Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 01. maj, 2018 09:41

Niels K skrev:En ITK'er giver følgende forklaring omkring Buvac:

{Ed001's Note - it is just a case of wait and see but it is a case of someone who was the main man feeling marginalised by the fitness coaches having a bigger say in team selection than he does, from what I can find out. That seems to be the key issue here. So I do not expect it to be resolved in any kind of return of Buvac, more likely a parting of the ways. It is not about player 1 or player 2 being chosen as such, it is because the tactical considerations Buvac believes in are now being totally overridden by the fitness considerations. I do not see this being solved easily or at all to be honest.}

Der skrives, at de har været oppe at toppes et utal af gange tidligere og altid fået talt ud og fortsat efterfølgende. Det er også grunden til, at han "blot" tager orlov, eller hvad de kalder det.

Buvac står primært for træningsøvelser og det taktiske oplæg, så på den korte bane for det ikke den store betydning, mens det på den lange bane vil afhænge af, hvem Klopp så henter som sin Nr. 2.

Jeg synes dog, at Klopp har bevist, at det var det rigtige at følge fitness folkene, da vi kunne holde kadencen helt til nu, hvor det tilsyneladende ikke gik længere med den smalle trup ? Jeg kan dog kun se for mig, at vi ville være endnu hårdere ramt, hvis Buvac ville stille med mere eller mindre de samme 11 hele sæsonen ?
Det er så også kedeligt for Buvac at han sætter et hold og et taktisk oplæg sammen og så kommer fitness folkene ind og pludselig er det et helt andet hold. Uanset om det virker eller ej. Så skal man vel have Buvac og fitness fyrene til at have større dialog hvis det skal lykkedes på den lange bane.

dette:
"it is not about player 1 or player 2 being chosen as such"
tyder måske på at det også handler lidt om spillestilen. Klopp er blevet langt bedre til game manegement i denne sæson, det er måske der problemet ligger, at Buvac mener det går på kompromis med deres måde at spille bold på?
Klopp leger lidt med nogle mere klassiske måder at lukke en kamp på, Klavan ind i de sidste 12 minutter er efterhånden en klassiker. Men hvis det er det Buvac er sur over kan jeg måske godt forstå ham. Der er problemet bare at vi kan ikke pille Salah ud uden at svække defensiven markant(hans trussel på kontra binder en ekstra mand i forhold til alle andre på bænken) og derfor giver det lidt mening at styrke defensiven i udskiftningerne.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 01. maj, 2018 09:58

Synes, at Klopp skal investere i en kasse bobler/æske cigarer eller hvad der måtte passe til situationen, og så tage direkte fra Rom hjem til Buvac og se ham i øjnene, mens de får talt ud. Man må sgu ikke smide 17 års venskab på gulvet så let.

Det kan godt være, at arbejdsforholdet er røget, men kammeratskabet skal da reddes. Og uanset, om Buvac ikke måtte have lyst til at være en del af det fremtidige setup, så har han en kæmpe andel i denne sæson, og hvis vi ender med at nå finalen, så fortjener han fandme en plads på bænken til den kamp. Når bølgerne engang i fremtiden har lagt sig, så vil han uden tvivl fortryde det, hvis han gik glip af sin deltagelse i finalen.
Kloppite

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 01. maj, 2018 10:06

texy skrev:Synes, at Klopp skal investere i en kasse bobler/æske cigarer eller hvad der måtte passe til situationen, og så tage direkte fra Rom hjem til Buvac og se ham i øjnene, mens de får talt ud. Man må sgu ikke smide 17 års venskab på gulvet så let.

Det kan godt være, at arbejdsforholdet er røget, men kammeratskabet skal da reddes. Og uanset, om Buvac ikke måtte have lyst til at være en del af det fremtidige setup, så har han en kæmpe andel i denne sæson, og hvis vi ender med at nå finalen, så fortjener han fandme en plads på bænken til den kamp. Når bølgerne engang i fremtiden har lagt sig, så vil han uden tvivl fortryde det, hvis han gik glip af sin deltagelse i finalen.
*indsæt selv opvendt tommelfinger*
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » tirsdag, 01. maj, 2018 11:42

Buvac måske kommende Arsenal-manager ?

http://sportwitness.co.uk/bosnia-liverp ... l-manager/

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af mawope » tirsdag, 01. maj, 2018 12:11

Niels K skrev:Buvac måske kommende Arsenal-manager ?

http://sportwitness.co.uk/bosnia-liverp ... l-manager/
Nogen må have forvekslet 1. maj med 1. april. Der er intet indhold på siden, artiklen henviser til. Pravdabl kører overskrifter på historien men intet indhold.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 01. maj, 2018 12:38

Niels K skrev:Buvac måske kommende Arsenal-manager ?

http://sportwitness.co.uk/bosnia-liverp ... l-manager/
Hvis det mod forventning skulle være tilfældet, så ville det sgu nok være et tab for både os og Arsenal. Buvac har ikke manager-navnet til at overleve megen modgang i en klub af Arsenals størrelse.

I øvrigt tror jeg ikke, at det ville være noget, som Klopp og Buvac ville blive uvenner (hvis de da er det) over. Klopp slår mig som en person, der under alle i hans omgangskreds den størst mulige personlige succes.
Kloppite

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af mawope » tirsdag, 01. maj, 2018 12:44

texy skrev: Hvis det mod forventning skulle være tilfældet, så ville det sgu nok være et tab for både os og Arsenal. Buvac har ikke manager-navnet til at overleve megen modgang i en klub af Arsenals størrelse.

I øvrigt tror jeg ikke, at det ville være noget, som Klopp og Buvac ville blive uvenner (hvis de da er det) over. Klopp slår mig som en person, der under alle i hans omgangskreds den størst mulige personlige succes.
Nej, og det passer vel fint med fortællingerne om, at de tog træneruddannelse sammen og aftalen om, at den første der fik et job, tog den anden med som assistent. Buvac har altså måske en ikke-udlevet drøm som manager. Det ville måske også være naturligt for Gunners at vægte de intellektuelle ("the brain") kompetencer ved en ny manager på bagkant af +20 år med én.

I øvrigt er der hul igennem på linket nu. Det må have været lagt ned pga. megen trafik, da utallige medier linker til dem lige nu: http://pravdabl.com/ekskluzivno-buvac-u ... -arsenalu/

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af mawope » tirsdag, 01. maj, 2018 13:11

Arsenals' head of recruitment er Sven Mislintat, som arbejdede for Dortmund i næsten 10 år, samtidigt med Buvac. Så der kunne være et link dér.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » tirsdag, 01. maj, 2018 16:51

Wormie skrev:
Godt springbræt ift at tage over efter Klopp:

https://www.dailyrecord.co.uk/sport/foo ... s-12460526

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Red Man Walking » tirsdag, 01. maj, 2018 19:09

Niels K skrev:En ITK'er giver følgende forklaring omkring Buvac:

{Ed001's Note - it is just a case of wait and see but it is a case of someone who was the main man feeling marginalised by the fitness coaches having a bigger say in team selection than he does, from what I can find out. That seems to be the key issue here. So I do not expect it to be resolved in any kind of return of Buvac, more likely a parting of the ways. It is not about player 1 or player 2 being chosen as such, it is because the tactical considerations Buvac believes in are now being totally overridden by the fitness considerations. I do not see this being solved easily or at all to be honest.}

Der skrives, at de har været oppe at toppes et utal af gange tidligere og altid fået talt ud og fortsat efterfølgende. Det er også grunden til, at han "blot" tager orlov, eller hvad de kalder det.

Buvac står primært for træningsøvelser og det taktiske oplæg, så på den korte bane for det ikke den store betydning, mens det på den lange bane vil afhænge af, hvem Klopp så henter som sin Nr. 2.

Jeg synes dog, at Klopp har bevist, at det var det rigtige at følge fitness folkene, da vi kunne holde kadencen helt til nu, hvor det tilsyneladende ikke gik længere med den smalle trup ? Jeg kan dog kun se for mig, at vi ville være endnu hårdere ramt, hvis Buvac ville stille med mere eller mindre de samme 11 hele sæsonen ?
Lad os antage at årsagen til Buvacs exit/orlov/kald-det-hvad-du-vil skal findes i et sammenstød mellem ønsket om at vælge spillere ud fra taktiske dispositioner (Buvac) og ønsket om at undgå skader (fitnessstaben). Ligger løsningen i så fald ikke relativt lige for i form af det vi alle skriger på nemlig en udvidelse af truppen med kvalitet fra én af de højere hylder? Dette ville vel (ihvertfald teoretisk) give videre rammer for at stille hold efter taktik istedet for fitness.

Hvis (og der er jo et KÆMPE "hvis") ovenstående er rigtigt kan jeg egentlig godt forstå at Buvac er frustreret. Det må til enhver tid være at foretrække at kunne stille det hold man tænker er bedst egnet til at slå modstanderen. At stille hold for at undgå skader er vel et nødvendigt onde. At det så alligevel har fået os i en usædvanlig gunstig position taler vel for at dispositionerne under de givne omstændigheder har været fornuftige.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 01. maj, 2018 19:45

mawope skrev:
texy skrev: Hvis det mod forventning skulle være tilfældet, så ville det sgu nok være et tab for både os og Arsenal. Buvac har ikke manager-navnet til at overleve megen modgang i en klub af Arsenals størrelse.

I øvrigt tror jeg ikke, at det ville være noget, som Klopp og Buvac ville blive uvenner (hvis de da er det) over. Klopp slår mig som en person, der under alle i hans omgangskreds den størst mulige personlige succes.
Nej, og det passer vel fint med fortællingerne om, at de tog træneruddannelse sammen og aftalen om, at den første der fik et job, tog den anden med som assistent. Buvac har altså måske en ikke-udlevet drøm som manager. Det ville måske også være naturligt for Gunners at vægte de intellektuelle ("the brain") kompetencer ved en ny manager på bagkant af +20 år med én.

I øvrigt er der hul igennem på linket nu. Det må have været lagt ned pga. megen trafik, da utallige medier linker til dem lige nu: http://pravdabl.com/ekskluzivno-buvac-u ... -arsenalu/
Det er altsammen rygter, men HVIS det er sandt at han skal overtage efter Wenger, så forstår jeg godt at han griber chancen. DEt er måske en once-in-a-lifetime mulighed.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 01. maj, 2018 20:15

Fuldkommen enig Sledge. Og jeg er som nævnt fuldkommen overbevist om, at Klopp ville se det på samme måde, hvorfor jeg ikke kan forestille mig, at det skulle være årsagen til hans "orlov". De sidste 3-4 kampe vil nok ikke give Buvac yderligere "LFC hemmeligheder" at tage med til Arsenal, end dem han allerede kender.
Kloppite

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 01. maj, 2018 21:28

LFC Transfer Room
@LFCTransferRoom
·
3 t
A football journalist from Banja Luka (near Buvač's home town in Bosnia) here. ⬇️
Goran Arbutina
@Goc1jedini
The reason of @LFC assistant manager Zeljko #Buvac's absence is totally personal. It's not for public. It should be respected. #liverpool #lfc #Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » onsdag, 02. maj, 2018 11:06

Den er altså meget sjov og spot on denne hér om, at vi gør tingene på den hårde (og meget underholdende/nervepirrende) måde:

http://anfieldindex.com/34390/liverpool ... y-way.html

PS. Husk at læse den færdig ;)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » torsdag, 03. maj, 2018 12:28

12 pladser op på rankingstigen og 70 mio. £ i lommen, hvis vi vinder hele pisset:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... otalt-70m/

Besvar