Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » tirsdag, 07. jan, 2020 16:57

Kan det tænkes at aftalen er forhandlet yderligere på plads siden retssagen?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 07. jan, 2020 16:58

Vi ved fra retssagen, at NB solgte 1.8 millioner trøjer forrige år og 2.9 millioner trøjer sidste år. Vi ved osse fra retsagen, at LFC modtog £64 M fra NB i betaling/sponsorat og ikke de £45 M., som er det tal der har været fremme, at klubben modtog hvert år i NB-aftalen. Vi ved osse fra retsagen, at NB havde et stykke over 3000 butikker/døre/ salgskanaler med LFC produkter.

Nike har allerede modtaget forhåndsordre fra ca.8000 “døre” og har reserveret kapacitet på deres fabrikker til 2.9 millioner trøjer. Aftalen er skruet sådan sammen, at LFC modtager 20% i royalty på salgsprisen, dog kun 5% på sko.

Hvis man tager en snitpris på 600.-, så vil LFC få 120.- for hver trøje der bliver solgt. Hvis man ganger det med 3 millioner ( forsigtig skøn), så vil det i royalty være ca. £41 M. Så er vi på £71 M og så kommer der sko og alt det andet “habengut”. Det er ikke urealistisk at den aftale kan give £ 100 M. om året.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. jan, 2020 17:14

YNWA96 skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 16:58
Vi ved fra retssagen, at NB solgte 1.8 millioner trøjer forrige år og 2.9 millioner trøjer sidste år. Vi ved osse fra retsagen, at LFC modtog £64 M fra NB i betaling/sponsorat og ikke de £45 M., som er det tal der har været fremme, at klubben modtog hvert år i NB-aftalen. Vi ved osse fra retsagen, at NB havde et stykke over 3000 butikker/døre/ salgskanaler med LFC produkter.

Nike har allerede modtaget forhåndsordre fra ca.8000 “døre” og har reserveret kapacitet på deres fabrikker til 2.9 millioner trøjer. Aftalen er skruet sådan sammen, at LFC modtager 20% i royalty på salgsprisen, dog kun 5% på sko.

Hvis man tager en snitpris på 600.-, så vil LFC få 120.- for hver trøje der bliver solgt. Hvis man ganger det med 3 millioner ( forsigtig skøn), så vil det i royalty være ca. £41 M. Så er vi på £71 M og så kommer der sko og alt det andet “habengut”. Det er ikke urealistisk at den aftale kan give £ 100 M. om året.
Godt skruet sammen YNWA96 :army7: Jeg ville noget i samme retning. Flere netsteder/aviser har også regnet lidt på det og "skudt" på +70 mio 80 mio. £, men jeg tror da også, at hvis vi fortsætter det gode spil og kører den store markedsføringskanon i stilling sammen med Nike, at vi så kommer op og ser de spanske klubber lige ind i øjnene :ugeek:

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 07. jan, 2020 21:38

YNWA96 skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 16:58
Vi ved fra retssagen, at NB solgte 1.8 millioner trøjer forrige år og 2.9 millioner trøjer sidste år. Vi ved osse fra retsagen, at LFC modtog £64 M fra NB i betaling/sponsorat og ikke de £45 M., som er det tal der har været fremme, at klubben modtog hvert år i NB-aftalen. Vi ved osse fra retsagen, at NB havde et stykke over 3000 butikker/døre/ salgskanaler med LFC produkter.

Nike har allerede modtaget forhåndsordre fra ca.8000 “døre” og har reserveret kapacitet på deres fabrikker til 2.9 millioner trøjer. Aftalen er skruet sådan sammen, at LFC modtager 20% i royalty på salgsprisen, dog kun 5% på sko.

Hvis man tager en snitpris på 600.-, så vil LFC få 120.- for hver trøje der bliver solgt. Hvis man ganger det med 3 millioner ( forsigtig skøn), så vil det i royalty være ca. £41 M. Så er vi på £71 M og så kommer der sko og alt det andet “habengut”. Det er ikke urealistisk at den aftale kan give £ 100 M. om året.
Ja, alt det har vi gennemgået til hudløshed.

Men det helt store spørgsmål for mig er, hvorfor vi så ikke får lov at præsentere den nye aftale som den kommercielle succes, den så er? Hvorfor underspilles aftalen så meget i medierne, at det reelt kun er det garanterede beløb på £30M, der nævnes?

Det kan naturligvis være, fordi man vil vise NB lidt respekt, mens deres aftale stadig løber.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 07. jan, 2020 22:34

YNWA96 skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 16:58
Hvis man tager en snitpris på 600.-, så vil LFC få 120.- for hver trøje der bliver solgt. Hvis man ganger det med 3 millioner ( forsigtig skøn), så vil det i royalty være ca. £41 M. Så er vi på £71 M og så kommer der sko og alt det andet “habengut”. Det er ikke urealistisk at den aftale kan give £ 100 M. om året.
Det her regnestykke holder ikke. Jeg går ud fra, at du regner de 600,- som værende gennemsnitlig udsalgspris i en butik.
Så kan du starte med at rense 15-10% af som værende moms/VAT. Dernæst skal prisen renses for butikkens/salgsstedets mark up (indtjening på varen) og i eks. sportsbranchen i Danmark, har du minimum en mark up på 2. Den reelle omsætning for Nike eks. moms/VAT i salgslandet - som er den del Liverpool får 20 % af ligger således nok i omegnen af kr. 200 pr. trøje, eller ca. 1/3 af de tal du regner med.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. jan, 2020 08:42

Liverpool 'hopeful' of dealing Mikel Arteta major blow by poaching Arsenal staff member

The Reds are reportedly looking to the Emirates Stadium to fill a role that will become vacant when Andrew Massey leaves - as he is expected to in March

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... a-21236136

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. jan, 2020 09:12

LeBron James drops Liverpool hint after Nike deal confirmed

Reds fans will now be wondering if Liverpool's deal with Nike could involve a similar tie-up as Paris St Germain entered into with Jordan Brand, the Nike off-shoot named after another basketball great, Michael Jordan.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-17529855

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » onsdag, 08. jan, 2020 11:35

Cynwal skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 22:34
YNWA96 skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 16:58
Hvis man tager en snitpris på 600.-, så vil LFC få 120.- for hver trøje der bliver solgt. Hvis man ganger det med 3 millioner ( forsigtig skøn), så vil det i royalty være ca. £41 M. Så er vi på £71 M og så kommer der sko og alt det andet “habengut”. Det er ikke urealistisk at den aftale kan give £ 100 M. om året.
Det her regnestykke holder ikke. Jeg går ud fra, at du regner de 600,- som værende gennemsnitlig udsalgspris i en butik.
Så kan du starte med at rense 15-10% af som værende moms/VAT. Dernæst skal prisen renses for butikkens/salgsstedets mark up (indtjening på varen) og i eks. sportsbranchen i Danmark, har du minimum en mark up på 2. Den reelle omsætning for Nike eks. moms/VAT i salgslandet - som er den del Liverpool får 20 % af ligger således nok i omegnen af kr. 200 pr. trøje, eller ca. 1/3 af de tal du regner med.
Jeg tænkte også som dig Cynwal. Det er også det, der giver mest mening, når man taler om, at vi skal have 20% af "net sales".

Men YNWA96 har tidligere i denne tråd beskrevet, at "net sales" i denne sammenhæng ikke skal betragtes i normal erhvervsøkonomisk forstand, hvor "gross sales" fratrækkes udgifterne for at blive til "net sales". I stedet skulle 20% af "net sales" i denne aftale betyde 20% - ikke af omsætningen (som normalt vil være "gross sales") - men af fuldprisen på produktionen, dog fratrukket trøjer/merchandise, der ikke sælges eller som sendes tilbage af den ene eller anden årsag. Og så også fratrukket de rabatter, der gives på tøjet - typisk for at sælge ud, når den nye linje er på markedet. Så for en stor del af salget, skulle det altså være 20% af nyprisen på tøjet.

Om det forholder sig sådan, ved jeg ikke. Det ved YNWA96 meget mere om. Han smed dette link på daværende tidspunkt.

https://www.empireofthekop.com/2019/10/ ... d-to-know/
Senest rettet af texy onsdag, 08. jan, 2020 11:44, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af athomsen » onsdag, 08. jan, 2020 11:44

texy skrev:
onsdag, 08. jan, 2020 11:35
Cynwal skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 22:34
YNWA96 skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 16:58
Hvis man tager en snitpris på 600.-, så vil LFC få 120.- for hver trøje der bliver solgt. Hvis man ganger det med 3 millioner ( forsigtig skøn), så vil det i royalty være ca. £41 M. Så er vi på £71 M og så kommer der sko og alt det andet “habengut”. Det er ikke urealistisk at den aftale kan give £ 100 M. om året.
Det her regnestykke holder ikke. Jeg går ud fra, at du regner de 600,- som værende gennemsnitlig udsalgspris i en butik.
Så kan du starte med at rense 15-10% af som værende moms/VAT. Dernæst skal prisen renses for butikkens/salgsstedets mark up (indtjening på varen) og i eks. sportsbranchen i Danmark, har du minimum en mark up på 2. Den reelle omsætning for Nike eks. moms/VAT i salgslandet - som er den del Liverpool får 20 % af ligger således nok i omegnen af kr. 200 pr. trøje, eller ca. 1/3 af de tal du regner med.
Jeg tænkte også som dig Cynwal. Det er også det, der giver mest mening, når man taler om, at vi skal have 20% af "net sales".

Men YNWA96 har tidligere i denne tråd beskrevet, at "net sales" i denne sammenhæng ikke skal betragtes i normal erhvervsøkonomisk forstand, hvor "gross sales" fratrækkes udgifterne for at blive til "net sales". I stedet skulle 20% af "net sales" i denne aftale betyde 20% - ikke af omsætningen (som normalt vil være "gross sales" - men af produktionen, dog fratrukket trøjer/merchandise, der ikke sælges eller som sendes tilbage af den ene eller anden årsag. Og så også fratrukket de rabatter, der gives på tøjet - typisk for at sælge ud, når den nye linje er på markedet. Så for en stor del af salget, skulle det altså være 20% af nyprisen på tøjet.

Om det forholder sig sådan, ved jeg ikke. Det ved YNWA96 meget mere om. Han smed dette link på daværende tidspunkt.

https://www.empireofthekop.com/2019/10/ ... d-to-know/
Er det ikke af revenues? og ikke net-sales. Revenues er indtægter. I et regnskab han man indtægter-udgifter=indtjening. Som jeg læser det, er det 20% af indtægterne. Jeg håber dæleme vores jurister er sikre på, hvilken aftale vi har lavet OG at den er i den helt store ende aftaler

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » onsdag, 08. jan, 2020 11:49

athomsen skrev:
onsdag, 08. jan, 2020 11:44

Er det ikke af revenues? og ikke net-sales. Revenues er indtægter. I et regnskab han man indtægter-udgifter=indtjening. Som jeg læser det, er det 20% af indtægterne. Jeg håber dæleme vores jurister er sikre på, hvilken aftale vi har lavet OG at den er i den helt store ende aftaler
Nej, det kan det i sagens natur så ikke være, da Nike ikke sælger trøjerne til deres distributører for £70. Det er i hvert fald ikke 20% af Nike's revenue så.

Derfor jeg lige rettede mit indlæg til 20% af fuldprisen på produktionen - fratrukket det der sendes baglæns og/eller den rabat der må gives for at få de sidste trøjer solgt.

Som sagt, ved jeg intet om, hvorvidt det virkelig er sådan, det skal forstås. Det er bare sådan, jeg endte med at forstå YNWA96's indlæg.
Kloppite

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 08. jan, 2020 15:15

Niels K skrev:
onsdag, 08. jan, 2020 09:12
LeBron James drops Liverpool hint after Nike deal confirmed

Reds fans will now be wondering if Liverpool's deal with Nike could involve a similar tie-up as Paris St Germain entered into with Jordan Brand, the Nike off-shoot named after another basketball great, Michael Jordan.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-17529855
Er der nogle NBA-fanatikere, som har forstand på, hvor stort et brand Lebron James er og hvilken betydning et sådant samarbejde kan få for klubben?
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. jan, 2020 17:41

Kasper88 skrev:
onsdag, 08. jan, 2020 15:15
Niels K skrev:
onsdag, 08. jan, 2020 09:12
LeBron James drops Liverpool hint after Nike deal confirmed

Reds fans will now be wondering if Liverpool's deal with Nike could involve a similar tie-up as Paris St Germain entered into with Jordan Brand, the Nike off-shoot named after another basketball great, Michael Jordan.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-17529855
Er der nogle NBA-fanatikere, som har forstand på, hvor stort et brand Lebron James er og hvilken betydning et sådant samarbejde kan få for klubben?
Jeg læste for ikke så længe siden en artiekl om, hvor populær han er, men jeg kan ikke finde den. Denne her fortæller om vigtigheden af at have superstars med i porteføljen, når brands vejes op mod hinanden, og at LeBron ser ud til at skulle markedsføre os i Asien - særligt Kina:

The recent Liverpool and New Balance case has offered some interesting conclusions on the issue of matching rights...
https://www.brabners.com/thought-leader ... fect-match

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Emmy » onsdag, 08. jan, 2020 18:17

Han er kæmpe stor brand mæssigt. En global superstar
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » onsdag, 08. jan, 2020 19:39

texy skrev:
onsdag, 08. jan, 2020 11:49
athomsen skrev:
onsdag, 08. jan, 2020 11:44

Er det ikke af revenues? og ikke net-sales. Revenues er indtægter. I et regnskab han man indtægter-udgifter=indtjening. Som jeg læser det, er det 20% af indtægterne. Jeg håber dæleme vores jurister er sikre på, hvilken aftale vi har lavet OG at den er i den helt store ende aftaler
Nej, det kan det i sagens natur så ikke være, da Nike ikke sælger trøjerne til deres distributører for £70. Det er i hvert fald ikke 20% af Nike's revenue så.

Derfor jeg lige rettede mit indlæg til 20% af fuldprisen på produktionen - fratrukket det der sendes baglæns og/eller den rabat der må gives for at få de sidste trøjer solgt.

Som sagt, ved jeg intet om, hvorvidt det virkelig er sådan, det skal forstås. Det er bare sådan, jeg endte med at forstå YNWA96's indlæg.
Jeg vil godt se noet tydeligere dokumentation end Tweets fra een hvis rolle/indsigt jeg ikke ved hvem er. Al normal forretningsførelse er, at når du giver procenter/royalty af et salg, så giver du det på den pengestrøm man har i sit eget selskab. Jeg kan således ikke se det anderledes, end at forhandlernes avance skal fratrækkes. Beløbet kan være rigtigt, for den andel af trøjesalget der sælges via Liverpoolfc.com samt Nikes hjemmeside.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » onsdag, 08. jan, 2020 22:24

Jeg er enig med dig Cynwal.

Men der er naturligvis et par faktorer, der kan gøre denne aftale anderledes end en almindelig forretningsaftale.

For det første, er det reelt ikke en aftale, hvor Liverpool nødvendigvis skal have en bid af kagen, eller Nike skal dele en bid ud af deres kage. I sidste ende er det et sponsorat. Og sponsoratet er i grundbeløbet £15M billigere årligt end det LFC har med NB. Så i den sammenhæng kan det da godt være, at man har aftalt de her royalties ud fra trøjeprisen i detailhandlen. I sidste ende sikrer Nike sig med den aftale, at de kun skal punge ud, hvis brandet er godt.

For det andet, så er der blevet talt utroligt meget om "doors". Jeg tolker det udtryk som butikker. Men dækker det over alle sportsbutikker, der sælger trøjerne? Eller handler det specifikt om reelle NB og Nike stores? Sidstnævnte kan i managed form sagtens være direkte ejet af moderselskabet, hvorved omsætninger så VIL være alle £70 per trøje. Som jeg husker det, så havde NB ikke opnået de 3000 "doors", som de havde haft som mål. Hvis der er tale om almindelige sportsbutikker, så lyder det helt utroligt, at man ikke skulle have været i stand til at få Liverpool-trøjer ud i 3000 butikker worldwide.

Men som dig, har jeg heller ikke set noget fyldestgørende dokumentation, der i klar tekst beskriver aftalens betingelser.
Kloppite

Besvar