Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 13. okt, 2019 14:01

Liverpool FC 1977/78: King Kenny replaces King Kevin as Reds retain European Cup

Jeff Goulding
@ShanklysBoys1
Features
13 October 2019

For this Liverpool FC season review, we journey back to the summer of 1977. The monarch has sat on the throne for 25 years, and Liverpool is festooned in Union Jack bunting and happily celebrates the milestone. This is Merseyside before Thatcher, when it’s people regarded themselves as both Scouse and English.

https://www.thisisanfield.com/2019/10/l ... opean-cup/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » mandag, 14. okt, 2019 14:26

Labour vil ha sikre ståplasser på tribunene før neste sesong

Det britiske Arbeiderpartiet lover «safe standing» dersom de vinner det neste valget.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... te-sesong/

Lidt mere:

https://www.fourfourtwo.com/news/safe-s ... ion-labour
Senest rettet af Niels K mandag, 14. okt, 2019 18:17, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » mandag, 14. okt, 2019 17:52

Fans Supporting Foodbanks: “It’s not charity, it’s solidarity”

Jeff Goulding
@ShanklysBoys1
Opinion
14 October 2019

When the founders of the Fans Supporting Foodbanks initiative head to Old Trafford next weekend, they’ll be taking parcels with them – but still hoping for three points on the pitch.

https://www.thisisanfield.com/2019/10/f ... olidarity/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » mandag, 14. okt, 2019 18:15

Jeg er pro VAR, og jeg mener, at det absolut er til Liverpool's fordel, at det benyttes, selvom vi ikke er i mål med VAR endnu:

Ignore the Liverpool conspiracy theorists - this is the truth about VAR

Andrew Beasley takes a closer look at the impact VAR has had on Liverpool - and why it could be crucial in the title race

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... h-17080081

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » mandag, 14. okt, 2019 19:14

Niels K skrev:
mandag, 14. okt, 2019 18:15
Jeg er pro VAR, og jeg mener, at det absolut er til Liverpool's fordel, at det benyttes, selvom vi ikke er i mål med VAR endnu:

Ignore the Liverpool conspiracy theorists - this is the truth about VAR

Andrew Beasley takes a closer look at the impact VAR has had on Liverpool - and why it could be crucial in the title race

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... h-17080081
Med VAR er fordelen vel også, at flere skal bestikkes, hvis man sørge for urent spil som eksempelvis dette...



Eller endnu værre dengang Pep's spanske skodklub købte sig til en CL-titel, de bestemt ikke fortjente.

Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » torsdag, 17. okt, 2019 07:06

Læs om Gerrard som manager: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -zone.html

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » fredag, 18. okt, 2019 23:25

Jeg ved ikke om jeg er den eneste, der undrer sig over, hvorfor Liverpool ikke kan få mere ud af en Nike eller NB aftalen, som det er fremgået af dagens høring?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af F1rm1no » lørdag, 19. okt, 2019 00:05

Jesper skrev:Jeg ved ikke om jeg er den eneste, der undrer sig over, hvorfor Liverpool ikke kan få mere ud af en Nike eller NB aftalen, som det er fremgået af dagens høring?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvad mener du? De kommer da til at tjene kassen hvis det bliver Nike ihvertfald så længe det går godt

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk

Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » lørdag, 19. okt, 2019 08:58

F1rm1no skrev:
Jesper skrev:Jeg ved ikke om jeg er den eneste, der undrer sig over, hvorfor Liverpool ikke kan få mere ud af en Nike eller NB aftalen, som det er fremgået af dagens høring?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvad mener du? De kommer da til at tjene kassen hvis det bliver Nike ihvertfald så længe det går godt

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
Det er anslået at profitten vil blive 60 mill. pund, hvilket ligger noget i underkanten af hvad man burde kunne forvente. Dernæst påstår NB at de såkaldte 6000 døre ikke vedrører egentlige Nike butikker, hvorfor tallet er behæftiget ned usikkerhed.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af F1rm1no » lørdag, 19. okt, 2019 09:07

Jesper skrev:
F1rm1no skrev:
Jesper skrev:Jeg ved ikke om jeg er den eneste, der undrer sig over, hvorfor Liverpool ikke kan få mere ud af en Nike eller NB aftalen, som det er fremgået af dagens høring?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvad mener du? De kommer da til at tjene kassen hvis det bliver Nike ihvertfald så længe det går godt

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
Det er anslået at profitten vil blive 60 mill. pund, hvilket ligger noget i underkanten af hvad man burde kunne forvente. Dernæst påstår NB at de såkaldte 6000 døre ikke vedrører egentlige Nike butikker, hvorfor tallet er behæftiget ned usikkerhed.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg så at der var et gæt på at det ville komme tæt på 100-110 mio pund med Nike og de 6000 døre ved Nike er jo garanterede, det vr NB der havde fusket med deres tal om hvor mange steder de kunne sælge.. Mange af deres steder i fx Asien var butikker der kun solgte sko

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk

Liverpool er min religion og anfield mit mekka

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » lørdag, 19. okt, 2019 09:53

Lidt tanker fra finanseksperten Mo Chatra efter 1 dagen af retssagen. Synes dog hans regnestykke med en snitpris på £70 lyder lige i overkanten, men never mind.

https://t.co/CIWfF6fHXG?amp=1

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af F1rm1no » lørdag, 19. okt, 2019 10:07

YNWA96 skrev:Lidt tanker fra finanseksperten Mo Chatra efter 1 dagen af retssagen. Synes dog hans regnestykke med en snitpris på £70 lyder lige i overkanten, men never mind.

https://t.co/CIWfF6fHXG?amp=1
70 pund er 600kr det er vel prisen for en Nike trøje. Derudover vil der jo også blive meget mere af andet merchandise så det er en rigtig god aftale for Liverpool. Og en god måde at komme ind på det asiatiske og sydamerikanske marked

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk

Liverpool er min religion og anfield mit mekka

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » lørdag, 19. okt, 2019 10:18

YNWA96 skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 09:53
Lidt tanker fra finanseksperten Mo Chatra efter 1 dagen af retssagen. Synes dog hans regnestykke med en snitpris på £70 lyder lige i overkanten, men never mind.

https://t.co/CIWfF6fHXG?amp=1
Umiddelbart lyder det utroligt i min optik, at "gross sales" for £224M skulle svare til "net sales" på £200M. Er der virkelig kun £24M bundet op på udgifter til produktion, distribution og marketing i den udregning? Det er muligt, at tallene holder. Jeg synes bare at det lyder lidt for optimistisk.

Til gengæld handler de tal KUN om trøjesalg. Læg dertil, sko, sweaters, træningstøj, caps, og alt muligt andet, der kan tænkes at produceres med et Nile-mærke og et Liverpool-badge på. Uden at kende til potentialet, så forestiller jeg mig, at der kan ligge et meget stort salg der også.

Mit store problem med denne aftale er, at det er svært at budgetere med ukendte indtægter. Så klubben kender ikke helt sit budget, før året er afsluttet. Derudover, kan man ende i en situation, vor Liverpool og Nike måske vil være uenig om fortolkninger af aftalen eller ender i mistro til hinanden i forhold til salgstal eller noget andet. Så generelt et mærkeligt og ret diffust sponsorat.

Når det er sagt, så er det meget i Liverpools/FSGs ånd, at lave aftaler, der er præstationsbaserede. Og vores salgstal vil formentlig forbedres eller forværres afhængig af, hvordan vi præsterer på banen, og om vi spiller i CL eller ej. På den måde skal Nike kun betale, når vi også præsterer. Og det er med det i tankerne, at jeg tror, at FSG (der indtil videre har været ekstremt intelligente på den kommercielle side) helt sikkert har indgået en aftale, der kan vise sig, som den mest indbringende aftale i fodbold. Samtidig var dette måske også den eneste måde at lave en aftale, som NB simpelthen IKKE kunnematche, da distributionsnet er en intergreret del af værdien af aftalen.

Jeg ville dog gerne kunne have viftet en garanteret årlig check på £100M i hovedet på de andre PL-klubber.
Kloppite

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » lørdag, 19. okt, 2019 10:42

F1rm1no skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 10:07
YNWA96 skrev:Lidt tanker fra finanseksperten Mo Chatra efter 1 dagen af retssagen. Synes dog hans regnestykke med en snitpris på £70 lyder lige i overkanten, men never mind.

https://t.co/CIWfF6fHXG?amp=1
70 pund er 600kr det er vel prisen for en Nike trøje. Derudover vil der jo også blive meget mere af andet merchandise så det er en rigtig god aftale for Liverpool. Og en god måde at komme ind på det asiatiske og sydamerikanske marked

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
Jeg var med min søn over og se Leicester - LFC sidste sæson og de spillede ret tidligt på sæsonen. Jeg købte 3 sæt spilletøj ( kan ikke huske om der var sokker med) og priserne lå imellem £30-35 for de 1 sæt. Jeg går udfra at der bliver solgt mere til børn end voksen, derfor synes jeg snitprisen lyder i overkanten, selvom Nike nok bliver lidt dyrere end NB.

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af F1rm1no » lørdag, 19. okt, 2019 10:47

texy skrev:
YNWA96 skrev:
lørdag, 19. okt, 2019 09:53
Lidt tanker fra finanseksperten Mo Chatra efter 1 dagen af retssagen. Synes dog hans regnestykke med en snitpris på £70 lyder lige i overkanten, men never mind.

https://t.co/CIWfF6fHXG?amp=1
Umiddelbart lyder det utroligt i min optik, at "gross sales" for £224M skulle svare til "net sales" på £200M. Er der virkelig kun £24M bundet op på udgifter til produktion, distribution og marketing i den udregning? Det er muligt, at tallene holder. Jeg synes bare at det lyder lidt for optimistisk.

Til gengæld handler de tal KUN om trøjesalg. Læg dertil, sko, sweaters, træningstøj, caps, og alt muligt andet, der kan tænkes at produceres med et Nile-mærke og et Liverpool-badge på. Uden at kende til potentialet, så forestiller jeg mig, at der kan ligge et meget stort salg der også.

Mit store problem med denne aftale er, at det er svært at budgetere med ukendte indtægter. Så klubben kender ikke helt sit budget, før året er afsluttet. Derudover, kan man ende i en situation, vor Liverpool og Nike måske vil være uenig om fortolkninger af aftalen eller ender i mistro til hinanden i forhold til salgstal eller noget andet. Så generelt et mærkeligt og ret diffust sponsorat.

Når det er sagt, så er det meget i Liverpools/FSGs ånd, at lave aftaler, der er præstationsbaserede. Og vores salgstal vil formentlig forbedres eller forværres afhængig af, hvordan vi præsterer på banen, og om vi spiller i CL eller ej. På den måde skal Nike kun betale, når vi også præsterer. Og det er med det i tankerne, at jeg tror, at FSG (der indtil videre har været ekstremt intelligente på den kommercielle side) helt sikkert har indgået en aftale, der kan vise sig, som den mest indbringende aftale i fodbold. Samtidig var dette måske også den eneste måde at lave en aftale, som NB simpelthen IKKE kunnematche, da distributionsnet er en intergreret del af værdien af aftalen.

Jeg ville dog gerne kunne have viftet en garanteret årlig check på £100M i hovedet på de andre PL-klubber.
Men det er vel lidt det samme med fx man utd, deres aftale falder jo også i værdi hvis ikke de kommer i chl i næste sæson

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk

Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Besvar