Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 27. feb, 2018 10:08

Lige med Carragher, Puyol og Thuram - så skal det så også med i udregningen, at de alle tre fra de var 19-20år spillede mere eller mindre fast (som i 40+ kampe hver sæson) Hvis Gomez ikke kommer til at spille mere på højre back, og skal stå bag 4 andre som central forsvarer, så kommer han ikke til at få meget spilletid, og så går hans udvikling i stå. Men lige pt. har han spillet 26 kampe for os i denne sæson. Kan han få et par stykker mere, og nå nogenlunde samme mængde næste sæson, så ser det fint nok ud. Men ryger han ned på en 10-15 kampe primært i cup kampe næste sæson, så bliver det en lang vej til toppen. Og så vil han nok have mere ud af at blive lejet ud.


Angående City - hvis det skulle ske, at vi ikke tager CL trofæet i år (Meget usandsynligt) så håber jeg City tager det, og at de så rammer en mæthed til næste sæson, efter at have vundet alt.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » tirsdag, 27. feb, 2018 10:38

Det er jo heller ikke fordi jeg skriver at vi kan slå City, men jeg synes vi er meget tæt på at være konkurrencedygtige. I den magiske sæson, hvor Rodgers og holdet klikkede, der var vi ret tæt på komplette. Benitez havde et hold, hvor vi i nogle sæsoner var tæt på at være komplette. Men aldrig sådan at jeg sad og fornemmede, at "nu er den der!". Jeg er måske jubeloptimist, for vi kan stadigvæk glippe CL og ryge ud med et brag i næste runde CL, men jeg tror faktisk at vi er tæt på HOLDET lige nu. Vi havde været tættere på, hvis vi stadigvæk havde Coutinho og så ville jeg faktisk gå så langt og påstå at vi også ville kunne slå City set over en hel sæson, men med et godt vindue, så har vi en sammensat enhed, der kan slå alle. Og vi kan tåle et par formnedgange og skader. Pointen er, at vi har været i proces, proces og atter proces, men nu er vi der næsten, hvor alder, homogenitet, taktisk tilpasning til Klopps system, sult, form etc bare passer ind.
Måske er jeg for optimistisk, det ved jeg ikke.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » tirsdag, 27. feb, 2018 10:46

Det er jo i øvrigt værd at nævne at der kommer en vinterpause i PL. Det er jo i bund og grund en stor nyhed!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 27. feb, 2018 11:04

Bojangles skrev:Lige med Carragher, Puyol og Thuram - så skal det så også med i udregningen, at de alle tre fra de var 19-20år spillede mere eller mindre fast (som i 40+ kampe hver sæson) Hvis Gomez ikke kommer til at spille mere på højre back, og skal stå bag 4 andre som central forsvarer, så kommer han ikke til at få meget spilletid, og så går hans udvikling i stå. Men lige pt. har han spillet 26 kampe for os i denne sæson. Kan han få et par stykker mere, og nå nogenlunde samme mængde næste sæson, så ser det fint nok ud. Men ryger han ned på en 10-15 kampe primært i cup kampe næste sæson, så bliver det en lang vej til toppen. Og så vil han nok have mere ud af at blive lejet ud.
Nuvel, men Carra kom også ind på et hold som var langt svagere end det hold vi har i dag. Her tænker jeg på holdet i slut halvfemserne. Men det er en formel vi tit bruger; altså at unge spillere starter som fast ude i siden - bare se på Hendo. Derude koster fejl ikke så meget som de gør på midten.

Man C har haft en fantastisk sæson. De fortjener at vinde PL i år. Men bedømt på de sidste næsten 10 sæsoner, altså siden Man U vandt i 2008/09, har ingen vundet PL to gange i streg. Så det taler mod at Man C vinder. Dernæst vil Klopp have stærkt brug for at vinde en pokal seneste næste sæson for at vise at projektet går fremad, og for at tiltrække nye spillere. Det kan ikke ved med at blive work-in-progress!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. feb, 2018 11:21

AJ skrev:Det er ikke for at være sur og kritisk og alt det dér, men Manchester City er bare langt bedre besat end os i forsvaret. Vi har heldigvis van Dijk, men derudover er deres besætning vores langt overlegen:

Førstekæde: Walker-Stones-Laporte-Mendy
Andenkæde: Danilo-Kompany-Otamendi-Delph

De kan heller ligefrem siges at være os underlegne på pladserne målmand, midtbane og angreb. Der skal således et mirakel på transfermarkedet til, hvis vi skal udfordre dem i næste sæson.

Det positive er, at der overhovedet snakkes om, at vi måske kan blive første udfordrer!
Jeg tror faktisk at hvis strukturen fortsætter med at blive bedre så vil de nuværende navne lukke en stor del af det hul af sig selv, det syntes jeg egentlig allerede de har gjort, men selvfølgelg kun over en kort periode og det er ikke nok.

Forsvaret er en enhed og der overtog Guardiola altså bare en væsentligt bedre vedligeholdt enhed end Klopp gjorde og når enheden fungerer godt så ser de enkelte spillere bedre ud. Derfor skal vi selvfølelig ikke bare lade stå til der er stadig rum for forbedringer, men Lovren har spillet rigtig godt siden november, Matip har haft svært ved at ramme formen og selv Klavan har lavet færre fejl i denne sæson, især siden november. og vores to unge HB's bliver bedre og bedre og det samme med Robertson.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJ » tirsdag, 27. feb, 2018 12:42

Filos of Isk skrev:Forsvaret er en enhed og der overtog Guardiola altså bare en væsentligt bedre vedligeholdt enhed end Klopp gjorde og når enheden fungerer godt så ser de enkelte spillere bedre ud.
Helt uenig. Guardiola overtog en ubrugelig Demichelis, floppet Mangala, Kolarov, der af nød måtte spille i midten, og en totalt udisciplineret Otamendi, som han så siden har forbedret helt utroligt. Desuden hentede han Stones, som spillede en dårlig første sæson, men nu har forbedret sig. Han skiftede desuden alle sine fire backs ud sommer (Zabaleta, Sagna, Kolarov, Clichy).

Hvis han kan forbedre Laporte tilsvarende, og hvis Kompany kan spille flere kampe, så bliver de kun endnu bedre i næste sæson.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. feb, 2018 16:11

AJ skrev:
Filos of Isk skrev:Forsvaret er en enhed og der overtog Guardiola altså bare en væsentligt bedre vedligeholdt enhed end Klopp gjorde og når enheden fungerer godt så ser de enkelte spillere bedre ud.
Helt uenig. Guardiola overtog en ubrugelig Demichelis, floppet Mangala, Kolarov, der af nød måtte spille i midten, og en totalt udisciplineret Otamendi, som han så siden har forbedret helt utroligt. Desuden hentede han Stones, som spillede en dårlig første sæson, men nu har forbedret sig. Han skiftede desuden alle sine fire backs ud sommer (Zabaleta, Sagna, Kolarov, Clichy).

Hvis han kan forbedre Laporte tilsvarende, og hvis Kompany kan spille flere kampe, så bliver de kun endnu bedre i næste sæson.
efter lidt research kan jeg godt se at jeg måske overvurderede Shittys forsvarskæde en smule, Pep overtog den måske nok på sit laveste niveau, men de har stadig lukket færre mål ind end os siden 2010 og vi havde mange år bag os med dårlig defensiv og medførende dårlig stemning.

Vi skiftede vel også vores backs ud i sommer, endda ufrivilligt at vi mistede Clyne.

Så jeg må nok indrømme at Pep Guardiola's forspring ikke var så stort som jeg huskede det. Men han havde dog trods alt de fire backs han så lige har skiftet der kunne give lidt stabilitet i starten og Kompany.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » onsdag, 28. feb, 2018 18:35

Stødte på denne, om den lige passer skal jeg ikke kunne sige, men den er sgu sjov ...-:)

https://mobile.twitter.com/LFCDaytrippe ... 96/photo/1

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 01. mar, 2018 11:03

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... -om-hjaelp

Snejder føler sig stolt af at han tog den nemme vej til en mini titel i 2013 :dontknow:.
Det er vel heller i 2013 vi gerne ville have haft ham til klubben, måske da vi solgte Xabi Alonso.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » torsdag, 01. mar, 2018 11:30

Liverpool FC med et overskud på £39M for regnskabsåret, der sluttede i maj 2017.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -deal.html

Siden da har vi frem til nu købt spillere for £164M og solgt spillere for £186M (indtægter på leje ikke inkluderet) og deltager derudover i CL i denne regnskabsperiode også. Så det ligner et endnu bedre regnskab for regnskabsåret, der slutter i maj 2018. Også selvom vores lønudgifter nok er steget en smule.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » torsdag, 01. mar, 2018 12:01

texy skrev:Liverpool FC med et overskud på £39M for regnskabsåret, der sluttede i maj 2017.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -deal.html

Siden da har vi frem til nu købt spillere for £164M og solgt spillere for £186M (indtægter på leje ikke inkluderet) og deltager derudover i CL i denne regnskabsperiode også. Så det ligner et endnu bedre regnskab for regnskabsåret, der slutter i maj 2018. Også selvom vores lønudgifter nok er steget en smule.
Vi er først og fremmest steget enormt i indtjening via Mail Stand. I et langt Echo interview, hvor økonomien vendes, tales der også om Anfield Road - tribunen. Tom snak i øvrigt.
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-14352711
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » torsdag, 01. mar, 2018 15:39

Kom i øvrigt lige til at tænke på, at næste års regnskab bliver uhyre interessant forstået på den måde, at hvis det ikke viser et positivt resultat på mellem £80M - £110M, så var udsagnet om, at man ikke behøvede at sælge Coutinho for at finansiere indkøbet af VVD efter min bedste overbevisning ikke sandt.
Kloppite

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af MP » torsdag, 01. mar, 2018 21:24

Desværre svært at vide med sikkerhed.
Hvis de har så stort et overskud er det vel ikke usandsynligt de vælger at straks afskrive nogle anlægsaktiver, nedskrive immaterielle aktiver, nedbringe noget gæld eller whatever. Tror ihvertfald ikke vi vil se så højt et resultat på bundlinjen.
I mine øjne vil dette dog ikke definitivt afkræfte deres udsagn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af nikand » lørdag, 03. mar, 2018 21:41

Premiere på filmen Kenny i København 8. Marts

https://huset-kbh.dk/event/shoot-film-f ... -af-kenny/
We need a new Fowler...

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bojangles » lørdag, 03. mar, 2018 22:12

Lille fin artikel om den økonomiske udvikling under FSG

https://www.plbold.dk/nyhed/oversigt-li ... -under-fsg

Besvar