Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 21. feb, 2017 13:44

Mugge, hvorfor sagde du ikke noget til os andre? Det kunne du da godt have gjort.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mugge » tirsdag, 21. feb, 2017 15:51

Hr. Drejer skrev:Mugge, hvorfor sagde du ikke noget til os andre? Det kunne du da godt have gjort.
Når vi bliver bedt om ikke at sige noget, så overholder vi selvfølgelig det.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 21. feb, 2017 18:11

Mugge skrev:
Hr. Drejer skrev:Mugge, hvorfor sagde du ikke noget til os andre? Det kunne du da godt have gjort.
Når vi bliver bedt om ikke at sige noget, så overholder vi selvfølgelig det.
Dydsmønster! ;)

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 21. feb, 2017 19:16

Mugge skrev:
Hr. Drejer skrev:Mugge, hvorfor sagde du ikke noget til os andre? Det kunne du da godt have gjort.
Når vi bliver bedt om ikke at sige noget, så overholder vi selvfølgelig det.
Du behøver heller ikke at sige noget. Du kunne måske blot skrive det :)

Hvem bad jer om det?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af ilusio » tirsdag, 21. feb, 2017 21:23

Hr. Drejer skrev:
Mugge skrev:
Hr. Drejer skrev:Mugge, hvorfor sagde du ikke noget til os andre? Det kunne du da godt have gjort.
Når vi bliver bedt om ikke at sige noget, så overholder vi selvfølgelig det.
Du behøver heller ikke at sige noget. Du kunne måske blot skrive det :)

Hvem bad jer om det?
Det bliver mellem os Mugge ;)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 21. feb, 2017 22:32

ilusio skrev:
Hr. Drejer skrev:
Mugge skrev:
Hr. Drejer skrev:Mugge, hvorfor sagde du ikke noget til os andre? Det kunne du da godt have gjort.
Når vi bliver bedt om ikke at sige noget, så overholder vi selvfølgelig det.
Du behøver heller ikke at sige noget. Du kunne måske blot skrive det :)
Hvem bad jer om det?
Det bliver mellem os Mugge ;)
Mugge ville jo bare ikke dele Klopp med os andre. :P :love3:

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » onsdag, 22. feb, 2017 11:55

Hvis det vil være med til at skabe et fundament for et endnu bedre sportsligt setup og dermed bedre resultater, så forstår jeg fint, at man vil bruge et så stort beløb som £50m på udvikling og sammenlægning af vores træningsanlæg.

http://www.liverpoolfc.com/news/announc ... ademy-site

Men personligt, så gad jeg godt, at man i stedet allokerede de midler til en udvidelse af Annie Road og the Kop (inkl. safe standing - som sagtens kan sættes op. Man kan bare bevare sæderne slået ned, så længe standing ikke er godkendt) i stedet...

Men det handler måske lidt mere om personlig stolthed i forhold til det samlede indtryk af vores stadion, og et ønske om en mere sammenhængende og større stemningsoplevelse på stadion. Jeg synes at øvre Main Stand er lidt mærkeligt hævet over resten af stadion og dermed er lidt udenfor den samlede stemning og fodboldoplevelse.

Men flere tilskuere og øget stemning giver ikke nødvendigvis bedre resultater.
Kloppite

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af F1rm1no » onsdag, 22. feb, 2017 12:02

texy skrev:Hvis det vil være med til at skabe et fundament for et endnu bedre sportsligt setup og dermed bedre resultater, så forstår jeg fint, at man vil bruge et så stort beløb som £50m på udvikling og sammenlægning af vores træningsanlæg.

http://www.liverpoolfc.com/news/announc ... ademy-site

Men personligt, så gad jeg godt, at man i stedet allokerede de midler til en udvidelse af Annie Road og the Kop (inkl. safe standing - som sagtens kan sættes op. Man kan bare bevare sæderne slået ned, så længe standing ikke er godkendt) i stedet...

Men det handler måske lidt mere om personlig stolthed i forhold til det samlede indtryk af vores stadion, og et ønske om en mere sammenhængende og større stemningsoplevelse på stadion. Jeg synes at øvre Main Stand er lidt mærkeligt hævet over resten af stadion og dermed er lidt udenfor den samlede stemning og fodboldoplevelse.

Men flere tilskuere og øget stemning giver ikke nødvendigvis bedre resultater.
enig, men synes så at man skulle smide penge efter begge dele.. Angående main stand, er jeg så den eneste der har lagt mærke til at det er som om når ynwa bliver sunget så bliver den ikke sunget in tune..


Sent from my iPad using Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » onsdag, 22. feb, 2017 16:44

Texy, mortenbak m.fl. Jeg tillader mig at blande mig i jeres gode diskussion. Mange fine pointer. I står på mange områder på hvert jeres yderområde, men så igen, så er der også mange fællesnævnere. Jeg tror, at de fleste, inklusiv mig selv, stadigvæk tænker, at Klopp er et scoop af få til Liverpool. Og jeg tror ligeledes at kontinuitet (til en vis grænse, ikke Wenger-agtigt) er vejen frem. Men vi har tilsvarende også passeret en 500 dages grænse og så melder hverdagen sig også. Kravene kan gradvist blive større. Eller med andre ord, vi skal ikke kun høre på, at vi udvikler mod noget større - vi skal se resultater. Og dem er vi, sort på hvidt, i farezonen for ikke at levere for anden sæson i træk. Det må uanset hvad falde tilbage på Klopp, omend vi også har en ejerforudsætninger mv, der besværliggør hans arbejde. Jeg er og bliver ikke den store FSG-fan - de andre klubber bygger stations/ombygger og udvider, vi bygger én tribune og lykken er åbenbart hermed gjort. Med andre ord, de andre vækster, vores penge bruges til...?
Nå, det blev et sidespor.
Tilbage til den egentlige diskussion, mortenbak har jo også en fin pointe i, at det gode spil til trods, så er vi egentlig ikke rykket sig så voldsomt meget rent resultatmæssigt. Vi er tættere på og vi har da også været i finaler, der er sket en holdningsændring til klubben og vi er langt mere frygtet, men... Er vi kommet langt nok? Er det okay, hvis vi på anden sæson står uden pokaler og CL? Er det tilfredsstillende? Og kan vi så tiltrække de profiler, vi åbenlyst mangler i visse positioner?

Jeg er lidt mellemfornøjet, lige for at konkludere på min egen opfattelse af kritik/ros af Klopp. Jeg synes at denne dårlige periode fortjener kritik (ingen skal være på en piedestal), men vi skal også huske at tage luft ind og se det hele i et større perspektiv.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 22. feb, 2017 18:59

Jesper skrev:Texy, mortenbak m.fl. Jeg tillader mig at blande mig i jeres gode diskussion. Mange fine pointer. I står på mange områder på hvert jeres yderområde, men så igen, så er der også mange fællesnævnere. Jeg tror, at de fleste, inklusiv mig selv, stadigvæk tænker, at Klopp er et scoop af få til Liverpool. Og jeg tror ligeledes at kontinuitet (til en vis grænse, ikke Wenger-agtigt) er vejen frem. Men vi har tilsvarende også passeret en 500 dages grænse og så melder hverdagen sig også. Kravene kan gradvist blive større. Eller med andre ord, vi skal ikke kun høre på, at vi udvikler mod noget større - vi skal se resultater. Og dem er vi, sort på hvidt, i farezonen for ikke at levere for anden sæson i træk. Det må uanset hvad falde tilbage på Klopp, omend vi også har en ejerforudsætninger mv, der besværliggør hans arbejde. Jeg er og bliver ikke den store FSG-fan - de andre klubber bygger stations/ombygger og udvider, vi bygger én tribune og lykken er åbenbart hermed gjort. Med andre ord, de andre vækster, vores penge bruges til...?
Nå, det blev et sidespor.
Tilbage til den egentlige diskussion, mortenbak har jo også en fin pointe i, at det gode spil til trods, så er vi egentlig ikke rykket sig så voldsomt meget rent resultatmæssigt. Vi er tættere på og vi har da også været i finaler, der er sket en holdningsændring til klubben og vi er langt mere frygtet, men... Er vi kommet langt nok? Er det okay, hvis vi på anden sæson står uden pokaler og CL? Er det tilfredsstillende? Og kan vi så tiltrække de profiler, vi åbenlyst mangler i visse positioner?

Jeg er lidt mellemfornøjet, lige for at konkludere på min egen opfattelse af kritik/ros af Klopp. Jeg synes at denne dårlige periode fortjener kritik (ingen skal være på en piedestal), men vi skal også huske at tage luft ind og se det hele i et større perspektiv.
og allervigtigst skal vi vel lige afvente sæson 2. afslutning inden vi konkludere på den. top 4 er i min verden godkendt. det er ikke sublimt eftersom vi ingen europæisk har haft og så hurtigt røg ud af vores cups. ender vi som 2'er vil jeg sige det kompensere for cupsene en smule. uden for top 4 ja så har sæsonen været en katastrofe... jeg vil dog sige at jeg ser sidste sæson som en god sæson. vi var i 2 finaler (og tabte ja, men vi var i dem) og havde kæmpe store oplevelser ud fra at Klopp først kom et lille stykke inde i sæsonen.

ved ikke om det er mig der har small-club mentality, men syntes faktisk sidste sæson var ganske fin som klopps første, taget i betragtning hvor sløjt det stod til inden han kom og han ikke havde haft et sommervindue til selv at præge sit hold formår han alligevel at skabe en ganske fin sæson - jeg er ret sikker på at vi tog et bevidst sats på EL finalen og derved ofrede fokus på PrL til sidst hvilket kostede os placeringer i ligaen. Vi KU ha endt som 5'er, men vores fokus på EL gjorde at vi desværre stod tilbage med ingenting - nogle gange må man os være villig til at tabe for at vinde.

så i mine øjne har klop haft 1½ sæson succes, og nu 1½ måned med sløjt spil - får han vendt det og vi slutter ordentlig af siger jeg 2 succes sæsoner.. men det er jo så måske bare min mening.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » onsdag, 22. feb, 2017 19:31

Bellamy_fever skrev:
Jesper skrev:Texy, mortenbak m.fl. Jeg tillader mig at blande mig i jeres gode diskussion. Mange fine pointer. I står på mange områder på hvert jeres yderområde, men så igen, så er der også mange fællesnævnere. Jeg tror, at de fleste, inklusiv mig selv, stadigvæk tænker, at Klopp er et scoop af få til Liverpool. Og jeg tror ligeledes at kontinuitet (til en vis grænse, ikke Wenger-agtigt) er vejen frem. Men vi har tilsvarende også passeret en 500 dages grænse og så melder hverdagen sig også. Kravene kan gradvist blive større. Eller med andre ord, vi skal ikke kun høre på, at vi udvikler mod noget større - vi skal se resultater. Og dem er vi, sort på hvidt, i farezonen for ikke at levere for anden sæson i træk. Det må uanset hvad falde tilbage på Klopp, omend vi også har en ejerforudsætninger mv, der besværliggør hans arbejde. Jeg er og bliver ikke den store FSG-fan - de andre klubber bygger stations/ombygger og udvider, vi bygger én tribune og lykken er åbenbart hermed gjort. Med andre ord, de andre vækster, vores penge bruges til...?
Nå, det blev et sidespor.
Tilbage til den egentlige diskussion, mortenbak har jo også en fin pointe i, at det gode spil til trods, så er vi egentlig ikke rykket sig så voldsomt meget rent resultatmæssigt. Vi er tættere på og vi har da også været i finaler, der er sket en holdningsændring til klubben og vi er langt mere frygtet, men... Er vi kommet langt nok? Er det okay, hvis vi på anden sæson står uden pokaler og CL? Er det tilfredsstillende? Og kan vi så tiltrække de profiler, vi åbenlyst mangler i visse positioner?

Jeg er lidt mellemfornøjet, lige for at konkludere på min egen opfattelse af kritik/ros af Klopp. Jeg synes at denne dårlige periode fortjener kritik (ingen skal være på en piedestal), men vi skal også huske at tage luft ind og se det hele i et større perspektiv.
og allervigtigst skal vi vel lige afvente sæson 2. afslutning inden vi konkludere på den. top 4 er i min verden godkendt. det er ikke sublimt eftersom vi ingen europæisk har haft og så hurtigt røg ud af vores cups. ender vi som 2'er vil jeg sige det kompensere for cupsene en smule. uden for top 4 ja så har sæsonen været en katastrofe... jeg vil dog sige at jeg ser sidste sæson som en god sæson. vi var i 2 finaler (og tabte ja, men vi var i dem) og havde kæmpe store oplevelser ud fra at Klopp først kom et lille stykke inde i sæsonen.

ved ikke om det er mig der har small-club mentality, men syntes faktisk sidste sæson var ganske fin som klopps første, taget i betragtning hvor sløjt det stod til inden han kom og han ikke havde haft et sommervindue til selv at præge sit hold formår han alligevel at skabe en ganske fin sæson - jeg er ret sikker på at vi tog et bevidst sats på EL finalen og derved ofrede fokus på PrL til sidst hvilket kostede os placeringer i ligaen. Vi KU ha endt som 5'er, men vores fokus på EL gjorde at vi desværre stod tilbage med ingenting - nogle gange må man os være villig til at tabe for at vinde.

så i mine øjne har klop haft 1½ sæson succes, og nu 1½ måned med sløjt spil - får han vendt det og vi slutter ordentlig af siger jeg 2 succes sæsoner.. men det er jo så måske bare min mening.
Det er jeg enig med dig i Bellamy. Jeg synes også, at Klopp har været meget grundig ift at få gået hele det materiale, han arvede igennem og stort set alle har fået fair chancer. Det kan jeg godt lide.
Han har også haft en rigtig dygtig hånd på transfermarkedet indtil videre både køb og salg, og nu skal det blive spændende at se ham sætte trumf på til sommer, hvor han bør have et rigtig flot budget - forhåbentligt.
Det vigtigste er rigtig nok at nå finalerne, da det giver os de helt store oplevelser, men det er klart, at vi også snart skal have hævet en pokal eller 2.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 22. feb, 2017 20:46

enig.. jeg anser sidste sæson som god, uden at være fænomenal - og så alligevel er det vel den sæson sammen med 13/14 der brænder sig fast i min bevidsthed som Liverpool fan siden 2012 hvor vi sidst vandt noget - til trods for at vi i begge sæsoner vandt absolut nul og en skid, ikke desto mindre var jeg VILD med at være Liverpool supporter i de sæsoner, og det er vigtigt for mig at have den følelse, LIGE så vigtigt som trofæer (svært at forklare) - ellers ku jeg sku ligeså godt kalde mig Manchester City eller Chelsea supporter.

I år kan som sagt gå begge veje, den bliver ikke en kæmpe succes, desværre, men den kan godt ende med at blive en helt fin sæson.

Næste år er der dog krav om sølvtøj, eller ihvertfald som minimum at vi kommer tæt på. på dette niveau er ingen sejre givet - heller ikke selvom man er i finalen. kravet om kan dog godt skubbes.

kommer vi i ChL næste sæson - vil min absolutte succeskriterie være at vi næste år kommer til 1/16-runderne, holder vores top 4 og så vil jeg gerne vi som minimum er med i racet om en af cup pokalerne. hvis alt det lykkes vil jeg være OVENUD tilfreds med sæsonen - os selvom vi så ikke ender emd at vinde noget. succeskriteriet kan dog også nåes hvis vi eksempelvis bliver 2'er, vinder en pokal cup, og måske ryger tidlig ud af ChL. ELLER hvis vi når langt i ChL o høj ligeplacering.

hvad jeg prøver at sige er at selvom jeg også hungre efter sølvtøj, fordi jeg er af den gamle skole hvor pokaler er vigtigere end ChL deltagelse hvor man alligevel bare er fyld (HOST Arsenal) men jeg er dog også bevidst om at vi har MEGET arbejde at gøre inden vi rammer ChL slutspils niveau (her mener jeg hvor vi kan være med i slutspillet af ChL, UDEN at skulle satse udelukkende på det og derved sælge alt andet), derfor kan jeg godt acceptere at vi næste sæson (så frem vi holder ChL-givende placering i år) kun lige for snust til ChL, hvis så vi er kan være det samtidig med at vi er med andre steder også.

slutter vi på 2. pladsen i år vil det være super fedt, men, men, men der vil være en lille tanke bagerst i mit hovede at vi altså ingen europæisk havde. Jeg vil med andre ord kunne acceptere næste sæson uden pokaler - hvis vi så viser at vi STABILT kan levere til top 4 når vi også skal spille ChL. for det er i min optik et STORT men at vi kollapsede i den 1½ måned (indtil videre.. jeg er ikke overbevist om at Leicester ikke kan blive træls for os), og et lille men at vi ganske vist har været bedre end vores konkurrenter i toppen, men som så har haft europæisk at bekymre sig om, og til at trætte dem.

Så mit succeskritere er altså sølvtøj.... og så ikke alligevel.. forvirrret ?? :D
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 22. feb, 2017 20:56

Top 4 er godkendt i min bog. Uden for top 4 vil være en fiasko.

Til sommer er det Klopps 4 vindue, og jeg har læst et sted at det for dygtige managere tager 4 vinduer at opbygge et slagkraftigt hold, og jeg fornemmer vi er på rette vej. Selvom vi stadig kæmper med de samme problemer, som vi har kæmpet med de sidste par år. Vores forsvar er ikke godt nok. VI er rystende usikre ved standard situationer. Vi har problemer med at nedbryde hold der parkerer bussen. Så set fra det synspunkt, så har vi flyttet os meget lidt.

Men næste sæson er den store eksamen for Klopp og holdet. I næste sæson skal nogle af vores gammel kendte problemer være løst, og så må der gerne komme lidt sølvtøj hjem til klubben.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bojangles » onsdag, 22. feb, 2017 23:36

Jeg kunne godt tænke tanken, at grunden til, at man lidt ofrede Cup'sene, var at vi vidste, at vi ikke skulle spille Europæisk, og det derfor var svært at tiltrække spillere fra øverste niveau. Man har så siddet med vurderingen, at i stedet for at smide en masse penge efter det næst bedste, og så måske med lidt held (som der trods alt altid skal til i cup turneringer) kunne ende med at stå med sådan en pokal. Så ville man hellere vente og fortsætte med en smallere trup, og så kunne investere i topklasse spillere til sommer.

I det perspektiv kan man så sige, at hvis vi ikke ender i top 4, så er det en stor fiasko. For så står vi igen og kan ikke tiltrække fra øverste hylde. Vi kan ikke tilbyde det samme i løn og har svært ved at betale den samme pris. Vi har ikke London at byde på, som Tottenham, Arsenal og Chelsea. Så når vi ikke har den sportslige godbid i CL, så bliver alting meget svært og meget dyrt for os.

Så lad os nu få den top 4 placering. Så er jeg udmærket tilfreds med sæsonen. Men så vil jeg også se os, have en trup, der kan spille med i alle turneringer næste år.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 23. feb, 2017 17:27

Bojangles skrev:Jeg kunne godt tænke tanken, at grunden til, at man lidt ofrede Cup'sene, var at vi vidste, at vi ikke skulle spille Europæisk, og det derfor var svært at tiltrække spillere fra øverste niveau. Man har så siddet med vurderingen, at i stedet for at smide en masse penge efter det næst bedste, og så måske med lidt held (som der trods alt altid skal til i cup turneringer) kunne ende med at stå med sådan en pokal. Så ville man hellere vente og fortsætte med en smallere trup, og så kunne investere i topklasse spillere til sommer.

I det perspektiv kan man så sige, at hvis vi ikke ender i top 4, så er det en stor fiasko. For så står vi igen og kan ikke tiltrække fra øverste hylde. Vi kan ikke tilbyde det samme i løn og har svært ved at betale den samme pris. Vi har ikke London at byde på, som Tottenham, Arsenal og Chelsea. Så når vi ikke har den sportslige godbid i CL, så bliver alting meget svært og meget dyrt for os.

Så lad os nu få den top 4 placering. Så er jeg udmærket tilfreds med sæsonen. Men så vil jeg også se os, have en trup, der kan spille med i alle turneringer næste år.
Så kort kan det opsummeres. Sæsonen er en fiasko, hvis vi ender udenfor top 4.
Corner taken quickly...

Besvar