Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » mandag, 23. mar, 2020 10:44

A 73-year FA Cup wait ends on Ian St John and Liverpool’s “greatest day”

It was third time lucky for Liverpool when they secured the club’s first of their seven FA Cups in 1965, with Ian St John sealing the winner for Bill Shankly’s side.

https://www.thisisanfield.com/2020/03/a ... atest-day/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » mandag, 23. mar, 2020 11:03

10 Liverpool and football shows to stream on Netflix & Amazon Prime

Liverpool fans are lacking a certain something in their lives right now: that regular fix of watching Jurgen Klopp‘s Reds smash rivals all over the park. Thankfully, the era of streaming means a whole load of memories are at our fingertips.

https://www.thisisanfield.com/2020/03/1 ... zon-prime/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » tirsdag, 31. mar, 2020 12:33

Det er vildt nok, at Liverpool har 35 spejdere ansat til at finde talenter mellem 5-8 år. Mon ikke det er deltidsbeskæftigelse for nogle af dem ?

Har ansatt nye speidere

Liverpool utvider speidernettverket.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/3 ... -speidere/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 31. mar, 2020 14:08

Niels K skrev:Det er vildt nok, at Liverpool har 35 spejdere ansat til at finde talenter mellem 5-8 år. Mon ikke det er deltidsbeskæftigelse for nogle af dem ?

Har ansatt nye speidere

Liverpool utvider speidernettverket.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/3 ... -speidere/
Jeg ved godt det er sådan det er, men det er sgu også lidt gustent.
Men meget af det handler jo nok om at man holder øje med spillerne i deres klubber og så kan man samle en masse information om dem inden de bliver inviteret til prøvetræning fem år senere.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 02. apr, 2020 14:37

Jeg undskylder hvis fri alle allerede ved det, eller det altid hsr være tilgængeligt.

Men jeg har ihvertfald lige opdaget at man på Viaplay kan gense en årrække af Champions league finalerne i fuld længde, inkl. Vores egne triumfer i 2005 og 2019
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA! » lørdag, 04. apr, 2020 16:27



:wall:
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 04. apr, 2020 17:38

YNWA! skrev:

:wall:
Nej, det er sgu ikke for smart.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Scherwin » lørdag, 04. apr, 2020 18:14

Fantastisk nyhed imo.

Det jo helt fantastisk hvordan folk er sådan en flok hylker omkring det.

98 % af alle virksomheder som kan gøre dette. gør det. det helt normalt. og hvorfor skulle Liverpool som virksomhed ikke tage i mod de penge de kan få.

Alternativt er at fyre folk og så genansætte dem/nye når krisen er ovre.
Ja det kan da godt være Klubben har mange penge nu, men hvis du ikke passer på dine penge så har du ikke mange penge i lang tid, og vi ved alt omkring at være fattig.

Syntes det er et fint stykke arbejde af FSG.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA! » lørdag, 04. apr, 2020 19:34

Scherwin skrev:
lørdag, 04. apr, 2020 18:14
Fantastisk nyhed imo.

Det jo helt fantastisk hvordan folk er sådan en flok hylker omkring det.

98 % af alle virksomheder som kan gøre dette. gør det. det helt normalt. og hvorfor skulle Liverpool som virksomhed ikke tage i mod de penge de kan få.

Alternativt er at fyre folk og så genansætte dem/nye når krisen er ovre.
Ja det kan da godt være Klubben har mange penge nu, men hvis du ikke passer på dine penge så har du ikke mange penge i lang tid, og vi ved alt omkring at være fattig.

Syntes det er et fint stykke arbejde af FSG.
Det er bare ikke det Liverpool som klub står for.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
irishkop81
Indlæg: 26
Tilmeldt: mandag, 09. sep, 2019 15:17
Geografisk sted: Gøteborg
Alder: 42

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af irishkop81 » søndag, 05. apr, 2020 06:58

Da jeg læste om det, tænkte jeg også at det var en fin løsning. Det firma jeg arbejder for har gjort det samme i hele Europa.
Jeg er sendt hjem, og modtager næsten hele min løn. Jeg er tilfreds, og kan beholde mit arbejde. Hvorfor skulle LFC som virksomhed ikke gøre det samme? Jeg kunne ikke drømme om at tænke en negativ tanke omkring det her. Hvad er problemet?

JP
Indlæg: 2
Tilmeldt: torsdag, 09. mar, 2017 10:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af JP » søndag, 05. apr, 2020 09:08

YNWA! skrev:
lørdag, 04. apr, 2020 19:34
Scherwin skrev:
lørdag, 04. apr, 2020 18:14
Fantastisk nyhed imo.

Det jo helt fantastisk hvordan folk er sådan en flok hylker omkring det.

98 % af alle virksomheder som kan gøre dette. gør det. det helt normalt. og hvorfor skulle Liverpool som virksomhed ikke tage i mod de penge de kan få.

Alternativt er at fyre folk og så genansætte dem/nye når krisen er ovre.
Ja det kan da godt være Klubben har mange penge nu, men hvis du ikke passer på dine penge så har du ikke mange penge i lang tid, og vi ved alt omkring at være fattig.

Syntes det er et fint stykke arbejde af FSG.
Det er bare ikke det Liverpool som klub står for.
Fuldstændig enig. Vi er, for at bruge Barcelonas motto, "mere end en klub". Men med denne handling gør klubben os til en kynisk pengemaskine uden samfundssind. Man kunne have valgt Barcelonna modellen eller den som flere Bundesliga klubber har brugt.
Holder ledelsen fast i deres beslutning, har jeg set den sidste Liverpool kamp i meget lang tid for så mister jeg alt det jeg forbinder med klubben.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af pow9199 » søndag, 05. apr, 2020 09:25

JP skrev:
søndag, 05. apr, 2020 09:08
YNWA! skrev:
lørdag, 04. apr, 2020 19:34
Scherwin skrev:
lørdag, 04. apr, 2020 18:14
Fantastisk nyhed imo.

Det jo helt fantastisk hvordan folk er sådan en flok hylker omkring det.

98 % af alle virksomheder som kan gøre dette. gør det. det helt normalt. og hvorfor skulle Liverpool som virksomhed ikke tage i mod de penge de kan få.

Alternativt er at fyre folk og så genansætte dem/nye når krisen er ovre.
Ja det kan da godt være Klubben har mange penge nu, men hvis du ikke passer på dine penge så har du ikke mange penge i lang tid, og vi ved alt omkring at være fattig.

Syntes det er et fint stykke arbejde af FSG.
Det er bare ikke det Liverpool som klub står for.
Fuldstændig enig. Vi er, for at bruge Barcelonas motto, "mere end en klub". Men med denne handling gør klubben os til en kynisk pengemaskine uden samfundssind. Man kunne have valgt Barcelonna modellen eller den som flere Bundesliga klubber har brugt.
Holder ledelsen fast i deres beslutning, har jeg set den sidste Liverpool kamp i meget lang tid for så mister jeg alt det jeg forbinder med klubben.
Tror du (og andre) godt lige kan slå lidt koldt vand i blodet for en stund, den tilgængelige information er ikke tilstrækkelig endnu, og hvor omend jeg umiddelbart har et forbehold der kan minde om dit, så er der på ingen måde tilstrækkeligt fundament til at dømme klubben som en kynisk pengemaskine uden samfundssind. Vi har tilstrækkeligt mange gange set FSG tage beslutninger der ikke er taget ud fra en optimering af profit, til at det er fair at betegne dem sådan. En ting er, at vi lige nu er bedre stillet end de fleste andre klubber, men vi er absolut også blandt de der rammes hårdest. Alle vil se Liverpool lige nu, og at 23% af kampene mangler at blive spillet er en økonomisk katastrofe. Også for FSG (hvilket ikke ændrer på, at jeg i den grad håber og tror på at det er de der har mest, der kommer til at financiere den kommende økonomiske krise)

Særligt er sammenligningen med Barcelona modellen ved siden af, da alle de engelske klubber er blevet anmodet om at afvente at sætte spillernes løn ned, til Premier League og FA har en forståelse af økonomien, og kan give en generel handlevejledning for hvordan spillerlønninger skal håndteres.

JP
Indlæg: 2
Tilmeldt: torsdag, 09. mar, 2017 10:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af JP » søndag, 05. apr, 2020 09:40

Det er rigtigt at vi ikke kender til alle informationerne. Men klubben kunne sagtens have ventet, at lave udmeldingen på den dag, hvor spillerne skulle komme med deres udspil, tjener i min verden ikke til ledelsen sag.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mads T. » søndag, 05. apr, 2020 14:49

Tottenham og Newcastle har gjort det samme, men jeg mener ikke at non-playing staff i Tottenham får dækket de sidste 20 % som de gør af Liverpool? Ciyt har lige meldt ud, at de fortsat betaler 100 % af deres medarbejderes løn (flot timet efter Liverpools udmelding i går).

Jeg er lidt ambivalent i denne her sag. Jeg synes det ville være fint, hvis klubben, som burde have pengene, kunne dække alle udgifterne. Omvendt så er det samme vilkår for alle virksomheder og Liverpool er trods alt en virksomhed. Indkomsten kommer fra fans og sponsorindtægter, hvilket vil sige, at klubben ikke har tilnærmelsesvis samme indkomst som normalt (går her ud fra, at nogen af sponsorindtægterne fortsat er intakte, men der er formentlig en stor nedgang).

Med den shitstorm der er kommet i medierne og på nettet, så kunne det dog godt være, at beslutningen bliver ændret. Vi må se.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af pow9199 » søndag, 05. apr, 2020 15:39

@JP: Jeg er umiddelbart enig, men kender for lidt til hvad der sker i England lige nu, til at forstå hvordan timingen kan give mening.

En væsentlig detalje er også (så vidt jeg kan forstå, så check meget gerne efter og giv mig feedback), at der på den type orlov som her er mulighed for at få støtte til, er ALLE virksomheder i England inkluderet. Det er ikke noget der er forbeholdt mindre eller mellemstore virksomheder, men tilgængeligt for alle erhvervsdrivende. Ud fra det perspektiv er det ikke synderligt odiøst.

Et andet perspektiv, hvorfra det derimod virker ret usympatisk (men tag det med et gran salt, jeg kender ikke ret mange detaljer) er den omkostning de bliver besparet. En reddit bruger gav et overslag på den omkostning de har sparet, og hans udregning lød på £3m. Jeg har desværre intet realistisk forhold til det bud, ud fra perspektivet at det er peanuts for Liverpool og FSG er det ikke skide sympatisk. Ud fra at det er peanuts for den engelske stat og Liverpool allerede er en af dem der bidrager meget til lokalsamfundet er det måske kun lidt "eh".

Besvar