Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Ivanhoe
Indlæg: 155
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:00
Geografisk sted: Amager

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Ivanhoe » fredag, 09. sep, 2011 13:12

Intressant og overraskende artikel om statistik fra de første kampe:

Echo artikel

Overraskende at Carrol løber mere eller mindre lige mange meter som Suarez pr minut, og at det er Adam der fører holdet i "Ground covered"! Det var det nok ikke mange der havde gættet...

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » søndag, 11. sep, 2011 14:57

Tror sgu at Suspekt har smidt en lille note ind om Liverpool i deres sang Klaus Pagh.
Ca 35 sekunder inde i sangen:



Og hvis nogen skulle være i tvivl om hvorfor jeg tror det er Liverpool de hentyder til så kan i se det her:
http://www.youtube.com/watch?v=So95P0IXUpE

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af mawope » onsdag, 14. sep, 2011 16:53

Liverpool-reserve skal forklare tweet om 11. september
Nathan Eccleston har gjort sig uheldigt bemærket med en Twitter-opdatering.

»I aint going to say attack don't let the media make u believe that was terrorist that did it«

http://politiken.dk/sport/fodbold/premi ... september/

Jeg siger, ikke mere Zeitgeist og nr. 11-numerologi til dén unge herre.

Brugeravatar
Harvey
Indlæg: 1894
Tilmeldt: søndag, 05. aug, 2007 11:04

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Harvey » onsdag, 14. sep, 2011 17:53

Ja, den er ikke go den her: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14914280.stm

Så er man ærlig talt også for dum, excuse me.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » søndag, 18. sep, 2011 21:38

Aqua har scoret, og selv om han ikke helt er min kop te, ville jeg dog enormt gerne have ham i truppen nu. Når man ser på alternativerne, der er købt ind i dyre domme
Verden er smask fuld af hyklere....

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » tirsdag, 20. sep, 2011 16:26

Nuppet fra Vorstrup via Facebook.

Brian Percival has dedicated the Emmy he won on Sunday in memory of the victims of the Hillsborough disaster.

“I wanted to dedicate the award because any publicity for that cause and anything that gets these families justice has got to be a good thing.I’ve been a Liverpool fan all my life. I go to as many home games as I can and it is a big part of my life.”

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » fredag, 23. sep, 2011 08:50

Jeg smutter til Osnabrück i tyskland om 5 uger ca.
MEN hvor kan jeg se Liverpool henne i byen? Har set tråden igennem på RAWK og der er der ingen hjælp at hente. og har googlet lidt rundt og det lader til, at de kun viser Bundesligaen de steder jeg fandt.

Er der andre sider der har en guide over beværtninger der viser fodbold i de forskellige byer i Tyskland?

3 måneder dernede hvor jeg (måske) kun kan se Liverpool på computeren bliver drøjt. og ved ikke engang om det internet jeg har mulighed for at komme på kan trække det, så kampene kan streames.

Brugeravatar
Kynde
Indlæg: 288
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:07

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Kynde » fredag, 23. sep, 2011 20:32

Callesen skrev:Jeg smutter til Osnabrück i tyskland om 5 uger ca.
MEN hvor kan jeg se Liverpool henne i byen? Har set tråden igennem på RAWK og der er der ingen hjælp at hente. og har googlet lidt rundt og det lader til, at de kun viser Bundesligaen de steder jeg fandt.

Er der andre sider der har en guide over beværtninger der viser fodbold i de forskellige byer i Tyskland?

3 måneder dernede hvor jeg (måske) kun kan se Liverpool på computeren bliver drøjt. og ved ikke engang om det internet jeg har mulighed for at komme på kan trække det, så kampene kan streames.
Jeg har lige googlet lidt, og du har måske allerede opdaget de sportsbarer, jeg skriver nu.

http://www.joe-enochs-sportsbar.de/inde ... cle_id=152 - Premier League er godt nok ikke nævnt på listen, men ifølge sætningen "Auf Anfrage versuchen wir Euren Wunsch zu erfüllen", kan du da i hvert fald prøve at kigge forbi og spørge om de ikke kan vise Liverpool.

På Café Cuabar, Gasthaus Wente og Brunneneck (Sportclub Georgsmarienhütte) bliver der også vist fodbold (primært tysk), men måske også Premier League...

Der står ganske vist ikke noget om Premier League, men ellers er der vel ikke så meget andet at gøre end at kigge forbi de forskellige steder.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » fredag, 23. sep, 2011 21:24

Tak for hjælpen Kynde. Det var de samme steder som jeg også fandt i min søgen.
Men fandt et tysk Liverpool forum og har spurgt af der.

De har noget Geo map, hvor man så kan se brugerne (dem der går med til det), hvor de er placeret henne af i landet. Og der var der et par stykker placeret i området. Så håber på de svarer mig og kan komme med lidt hjælp.

PFN

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af PFN » lørdag, 01. okt, 2011 11:08

Det er som sådan ikke en dirrekte nyhed omkring Liverpool, men alle nyheder omkring Fowler er relevante, så derfor bliver det i denne tråd. (beklager, hvis det allerede er postet i en anden tråd)

http://www.bold.dk/nyt/Fowler-bliver-sp ... i-Thailand

Han bliver tilsyneladende spillende manager i Muangthong United, i Thailand. Spændende at se om vi får ham at se som manager i Liverpool. Jeg håber det, selvfølgelig forudsat, at han har evnerne...

Venter bare på at Ekstra Bladet får nyheden, og blæser ud med overskrifetn: "Fowler som manager i United..."

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » tirsdag, 04. okt, 2011 10:28

Jeg sad og læste i Nordals Boldklub´s klubblad Sporten her for en uges tid siden. Og der dukkede der sørme en lille artikel op omkring fodboldskolen i sommers. Og har fået lov til at vider bringe den her på siden til dem der nu skulle være interesseret. Kunne desværre ikke finde tråden med fodboldskolen, derfor den ryger i denne tråd.
"Snak på sidelinien"

Sportens udsendte har på sidelinien fanget Jørgen Bundgaard til en lille snak...

Hej Jørgen, jeg har hørt, at du har været med ungerne på en Liverpool fodboldskole i
sommerferien…du og jeg er jo gamle Liverpool fans (og vist nok også Myles J ) - så det synes jeg jo
lyder vældig spændende...

Hvordan fandt du frem til den?

Hej, ja det er helt rigtigt - vi så tilbudet igennem Liverpools danske fanklub, som vi jo har et
familiemedlemskab af - LIVERPOOL FOREVER !!!

Hvor foregik det henne?

Det foregik i Horne på sydvest fyn ( redaktionen: Det er jo bare lige ovre på den anden side.. ) i 3 dage fra kl.
9.00 til 15.00 hver dag. Et super sted som sagtens kunne bruges som træningslejr til diverse hold i klubben.


Kan du fortælle lidt om jeres oplevelser?

Om det var børnene eller faren, der glædede sig mest - ved jeg ikke, men vi var alle spændte og meget klar
til at skulle af sted.
Der var ca. 130 børn med fra hele Danmark, de fleste naturligvis LFC fans. Ungerne blev alders-opdelt og
fik hver deres træner - men kom dog rundt og blev trænet af alle Legends spillerne i løbet af skolen. De
hold, spillede de så på de 2 første dage, hvorefter der blev lavet blandede hold, og så blev der afholdt en
stor VM turnering den sidste dag.
Det at spille kamp med andre unger som de ikke kendte samt med engelske trænere - der stod og råbte på
sidelinien - var en anderledes og spændende oplevelse for børnene.
Det var alt i alt en fantastisk oplevelse for hele familien - børnene fik en masse ud af selve fodboldskolen,
nye venner, nye træningsmetoder og mulighed for at blive trænet af berømtheder.
Faren fik også en masse ud af dagene – det at hilse og snakke med ens gamle helte var stort, de tog sig tid,
og viste stor glæde ved at træne med børnene. Men bare det at være sammen om ens store interesse, var
en rigtig dejlig oplevelse.

Var der nogle prominente Liverpool ansigter involveret i løbet af ugen?

Ja, af de gamle legender var der Phil Neal ( 650 kampe / 417 i træk okt. 1976->sep. 1986 / 59 mål ), David
Johnson ( 213 kampe / 78 mål ), David Fairclough ( 154 kampe / 55 mål ) og John Durnin ( 3 kampe ), og
derudover var der 2 trænere fra LFC Football Academy.

LFC fodboldskole teamet
Bl.a. med de prominente
David Johnson ( nr. 2 bagerst fra venstre )
Phil Neal ( den ”unge herre” der står i midten bagerst )
samt.David Fairclough ( nr. 3 bagerst fra højre )

Er det noget du kan anbefale?

Ja, helt klart - hvis man er fan af LFC tror jeg ikke, at der findes noget større på dansk jord, både for børn og
voksne, det var super super godt.

Meeen vi er naturligvis også med på DBU fodboldskolen i NB J

Tak for ordene Jørgen, og ja - selvom vi hos os har den altid populære DBU fodboldskole (blev iøvrigt omtalt
i forrige Sporten), var det måske en idé eller inspirationskilde fremover at besøge, eller endnu bedre at NB
fik besøg af en klub-fodboldskole engang - det kunne da være ret så spændende.

Jesper Thomsen

Billede

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Nicoen » tirsdag, 04. okt, 2011 12:27

Så er der arrangeret en venskabskamp mod Rangers d. 18 oktober. Mystisk tidspunkt, men det kan være manglen på europæisk fodbold kræver sådan en kamp midt i det hele.

http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-n ... ce-rangers

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mambo » onsdag, 05. okt, 2011 12:56

mawope skrev:Liverpool-reserve skal forklare tweet om 11. september
Nathan Eccleston har gjort sig uheldigt bemærket med en Twitter-opdatering.

»I aint going to say attack don't let the media make u believe that was terrorist that did it«

http://politiken.dk/sport/fodbold/premi ... september/

Jeg siger, ikke mere Zeitgeist og nr. 11-numerologi til dén unge herre.
Jeg synes et eller andet sted at det er bekymrende at det er så stort tabu i den vestlige verden at stille spørgsmålstegn ved 9/11. Faktum er at der er så meget magt og virkeligt mange penge på spil i forbindelse med angrebene den 11. september. USA fik folkelig opbakning til to krige pga. det angreb. Og lagt sammen med de mystiske omstændigheder omkring angrebene, så er det da kun naturligt at se kritisk på angrebene. Derfor irriterer det mig at folk nærmest skal straffes for udtalelser som Ecclestons.
Ikke fordi det er Liverpoolrelevant, men kunne ikke lade være med lige at kommentere på det.

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Henrik » onsdag, 05. okt, 2011 16:04

Mambo skrev:
mawope skrev:Liverpool-reserve skal forklare tweet om 11. september
Nathan Eccleston har gjort sig uheldigt bemærket med en Twitter-opdatering.

»I aint going to say attack don't let the media make u believe that was terrorist that did it«

http://politiken.dk/sport/fodbold/premi ... september/

Jeg siger, ikke mere Zeitgeist og nr. 11-numerologi til dén unge herre.
Jeg synes et eller andet sted at det er bekymrende at det er så stort tabu i den vestlige verden at stille spørgsmålstegn ved 9/11. Faktum er at der er så meget magt og virkeligt mange penge på spil i forbindelse med angrebene den 11. september. USA fik folkelig opbakning til to krige pga. det angreb. Og lagt sammen med de mystiske omstændigheder omkring angrebene, så er det da kun naturligt at se kritisk på angrebene. Derfor irriterer det mig at folk nærmest skal straffes for udtalelser som Ecclestons.
Ikke fordi det er Liverpoolrelevant, men kunne ikke lade være med lige at kommentere på det.
Billede
Næste år!

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Henrik » onsdag, 12. okt, 2011 10:20

Ian Ayre har været ude og udtale at LFC overvejer at træde ud af den kollektive TV-aftale for udenlandske seere da vi kan tjene flere penge ved at forhandle aftalen individuelt: http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... ay-tv-deal

Det er selvfølgelig bare spekulationer fra den gode Hr. Ayre, men jeg må indrømme at på dette punkt er jeg totalt uenig med hans udtalelser. Den kollektive TV-aftale er for mig helt afgørende for spændingen i PL. Ender vi med at forhandle vore egne aftaler på plads, så risikerer vi at ende med en situation som i Spanien hvor det reelt set kun er to hold der kan vinde titlen. Man kan sige at der allerede eksisterer en noget lignende situation i PL med hensyn til hvem der har mulighed for at vinde trofæet, men bryder man med den kollektive aftale vil man først og sidst skabe en ulige situation.

Edit: Kan se at diskussionen allerede er i gang i Generel diskussion
Næste år!

Besvar