Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af F1rm1no » lørdag, 19. okt, 2019 10:48

YNWA96 skrev:
F1rm1no skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 10:07
YNWA96 skrev:Lidt tanker fra finanseksperten Mo Chatra efter 1 dagen af retssagen. Synes dog hans regnestykke med en snitpris på £70 lyder lige i overkanten, men never mind.

https://t.co/CIWfF6fHXG?amp=1
70 pund er 600kr det er vel prisen for en Nike trøje. Derudover vil der jo også blive meget mere af andet merchandise så det er en rigtig god aftale for Liverpool. Og en god måde at komme ind på det asiatiske og sydamerikanske marked

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
Jeg var med min søn over og se Leicester - LFC sidste sæson og de spillede ret tidligt på sæsonen. Jeg købte 3 sæt spilletøj ( kan ikke huske om der var sokker med) og priserne lå imellem £30-35 for de 1 sæt. Jeg går udfra at der bliver solgt mere til børn end voksen, derfor synes jeg snitprisen lyder i overkanten, selvom Nike nok bliver lidt dyrere end NB.
Er ikke sikker på det er børne trøjer der bliver solgt flest af, men voksen trøjer med navn og nummer osv koster vel også 90 pund så mon ikke 70 er en gennemsnitspris. Der bliver nok også solgt en del af de der elite trøjer som er endnu dyrere

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk



Liverpool er min religion og anfield mit mekka

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » lørdag, 19. okt, 2019 10:56

texy skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 10:18
YNWA96 skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 09:53
Lidt tanker fra finanseksperten Mo Chatra efter 1 dagen af retssagen. Synes dog hans regnestykke med en snitpris på £70 lyder lige i overkanten, men never mind.

https://t.co/CIWfF6fHXG?amp=1
Umiddelbart lyder det utroligt i min optik, at "gross sales" for £224M skulle svare til "net sales" på £200M. Er der virkelig kun £24M bundet op på udgifter til produktion, distribution og marketing i den udregning? Det er muligt, at tallene holder. Jeg synes bare at det lyder lidt for optimistisk.

Til gengæld handler de tal KUN om trøjesalg. Læg dertil, sko, sweaters, træningstøj, caps, og alt muligt andet, der kan tænkes at produceres med et Nile-mærke og et Liverpool-badge på. Uden at kende til potentialet, så forestiller jeg mig, at der kan ligge et meget stort salg der også.

Mit store problem med denne aftale er, at det er svært at budgetere med ukendte indtægter. Så klubben kender ikke helt sit budget, før året er afsluttet. Derudover, kan man ende i en situation, vor Liverpool og Nike måske vil være uenig om fortolkninger af aftalen eller ender i mistro til hinanden i forhold til salgstal eller noget andet. Så generelt et mærkeligt og ret diffust sponsorat.

Når det er sagt, så er det meget i Liverpools/FSGs ånd, at lave aftaler, der er præstationsbaserede. Og vores salgstal vil formentlig forbedres eller forværres afhængig af, hvordan vi præsterer på banen, og om vi spiller i CL eller ej. På den måde skal Nike kun betale, når vi også præsterer. Og det er med det i tankerne, at jeg tror, at FSG (der indtil videre har været ekstremt intelligente på den kommercielle side) helt sikkert har indgået en aftale, der kan vise sig, som den mest indbringende aftale i fodbold. Samtidig var dette måske også den eneste måde at lave en aftale, som NB simpelthen IKKE kunnematche, da distributionsnet er en intergreret del af værdien af aftalen.

Jeg ville dog gerne kunne have viftet en garanteret årlig check på £100M i hovedet på de andre PL-klubber.

Texy du læser det forkert, hans regnestykke er udfra en omsætning på £200, altså modtager LFC £40 M i royalty. Det har ikke noget at gøre med udgifterne på produktion osv.

Så vil jeg lige knytte et par kommentarer til de her kid deal for klubberne. Når man læser hvad klubberne får pr. år fra div. sportsbrand, så er beløbet jo variabel efter hvordan klubberne performer både sportslig og salg af ex. trøjer. ManU aftale med Adidas bliver ex. reduceret med 25%, når de ikke spiller CL. Så når man læser hvad klubberne modtager hvert år, er der en del forbehold i de tal.

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af F1rm1no » lørdag, 19. okt, 2019 11:47

https://theathletic.com/1298559/2019/10 ... asons-kit/

Læs evt James Pearce artikel her.. Hvis man henter deres app kan man læse hele artiklen Billede her står alle tal i den nye aftale.


Fx modtager Liverpool £4 mio ekstra hvis de vinder chl og £2 mio hvis de vinder prl Billede

£30 mio fast og 20% af alt der bliver solgt (dog kun 5% af sko)

Liverpool og Nike har allerede næste sæsons design på plads og Nike har købt stoffer til at producere trøjerne Billede

Så selv hvis NB skulle vinde i retten ender vi med Nike så må der betales en bod..

Men NB kan slet ikke leve op til de tal de lover så er helt sikker på de Taber sagen

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk


Liverpool er min religion og anfield mit mekka

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » lørdag, 19. okt, 2019 11:49

F1rm1no skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 10:47
Men det er vel lidt det samme med fx man utd, deres aftale falder jo også i værdi hvis ikke de kommer i chl i næste sæson

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
Kender ikke til Man Utd's aftale. Troede, at de bare fik £75M om året.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mads T. » lørdag, 19. okt, 2019 13:25

Vi solgte 2,9 millioner spillertrøjer med NB sidste sæson. NB har 22 butikker i Kina, det største marked i verden. NB har INGEN! butikker i sydamerika hvor vores trøjer kunne købes. Jeg er sikker på, at vi sælger endnu flere trøjer næste sæson, selvom vi stadig har NB. Med Nike og deres langt større antal butikker rundt om i verden, er jeg dog sikker på, at salgstallet vil vokse voldsomt mere end det vil kunne gøre med NB.

Såfremt det bliver Nike, som det pt. ser ud til, efter at NB har indrømmet at have lavet store fejl i deres lovede antal butikker hvor deres merchandise kan sælges, så får vi en meget lukrativ aftale. Potentialet med Nike er så meget større end det som NB kan levere. NB er simpelthen for lille et brand til en Champions League (og forhåbentlig Premier League) vinder.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » lørdag, 19. okt, 2019 16:03

YNWA96 skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 10:56


Texy du læser det forkert, hans regnestykke er udfra en omsætning på £200, altså modtager LFC £40 M i royalty. Det har ikke noget at gøre med udgifterne på produktion osv.

Så vil jeg lige knytte et par kommentarer til de her kid deal for klubberne. Når man læser hvad klubberne får pr. år fra div. sportsbrand, så er beløbet jo variabel efter hvordan klubberne performer både sportslig og salg af ex. trøjer. ManU aftale med Adidas bliver ex. reduceret med 25%, når de ikke spiller CL. Så når man læser hvad klubberne modtager hvert år, er der en del forbehold i de tal.
1: Der står da sort på vidt i artiklen, at en brutto-omsætning på £224M svarer til en netto-omsætning på £200M? Og det er de £200M, som vores 20% så kommer fra. Jeg stiller blot spørgsmålstegn ved, at det kun skulle koste £24M at producere, distribuere og ikke mindst markedsføre (med store navne som Drake, Lebron James og Serena Williams - der næppe gør arbejdet gratis) LFC-kollektionen. Men den del må jeg jo antage, at der er nogen med indsigt i tøjproduktion og salg, der har regnet på.

2: I forhold til, at andre klubbers trøjesponsorater skulle være variable, så må du da meget gerne smide et par links på det. Det er nemlig første gang, at jeg hører om det. Mig bekendt er vores nuværende aftale med NB da også et fast aftalt årligt beløb på £45M. Og som jeg har læst og forstået artikler om emnet, så er det ret nyt, den måde som Liverpool nu prøver at skrue en aftale med Nike sammen. Men det er da muligt, at jeg bare ikke har fulgt ordentligt med.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 19. okt, 2019 16:33

Mads T. skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 13:25
Vi solgte 2,9 millioner spillertrøjer med NB sidste sæson. NB har 22 butikker i Kina, det største marked i verden. NB har INGEN! butikker i sydamerika hvor vores trøjer kunne købes. Jeg er sikker på, at vi sælger endnu flere trøjer næste sæson, selvom vi stadig har NB. Med Nike og deres langt større antal butikker rundt om i verden, er jeg dog sikker på, at salgstallet vil vokse voldsomt mere end det vil kunne gøre med NB.

Såfremt det bliver Nike, som det pt. ser ud til, efter at NB har indrømmet at have lavet store fejl i deres lovede antal butikker hvor deres merchandise kan sælges, så får vi en meget lukrativ aftale. Potentialet med Nike er så meget større end det som NB kan levere. NB er simpelthen for lille et brand til en Champions League (og forhåbentlig Premier League) vinder.
Det irriterer altid mig voldsomt, at det er så svært at finde Liverpool gear både herhjemme med også i udlandet. Jeg ser altid efter Liverpool tøj og merchandise, når jeg shopper med ungerne på ferier, og man ser altid scum trøjer og ofte også Chelsea trøjer, mens der oftest ingen Liverpool ting var at se nogle steder, så der må være et ret så stort potentiale for mér salg derude.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 19. okt, 2019 16:38

texy skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 16:03
YNWA96 skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 10:56


Texy du læser det forkert, hans regnestykke er udfra en omsætning på £200, altså modtager LFC £40 M i royalty. Det har ikke noget at gøre med udgifterne på produktion osv.

Så vil jeg lige knytte et par kommentarer til de her kid deal for klubberne. Når man læser hvad klubberne får pr. år fra div. sportsbrand, så er beløbet jo variabel efter hvordan klubberne performer både sportslig og salg af ex. trøjer. ManU aftale med Adidas bliver ex. reduceret med 25%, når de ikke spiller CL. Så når man læser hvad klubberne modtager hvert år, er der en del forbehold i de tal.
1: Der står da sort på vidt i artiklen, at en brutto-omsætning på £224M svarer til en netto-omsætning på £200M? Og det er de £200M, som vores 20% så kommer fra. Jeg stiller blot spørgsmålstegn ved, at det kun skulle koste £24M at producere, distribuere og ikke mindst markedsføre (med store navne som Drake, Lebron James og Serena Williams - der næppe gør arbejdet gratis) LFC-kollektionen. Men den del må jeg jo antage, at der er nogen med indsigt i tøjproduktion og salg, der har regnet på.

2: I forhold til, at andre klubbers trøjesponsorater skulle være variable, så må du da meget gerne smide et par links på det. Det er nemlig første gang, at jeg hører om det. Mig bekendt er vores nuværende aftale med NB da også et fast aftalt årligt beløb på £45M. Og som jeg har læst og forstået artikler om emnet, så er det ret nyt, den måde som Liverpool nu prøver at skrue en aftale med Nike sammen. Men det er da muligt, at jeg bare ikke har fulgt ordentligt med.
Jeg har tidligere lagt denne her ind:

Report: Man Utd could see annual Adidas fee cut by 30% for Champions League failure

Kit deal contains punitive clause for two seasons outside elite club tournament.

http://www.sportspromedia.com/news/manc ... cut-clause

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » lørdag, 19. okt, 2019 22:10

texy skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 16:03
YNWA96 skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 10:56


Texy du læser det forkert, hans regnestykke er udfra en omsætning på £200, altså modtager LFC £40 M i royalty. Det har ikke noget at gøre med udgifterne på produktion osv.

Så vil jeg lige knytte et par kommentarer til de her kid deal for klubberne. Når man læser hvad klubberne får pr. år fra div. sportsbrand, så er beløbet jo variabel efter hvordan klubberne performer både sportslig og salg af ex. trøjer. ManU aftale med Adidas bliver ex. reduceret med 25%, når de ikke spiller CL. Så når man læser hvad klubberne modtager hvert år, er der en del forbehold i de tal.
1: Der står da sort på vidt i artiklen, at en brutto-omsætning på £224M svarer til en netto-omsætning på £200M? Og det er de £200M, som vores 20% så kommer fra. Jeg stiller blot spørgsmålstegn ved, at det kun skulle koste £24M at producere, distribuere og ikke mindst markedsføre (med store navne som Drake, Lebron James og Serena Williams - der næppe gør arbejdet gratis) LFC-kollektionen. Men den del må jeg jo antage, at der er nogen med indsigt i tøjproduktion og salg, der har regnet på.

2: I forhold til, at andre klubbers trøjesponsorater skulle være variable, så må du da meget gerne smide et par links på det. Det er nemlig første gang, at jeg hører om det. Mig bekendt er vores nuværende aftale med NB da også et fast aftalt årligt beløb på £45M. Og som jeg har læst og forstået artikler om emnet, så er det ret nyt, den måde som Liverpool nu prøver at skrue en aftale med Nike sammen. Men det er da muligt, at jeg bare ikke har fulgt ordentligt med.
1.
Hans beregninger er hvis alle varer bliver solgt til fuldpris(£224M) og det gør alle varer jo ikke, derfor trækker han £24 M fra i sit regnestykke, Udsalg - reklamationer - returvarer osv, Det har ikke noget med markedsføringsomkostninger - hvad det koster at producere varerne osv.

2.
Nu er de her aftaler jo ikke offentlig tilgængelige, men der har været en del artikler om at ManU mister 25% af deres aftale når de misser CL. James Peache snakker i dette interview om LFC aftale med NB og generelt om klausuler i disse aftaler. Du skal 25 minutter ind i interviewet :

https://youtu.be/SAru1Zr99NA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » lørdag, 19. okt, 2019 23:08

Niels K skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 16:33
Mads T. skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 13:25
Vi solgte 2,9 millioner spillertrøjer med NB sidste sæson. NB har 22 butikker i Kina, det største marked i verden. NB har INGEN! butikker i sydamerika hvor vores trøjer kunne købes. Jeg er sikker på, at vi sælger endnu flere trøjer næste sæson, selvom vi stadig har NB. Med Nike og deres langt større antal butikker rundt om i verden, er jeg dog sikker på, at salgstallet vil vokse voldsomt mere end det vil kunne gøre med NB.

Såfremt det bliver Nike, som det pt. ser ud til, efter at NB har indrømmet at have lavet store fejl i deres lovede antal butikker hvor deres merchandise kan sælges, så får vi en meget lukrativ aftale. Potentialet med Nike er så meget større end det som NB kan levere. NB er simpelthen for lille et brand til en Champions League (og forhåbentlig Premier League) vinder.
Det irriterer altid mig voldsomt, at det er så svært at finde Liverpool gear både herhjemme med også i udlandet. Jeg ser altid efter Liverpool tøj og merchandise, når jeg shopper med ungerne på ferier, og man ser altid scum trøjer og ofte også Chelsea trøjer, mens der oftest ingen Liverpool ting var at se nogle steder, så der må være et ret så stort potentiale for mér salg derude.
Du har ikke overvejet, at det er fodi alt med Liverpool på bliver revet væk..... :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 20. okt, 2019 09:18

Cynwal skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 23:08
Niels K skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 16:33
Mads T. skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 13:25
Vi solgte 2,9 millioner spillertrøjer med NB sidste sæson. NB har 22 butikker i Kina, det største marked i verden. NB har INGEN! butikker i sydamerika hvor vores trøjer kunne købes. Jeg er sikker på, at vi sælger endnu flere trøjer næste sæson, selvom vi stadig har NB. Med Nike og deres langt større antal butikker rundt om i verden, er jeg dog sikker på, at salgstallet vil vokse voldsomt mere end det vil kunne gøre med NB.

Såfremt det bliver Nike, som det pt. ser ud til, efter at NB har indrømmet at have lavet store fejl i deres lovede antal butikker hvor deres merchandise kan sælges, så får vi en meget lukrativ aftale. Potentialet med Nike er så meget større end det som NB kan levere. NB er simpelthen for lille et brand til en Champions League (og forhåbentlig Premier League) vinder.
Det irriterer altid mig voldsomt, at det er så svært at finde Liverpool gear både herhjemme med også i udlandet. Jeg ser altid efter Liverpool tøj og merchandise, når jeg shopper med ungerne på ferier, og man ser altid scum trøjer og ofte også Chelsea trøjer, mens der oftest ingen Liverpool ting var at se nogle steder, så der må være et ret så stort potentiale for mér salg derude.
Du har ikke overvejet, at det er fodi alt med Liverpool på bliver revet væk..... :D
Hvis det er forklaringen, så er jeg meget tilfreds, men jeg tvivler desværre, selvom Liverpoolfans oftest er dem, jeg ser, når der kommer en med fodboldtrøje forbi :D

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » mandag, 21. okt, 2019 22:14

Det her lyder lidt som en joke https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... lance.html

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 22. okt, 2019 08:50

Vi har ikke færre en syv(!) spillere på shortlist'en til Ballon d'Or. Det er dybt imponerende. Svagest repræsenteret er vi blandt midtbanespillerne, hvilket vel egentlig viser, hvor der stadig er plads til forbedring. Jeg håber Keita kan få en lang skadesfri periode og kan begynde at udfolde sit enorme potentiale.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 22. okt, 2019 09:15

Mysjkin skrev:
tirsdag, 22. okt, 2019 08:50
Vi har ikke færre en syv(!) spillere på shortlist'en til Ballon d'Or. Det er dybt imponerende. Svagest repræsenteret er vi blandt midtbanespillerne, hvilket vel egentlig viser, hvor der stadig er plads til forbedring. Jeg håber Keita kan få en lang skadesfri periode og kan begynde at udfolde sit enorme potentiale.
Eller det viser hvilke spillere der tilsidesætter egen hæder for hele holdet ;)

Aj, jeg ved godt hvad du mener, det er nok den nemmeste sted at forbedre start 11'eren, men muligvis også de sværeste positioner at købe godt ind til.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 22. okt, 2019 15:28

Jesper skrev:
mandag, 21. okt, 2019 22:14
Det her lyder lidt som en joke https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... lance.html

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Det lyder jo vanvittigt, at han ikke har læst hele kontrakten igennem. Især fordi, at kontrakten mig bekendt er underskrevet, og det hele kun afhænger af, om retsagen falder fordelagtigt ud for Nike.

Sagen kan følges live her: https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-17102743

Hvad sker der, hvis Nike's distributionsløfter og markedsføringsinitiativer kendes irrelevante i forhold til NB og deres evne til at matche kontrakten? Skal vi så acceptere nøjagtigt den samme kontrakt bare med NB, selvom vi er sikre på at potentialet for salg hos NB er mindre?
Kloppite

Besvar