Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » onsdag, 08. jan, 2020 22:48

Har søgt lidt info om aftalen. Ham her påstår, at NBs tilbud lød på et grundbeløb på £60M, og at man derudover normalt får 7,5% i provision på trøjesalg. Og her skulle vurderingen altså være, at Nike's tilbud med et grundbeløb på £30M og 20% i provision på salg af ALT Liverpool branded tøjsalg, skulle ende som en bedre deal.

https://www.skysports.com/watch/video/s ... -explained

Hvis man antager at prisen på en trøje er £70 og vi under NB får 7,5% i provision af det fulde beløb, så svarer det til ca. £15M, hvis vi tager det tal på 2,9M solgte trøjer som YNWA96 nævnte. Hvis der så har været solgt lidt mere, som vi har fået provision af, så passer det faktisk fint nok med de £64M, som YNWA96 siger, at vi endte med at få i sponsorat i sidste sæson.

Med Nike's aftale og samme salgstal, havde vi hentet lige over £70M i den sæson - kun baseret på trøjesalg. Så det lyder ret plausibelt, at det er sådan, det hænger sammen.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mads T. » torsdag, 09. jan, 2020 00:25

I forhold til NB og doors, så jeg en journalist nævne, at NB ikke har haft en eneste butik med vores merc. i hele Syd Amerika. Det er jo et kæmpe marked, hvor folk har været nødsaget til at bestille varer igennem nettet, ofte fra Kina, for at kunne iklæde sig noget med vores logo.

Jeg tror vores salgstal af trøjer eksploderer med Nike.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. jan, 2020 07:37

Mads T. skrev:
torsdag, 09. jan, 2020 00:25
I forhold til NB og doors, så jeg en journalist nævne, at NB ikke har haft en eneste butik med vores merc. i hele Syd Amerika. Det er jo et kæmpe marked, hvor folk har været nødsaget til at bestille varer igennem nettet, ofte fra Kina, for at kunne iklæde sig noget med vores logo.

Jeg tror vores salgstal af trøjer eksploderer med Nike.
Jeg tror heller ikke, at vi har været bredt ekspojeret i Kina, og min egen erfaring er også, at jeg finder gear fra alle mulige andre klubber, når jeg rejser men yderst sjældent Liverpool's, så det kan absolut gøres MEGET bedre.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » torsdag, 09. jan, 2020 07:53

texy skrev:
onsdag, 08. jan, 2020 22:24
Jeg er enig med dig Cynwal.

Men der er naturligvis et par faktorer, der kan gøre denne aftale anderledes end en almindelig forretningsaftale.

For det første, er det reelt ikke en aftale, hvor Liverpool nødvendigvis skal have en bid af kagen, eller Nike skal dele en bid ud af deres kage. I sidste ende er det et sponsorat. Og sponsoratet er i grundbeløbet £15M billigere årligt end det LFC har med NB. Så i den sammenhæng kan det da godt være, at man har aftalt de her royalties ud fra trøjeprisen i detailhandlen. I sidste ende sikrer Nike sig med den aftale, at de kun skal punge ud, hvis brandet er godt.

For det andet, så er der blevet talt utroligt meget om "doors". Jeg tolker det udtryk som butikker. Men dækker det over alle sportsbutikker, der sælger trøjerne? Eller handler det specifikt om reelle NB og Nike stores? Sidstnævnte kan i managed form sagtens være direkte ejet af moderselskabet, hvorved omsætninger så VIL være alle £70 per trøje. Som jeg husker det, så havde NB ikke opnået de 3000 "doors", som de havde haft som mål. Hvis der er tale om almindelige sportsbutikker, så lyder det helt utroligt, at man ikke skulle have været i stand til at få Liverpool-trøjer ud i 3000 butikker worldwide.

Men som dig, har jeg heller ikke set noget fyldestgørende dokumentation, der i klar tekst beskriver aftalens betingelser.
Jeg kan godt følge dig i, at det selvfølgelig kan være en intern "vi tæller trøjer og ganger med X £/$ pr. stk." bonus aftale mellem LFC og Nike. Når det kommer til alt det andet habengut - sko, caps, jakker etc. har jeg dog ikke fantasi til at forestille mig andet end at det er god gammeldags procentregning i forhold til Nikes nettoomsætning - altså på deres omsætning og dermed væsentligt lavere priser til forhandlere - det baseres på.

Hvad angår antallet af "doors" passer det nu meget godt med mine erfaringer. Jeg arbejdede omkring årtusindeskiftet for Intersport Danmark og i hvert fald i Danmark, er branchen meget konservativt opbygget omkring forhandleraftaler. Så hvis du skal have en være disponeret ind i en forretning, det vil sige solgt ind i god tid, så varen ligger på lager i butikken, så skal ud have større samhandelsaftaler på plads med det enkelte salgssted/kædekontoret. Med de mængder af varer der skal omsættes, skal grundaftalerne simpelthen være på plads, så der på forhånd er indsolgt en stor mængde til lager i de enkelte butikker, og her er nøglen at være en stor spiller, så sælgeren i forvejen har god omsætning i butikken, og formår at overbevise disponenten/butiksejeren om at: "Du skal lige have 5 lot af Liverpool trøjen" Et lot er f.eks 12 trøjer, fordelt efter den statisiske størrelsesfordeling der typisk sælges. Der er det langt sværere for en sælger, fra et mere perifert brand at overbevise en butiksejer om disponering og forudbestilling af lot-indkøb til lager. Butikken vil ofte sige: "Jeg venter lige og ser, om Liverpool trøjer også bliver populære i år, og så skal du skal bare have på lager, så jeg kan trække fra jer" og når så alle siger det, bliver landedistributørens lager hurtigt ribbet.

Med de antal der er nævnt af "doors" kan det ikke være egne salgssteder. Det er antallene alt for høje til. Hvad har vi af deciderede Nike butikker i Danmark, hvis nogen overhovedet? Selv et giga brand som Apple tror jeg ikke kommer over 1000 egne shops på verdensplan.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » torsdag, 09. jan, 2020 09:30

Jeg kan ikke være med i jeres tal-diskussion, men uanset hvad det ender ud med, må man vel konstatere, at vi er i den øverste liga hvad trøjesponsorater angår. Og det leder vel egentlig hen til næste spørgsmål; nemlig hvad betyder det for klubben i et større perspektiv?
I øvrigt var det vist en der spurgte til NBA og LeBron James og Kina. Jeg læser ret ofte artikler af Kareem Abdul Jabar (nok ikke stavet rigtigt. Legende fra Lakers), der er en fantastisk skribent, ikke kun om basket. Han skriver bla i The Guardian, og han har faktisk skrevet flere artikler om Kina, basket og NBA-brandet. Det kommet sig hovedsageligt, fordi han ikke ligefrem er pro det kinesiske styre og dets behandling af deres mindretal. Men skal vi tage den kyniske, kommercielle hat på, så er NBA bare kæmpestort i Kina. Større end man nok lige går rundt og forestiller sig. Og den største - foruden kinesiske profiler- er så ubetinget LeBron James. Som i øvrigt er medejer af Liverpool.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » torsdag, 09. jan, 2020 12:52

Jesper skrev:
torsdag, 09. jan, 2020 09:30
...........LeBron James og Kina........
Udfordringen på det kinesiske marked er vel, at det ofte er præget af kopi-varer, og jeg tvivler på Nike går med til at betale for den del..... ;) :D ....og så kommer der selvfølgelig også en stadigt voksende skare af forholdvis velhavende middelklasse, som netop vil distancere sig i forhold til de billige kopivarer ved at flashe "the real thing".
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. jan, 2020 18:21

Liverpool’s Nike kit deal can generate £100m per season - so could they sign Kylian Mbappe ?

Liverpool could earn as much as £100million per season from their new kit deal with Nike, according to a sports marketing expert.

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 30266.html

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 11. jan, 2020 11:27

Jurgen Klopp on what makes Liverpool 'go wild' at Melwood and the impressive training change made

Liverpool's younger players have impressed Jurgen Klopp with their approach to training

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-17545140

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 14. jan, 2020 15:43

Så kom Deloitte længe ventet årsrapport.

https://www2.deloitte.com/uk/en/pages/s ... eague.html

God fornøjelse :)

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » tirsdag, 14. jan, 2020 19:17

Sidste år var der nogle dygtige hoveder der udlagde den her rapport for interesserede, men knap så kyndige. Sådanne som mig. Er man så heldig igen?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 14. jan, 2020 20:11

@Jesper

Jeg vil gerne byde lidt ind. Der er meget at læse, så jeg vil forholde mig til LFC og det er jo nok osse det du primært er interesseret i.

Omsætning er væsentlig højere end hvad de eksperter som følger klubbens økonomi tæt, har forventet. Dem jeg følger og læser artikler fra, har alle forventet at omsætningen ville ligge på ca.£500 M. Det er de kommercielle indtægter, der højere end hvad de havde forventet.

Det der var helt utænkeligt for bare 3-4 år siden, at LFC ville kunne “indhente” ManU omsætning, er faktisk ikke så utænkeligt længere. Det samme gælder forøvrigt ManC.
I 16/17 regnskabet havde LFC en omsætning på £364 M og her 3 år efter er omsætningen £533 M, en vækst på 46%.
Hvis man kigger på ærkerivalerne, havde de i 16/17 en omsætning på £581 M. og i sidste regnskab en omsætning på £ 627 M. En vækst på 8 %.

Da ManU offentliggjorde deres regnskab faldt deres aktier med 6%, da man forventer et fald i omsætningen, da man ikke spiller CL i denne sæson. Deres forventninger er, at omsætningen vil ligge på omkring £560 - 580 M.

Så med kurs mod et mesterskab og med den nye PL tv-aftale, vil LFC tjene omkring £177 M hvis de holder hjem i tv/pengepræmie. I dette regnskab tjente man £152 M i PL og lige lidt over £100 M. i CL. altså £254 M. ialt.

Men med den nye Nike aftale og en forventning på øgede kommercielle indtægter via den aftale, er springet jo ikke så højt mere når man i dette regnskab har en omsætning på de £533 M.

Det hører dog med til billede at ManU, stadigvæk har en væsentlig større indtjening på det kommercielle og LFC er mere afhængig af sportslig succes (Top4/CL) for at nå denne omsætning.

Vi er osse nød til at vente på, at klubben offentliggøre regnskabet, så man kan se hvad pengene bliver brugt på. Vi hentet jo Alison - Keita - Fabinho og Shaq i dette regnskab, så overskuddet er næppe særligt højt, hvis der overhoved er overskud. Men jeg har stadigvæk ikke fundet ud af, hvordan Kirkby financieres, men jeg har en mistanke om at det bliver opført uden at klubben har lånt penge til projektet. Så er det osse spændende om man som i sidste regnskab, får nedbragt gælden betydeligt.

Håber det hele giver lidt mening :)

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 14. jan, 2020 22:58

Det blev Shrewsbury i FA-cuppen. Hyggelig by, var der for nogle år siden - den ligger ganske tæt på Liverpool, så rejseaktiviteten er til at overse😄
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 14. jan, 2020 23:02

Som skrevet andetsteds, så falder kampen imellem udekampene mod Wolves og West Ham, så vi ender med at spille 3 kampe på 6 dage. Jeg forventer derfor at der roteres kraftigt til denne kamp.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 14. jan, 2020 23:29

Mads T. skrev:
tirsdag, 14. jan, 2020 23:02
Som skrevet andetsteds, så falder kampen imellem udekampene mod Wolves og West Ham, så vi ender med at spille 3 kampe på 6 dage. Jeg forventer derfor at der roteres kraftigt til denne kamp.
Helt enig - det bliver genvalg til stort set alle fra Everton-kampen plus de spillere der er tilbage fra skader og har brug for kamptræning. Det er oplagt at give både Fabinho, Shaqiri og Lovren/Matip spilletid.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJJ » onsdag, 15. jan, 2020 10:19

Mysjkin skrev:
tirsdag, 14. jan, 2020 23:29
Mads T. skrev:
tirsdag, 14. jan, 2020 23:02
Som skrevet andetsteds, så falder kampen imellem udekampene mod Wolves og West Ham, så vi ender med at spille 3 kampe på 6 dage. Jeg forventer derfor at der roteres kraftigt til denne kamp.
Helt enig - det bliver genvalg til stort set alle fra Everton-kampen plus de spillere der er tilbage fra skader og har brug for kamptræning. Det er oplagt at give både Fabinho, Shaqiri og Lovren/Matip spilletid.
Ja, så gik den ikke længere med bademodstander i FA Cup'en ;) Godt at flere seniorspillere er tilbage

Besvar