Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » lørdag, 01. aug, 2015 12:47

Emmy skrev:Ikke det jeg mener, det har jeg selv læst. Det er det du citerer mig for jeg mener. Det synes jeg ikke lige jeg har skrevet.
Det har du heller ikke, da "din boks" i citatet er tom. Jeg har også kun ladet det stå af texy's indlæg, som jeg kommenterede på.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » lørdag, 01. aug, 2015 13:10

Emmy skrev:
Cynwal skrev:
texy skrev:
Emmy skrev:
Men imod Stoke tror jeg ikke, at Coutinho og Firmino får lov at starte. De er ikke langt nok i deres opstart.
Jeg mener at have læst (kan ikke lige finde artiklen nu og her) at Rodgers har udtalt, at Coutinho, grundet "naturligt højt fitness niveau" er blevet inkluderet i truppen til Helsinki. Står dette til troende, tror jeg også, at Coutinho er at finde i start 11'eren mod Stoke (7-9-13 mht skader etc).
Hvor stammer det citat fra? Det synes jeg ikke har skrevet
Er det ikke mig, som Cynwal citerer? Noget kunne tyde på, at Coutinho godt kan ende i startelveren imod Stoke.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » tirsdag, 04. aug, 2015 09:27

Mens vi venter på Stoke-tråden, så rammer Echo nok hovedet på sømmet med de tre opstillede dilemmaer i nedestående artikel. I hvert fald i forhold til startelveren i vores første kampe.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... as-9785318

1: Gomez eller Moreno på venstre back?
2: Lovren eller Sakho?
3: Hvad vej vender trekanten (næsten en Lucas vs. Coutinho, selvom Coutinho så kan få udgangspunkt på kanten)?

Til næste kamp dukker der så endnu et dilemma op.

4: Hvis plads skal Firmino overtage (men det kan en dårlig præstation imod Stoke naturligvis give en naturlig løsning på)?

Og lidt senere på sæsonen.

5: Hvordan får vi plads til Sturridge eller skal der overhovedet gøres plads til ham?
Kloppite

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » tirsdag, 04. aug, 2015 10:34

Mod Stoke ser jeg ikke at vi spiller uden en DM. Så det ligner at der bliver plads til Lucas.

Benteke alene i boksen giver plads til 4 yderligere midtbanespillere.

---- Lucas ----
Milner - Henderson
Coutinho - Benteke - Firminho

Dette er hvad jeg ønsker, men jeg er bange for at Lallana bliver valgt over Firminho.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

bongfong
Indlæg: 818
Tilmeldt: onsdag, 07. nov, 2007 11:23

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af bongfong » tirsdag, 04. aug, 2015 11:08

texy skrev:Mens vi venter på Stoke-tråden, så rammer Echo nok hovedet på sømmet med de tre opstillede dilemmaer i nedestående artikel. I hvert fald i forhold til startelveren i vores første kampe.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... as-9785318

1: Gomez eller Moreno på venstre back?
2: Lovren eller Sakho?
3: Hvad vej vender trekanten (næsten en Lucas vs. Coutinho, selvom Coutinho så kan få udgangspunkt på kanten)?
Jeg ville vælge:

------------ Mignolet --------------
Clyne - Skrtel - Lovren - Gomez
---- Henderson - Milner ------
--- Ibe --- Coutinho -- Lallana---
------------ Benteke --------------

Hvis Lucas spilles ville jeg foretrække Moreno, der kan tage nogle offensive løb på kanten.
Uden at lægge mere pres på Ibe end der allerede er, så tror jeg at han bliver manden der går en enorm sæson i møde. Han kommer til at skaffe os mange point, og det starter med en assist i denne kamp.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 04. aug, 2015 12:16

bongfong skrev:
texy skrev:Mens vi venter på Stoke-tråden, så rammer Echo nok hovedet på sømmet med de tre opstillede dilemmaer i nedestående artikel. I hvert fald i forhold til startelveren i vores første kampe.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... as-9785318

1: Gomez eller Moreno på venstre back?
2: Lovren eller Sakho?
3: Hvad vej vender trekanten (næsten en Lucas vs. Coutinho, selvom Coutinho så kan få udgangspunkt på kanten)?
Jeg ville vælge:

------------ Mignolet --------------
Clyne - Skrtel - Lovren - Gomez
---- Henderson - Milner ------
--- Ibe --- Coutinho -- Lallana---
------------ Benteke --------------

Hvis Lucas spilles ville jeg foretrække Moreno, der kan tage nogle offensive løb på kanten.
Uden at lægge mere pres på Ibe end der allerede er, så tror jeg at han bliver manden der går en enorm sæson i møde. Han kommer til at skaffe os mange point, og det starter med en assist i denne kamp.
Sakho over lovren men ellers tror jeg også de 10 andre er rimlig på plads.
Firmino Ings bliver skiftet ind på et tidspunkt
7 britiske spillere
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » tirsdag, 04. aug, 2015 16:08

ilusio skrev:Mod Stoke ser jeg ikke at vi spiller uden en DM. Så det ligner at der bliver plads til Lucas.

Benteke alene i boksen giver plads til 4 yderligere midtbanespillere.

---- Lucas ----
Milner - Henderson
Coutinho - Benteke - Firminho

Dette er hvad jeg ønsker, men jeg er bange for at Lallana bliver valgt over Firminho.
Jeg kan sagtens følge dig. Stoke plejer at spille et meget fysisk spil, hvorfor det kan være fornuftigt med lidt ekstra stål på midtbanen i form af Lucas.

Men omvendt, så er Stoke langsomt ved at ændre på deres spillertyper. Bojan (en hurtig og elegant - men ikke fysisk spiller) er muligvis klar. Derudover har de hentet El Ouriachi i Barcelona. Ved ikke om han er tiltænkt spilletid i denne sæson, men han er heller ikke en fysisk spiller. Og det er Afellay - som de også har hentet - heller ikke. Hvis de spiller med Odemwingie oppe foran, så er han heller ikke en fysisk spiller.

Whelan, Sidwell og Charlie Adam er typer, der bruger deres fysik på midten, hvis de spiller. Men jeg ville ikke være så nervøs ved kun at have Hendo og Milner oppe imod de to, hvis man har Coutinho med på midten. For en eller flere af de tre vil også have travlt med at passe på ham. Og de tre burde få et problem med farten i forhold til et trekløver af Hendo, Milner og Coutinho.

Så jeg er sådan lidt ambivalent i forhold til, hvad jeg ønsker af startformation. Især fordi, jeg ikke kender Stokes planer i forhold til taktik og startopstilling. Sådan er det, når der er tale om en helt ny sæson.
Kloppite

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 04. aug, 2015 17:13



Lidt evt. defensive bekymringer.
Men poster den egentlig mest pga. det fantisk sigende billede, se Rodgers. :lol:

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 04. aug, 2015 19:41

Nu er transfervinduet ikke ovre endnu, men er jeg den eneste, som er uforstående overfor, at vi ikke har opprioriteret en venstre back, når nu Rodgers tilsyneladende, og med rette hvis du spørger mig, ikke stoler på Moreno's defensive kvaliteter.

Gomez har virkelig imponeret i preseason, men det er også åbenlyst, at han spilles ude af position og derfor ikke vil kunne tilbyde den bredde, som det kræves af wingbacks i Rodgers system.

Der til blive stillet store krav til Clyne, hvad angår det offensive, hvis det viser sig, at vi stiller op med Clyne - Skrtel - Lovren - Gomez.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » tirsdag, 04. aug, 2015 21:26

Robbie_God_Fowler skrev:Nu er transfervinduet ikke ovre endnu, men er jeg den eneste, som er uforstående overfor, at vi ikke har opprioriteret en venstre back, når nu Rodgers tilsyneladende, og med rette hvis du spørger mig, ikke stoler på Moreno's defensive kvaliteter.

Gomez har virkelig imponeret i preseason, men det er også åbenlyst, at han spilles ude af position og derfor ikke vil kunne tilbyde den bredde, som det kræves af wingbacks i Rodgers system.

Der til blive stillet store krav til Clyne, hvad angår det offensive, hvis det viser sig, at vi stiller op med Clyne - Skrtel - Lovren - Gomez.
Jeg tror, at Rodgers var klar til at give Moreno en sæson mere, men så overraskede Gomez ham nok ekstremt meget, hvilket har gjort indkøbet af en ekstra venstreback unødvendigt.

Har vi i øvrigt ikke også stadig Enrique? Og i løbet af sæsonen kommer Flanno (som kan spille i begge sider) også tilbage.

Jeg er ikke helt uforstående. Slet ikke, hvis Gomez' niveau fra pre-season kan overføres til PL, hvilket dog er behæftet med en voldsom usikkerhed.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 04. aug, 2015 22:26

texy skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Nu er transfervinduet ikke ovre endnu, men er jeg den eneste, som er uforstående overfor, at vi ikke har opprioriteret en venstre back, når nu Rodgers tilsyneladende, og med rette hvis du spørger mig, ikke stoler på Moreno's defensive kvaliteter.

Gomez har virkelig imponeret i preseason, men det er også åbenlyst, at han spilles ude af position og derfor ikke vil kunne tilbyde den bredde, som det kræves af wingbacks i Rodgers system.

Der til blive stillet store krav til Clyne, hvad angår det offensive, hvis det viser sig, at vi stiller op med Clyne - Skrtel - Lovren - Gomez.
Jeg tror, at Rodgers var klar til at give Moreno en sæson mere, men så overraskede Gomez ham nok ekstremt meget, hvilket har gjort indkøbet af en ekstra venstreback unødvendigt.

Har vi i øvrigt ikke også stadig Enrique? Og i løbet af sæsonen kommer Flanno (som kan spille i begge sider) også tilbage.

Jeg er ikke helt uforstående. Slet ikke, hvis Gomez' niveau fra pre-season kan overføres til PL, hvilket dog er behæftet med en voldsom usikkerhed.
Jeg tror også på, at Rodgers har i sinde at give Moreno en chance til, hvilket jeg i øvrigt synes er det helt rigtige at gøre. Valget af Gomez til Helsinki kampen indikerer dog, at Rodgers har meget lidt tillid til Moreno i øjeblikket, når han overvejer at starte en 18 årig spiller ude af position.

Gomez ser ud til at have enorm potentiale, men man skal passe på med at basere alt for meget på disse preseason kampe. For et par år siden var vi overbeviste om, at vi havde gjort et scoop mht Aspas ovenpå hans kampe i preseason.

Flanagan skulle ikke være klar før tidligst i november. Efter halvanden år uden for banen kan vi ikke forvente, at Flanagan er match fit før en gang i starten af det nye år. Så er der Enrique - rygterne forlyder, at manden er halvt fodboldinvalid, da der stadigvæk er problemer med knæet.

Jeg synes således, at vi ser noget sårbare ud på venstrebacken, og kan kun gentage, at det at vi er klar til at starte en 18 årig centerforsvar på positionen vidner om dette.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 04. aug, 2015 22:26

texy skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Nu er transfervinduet ikke ovre endnu, men er jeg den eneste, som er uforstående overfor, at vi ikke har opprioriteret en venstre back, når nu Rodgers tilsyneladende, og med rette hvis du spørger mig, ikke stoler på Moreno's defensive kvaliteter.

Gomez har virkelig imponeret i preseason, men det er også åbenlyst, at han spilles ude af position og derfor ikke vil kunne tilbyde den bredde, som det kræves af wingbacks i Rodgers system.

Der til blive stillet store krav til Clyne, hvad angår det offensive, hvis det viser sig, at vi stiller op med Clyne - Skrtel - Lovren - Gomez.
Jeg tror, at Rodgers var klar til at give Moreno en sæson mere, men så overraskede Gomez ham nok ekstremt meget, hvilket har gjort indkøbet af en ekstra venstreback unødvendigt.

Har vi i øvrigt ikke også stadig Enrique? Og i løbet af sæsonen kommer Flanno (som kan spille i begge sider) også tilbage.

Jeg er ikke helt uforstående. Slet ikke, hvis Gomez' niveau fra pre-season kan overføres til PL, hvilket dog er behæftet med en voldsom usikkerhed.
Men problemet er vel netop, at der er snak i krogene om, at Gomez pt. bliver foretrukket foran Moreno, hvilket netop gør det problematisk i forhold til vores spilkoncept.

Dette er jo ensbetydende med, at vores ideal opstilling indeholder en venstreback, der sparker med højrefod, hvorfor det offensive output bliver væsentligt forringet. Det tyder jo på, at vi i visse kampe kommer til at spille uden deciderede kantspillere (vi har kun Markovic og Ibe i truppen). Derfor er det ekstremt vigtigt, at backsne holder bredden, hvilket Gomez får svært ved, når han er højrefodet. Dette gør igen, at vores spil bliver mere forudsigeligt, når modstanderen ved, at det kun er vores højreback, der vil konstant vil være en trussel i forhold til indlæg.

Red or dead
Indlæg: 64
Tilmeldt: lørdag, 15. mar, 2014 18:58

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Red or dead » tirsdag, 04. aug, 2015 22:46

En ting jeg har bemærket her i Pre-season, er at vi tager mange af vores hjørnespark kort, noget vi ellers aldrig rigtig har praktiseret under Rodgers - mon det er noget vi kommer til at se mere til når sæsonen starter?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » onsdag, 05. aug, 2015 09:16

Robbie_God_Fowler skrev:Gomez ser ud til at have enorm potentiale, men man skal passe på med at basere alt for meget på disse preseason kampe. For et par år siden var vi overbeviste om, at vi havde gjort et scoop mht Aspas ovenpå hans kampe i preseason.
Jeg erindrer, at jeg troede, vi havde gjort et scoop ved at få fat i Voronin, som smadrede denne her ind i den sidste preseason kamp i 2007:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » onsdag, 05. aug, 2015 09:50

Redmaniac skrev:
texy skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Nu er transfervinduet ikke ovre endnu, men er jeg den eneste, som er uforstående overfor, at vi ikke har opprioriteret en venstre back, når nu Rodgers tilsyneladende, og med rette hvis du spørger mig, ikke stoler på Moreno's defensive kvaliteter.

Gomez har virkelig imponeret i preseason, men det er også åbenlyst, at han spilles ude af position og derfor ikke vil kunne tilbyde den bredde, som det kræves af wingbacks i Rodgers system.

Der til blive stillet store krav til Clyne, hvad angår det offensive, hvis det viser sig, at vi stiller op med Clyne - Skrtel - Lovren - Gomez.
Jeg tror, at Rodgers var klar til at give Moreno en sæson mere, men så overraskede Gomez ham nok ekstremt meget, hvilket har gjort indkøbet af en ekstra venstreback unødvendigt.

Har vi i øvrigt ikke også stadig Enrique? Og i løbet af sæsonen kommer Flanno (som kan spille i begge sider) også tilbage.

Jeg er ikke helt uforstående. Slet ikke, hvis Gomez' niveau fra pre-season kan overføres til PL, hvilket dog er behæftet med en voldsom usikkerhed.
Men problemet er vel netop, at der er snak i krogene om, at Gomez pt. bliver foretrukket foran Moreno, hvilket netop gør det problematisk i forhold til vores spilkoncept.

Dette er jo ensbetydende med, at vores ideal opstilling indeholder en venstreback, der sparker med højrefod, hvorfor det offensive output bliver væsentligt forringet. Det tyder jo på, at vi i visse kampe kommer til at spille uden deciderede kantspillere (vi har kun Markovic og Ibe i truppen). Derfor er det ekstremt vigtigt, at backsne holder bredden, hvilket Gomez får svært ved, når han er højrefodet. Dette gør igen, at vores spil bliver mere forudsigeligt, når modstanderen ved, at det kun er vores højreback, der vil konstant vil være en trussel i forhold til indlæg.
Jeg synes overhovedet ikke, at man kan konkludere, at det offensive output forringes, fordi man bruger en højrefodet spiller i venstre side. Og selv med forbehold for kvaliteten af modstanderne, så var det da også lige præcis det, som Gomez formåede at vise under pre-season. Han var jo en enorm trussel fremad banen også - på trods af, at han ikke spillede i sin vante side.

I vores 2013/14 brand-sæson spillede Flanno også out-of-position på venstre back for det meste. Og det hæmmede heller ikke vores offensiv.

Blot fordi man naturligt sparker med højre fod, så udelukker det jo ikke indlæg. På samme måde er Ibe, når han spilles i højre side jo heller ikke udelukket fra at skære ind i banen.

Og hvis man ikke mener, at der kommer nok offensivt fra Gomez, så er det jo ikke værre, end at man begynder at bruge Moreno. Jeg tror slet ikke, at Moreno har udspillet sin chance. Han har meget mere i sig, end vi så i sidste sæson.
Kloppite

Besvar