Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » onsdag, 27. mar, 2019 17:51

Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:Burde man ikke kunne indgå et kompromis, hvor kulturarven bevares på en rigtig fin og værdig måde, hvor der tages hensyn til West Derby's indbyggere ift infrastrukur mv., og hvor Liverpool stadig får så mange penge i kassen ved et salg, at det stadig er en vigtig medvirkende finansieringskilde ift. flytningen af træningsanlæg ?

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... dozed.html
Den er svær syntes jeg. Man kunne selvfølgelig flytte Academy til Melwood, men det flytter vel bare problemet og er nok lidt sent at begynde på det nu.

Det er vigtigt at man flytter de to huse sammen, så Klopp ikke skal ud og køre bil for at se en ung gut træne og de unge kan se hvor hårdt man skal gå til den til træning hvis man gerne vil være den nye Milner osv.

Så skulle man lade en amatør eller semi-pro klub flytte ind istedet, eller oprette en satellit klub eller hvad ved jeg.

- Liverpool F.C. West Derby(hvis de har en liverpool i Montevideo, hvorfor så ikke lidt udenfor Liverpool :dontknow: ). Så lejer de bare det meste af U23 holdet gratis og de kan få Neil Chritley som træner og efter et par år er de i League One eller Championship og så har vi vores helt egen talentfabrik hvor vores bedste U-spillere kan spille sammen og på højt niveau. Det er jo meget romantisk, men bliver også røv dyrt og der er sikkert regler imod det, for ellers tror jeg at Man City allerede havde deres eget Championship U23 hold.
Jeg tror, at salget er en væsentlig del af finansieringen, så det kan LFC ikke give køb på, og det skal flyttes sammen som planlagt, men Melwood har ligget der i rigtig mange år med turistbesøg og været noget, de lokale har været stolte over.
De henviser så til andre "kulturperler", som bare er blevet jævnet med jorden, så ingenting er efterladt som minde, og her kan man måske godt komme de lokale i møde og egentlig også ære byen, klubben og dens fans, og klubben skal også sørge for at holde sig på rigtig god fod med dens naboer midt i alt dette byggeri og nye tider.
Om de lokale kan beholde svømmehal og indendørs træningsfaciliteter er måske ikke sikkert, om de kan beholde den ene bane - måske, men der kan vel godt gemmes noget, som kan bruges og laves nogle ting, som fortæller historien og ærer stedet på en fin måde ?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » torsdag, 28. mar, 2019 10:24

Niels K skrev:Jeg tror, at salget er en væsentlig del af finansieringen, så det kan LFC ikke give køb på, og det skal flyttes sammen som planlagt, men Melwood har ligget der i rigtig mange år med turistbesøg og været noget, de lokale har været stolte over.
De henviser så til andre "kulturperler", som bare er blevet jævnet med jorden, så ingenting er efterladt som minde, og her kan man måske godt komme de lokale i møde og egentlig også ære byen, klubben og dens fans, og klubben skal også sørge for at holde sig på rigtig god fod med dens naboer midt i alt dette byggeri og nye tider.
Om de lokale kan beholde svømmehal og indendørs træningsfaciliteter er måske ikke sikkert, om de kan beholde den ene bane - måske, men der kan vel godt gemmes noget, som kan bruges og laves nogle ting, som fortæller historien og ærer stedet på en fin måde ?
Min mening er: Det er et træningsanlæg - Kom videre.
FSG/Regnearksfyrene i Klubben lavede en langt større fejl dengang de satte de gamle sæder til salg fra Main Stand, uden at tilbyde dem til trofaste Årskortholdere, som burde have fået lov til at få dem gratis. DET var ej fodfejl af rang.

Det andet her er som sagt et træningsanlæg, og planen om at bygge er godkendt for 3 (tror jeg?) år siden af byråd og det hele, så der er intet at komme efter. ....bortset fra lidt Lokal-råds politikere som prøver at fiske stemmer ved at råbe: "pengebegærlige Yanks".
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » fredag, 29. mar, 2019 09:55

Liverpool kommer til at tjene + 20 mio. £ på ny TV aftale:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/3 ... tv-penger/

På den ene side kan jeg godt se det negative i, at afstanden mellem top og bund øges økonomisk. På den anden side, så får alle stadigt flere penge end tidligere, den vil øge konkurrencen om, at det gennem hele sæsonen kan betale sig at slutte så højt som muligt og dermed bevare noget motivation til mellemholdene, og så er det vel også topholdene, der vises suverænt mest ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » fredag, 29. mar, 2019 12:02

Fryser nok en gang billettprisene for neste sesong

Klubben øker ikke prisene på Anfield i 2019/2020-sesongen.
29.03.2019 kl 11:27 Marius Rabben m_rabben

Dette blir fjerde år på rad at både sesong- og enkeltbilletter på Anfield vil ha samme pris som i dag, bekrefter Liverpool FC.

Nyheten kommer etter lange diskusjoner mellom klubbrepresentanter og mange supportere, og betyr følgelig at prisnivået er det samme som de har hatt siden 2015/2016-sesongen. Det var i februar 2016 at klubbledelsen gjorde en dramatisk vending etter at fansen forlot stadion under en ligakamp mot Sunderland i protest mot økte billettpriser.

Aksjonen resulterte som kjent i at klubbeierne skrev et åpent brev og droppet planene om enkeltbilletter opp til 77 pund og sesongbilletter til 1029 pund. I stedet koster det fortsatt 59 pund for de dyreste enkeltbillettene og 869 pund for de dyreste sesongbillettene på Main Stand.
I noen områder på The Kop kan en få vanlige enkeltbilletter ned til 37 pund, skriver Liverpool Echo. Prisene for seniorer (65 år+) er fra 28 til 44 pund, unge voksne fra 18,50 til 29,50 pund, og juniorbilletter kan en få til 9 pund.
Klubben fortsetter også tilbudet til lokale fans med noen billetter til 9 pund, samt ordninger som gir skolebarn i Anfield-området tilgang til tusen gratisbilletter gjennom sesongen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 30. mar, 2019 11:26

Liverpool springer Asien over til sommer og besøger igen USA. Dog ikke som en del af International Champions Cup:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/3 ... tradisjon/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 30. mar, 2019 11:37

Enhver sejr over man utd er jo værd at fejre - også når vi vinder ePremier League titlen :D

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-16051513

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » mandag, 01. apr, 2019 11:39

Liverpool er klubben med flest +90 minutter vindere i PL. Jeg havde troet, det var scum under fergie.

Imponerende med 85.000 tilskuere til EFL Trophy finalen på Wembley - helt vildt faktisk:

https://www.bbc.com/sport/football/47767174

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » torsdag, 04. apr, 2019 11:34

Det ser ud til, at vi kommer til at spare en del penge på agenthonorarer i fremtiden:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-16075101

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » fredag, 05. apr, 2019 09:49

Dette er altså et godt skriv om denne sæson og særligt titelkampen mellem Liverpool og Man City. Jeg tænker, at vi deler pokalerne med 2 til hver :D

In chasing history, Liverpool and Man City have set a new precedent in English football

There have never been two title challengers whose potential conquests have so much consequence and meaning - and in such different ways

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 55771.html

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mads T. » søndag, 07. apr, 2019 17:13

Liverpool er med dagens resultat i Everton - Arsenal sikre på min. at slutte som nr. 3 i PL og dermed er direkte CL kvalifikation sikret. 2. pladsen er næsten sikret, da Tottenham kun kan udligne vores point totalt, men er langt efter på målscorer. Ret vanvittigt med 5 runder tilbage. Det viser virkelig hvor langt Klopp har rykket os de sidste par sæsoner.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af ilusio » mandag, 08. apr, 2019 08:22

Mads T. skrev:Liverpool er med dagens resultat i Everton - Arsenal sikre på min. at slutte som nr. 3 i PL og dermed er direkte CL kvalifikation sikret. 2. pladsen er næsten sikret, da Tottenham kun kan udligne vores point totalt, men er langt efter på målscorer. Ret vanvittigt med 5 runder tilbage. Det viser virkelig hvor langt Klopp har rykket os de sidste par sæsoner.
Præcis.

Vi har allerede flere point end Leicester vandt med i 16 og i de fleste sæsoner ville vi nærmest have fejret PL allerede da vi ville have været godt foran.

Træls timing med City. Vinder vi PL alligevel så er det til gengæld det mest fortjente PL trofæ ever (og mest ufortjente 2. plads uanset hvem det bliver).
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 08. apr, 2019 09:26

ilusio skrev:
Mads T. skrev:Liverpool er med dagens resultat i Everton - Arsenal sikre på min. at slutte som nr. 3 i PL og dermed er direkte CL kvalifikation sikret. 2. pladsen er næsten sikret, da Tottenham kun kan udligne vores point totalt, men er langt efter på målscorer. Ret vanvittigt med 5 runder tilbage. Det viser virkelig hvor langt Klopp har rykket os de sidste par sæsoner.
Præcis.

Vi har allerede flere point end Leicester vandt med i 16 og i de fleste sæsoner ville vi nærmest have fejret PL allerede da vi ville have været godt foran.

Træls timing med City. Vinder vi PL alligevel så er det til gengæld det mest fortjente PL trofæ ever (og mest ufortjente 2. plads uanset hvem det bliver).
Korrekt, Manchester CHEATy fortjener nemlig heller ikke 2. Pladsen.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 08. apr, 2019 10:01

Niels K skrev: Jeg tror, at salget er en væsentlig del af finansieringen, så det kan LFC ikke give køb på, og det skal flyttes sammen som planlagt, men Melwood har ligget der i rigtig mange år med turistbesøg og været noget, de lokale har været stolte over.
De henviser så til andre "kulturperler", som bare er blevet jævnet med jorden, så ingenting er efterladt som minde, og her kan man måske godt komme de lokale i møde og egentlig også ære byen, klubben og dens fans, og klubben skal også sørge for at holde sig på rigtig god fod med dens naboer midt i alt dette byggeri og nye tider.
Om de lokale kan beholde svømmehal og indendørs træningsfaciliteter er måske ikke sikkert, om de kan beholde den ene bane - måske, men der kan vel godt gemmes noget, som kan bruges og laves nogle ting, som fortæller historien og ærer stedet på en fin måde ?
Ja helt klart, men jeg tænker bare også at det aldrig kan blive det samme og nogle folk vil altid modsætte sig forandring. Så det jeg mente var blot at man skal gå rigtig langt for at man virkelig får givet et kalrt flertal af naboerne en fornemmelse af at man virkelig har ofret noget for at hjælpe dem.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA! » torsdag, 11. apr, 2019 17:48







BREAKING: Liverpool are in advanced talks with Nike over a new long-term kit deal which is expected to exceed the value of Manchester United's £750 million agreement with Adidas. [ESPN]

LFC has been told that the rarity value of their kit deal becoming available, combined with the prominence of the Liverpool brand, driven by Klopp & star players has strengthened their ability to secure a deal that would put them in the same bracket as football's elite. [ESPN]

Nike are leading the battle to secure the Liverpool contract due to their readiness to put the club in the same earnings league as United. [ESPN]

LFC have also held discussions with Adidas and Puma in an effort to secure the highest possible figure for their new kit deal, but the club are deep into negotiations with Nike as they attempt to reach an agreement before the New Balance contract enters its final year. [ESPN]
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af sjampen » torsdag, 11. apr, 2019 21:20

Det vil være endnu et meget imponerende skridt af FSG i genrejsingen af Liverpool. Jeg ser lidt brok rundt omkring fordi Nike ofte laver de er lidt dovne trøjer som andre klubber også for i andre farver. Det kan jeg nu godt forstå, men forretningen og klubbens økonomiske sundhed må trods alt komme først.

Jeg ville som sådan være villig til at nøjes med 90-95% om året fra f.eks. New Balance mod de 100% fra Nike, hvis New Balance til gengæld lovede at designe nye og unikke trøjer hver gang. Men New Balance kan angiveligt ikke komme i nærheden af specielt Nike og Adidas' tilbud. Så meget er en speciel trøje trods alt ikke værd.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Besvar