LFC - Arsenal >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 44
Kontakt:

LFC - Arsenal >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » mandag, 19. aug, 2019 22:18

Hvornår:
Lørdag d. 24. august, kl. 18.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
TV3+

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Jesper

Re: LFC - Arsenal >> Kamptråden

Indlæg af Jesper » mandag, 19. aug, 2019 22:50

Den her kamp kan vise sig at blive både hamrende svær og give os det første nederlag på Anfield i nærmest uendelig lang tid eller så kan den vise sig at blive overraskende let. Måske bliver resultatet en blanding, for jeg tror vi vil opleve momenter, hvor vi er overlegne og andre momenter, hvor vi ser sårbare ud.
Forklaringen ligger i Arsenals styrker og svagheder. Arsenal har i den grad hurtighed og kreativitet til at true vores rum bag forsvaret. Jeg er seriøst bange for at vi slår os på nogle omstillinger mod dem.
Især fordi vores pres ikke (endnu) sidder i skabet og at vi til tider står meget højt med forsvaret.
Omvendt er Arsenal i min optik kronisk sårbare i og omkring deres egen defensiv. Det har ikke ændret sig synderligt endnu med Emery.
Så det kommer utroligt meget an på hvis præmisser kampen spilles efter.
Jeg kunne godt forestille mig at vi bliver vidne til en omgang, som minder om nogle af de legendariske og meget målrige opgør, vi var vidne til for snart nogle år siden.
Jeg spår umiddelbart uafgjort. Måske 3-3.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Scherwin

Indlæg af Scherwin » mandag, 19. aug, 2019 23:28

En hel uges rest.

Det skal nok gå, Arsenal er generelt naive på udebane og specielt på anfield.
Vi har vist gang på gang på gang på gang at Arsenal bliver smadret på Anfield og de går ned med flaget når tilskuerene ligger press på.

Tror vi vinder måske ikke 5-0 men 3-1
Daggeren: "For a Dane, it's about having respect for the club you play at. I am proud to be able to pull on my Liverpool jersey and will never go to another club in England.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 40

Indlæg af ilusio » tirsdag, 20. aug, 2019 06:31

1-0 er nok for mig

Desværre er det netop i en kamp som denne at Allison gør sig bemærket. Vores opspil bagfra og sikkerheden ikke mindst i denne, ville kunne gøre forskellen.
Som Jesper er jeg mest bange for personlige fejl i opspillet og specielt når det kommer til opspillet mellem Adrian og forsvaret.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 20. aug, 2019 12:51

Det lader til, at det mentale aspekt af en kamp fra opladning til under kampen, og uanset hvilken retning, kampen tager er en del, som vi har fået rigtig godt styr på, og på det område, bør vi være nogle skridt foran Arsenal - her seneste udtalt af Oxlade:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... om-kreves/

Det er vigtigt her i starten af sæsonen, hvor spillet ikke altid hænger flydende sammen, der kan være nye spillere, der ikke er faldet helt til endnu (Arsenal) osv, osv., og der er det vigtigt, at man har redskaberne til at få et resultat alligevel, og mange af disse redskaber er mentale.

Organisatorisk har begge mandskaber set sårbare ud og for vores del set i lyset af sidste sæson, hvor vi var brølstærke organisatorisk. Hvis vi lige kan få skruet lidt mere på knapperne i denne kamp ift. de 2 foregående (PL kampe), så står vi en del stærkere defensivt, end Arsenal gør, og det mener jeg vil være udslagsgivende for kampens resultat sammen med det mentale aspekt, da begge hold har frygtindgydende angreb.

Kan vi overmatche dem på midten, og holde organisationen hele vejen igennem, så bliver det en kamp på vores præmisser på Fort Anfield, hvor vi primært vil skulle passe på lange bolde bag forsvaret og diagonalt, som vi skal være skarpere på end hidtil set i sæsonen.

3-1.

bblauritzen
Geografisk sted: Lystrup
Alder: 47

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 20. aug, 2019 14:18

Midtbanen er også min største bekymring. Om det er den endnu manglende forståelse mellem ny målmand og forsvars kæden der forplanter sig opad eller om aftalerne på midten ikke helt er på plads endnu, ved jeg ikke. Jeg syntes de første par kampe har været præget af en del nervøsitet, boldtab og en masse spillen tilbage til forsvaret.

Vi har heldigvis Fortress Anfiled så jeg regner stadig med at vi vinder men tror det bliver en tæt kamp.

En snæver 2-1.

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » tirsdag, 20. aug, 2019 18:52

Vi er nødt til at give vores bagkæde et udgangspunkt 3-5 meter længere bagude, som vi gjorde i sidste sæson. Den høje linje mod spillere som Lacazette, Pepe og Aubameyang er alt for satset. Især her tidligt på sæsonen, hvor vi ikke får presset til at sidde helt i skabet.

Henderson er udhvilet. Det samme er fabinho. Og det vil den sidste mand, der vælges på midten også være. Så den centrale midtbane bør være klar til at levere det vanvittige arbejde, der skal til, når vi strækker kæderne lidt.

Vores offensiv skal ind og spille omkring Sokratis. Og så skal de være klar til at straffe Luiz, når han bliver fanget for langt fremme.

Jeg vil ufatteligt gerne have sæsonens første clean sheet. Men den her kamp lugter af mål i begge ender.
"I am the normal one"

RepsejMoyr

Indlæg af RepsejMoyr » tirsdag, 20. aug, 2019 20:18

Tror alle vil sidde med en "oh shit" følelse omkring det Arsenal hold - fordi deres offensiv ser altså direkte vanvittig ud. Omvendt så tror jeg også at tilgangen til kampen bliver at trække vores forsvarsvlinje længere tilbage og se om Arsenal igen er så naive, som de plejer at være omkring tilgangen på Anfield.

Der hvor min største bekymring ligger lige pt. er omkring TAA, som jeg synes har været alt for svingende so far. Han er ikke landet efter sommeren TBH. Derudover synes jeg også at Matip et par gange har haft nogle farlige opspil gennem midten som har fejlet.

Når alt kommer til alt - tror jeg Arsenals tro på egne evner overstiger hvad de reelt set kan præstere fra midten og bagud. 4-2 til Liverpool :-)!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 21. aug, 2019 09:12

Mané -- Bobby -- Salah

---- Gini --- Hendo ---

------- Fabinho ------

Rob - VvD - Matip - TAA

-------- Adrián ------

Bænk: Lonergan, Gomez, Milner, Lallana, Oxlade, Shaqiri, Origi

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 22. aug, 2019 08:29

texy skrev:
tirsdag, 20. aug, 2019 18:52
Vi er nødt til at give vores bagkæde et udgangspunkt 3-5 meter længere bagude, som vi gjorde i sidste sæson. Den høje linje mod spillere som Lacazette, Pepe og Aubameyang er alt for satset. Især her tidligt på sæsonen, hvor vi ikke får presset til at sidde helt i skabet.

Henderson er udhvilet. Det samme er fabinho. Og det vil den sidste mand, der vælges på midten også være. Så den centrale midtbane bør være klar til at levere det vanvittige arbejde, der skal til, når vi strækker kæderne lidt.

Vores offensiv skal ind og spille omkring Sokratis. Og så skal de være klar til at straffe Luiz, når han bliver fanget for langt fremme.

Jeg vil ufatteligt gerne have sæsonens første clean sheet. Men den her kamp lugter af mål i begge ender.
Aldridge og Carra er inde på det samme, hvilket jeg også mener, vi skal:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... forsvaret/

texy

Indlæg af texy » torsdag, 22. aug, 2019 11:16

Problemet i denne sæson med i højere grad at stå højt og spille på offside (som nævnes i artiklen på den norske) er vel, at spillet ofte får lov at fortsætte, da VAR alligevel vil annullere en eventuel scoring, hvis der skulle være offside.

Dermed bruges der ekstra kræfter (i forhold til tidligere sæsoner, hvor offside blev dømt), fordi man altid skal jagte modstanderen hele vejen længe efter offsiden. Ligeledes kommer defensiven til at se mere usikker ud, fordi situationer, som før ville være blevet standset af offside, får lov at udspille sig.

Så høj kæde vil nok resultere i trættere forsvarsspillere og en opfattelse af, at de er blevet dårligere - selvom det sidste ikke nødvendigvis er tilfældet. Nå ja, og så er der jo stadig hovedargumentet om, at det er hamrende farligt imod hurtige modstandere. Især så længe genpresset ikke virker 100%.
"I am the normal one"

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 22. aug, 2019 22:35

Sadio Mane, Mo Salah and Roberto Firmino have an impressive record against Arsenal at Anfield

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... o-16798729

texy

Indlæg af texy » fredag, 23. aug, 2019 10:20

Kontraktforlængelse til Ox. Jeg tror sgu, at han belønnes med en start.

----------Adrian
Trent--Gomez--VVD--Robbo
---------Fabinho
----Hendo----Oxlade
Salah-----Bobby----Mane
"I am the normal one"

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 23. aug, 2019 11:32

Aubameyang har haft svært ved at score mod Top 6 holdene i PL. 3 mål på 13 kampe eller et en scoring hvert 356. minut. Så har alle vores angribere haft det lidt sjovere, når de har mødt Arsenal :D

Auba har aldrig vundet over Liverpool, og han har aldrig scoret mod Liverpool i de 6 opgør, han har spillet mod dem:

https://www.football.london/arsenal-fc/ ... l-16803171

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 23. aug, 2019 12:31

Mane’s threat, midfield battle & exploiting Liverpool’s high line – The view from Arsenal

https://www.thisisanfield.com/2019/08/m ... m-arsenal/

Besvar