Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 23. okt, 2014 23:56

Men det kræver vi løser vores største problem - defensiven. Vi har i dette kalenderår spillet 27 ligakampe, og vi har holdt målet rent i 6 af dem. Det er ikke en god statistik. Vi kan simpelthen ikke holde nullet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » fredag, 24. okt, 2014 17:34

Man kan da sige at BR ikke har været bange for at lede efter den rette balance og opstilling i denne sæson. Selvfølgelig skyldes det at det ikke fungere optimalt.

Men at pille vores eneste angriber ud ved stillingen 0-3 på hjemmebane viser to ting, at BR åbenbart nu kan lave damage control og spille med falsk nier og undgå at få fans med sig.

Det er egentlig lidt mærkværdigt hvor meget tingene ændrer sig ved at fjerne to spillere. Vi kan desværre ikke som City lave et skyggehold. Det savner jeg.

Derudover har vi en træner der ikke tror på hans angribere og at hans formation kan skabe muligheder for angriberne.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Jan » fredag, 24. okt, 2014 21:11

Jeg synes som udgangspunkt det er godt med en manager der forsøger at ændre tingene når det ikke går i rigtig retning. Men omvendt så synes jeg altså at det er tydeligt, at BR leder og leder efter et koncept. Faktum er, og det har jeg sagt lige siden han kom til, at han mangler en plan B. Plan A så vi sidste år, og den var lagt an på den lille gale mand oppe foran, der med sin ukuelige arbejdsvilje, gejst og vinderinstinkt trak flere spillere med sig og faktisk gjorde dem bedre end de er.
Mod Real var det kun Ancellotti's nåde der reddede os fra et nederlag på mellem 5 og 8-0. Det er et faktum. I 2. halvleg gik Real rundt og holdt sig fra alt over motionsniveau pga. Barca-kampen lørdag.
Fra tid til anden flipper vi 3-kanten rundt. Folk taler om Stevie. Kritiserer ham for ikke at være stærk nok defensivt og kalder ham gammel. Tiden løber fra ham. Javel, så smider vi ham op i en halvleg for at hjælpe Balo. Det får så den konsekvens, at vi bagude begynder at spille med lange bolde, for Stevie er der ikke mere og vi har ingen der kan spille bolden op til ham, så han kan fodre Balo med nogle ordentlige pasninger. Der er jo ikke just nogle forsvarere der kan spille bolden fremad mere.
Der skal styr på defensiven og vi skal til at holde nullet. BR må se bort fra sin stolthed, finde konceptet igen og ansætte en defensiv coach uagtet defensiven begynder ved forreste mand. Vi skal finde ud af holde linien, snakke sammen og kommunikere med hinanden nede bagi. BR må bygge op nedefra.
At vi stadig er på en 5. plads med hold som Southampton og West Ham foran os er et tegn på, at vi ikke er de eneste med problemer. Det eneste sikre er, at de andre bliver bedre som turneringen skrider frem. Det gør vi forhåbentlig også - vi plejer at være bedst i foråret, synes jeg.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 24. okt, 2014 23:13

Jan skrev: Mod Real var det kun Ancellotti's nåde der reddede os fra et nederlag på mellem 5 og 8-0. Det er et faktum. I 2. halvleg gik Real rundt og holdt sig fra alt over motionsniveau pga. Barca-kampen lørdag.
Og det samme gjorde vi med henblik på Hull-kampen i morgen. Du kan ikke kalde en påstand fra din side, for et faktum. Så simpelt er det.

Men jeg er enig i, at Rodgers bør tage ansvar for det her og ansætte en kompetent defensiv træner.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 25. okt, 2014 14:57

Når jeg sidder og evaluerer vores snart to et halvt år under Rodgers, er den tilbagevendende tanke, at der er et mismatch mellem spilfilosofi og den måde som filosofien forsøges eksekveret.

Det skal siges, at jeg er stor tilhænger af Rodgers filosofi. Fokus på boldbesiddelse, hurtige omstillinger og højt op- og genpres er efter min bedste overbevisning opskriften på seværdig fodbold. Men det er ligeledes en opskrift, der er utroligt krævende og vanskelig at udføre i praksis, da kompetencekravene til træner og spillere er virkelig høje. Og det er netop analysen af vores spillere og træneteams kompetencer, som fører til mismatchet mellem hvad man vil og hvad man i realiteten kan.

Hvis vi kigger på, hvor de største mangelvare er i forhold til at kunne udføre ovenstående spilkoncept, så vil jeg tærske lidt mere langhalm på vores holds manglende balance.

1) Der mangler ofte sammenhæng mellem vores tre kæder. Det efterlader store rum til modstanderen, hvor de kan bryde vores kæder, når der afleveres i længderetningen af banen. Det er primært taktiske årsager der fører til den manglende balance, da vores spillere ikke virker til at være instrueret i, hvordan vi forsvarer som en enhed. Ligeledes peger det også mod, at spillernes individuelle kvaliteter i de defensive facetter af spillet ikke er tilstrækkelige. Hvis man vil udføre et højt og hidsigt oppres er det essentielt, at der er sammenhæng mellem kæderne, og at de omkringliggende spillere er klar til at agere, når det første pres på boldholder indledes. Dette er vi pt. milevidt fra at kunne se på grønsværen, selvom Rodgers bliver ved med at fortælle, at dette er hans foretrukne defensive udgangspunkt.

2) I forlængelse af punkt 1, vil jeg mene, at vores spillere ikke er defensivt rustet til at udføre Rodgers filosofi. Spillere som Moreno, Sakho, Skrtel, Lovren, Mignolet, Enrique og Johnson og til dels Gerrard mangler den fornødne spilintelligens og taktiske disciplin til at kunne udføre Rodgers ønskede filosofi, når der skal forsvares. Dette ses tydeligt ved, at vores placeringsevne i 4-backkæden er yderst kritisabel. Dette kan til dels tilskrives manglende indstuderede spilsekvenser, men skal nok ligeledes tilskrives hver enkelt spillers manglende spilintelligens og evne til at forudsige spillets gang.

Vores midtbane bliver ligeledes ofte overspillet, hvor Gerrard, Henderson og Coutinho ofte ender på den forkerte side af deres modstander. Dette åbner banen op, og skaber unødigt pres på et i forvejen vaklende forsvar, da forsvaret isoleres overfor modstanderens offensiv. Det skal dog siges, at de store rum mellem forsvar og midtbane ikke er ideelt for vores midtbane, da det efterlader et enormt motorrum for en aldrende og knap så mobil Gerrard.

Rodgers må tage sit ansvar for ovenstående, specielt med tanke på, at halvdelen af ovenstående spillere er kommet til under Rodgers. Rodgers burde have identificeret problemet i sin første sæson og taget højde for, at der eksempelvis ikke var behov for en shotstopper, men en mere alsidig målmand, hvis styrke i feltet kunne være med til at afhjælpe et allerede eksisterende svaghedstegn på dødbolde. Ligeledes kunne en taktisk velfunderet midterforsvar og central midtbane have hjulpet på vores balance. I stedet er problemet eskaleret, og man sidder nu og holder sig for øjnene, når vi skal forsvare os på standardsituationer, eller når modstanderen presser os ned på vores egen tredjedel.

3) Til slut mener jeg, at det var et enormt fejlcast at erstatte en yderst arbejdsom offensiv spiller med en meget doven, til tider ugidelig, spiller. Det har været med til at tippe vægtskålen over mod den ubalance, som vi pt. oplever. Hvis man ønsker at praktisere en spillestil, hvor spillere skal være aggressive og dynamiske med og uden bold, så kan jeg ikke se, hvordan Balotelli passer ind i denne formel. Balotelli og Sturridge kommer aldrig til at starte et hektisk oppres, det ligger simpelthen ikke i deres natur.

De seneste sæsoner har Barcelona, Bayern München og Dortmund med succes praktiseret lignende spilfilosofier. Fælles for disse mandskaber har været, at man, de mange offensive kvaliteter til trods, også har formået at forsvare som en enhed. Ligeledes har man i spillere som Puyol, Hummels, Lahm, Schweinsteiger, Xavi etc. haft løjtnanter med den fornødne spilintelligens til at kunne agere forlænget arm for træneren og sikre, at den offensive stil ikke gik på kompromis med holdets defensive organisation og balance.

Sat lidt på spidsen mener jeg, at Rodgers er gået helt galt i byen med sine indkøb, da det indtil videre har rykket endnu mere til ubalancen på vores hold. De indkøbte forsvarsspillere, Manquillo foruden, virker ikke til at have rutinen (Moreno) eller den fornødne spilintelligens (Lovren) til at kunne placere sig korrekt. Dette leder til, at vores forsvar i nyere tid ikke har været så sårbart som det er lige nu. Ligeledes sætter vi stadigvæk vores lid til en snart 35 årig Gerrard som primus motor på midtbanen, selvom det efterhånden er åbenlyst, at han sin kvalitet til trods ikke kan være den katalysator og ankermand, som vi pt. står og hungrer efter på midtbanen. Slutteligt ser medspillerne allerede på nuværende tidspunkt ud til at være blevet trætte af Balotteli's egoistiske og excentriske facon. En spiller der som tidligere nævnt skubber endnu mere til tendenserne mod det ubalancerede.

Det fremgår nok tydeligt, at jeg er yderst skuffet over, at vi ovenpå sidste sæsons mange positive takter, ikke har formået at adressere vores achilleshæl - den manglende balance! Samtidig har vi solgt vores talisman og med længder bedste spiller, og de over 1 milliard kroner på indkøb af nye spillere virker til i mange tilfælde at være investeret forkert. Jeg forventede ikke, at vi ovenpå salget af Suarez øjeblikkeligt kunne tage de 2 skridt frem, som et sådan salg unægteligt sætter os tilbage. Men jeg ville da gerne se tegningerne til, at vi i det mindste tog et skridt fremad igen, eftersom vi her til sommer har haft midlerne til at gøre holdet mere homogent og skabe fundamentet til noget bedre. Specielt med tanke på, at salget af Suarez angiveligt var længe undervejs, hvorfor vi burde have været forberedt. Det kan også være vi har været forberedt, hvilket blot stiller endnu større spørgsmålstegn ved Rodgers og komiteens evne til at identificere og handle de rette spillere.

Med afsæt i den lange smøre ovenfor føler jeg desværre, at vi igen til vinter og næste sommer står i en situation, hvor vi snakker om indkøb af 5-6 nye spillere for at adressere vores problemer. En situation som vi formentlig ikke har økonomi og sportlig tiltrækning til at kunne realisere. Det er derfor et kæmpe flashback tilbage til sommeren 2011, hvor vi også havde midler, men formøblede dem dårligt. Og ja, det er tidligt på sæsonen, så de nye spillere skal have tid. Men foruden Moreno og Lallana, ser jeg lignende misfits i vores nuværende indkøb, som da vi hentede Downing, Adam og Carroll til klubben. Og det er i høj grad kilden til min kritik. En kritik, der min store beundring for Rodgers og hans filofosi, falder tungest på netop ham.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Thommo » lørdag, 25. okt, 2014 22:28

JudgeStudge skrev: Rodgers bør tage ansvar for det her og ansætte en kompetent defensiv træner.
Det har jeg skrevet 4-5 gange det sidste år, men ment 365 dage af de sidste 365. jeg synes det ville være skingrende idiotisk at bruge endnu flere mill på forsvarer når de intet kan efter et par kampe i trøjen. Det er indlysende nye spillere intet som helst kan gøre, med den nuværende stab. Og ville gerne være sentimental, og skrive Sami og Carra, men nu er det ikke realistisk, og vil også klart foretrække bevist kvalitet som defensiv træner.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af zalcos » søndag, 26. okt, 2014 09:33

Thommo skrev:
JudgeStudge skrev: Rodgers bør tage ansvar for det her og ansætte en kompetent defensiv træner.
Det har jeg skrevet 4-5 gange det sidste år, men ment 365 dage af de sidste 365. jeg synes det ville være skingrende idiotisk at bruge endnu flere mill på forsvarer når de intet kan efter et par kampe i trøjen. Det er indlysende nye spillere intet som helst kan gøre, med den nuværende stab. Og ville gerne være sentimental, og skrive Sami og Carra, men nu er det ikke realistisk, og vil også klart foretrække bevist kvalitet som defensiv træner.
Jeg har også skreget op om en defensiv træner. Hvor svært kan det være at afklare sig med sine mangler, man kan ikke være den bedste til det hele. Men Rodgers har i et interview til den officielle sagt at der ikke kommer en defensiv træner. Han argumentere med at da han ankom kunne Liverpool ikke score, hvorefter målene haglede ind. Om det så er pga Rodgers eller Suarez kan man jo altid diskutere. Jeg er bange for vi er ved at få svaret på det ihvertfald.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Oomph242 » søndag, 26. okt, 2014 11:07

zalcos skrev:
Thommo skrev:
JudgeStudge skrev: Rodgers bør tage ansvar for det her og ansætte en kompetent defensiv træner.
Det har jeg skrevet 4-5 gange det sidste år, men ment 365 dage af de sidste 365. jeg synes det ville være skingrende idiotisk at bruge endnu flere mill på forsvarer når de intet kan efter et par kampe i trøjen. Det er indlysende nye spillere intet som helst kan gøre, med den nuværende stab. Og ville gerne være sentimental, og skrive Sami og Carra, men nu er det ikke realistisk, og vil også klart foretrække bevist kvalitet som defensiv træner.
Jeg har også skreget op om en defensiv træner. Hvor svært kan det være at afklare sig med sine mangler, man kan ikke være den bedste til det hele. Men Rodgers har i et interview til den officielle sagt at der ikke kommer en defensiv træner. Han argumentere med at da han ankom kunne Liverpool ikke score, hvorefter målene haglede ind. Om det så er pga Rodgers eller Suarez kan man jo altid diskutere. Jeg er bange for vi er ved at få svaret på det ihvertfald.
Om BR's Johan Cruyff teorier holder, må vi se. Jeg tvivler, især når man ikke indkøber spillerne til det.
Jeg frygter lidt BR er begyndt, at blive dumstædig og det ender som regel aldrig godt.

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Rasputin » søndag, 26. okt, 2014 12:34

Robbie_God_Fowler skrev:Når jeg sidder og evaluerer vores snart to et halvt år under Rodgers, er den tilbagevendende tanke, at der er et mismatch mellem spilfilosofi og den måde som filosofien forsøges eksekveret.

Det skal siges, at jeg er stor tilhænger af Rodgers filosofi. Fokus på boldbesiddelse, hurtige omstillinger og højt op- og genpres er efter min bedste overbevisning opskriften på seværdig fodbold. Men det er ligeledes en opskrift, der er utroligt krævende og vanskelig at udføre i praksis, da kompetencekravene til træner og spillere er virkelig høje. Og det er netop analysen af vores spillere og træneteams kompetencer, som fører til mismatchet mellem hvad man vil og hvad man i realiteten kan.

Hvis vi kigger på, hvor de største mangelvare er i forhold til at kunne udføre ovenstående spilkoncept, så vil jeg tærske lidt mere langhalm på vores holds manglende balance.

1) Der mangler ofte sammenhæng mellem vores tre kæder. Det efterlader store rum til modstanderen, hvor de kan bryde vores kæder, når der afleveres i længderetningen af banen. Det er primært taktiske årsager der fører til den manglende balance, da vores spillere ikke virker til at være instrueret i, hvordan vi forsvarer som en enhed. Ligeledes peger det også mod, at spillernes individuelle kvaliteter i de defensive facetter af spillet ikke er tilstrækkelige. Hvis man vil udføre et højt og hidsigt oppres er det essentielt, at der er sammenhæng mellem kæderne, og at de omkringliggende spillere er klar til at agere, når det første pres på boldholder indledes. Dette er vi pt. milevidt fra at kunne se på grønsværen, selvom Rodgers bliver ved med at fortælle, at dette er hans foretrukne defensive udgangspunkt.

2) I forlængelse af punkt 1, vil jeg mene, at vores spillere ikke er defensivt rustet til at udføre Rodgers filosofi. Spillere som Moreno, Sakho, Skrtel, Lovren, Mignolet, Enrique og Johnson og til dels Gerrard mangler den fornødne spilintelligens og taktiske disciplin til at kunne udføre Rodgers ønskede filosofi, når der skal forsvares. Dette ses tydeligt ved, at vores placeringsevne i 4-backkæden er yderst kritisabel. Dette kan til dels tilskrives manglende indstuderede spilsekvenser, men skal nok ligeledes tilskrives hver enkelt spillers manglende spilintelligens og evne til at forudsige spillets gang.

Vores midtbane bliver ligeledes ofte overspillet, hvor Gerrard, Henderson og Coutinho ofte ender på den forkerte side af deres modstander. Dette åbner banen op, og skaber unødigt pres på et i forvejen vaklende forsvar, da forsvaret isoleres overfor modstanderens offensiv. Det skal dog siges, at de store rum mellem forsvar og midtbane ikke er ideelt for vores midtbane, da det efterlader et enormt motorrum for en aldrende og knap så mobil Gerrard.

Rodgers må tage sit ansvar for ovenstående, specielt med tanke på, at halvdelen af ovenstående spillere er kommet til under Rodgers. Rodgers burde have identificeret problemet i sin første sæson og taget højde for, at der eksempelvis ikke var behov for en shotstopper, men en mere alsidig målmand, hvis styrke i feltet kunne være med til at afhjælpe et allerede eksisterende svaghedstegn på dødbolde. Ligeledes kunne en taktisk velfunderet midterforsvar og central midtbane have hjulpet på vores balance. I stedet er problemet eskaleret, og man sidder nu og holder sig for øjnene, når vi skal forsvare os på standardsituationer, eller når modstanderen presser os ned på vores egen tredjedel.

3) Til slut mener jeg, at det var et enormt fejlcast at erstatte en yderst arbejdsom offensiv spiller med en meget doven, til tider ugidelig, spiller. Det har været med til at tippe vægtskålen over mod den ubalance, som vi pt. oplever. Hvis man ønsker at praktisere en spillestil, hvor spillere skal være aggressive og dynamiske med og uden bold, så kan jeg ikke se, hvordan Balotelli passer ind i denne formel. Balotelli og Sturridge kommer aldrig til at starte et hektisk oppres, det ligger simpelthen ikke i deres natur.

De seneste sæsoner har Barcelona, Bayern München og Dortmund med succes praktiseret lignende spilfilosofier. Fælles for disse mandskaber har været, at man, de mange offensive kvaliteter til trods, også har formået at forsvare som en enhed. Ligeledes har man i spillere som Puyol, Hummels, Lahm, Schweinsteiger, Xavi etc. haft løjtnanter med den fornødne spilintelligens til at kunne agere forlænget arm for træneren og sikre, at den offensive stil ikke gik på kompromis med holdets defensive organisation og balance.

Sat lidt på spidsen mener jeg, at Rodgers er gået helt galt i byen med sine indkøb, da det indtil videre har rykket endnu mere til ubalancen på vores hold. De indkøbte forsvarsspillere, Manquillo foruden, virker ikke til at have rutinen (Moreno) eller den fornødne spilintelligens (Lovren) til at kunne placere sig korrekt. Dette leder til, at vores forsvar i nyere tid ikke har været så sårbart som det er lige nu. Ligeledes sætter vi stadigvæk vores lid til en snart 35 årig Gerrard som primus motor på midtbanen, selvom det efterhånden er åbenlyst, at han sin kvalitet til trods ikke kan være den katalysator og ankermand, som vi pt. står og hungrer efter på midtbanen. Slutteligt ser medspillerne allerede på nuværende tidspunkt ud til at være blevet trætte af Balotteli's egoistiske og excentriske facon. En spiller der som tidligere nævnt skubber endnu mere til tendenserne mod det ubalancerede.

Det fremgår nok tydeligt, at jeg er yderst skuffet over, at vi ovenpå sidste sæsons mange positive takter, ikke har formået at adressere vores achilleshæl - den manglende balance! Samtidig har vi solgt vores talisman og med længder bedste spiller, og de over 1 milliard kroner på indkøb af nye spillere virker til i mange tilfælde at være investeret forkert. Jeg forventede ikke, at vi ovenpå salget af Suarez øjeblikkeligt kunne tage de 2 skridt frem, som et sådan salg unægteligt sætter os tilbage. Men jeg ville da gerne se tegningerne til, at vi i det mindste tog et skridt fremad igen, eftersom vi her til sommer har haft midlerne til at gøre holdet mere homogent og skabe fundamentet til noget bedre. Specielt med tanke på, at salget af Suarez angiveligt var længe undervejs, hvorfor vi burde have været forberedt. Det kan også være vi har været forberedt, hvilket blot stiller endnu større spørgsmålstegn ved Rodgers og komiteens evne til at identificere og handle de rette spillere.

Med afsæt i den lange smøre ovenfor føler jeg desværre, at vi igen til vinter og næste sommer står i en situation, hvor vi snakker om indkøb af 5-6 nye spillere for at adressere vores problemer. En situation som vi formentlig ikke har økonomi og sportlig tiltrækning til at kunne realisere. Det er derfor et kæmpe flashback tilbage til sommeren 2011, hvor vi også havde midler, men formøblede dem dårligt. Og ja, det er tidligt på sæsonen, så de nye spillere skal have tid. Men foruden Moreno og Lallana, ser jeg lignende misfits i vores nuværende indkøb, som da vi hentede Downing, Adam og Carroll til klubben. Og det er i høj grad kilden til min kritik. En kritik, der min store beundring for Rodgers og hans filofosi, falder tungest på netop ham.
Et super indlæg. En super analyse.

Det er især dit punkt 3, der bekymrer og frustrerer mig ang. Rodgers. Det virker på alle måder og niveauer så naivt, så fejlcastet, så ødelæggende for Rodgers filosofi/koncept, og så det værste; Rodgers må være eneste mand på denne planet der ikke kan se det. Rodgers er normalt ikke bange for at justere taktikken undervejs, men virker godt nok fastlåst. Måske er det fordi Balo-planen bare skal virke, for at bevise berettigelsen af Balo.
Jep. jeg er dælme også skuffet.

Mht balancen, så tillægger jeg købene af Lovren, Can og Lallana som skal komme med erfaring og skabe balance. Dét har vi dog ikke set endnu.

Men vi skal også lige huske, at ikke alene har vi mistet verden bedste angriber, vi har også været uden Englands bedste angriber, så broden er virkelig pillet af vores angreb. Det smitter selvfølgelig af. Vores forsvar er næsten helt nyt, og skal lige finde sammen. Det er ikke verdens letteste opgave, når forsvaret ikke beskyttes voldsomt af midtbanen. (og i sidste sæson startede forsvaret allerede ved Suarez). ydermere har Can, Lallana, Markovic været småskadet, med længere indkøring til følge.

Jeg er kæmpe fan af Rodgers, og der skal meget meget meget mere til, før det ændre sig.

grauballemanden
Indlæg: 223
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af grauballemanden » søndag, 26. okt, 2014 12:38

Oomph242 skrev:
zalcos skrev:
Thommo skrev:
JudgeStudge skrev: Rodgers bør tage ansvar for det her og ansætte en kompetent defensiv træner.
Det har jeg skrevet 4-5 gange det sidste år, men ment 365 dage af de sidste 365. jeg synes det ville være skingrende idiotisk at bruge endnu flere mill på forsvarer når de intet kan efter et par kampe i trøjen. Det er indlysende nye spillere intet som helst kan gøre, med den nuværende stab. Og ville gerne være sentimental, og skrive Sami og Carra, men nu er det ikke realistisk, og vil også klart foretrække bevist kvalitet som defensiv træner.
Jeg har også skreget op om en defensiv træner. Hvor svært kan det være at afklare sig med sine mangler, man kan ikke være den bedste til det hele. Men Rodgers har i et interview til den officielle sagt at der ikke kommer en defensiv træner. Han argumentere med at da han ankom kunne Liverpool ikke score, hvorefter målene haglede ind. Om det så er pga Rodgers eller Suarez kan man jo altid diskutere. Jeg er bange for vi er ved at få svaret på det ihvertfald.
Om BR's Johan Cruyff teorier holder, må vi se. Jeg tvivler, især når man ikke indkøber spillerne til det.
Jeg frygter lidt BR er begyndt, at blive dumstædig og det ender som regel aldrig godt.
Det tror jeg desværre du har ret i Oomph242 :(
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » lørdag, 01. nov, 2014 13:38

Super indlæg R-G-F. Jeg hæfter mig særligt ved Punkt 2 ift., hvorfor vi stadig lukker for mange mål ind, og ift. hvorfor defensiven ser så skrøbelig ud.

Ift. den mangelende automatisme (det ord samler alt :D ) i det offensive spil, så må man bare nok se i øjnene, at alle hold vil lide under at sidste sæsons nr. 1 og 2 på topscorerlisten i Prl ikke spiller på holdet længere af den ene og den anden årsag.

Jeg er dog meget fortrøstningsfuld, da vi lader til at bygge på kamp for kamp, og da vi får de fornødne sejre og point til at hænge på i toppen og stadig være med i alle cup's.

Vi har virkelig fået bredde, og jeg vil ikke afskrive nogle nyindkøb endnu.

Jeg foretrækker 2 på toppen med Coutinho bagved og 2 offensive backs.

Jeg synes, vi har grund til optimisme, hvis man stiller det op som følger:

1. hold:

--------- Sterling ------- Sturridge --------
---------------- Coutinho ------------------
--------- Lallana --------- Hendo ---------
------------------ Stevie -------------------
-- Moreno --------------------- Johnson --
------------- Lovren -- Skrtel -------------
----------------- Mignolet -----------------

2. hold:

--------- Balotelli -------- Borini ----------
-------------------- Suso ------------------
---------- Allen ----------- Can -----------
------------------- Lucas ------------------
-- Enrique ------------------- Manquillo --
----------- Sakho ------- Touré ----------
------------------- Jones ------------------

Derudover har vi spændende spillere som:
Ilori, Wisdom
Smith, Flanagan
Brannagan
Teixeira
Ibe, Markovic
Lambert, Origi
Altså et ret kvalificeret 3. hold imo.

Hvad søren skal vi gøre taktisk ift. de spillere, vi nu engang har, og som vitterligt er dygtige spillere, og er der steder, I kan se, at en spiller eller 2 udefra kunne gøre den store forskel ? Jeg synes, der er kæmpe potentiale i vores 1. hold, men der mangler et eller andet.
Der skal ske noget omkring den centrale midt og måden, vi fører bolden frem på, når modstanderne går tæt til Stevie, og så tror jeg også, at en super målmand som regerede feltet kunne gøre meget for os.
Mignolet redder point på stregen, men jeg tror, at han skaber utryghed generelt.
Med Sterling og Lallana i topform og Sturridge tilbage, så tror jeg, at vi bliver rigtig farlige igen. Balotelli i form og med stor selvtillid kunne også gøre meget.

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mazter81 » lørdag, 01. nov, 2014 16:10

@Niels k

Med 2 offensive backs skal der også findes en anden holding midfielder end Gerrard.

Han er fantastisk offensivt, når han får pladsen på positionen, men har ikke placeringsevne og fart nok til det defensive.
Og det skal der til med to offensive backs. Med mindre vi begynder at score 3 mål i snit pr kamp

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Kelly » søndag, 02. nov, 2014 03:03

Br falder af på den. Jeg tror ikke på ham. 21 ud af 23 indkøb slår ikke til. Jeg er rystet ., det ender i en fyring af. Br.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af jensemand » søndag, 02. nov, 2014 18:34

jeg kunne godt tænke mig at se en midtbane og angreb der hedder:

--------------can---------
coutinho-------------Lallana
------------Sterling
Borini---------------Balotelli

Synes der generelt mangler bevægelse og fart og kreativitet og synes at man med denne opstilling ville få vendingerne og kreativiteten på midtbanen samt lidt fart og dybdeløb fra sterling og borini i deres roller. Om opstillingen bliver for svag rent defensivt er så spørgsmålet men Lallana er løbestærk og udmærket i presset og Can er hurtigere og mere løbestærk end Gerrard så kunne godt forestille mig det kunne fungere. Især fordi at både Sterling og Borini også er villige og gode til at lægge det første pres og følge med defensivt og på den måde tage lidt af presset.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

bjarnereds
Indlæg: 685
Tilmeldt: mandag, 12. sep, 2011 13:52

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af bjarnereds » søndag, 02. nov, 2014 20:02

Jeg synes største problem er i midtbanen. Vores definsiv og offensive få alt for lidt hjælp fra vores midtbane, modstanderne glider bare li' igennem vores midtbaner. Der er noget galt med BRs taktik om vores midtbane. Han må tag sig sammen ham Rodgers der, de er kun dem der skal gøre klare spillerne til kampen og beslutte om formationen. Hvis Van Gaal kan presse man city med 10 mand på banen i etihad, så der er helt galt med vores træner

Besvar