Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » fredag, 13. okt, 2017 14:01

Hvis vi tager vores 28 spillere omkring 1. holdet, hvor ser I så størst potentiale for, at vi kan forstærke os som hold. Hvem skal sælges, og hvem er gode nok til truppen/start 11 - både talenter og de mere etablerede:

Mål: Mignolet, Karius, Ward

CF: Matip, Lovren, Klavan, Gomez

HB: Clyne, Trent (Gomez)

VB: Moreno, Robertson (Milner)

DM: Henderson, Can

MM: Lallana, Gini, Ox, Milner, Grujic

OM: Coutinho, Woodburn

Kanter: Mané, Salah, Markovic (Cou, Ox)

AN: Firmino, Sturridge, Solanke, Origi, Ings

Personligt holder jeg på, at vi skal have en af vores 3 målmænd helt op i den øverste klasse eller meget tæt på. Får vi f.eks. VvD ind og lidt bedre styr på vores organisation ved omstillinger, dødbolde mv, så vil det givetvis også hjælpe vores målmand til at kunne udføre sit job endnu bedre.

Jeg nævnte så en VvD, og der er plads til en markant forbedring i midterforsvaret, så Klavan skubbes ned som nr. 5 eller sælges og helst VvD ind på holdet.

Keita er med stor sandsynlighed den spiller, som får puslespillet til at gå op for Klopp organisatorisk, men det ser så ud til at Can forlader os. Jeg har stor fidus til Grujic og Ox, men Milner synger nok på sidste eller næstsidste vers, og Lallana forfølges hver sæson af en del skader, og han kan nok kun spille et begrænset antal kampe som Sturridge.
Henderson, Keita, Ox, Gini, Milner, Grujic lyder ikke tosset, men det forudsætter, at Ox og Grujic lever op til de forventninger, Klopp må have til dem, og det har vi jo stadig til gode at se.
R_G_F har et oplagt bud på en midtbanetype, vi godt kunne bruge, men jeg ser ham så skulle erstatte Henderson, og det bliver måske også voldsomt, når vi sikkert mister Can, og så skal vi have Keita, Ox opg Grujic spillet ind ? Det er voldsomt mange ændringer på den centrale del af banen, tænker jeg...

På den offensive midt har vi Coutinho og ellers ingen som ham, men vi kan jo sagtens mønstre en stærk offensiv uden ham. Jeg ser et meget stort talent i Woodburn, som sikkert skal vokse ind i denne plads eller måske også på fløjen ? Coutinho må være den optimale læremester :D

Vi kan heller ikke klage over vores kanter, selvom jeg meget gerne bytter Markovic med Lemar :army7:

Angrebsmæssigt tror jeg, at vi har gjort et scoop i Solanke, og jeg håber virkeligt på, at Origi kommer hjem 25% skarpere ift at kreere egne, åbne chancer og simpelthen ift at få scoret nogle basser. Ellers kunne man måske overveje, om vi skulle bytte Sturridge, Origi og Ings for et lethal weapon derude, og så har vi naturligvis stadig Firmino og Solanke ?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » lørdag, 21. okt, 2017 12:18

Meget interessant interview med vores vel bedste midtbanespiller nogensinde efter Gerrard. Han var dog slet ikke i nærheden af vores bedste managers. Og måske hans manglende villighed til at acceptere fodboldens, træningsmetodernes og taktikkens udvikling kan have været den bærende faktor, at vi i den periode blev helt sat af?

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tball.html

Når det er sagt, så synes jeg jo langt hen ad vejen, at han burde have ret. Og jeg synes også langt bedre om den tilgang til fodbolden og træningen, som de gamle managers havde. Men faktum er også bare, at det ikke vil kunne virke i dagens fodbold - hvor egoer skal plejes.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 21. okt, 2017 13:31

texy skrev:Meget interessant interview med vores vel bedste midtbanespiller nogensinde efter Gerrard. Han var dog slet ikke i nærheden af vores bedste managers. Og måske hans manglende villighed til at acceptere fodboldens, træningsmetodernes og taktikkens udvikling kan have været den bærende faktor, at vi i den periode blev helt sat af?

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tball.html

Når det er sagt, så synes jeg jo langt hen ad vejen, at han burde have ret. Og jeg synes også langt bedre om den tilgang til fodbolden og træningen, som de gamle managers havde. Men faktum er også bare, at det ikke vil kunne virke i dagens fodbold - hvor egoer skal plejes.
Fantastisk spiller, men det var vel også ham, der fuckede det op for os ? Evans fandt en masse spændende spillere udefra og fra egne rækker men fik desværre ikke nok ud af det spillermæssige potentiale. Jeg skal dog have fat i bogen.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. okt, 2017 21:40

Niels K skrev:
texy skrev:Meget interessant interview med vores vel bedste midtbanespiller nogensinde efter Gerrard. Han var dog slet ikke i nærheden af vores bedste managers. Og måske hans manglende villighed til at acceptere fodboldens, træningsmetodernes og taktikkens udvikling kan have været den bærende faktor, at vi i den periode blev helt sat af?

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tball.html

Når det er sagt, så synes jeg jo langt hen ad vejen, at han burde have ret. Og jeg synes også langt bedre om den tilgang til fodbolden og træningen, som de gamle managers havde. Men faktum er også bare, at det ikke vil kunne virke i dagens fodbold - hvor egoer skal plejes.
Fantastisk spiller, men det var vel også ham, der fuckede det op for os ? Evans fandt en masse spændende spillere udefra og fra egne rækker men fik desværre ikke nok ud af det spillermæssige potentiale. Jeg skal dog have fat i bogen.
Souness gennemførte et for voldsomt generationsskifte. Bl.a. sagde han farvel til en Peter Beardsley, som havde mindst 3 år mere på toppen i sig. Det fik Newcastle så glæde af.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 22. okt, 2017 10:33

Cynwal skrev:
Niels K skrev:
texy skrev:Meget interessant interview med vores vel bedste midtbanespiller nogensinde efter Gerrard. Han var dog slet ikke i nærheden af vores bedste managers. Og måske hans manglende villighed til at acceptere fodboldens, træningsmetodernes og taktikkens udvikling kan have været den bærende faktor, at vi i den periode blev helt sat af?

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tball.html

Når det er sagt, så synes jeg jo langt hen ad vejen, at han burde have ret. Og jeg synes også langt bedre om den tilgang til fodbolden og træningen, som de gamle managers havde. Men faktum er også bare, at det ikke vil kunne virke i dagens fodbold - hvor egoer skal plejes.
Fantastisk spiller, men det var vel også ham, der fuckede det op for os ? Evans fandt en masse spændende spillere udefra og fra egne rækker men fik desværre ikke nok ud af det spillermæssige potentiale. Jeg skal dog have fat i bogen.
Souness gennemførte et for voldsomt generationsskifte. Bl.a. sagde han farvel til en Peter Beardsley, som havde mindst 3 år mere på toppen i sig. Det fik Newcastle så glæde af.
Enig, det er nogle fantastiske spillere, han skilte sig af med, og ikke en særlig imponerende liste af spillere, han købte:

http://liverpoolfc.wikia.com/wiki/Graem ... /Transfers

Souness må siges, at være et fejlcast som manager, da vi under og efter ham har været i en konstant genopbygningsfase måske bortset fra en kortere periode under Houllier og særligt under Benitez.
Udover de fejlslagne gennemførte køb/salg, så er det altså heller ikke imponerende, at han tilsyneladende ikke kunne se potentialet/talentet i spillere som Schmeichel og Cantona, eller også gad han bare slet ikke bruge tiden på at vurdere dem ordentligt ?

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » mandag, 23. okt, 2017 21:57

1-3 u23 sejr ude over scum. Wilson,Grujic,Ejaria stod for målene
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 29. okt, 2017 09:22

I næste runde kan vi med en sejr over West Ham komme dejligt tæt på de øvrige Top 6 klubber bortset fra man city:

http://www.goal.com/en/premier-league/f ... zs6o5inle5

Hvis man er meget optimistisk, så kan sådan et London-derby mellem Spurs og CP måske være kampen, hvor CP får vendt den dårlige start til noget medgang, særligt hvis Spurs stadig må undvære Harry Kane.
Mon ikke man city vinder over Arsenal, og at den bliver 0-0 på broen ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 29. okt, 2017 10:26

OptaJoe‏Verificeret konto @OptaJoe 19 t.19 timer siden

34 - Liverpool have now missed 34 @premierleague penalties - no side has missed more in the competition (Arsenal also 34). Waste.

Det var da en kedelig statistik. Gad vide, hvad det har kostet af point igennem tiderne ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 29. okt, 2017 13:12

Niels K skrev:OptaJoe‏Verificeret konto @OptaJoe 19 t.19 timer siden

34 - Liverpool have now missed 34 @premierleague penalties - no side has missed more in the competition (Arsenal also 34). Waste.

Det var da en kedelig statistik. Gad vide, hvad det har kostet af point igennem tiderne ?
De 3 sidste straffespark brændt af 3 forskellige, og det kostede givetvis 2 point mod Soton og 2 point mod Sevilla. Mod Huddersfield var det blot kulminationen på en rædselsfuld 1. halvleg:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/10 ... a-anfield/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 29. okt, 2017 16:24

Det ser ud til, at vi kan få Lallana, Coutinho og Mané klar i landskampspausen, hvor der venter 3 vigtige og svære kampe mod Soton, Sevilla og chelsea. Godt tidspunkt at få dem klar på.

Clyne ser måske ud til at kunne være med i juleprogrammet, og ham kan vi også godt bruge.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » mandag, 30. okt, 2017 08:39

Selvfølgelig skal holdet præstere bedre, end det har gjort indtil videre i denne sæson. Og det skal Klopp også. Men jeg synes godt, at der kan ligge en pointe i, at vi som fans ikke gør vores hold nogen tjenester med den konstante tvivl eller måske endda deciderede negativitet.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... s-11432149

Hvem fanden buher sit hold af banen ved pausen, når det står 0-0? Det er sgu patetisk i mine øjne.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 30. okt, 2017 09:10

Jeg hørte slet ikke at der var nogen som buhede af holdet. Jeg lagde mærke til at Anfield var meget stille i 1. halvleg, men det har ofte været tilfældet de sidste 3-4 år.

Trist at tilskuerne begynder at buhe af deres egne spillere :cry:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Repsej » mandag, 30. okt, 2017 14:47

texy skrev:Selvfølgelig skal holdet præstere bedre, end det har gjort indtil videre i denne sæson. Og det skal Klopp også. Men jeg synes godt, at der kan ligge en pointe i, at vi som fans ikke gør vores hold nogen tjenester med den konstante tvivl eller måske endda deciderede negativitet.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... s-11432149

Hvem fanden buher sit hold af banen ved pausen, når det står 0-0? Det er sgu patetisk i mine øjne.
Man kan også bare læse dette forum, og især kamptrådene så er der faktisk rigtigt meget negativitet herinde, også fra undertegnede.

Feks ved straffet som Salah brændte, hvis han havde scoret havde han vel nærmest været en Messias, nu brændte han så desværre og dermed var stort set alle på ryggen af ham, de selvsamme som roste ham til skyerne da han scorede for Egypten 5 min inde i overtiden så de kom til VM.
Alle, næsten, ønskede at se Milner eller Firmino skyde, men de brændte altså sidst de fik chancen, så fint en ny skytte fik chancen.

Jeg ved ikke om vi lever lidt i fortiden, jeg gør nok desværre engang i mellem, men vi er bare ikke den magtfaktor som vi så gerne vil være, bare fordi vi hedder Liverpool FC og det glemmer vi rigtigt tit.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af pingel » mandag, 30. okt, 2017 15:16

Men vi er stadig det bedste hold i verden :-)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. nov, 2017 13:07

4 ex-LFC'ere i landsholdstruppen for Spanien:

http://www.empireofthekop.com/2017/11/0 ... akes-made/

Dem fik vi vist ikke nok ud af ?

Besvar