det have risikeret at være i en sur og vrangvillig udgave - måske endda med en 4. bide-episode - hvilket ville have medført et markant fald i markedsværdien af aktivet.

Nu kom han til Barcelona, og er blomstret yderligere op (det tror da pokker med de legekammerater), og skulle han sælges i dag til en klub, ville prisen nok ligge omkring £90 mill, hvis det endda kan gøre det. Men der er ingen garanti for, at det samme var sket, hvis han var blevet tvunget til at blive i Liverpool.
Enig, og der ligger også noget forklaring skjult i dette:

http://www.liverpool.no/Nyheter/Slik-fo ... gene-.aspx

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 29. mar, 2016 15:34

texy skrev:
Johnny Football skrev:
Jesper skrev:Hvis jeg var Coutinho, ville jeg bede om lønforhøjelse. Hierarkiet er da helt skævt!
For ikke at tale om Clyne, vores vel nok mest stabile spiller gennem hele sæsonen. Lallana og Can kunne måske også fortjene at ligge lidt højere.

Folk som Bogdan, Ilori og andr i den "tynde" ende kan man sige, at de heller ikke yder voldsomt meget, men det er vel tilfældet i alle klubber fsv angår marginalspillerne.
Ja, Coutinho bør nok være vores bedst betalte spiller - eller i hvert fald en af dem.

Men ellers synes jeg, at vi bør slå koldt vand i blodet i forhold til bare rundhåndet at dele voldsomme lønstigninger ud. Det skal jo også holdes op imod, hvad man kan tjene andre steder. Og det er vel kun i Man City, Chelsea, Man Utd, Arsenal, Real Madrid, Barcelona, PSG og måske Bayern München, at man kan tjene £50-60.000 om ugen uden at være holdets exceptionelle stjerne. Og jeg tænker ikke umiddelbart, at hverken Clyne, Lallana eller Can er på deres indkøbsliste. Så der er vel ikke nogen grund til at betale unødvendigt høje lønninger.

Til sammenligning er en spiller som Kane på £45.000 om ugen hos Spurs. Og han er nu for anden sæson i streg oppe over de magiske 20 PL-scoringer. Den slags spillere plejer at være sindssygt dyre

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tspur.html
Jeg mener heller ikke at Clyne, Lallana og Can nødvendigvis skal have flere kroner i posen, men om, at de ift deres betydning for holdet og deres potentiale for fremtiden burde ligge højere end i hvert fald Benteke og Enrique og måske også Milner og Lucas. Henderson bør imo ligge højt på listen, Sturridge, tjah, i de sidste par sæsoner not so much, men han har stadig et enormt potentiale.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » torsdag, 31. mar, 2016 19:42

Det er meget godt gået uden spanske fantasipenge, oliepenge og ikke meget CL bold:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/li ... bn-9198074

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 31. mar, 2016 21:00

Niels K skrev:Det er meget godt gået uden spanske fantasipenge, oliepenge og ikke meget CL bold:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/li ... bn-9198074

Ja hvis man kun er ude efter en økonomisk succes, er det vel gået meget godt. Sportsligt er dét dog gået ad helvede til.

Besvar