Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » lørdag, 04. nov, 2017 14:41

Moreno er dog udtaget. Og apropos Moreno
We told you he’d enjoyed a good start to the season!

Alberto Moreno is so far the highest rated left-back in the Champions League, based on statistical calculations three games in.

This is including Real Madrid’s phenomenal fullback Marcelo and Bayern Munich”s equally world-class David Alaba.

SEE MORE:
Paul Joyce explains weird Mane/Senegal situation

Obviously Moreno isn’t in the same league as this particular pair, but he deserves credit for his level of performance, especially in Europe.

Against Maribor, he bombed down the left flank and got an assist, defending feistily in the process.

Many fans are still very much against his consistent inclusion, especially with Andrew Robertson waiting in the wings – but it’s time to judge Moreno on his contributions THIS season and not mistakes of the past.

Jurgen Klopp has always said that with time on the training ground he can improve players and it looks like it’s happening with the Spaniard.

Sometimes Moreno is positionally naive and misjudges headers, but his attitude is top notch and his offensive relationship with Coutinho very good too.

We urge any Liverpool fans who are still doubters to get behind Albie.

He could be about to perform Lucas levels of resurrection
http://www.empireofthekop.com/2017/10/1 ... vid-alaba/
http://www.espnfc.com/spain/story/32570 ... -up-moreno
Verden er smask fuld af hyklere....

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bojangles » søndag, 05. nov, 2017 09:52

Niels K skrev:4 ex-LFC'ere i landsholdstruppen for Spanien:

http://www.empireofthekop.com/2017/11/0 ... akes-made/

Dem fik vi vist ikke nok ud af ?
Sosu vil jeg altid syntes var fuldstændig latterligt at vi solgte - der var vanvittig mange gange, hvor vi spillede med spillere der var langt dårligere på midten - men de var jo gamle og britiske, så det var meget bedre :wall:

Reina er der jo ingen af os, der er i tvivl om var en super keeper - og skiftet til Mignolet var der vist ingen der var fan af. Men dermed skal det så også siges, at hans niveau ikke var imponerende da vi fik Mignolet - og Reinas skifte er nok det der har skubbet ham til at nå et højere niveau.

Aspas - nogen gange, der virker det bare ikke for spillere i en klub mens de leverer super i en anden klub.

Alberto - ja, det var aldrig imponerende, men det var heller aldrig forfærdeligt. Men han ville ikke være hvor han er idag, hvis han var blevet hos os. De umiddelbare krav er højere hos os, end der hvor han kom hen (malaga og Deportivo)

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Oomph242 » søndag, 05. nov, 2017 10:34

Bojangles skrev:
Niels K skrev:4 ex-LFC'ere i landsholdstruppen for Spanien:

http://www.empireofthekop.com/2017/11/0 ... akes-made/

Dem fik vi vist ikke nok ud af ?
Sosu vil jeg altid syntes var fuldstændig latterligt at vi solgte - der var vanvittig mange gange, hvor vi spillede med spillere der var langt dårligere på midten - men de var jo gamle og britiske, så det var meget bedre :wall:

Reina er der jo ingen af os, der er i tvivl om var en super keeper - og skiftet til Mignolet var der vist ingen der var fan af. Men dermed skal det så også siges, at hans niveau ikke var imponerende da vi fik Mignolet - og Reinas skifte er nok det der har skubbet ham til at nå et højere niveau.

Aspas - nogen gange, der virker det bare ikke for spillere i en klub mens de leverer super i en anden klub.

Alberto - ja, det var aldrig imponerende, men det var heller aldrig forfærdeligt. Men han ville ikke være hvor han er idag, hvis han var blevet hos os. De umiddelbare krav er højere hos os, end der hvor han kom hen (malaga og Deportivo)
Insúa havde jeg også gerne set vi havde beholdt, Shelvey ligeså.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 05. nov, 2017 10:54

Oomph242 skrev:
Bojangles skrev:
Niels K skrev:4 ex-LFC'ere i landsholdstruppen for Spanien:

http://www.empireofthekop.com/2017/11/0 ... akes-made/

Dem fik vi vist ikke nok ud af ?
Sosu vil jeg altid syntes var fuldstændig latterligt at vi solgte - der var vanvittig mange gange, hvor vi spillede med spillere der var langt dårligere på midten - men de var jo gamle og britiske, så det var meget bedre :wall:

Reina er der jo ingen af os, der er i tvivl om var en super keeper - og skiftet til Mignolet var der vist ingen der var fan af. Men dermed skal det så også siges, at hans niveau ikke var imponerende da vi fik Mignolet - og Reinas skifte er nok det der har skubbet ham til at nå et højere niveau.

Aspas - nogen gange, der virker det bare ikke for spillere i en klub mens de leverer super i en anden klub.

Alberto - ja, det var aldrig imponerende, men det var heller aldrig forfærdeligt. Men han ville ikke være hvor han er idag, hvis han var blevet hos os. De umiddelbare krav er højere hos os, end der hvor han kom hen (malaga og Deportivo)
Insúa havde jeg også gerne set vi havde beholdt, Shelvey ligeså.
Enig med Jer begge. Suso og Insua var temmeligt åbenlyse stor-talenter, som vi burde have fået mere ud af. Reina havde jeg gerne beholdt, men Aspas og Alberto skal givetvist ikke spille i Prl men i en anden liga, hvor deres talenter bedre kan komme til deres ret.
Shelvey var/er også en meget talentfuld spiller, som dog stadig har noget at arbejde med mentalt omkring disciplinen, når han spiller på så central en plads, da der stadig er for mange udfald.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Oomph242 » søndag, 05. nov, 2017 11:09

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Bojangles skrev:
Niels K skrev:4 ex-LFC'ere i landsholdstruppen for Spanien:

http://www.empireofthekop.com/2017/11/0 ... akes-made/

Dem fik vi vist ikke nok ud af ?
Sosu vil jeg altid syntes var fuldstændig latterligt at vi solgte - der var vanvittig mange gange, hvor vi spillede med spillere der var langt dårligere på midten - men de var jo gamle og britiske, så det var meget bedre :wall:

Reina er der jo ingen af os, der er i tvivl om var en super keeper - og skiftet til Mignolet var der vist ingen der var fan af. Men dermed skal det så også siges, at hans niveau ikke var imponerende da vi fik Mignolet - og Reinas skifte er nok det der har skubbet ham til at nå et højere niveau.

Aspas - nogen gange, der virker det bare ikke for spillere i en klub mens de leverer super i en anden klub.

Alberto - ja, det var aldrig imponerende, men det var heller aldrig forfærdeligt. Men han ville ikke være hvor han er idag, hvis han var blevet hos os. De umiddelbare krav er højere hos os, end der hvor han kom hen (malaga og Deportivo)
Insúa havde jeg også gerne set vi havde beholdt, Shelvey ligeså.
Enig med Jer begge. Suso og Insua var temmeligt åbenlyse stor-talenter, som vi burde have fået mere ud af. Reina havde jeg gerne beholdt, men Aspas og Alberto skal givetvist ikke spille i Prl men i en anden liga, hvor deres talenter bedre kan komme til deres ret.
Shelvey var/er også en meget talentfuld spiller, som dog stadig har noget at arbejde med mentalt omkring disciplinen, når han spiller på så central en plads, da der stadig er for mange udfald.
Shelvey vil vinde kampe. Jeg elsker hans mentalitet.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » søndag, 05. nov, 2017 14:02

Oomph242 skrev: Shelvey vil vinde kampe. Jeg elsker hans mentalitet.
Ham er jeg også kæmpe fan af, og tog ham gerne tilbage, også selv om han skraber et par røde til sig pr sæson. For tager gerne det sure med det søde, bare vi får noget hårdhed ind på midten.
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. nov, 2017 10:15

ja, det er trist vi var for hurtige med at sælge, nogle af dem havde måske problemer med at falde til i området eller i omklædningsrummet, så var det måske ok. Det er jo ikke noget man så gerne vil have ud i offentligheden, hverken fra klub eller spiller. "se mig jeg er problembarnet" eller "kom til vores klub og bliv forsømt".

Shelvey og Insua havde jeg et rigtig godt øje til og Sosu kunne jeg godt se ikke var naturlig kant på samme måde som Sterling, men der var da bestemt plads til dem begge, måske netop derfor.

det frustrerende er jo at det er spillere, som hvis vi havde beholdt dem kunne de mindst have sikret vores bredde(de sidste par sæsoner ville det være dejligt) og måske være blevet rigtig gode. Men hvis vi køber dem nu vil de jo kun skifte hvis de ser mulighed for at blive nogenlunde faste spillere på førsteholdet.

Reina trængte måske til luftforandring, men den primære grund til at han gik ned var vel fordi det var begyndt at gå skævt i defensiven.

Aspas var vel en vi hentede bare for at have den der ekstra mand på pladsen og det led han meget under.

Lidt godt nyt til at løfte humøret:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... s-13865221
Liverpool loanee Divock Origi continues to impress in Germany
- Reds striker notches another in the Bundesliga
Det kan være at Origi kommer tilbage som en rigtig angriber med en ordentlig spandfuld selvtillid i rygsækken.


Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 13. nov, 2017 11:35

Jaja, nogle norske spillere er altid godt for at hive nogle penge ud af oliestaten. Men han vil jo næppe arbejde gratis og derfor bliver det vel rimelig hurtigt alm fodboldmarkeds forhold der afgør hvor hans talenter måtte tage hen.
Når det er sagt så kender han og Cap. Fantastic jo hinanden ret godt, må man gå ud fra, og det kan måske hjælpe i nogle forhandlinger og når de skal bedømme om spilleren vil passe ind og om der overhovedet er plads til knægten på det ungdomshold der nu passer til hans alder.
Altså vi skal jo ikke ud og have tre store norske målmandstalenter på 17 år, hvis vi har to endnu bedre 16-årige i forvejen.(meget forsimplet, ved det godt).

Men godt at Riise har noget at lave, selvom han for min skyld gerne måtte have fået Peter Kjærs job hos Viasat.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 14. nov, 2017 09:40

Synes simpelthen, at dette er en genial bemærkning fra Aldo:

"I have to admit, I'm a little bit sick and tired of anti-football. I'm fed up of watching sides happily sit there and do nothing but defend. It's like Groundhog Day and it winds me up.

Apart from when the top teams come here – City, Arsenal, Spurs – then it's the same old story.. I reckon Chelsea will do it too, to be honest."

Mon en aggressiv lille portugiser vil mene, at der mangler et hold på Aldo's liste af Top Teams :lol:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... n-13897812
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJ » tirsdag, 14. nov, 2017 10:17

Nævnte han Irland?

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Emmy » tirsdag, 14. nov, 2017 10:27

Aldo har helt ret. International fodbold bliver mere og mere kedeligt at se på. Dræbende taktik der kun går ud på at undgå nederlag fremfor at gå efter sejren.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 14. nov, 2017 10:44

AJ skrev:Nævnte han Irland?
Hold kæft, det er en god pointe :D

Ja, han nævnte dem. Men ikke for noget negativt, sjovt nok...
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Surf » tirsdag, 14. nov, 2017 12:52

texy skrev:
AJ skrev:Nævnte han Irland?
Hold kæft, det er en god pointe :D

Ja, han nævnte dem. Men ikke for noget negativt, sjovt nok...
Ja i relation til dette og Aldos gode kommentarer, er dette her jo ekstremt irriterende læsning: Irland trak tiden med 22 minutter og 29 sekunder samlet set ifølge TV2 (jf. link nederst). Jeg gad sgu godt se samme opgørelse for visse hold i PL. Hold kæft hvor er det frustrerende med så destruktiv en tilgang til fodbold. Og imø. burde det føre til stærke overvejelser omkring at indføre en sikring af den effektive tid i en fodboldkamp. Måske ikke ved at indføre tidsstop som fx i håndbold, men man kunne måske lade fjerdedommeren føre et minutiøst tidsregnskab, og så tildele hold en advarsel når det akkumulerede tidsudtræk overstiger 5 eller 10 minutter (gult kort til træner eller spilleren der har trukket tiden mest fx). Man kunne også kombinere dette tiltag med at stoppe tiden ved skader, selvom risikoen her jo så er, at man kan snyde sig til en pause.

http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-11-14- ... ekke-tiden
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 14. nov, 2017 13:50

ja, det er pisseirriterende, men jeg ser det som en konsekvens på at de mange penge i fodbold øger afstanden mellem de små og store hold, og den destruktive taktik er de små holds våben til at få lidt point i ny og næ. Hvis jeg var manager for et hold som samlet set koster det samme som en enkelt spiller hos de store hold, så vil jeg lægge den samme destruktive taktik.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar