Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » søndag, 05. nov, 2017 10:13

Nyt system med 2 dybtliggende på midten afprøvet mod West Ham:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/11 ... rmasjonen/

Man så da i hvertfald, at vi sendt 3 mand afsted ved et par lejligheder eller 3, og det gik satme tjept :D

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 05. nov, 2017 12:21

Niels K skrev:Nyt system med 2 dybtliggende på midten afprøvet mod West Ham:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/11 ... rmasjonen/

Man så da i hvertfald, at vi sendt 3 mand afsted ved et par lejligheder eller 3, og det gik satme tjept :D
Jeg syntes det så godt ud med de to dybtliggende. Det er imø nøglen til at få det bedste ud af vores midte, give plads til Coutinho eller Lallana på midten og ikke mindst beskytte vores forsvar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » søndag, 26. nov, 2017 12:24

Nu, hvor vi har stort set alle mand klar, bør vi så ikke overveje, hvad det var, der fungerede så vanvittigt godt for os i første halvdel af sidste sæson, og så se om vi kan finde tilbage til det?

Vi var jo nærmest ustoppelige i sidste sæson, indtil vi rendte ind i skader og andet, der gjorde, at vi måtte justere i vores optimale startopstilling. Dengang var vores stærkeste startelver:

-----------Mignolet
Clyne---Matip--Lovren---Milner
-------Hendo----Can
Mané-----Lallana------Coutinho
----------Firmino

Vi kunne desværre ikke håndtere, når vi pludselig skiftevis måtte undvære Coutinho, Mané, Hendo, Lallana og ja også Lovren.

Clyne, som helt sikkert giver noget defensiv ro, må vi desværre se bort fra. Og jeg tvivler faktisk på, at Milner har samme niveau som Moreno nu har ramt (hvis man kan se bort fra brøleren i Sevilla). Til gengæld har vi i mine øjne nu nok bredde til at undvære en eller flere af de forreste. Også selvom det aldrig vil være populært at se enten Coutinho, Mané eller Salah på bænken. Men det skal handle om holdet og ikke om at få så mange stjerner som muligt presset ind i startelveren.

Så umiddelbart tænker jeg, at vi skal tilbage til noget lig ovenstående. Måske næste kamp bør være noget lig:

----------Mignolet
TAA---Matip---Lovren---Moreno
--------Hendo---Can
Mané------Lallana------Coutinho
-----------Firmino

Hvor er Salah spørger I? Han er startet i samtlige kampe i sæsonen, bortset fra EFL opgøret imod Leicester. Det er bare hans tur på bænken. Salah, Mané og Coutinho skal sidestilles og skiftes til at sidde over. Firmino har Sturridge som backup. Måske de også skulle sidstilles lidt mere, så Sturridge ikke er for rusten, når han skal bruges. TAA og Gomez er helt sidestillet (jeg foretrækker bare TAA, som jeg mærkligt nok synes er dygtigere til at placere sig defensivt).

Næste opstilling kunne hedde:

----------Mignolet
TAA---Matip---Lovren---Moreno
--------Hendo---Can
Salah------Lallana------Mané
-----------Sturridge

Derefter måske.

----------Mignolet
TAA---Matip---Lovren---Moreno
--------Hendo---Gini
Salah------Lallana------Coutinho
-----------Firmino

Jeg ser det i hvert fald som værende essentielt, at Lallana er på banen så meget som muligt. Det bliver måske anderledes, når Keita engang kommer. Men lige nu, kan jeg ikke se en anden spiller i vores trup, der på samme måde kan sørge for at bringe samme balance samtidig med at han implementerer Klopps brand af overfaldsfodbold.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » søndag, 26. nov, 2017 17:48

Enig i at der skal roteres, når der ligger så mange kampe tæt på hinanden forude, men jeg mener, at in-form spilleren Salah skal spille, hvis han er frisk, og han ser nu vældig frisk ud hvergang. Derimod synes jeg, at Mané og Coutinho begge mangler 10-20%, før de er oppe at ringe, så det vil være en af dem, der skal stå over næste kamp efter min mening.
Jeg er også enig i midtbanen med Can, Hendo og Lallana, da jeg med dem også tror på mere løbearbejde og en bedre organisation.
Coutinho kan komme i spil på midten mod blødere modstand, hvor de stiller sig meget dybt og ikke har en Hazard på omstillingerne.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Bojangles » søndag, 26. nov, 2017 21:35

Det har dog som regel set rigtig godt ud, med fronttrioen Mané - Salah - Firmino og Coutinho - Der har Coutinho virkelig noget lækkert at arbejde med foran sig, og med Firminos hårde arbejde, så kommer der heller ikke helt så mange angreb imod os, som hvis f.eks Sturridge ligger på toppen.

Jeg syntes i hvert fald det vil være en dum ide, at arbejde med at rotere så meget, at de stort set aldrig får tid på banen sammen.

Og lad os nu lige få Lallana tilbage i kampform, inden han bliver fast start 11'er.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 27. nov, 2017 09:25

Jeg kan godt lide at vi tænker lidt fremad nu her så vi sparer 1-2 mand pr. kamp istedet pludselig at stå i en kamp hvor vi er tvunget til at spille med 5 udmattede spillere(første Sevilla kamp F.eks.). Robertson bør spille en af de næste to kampe for Moreno ef blevet kørt hårdt i år, Trent bør også spille igen snart for Gomez er stadig for ung til at spille alle kampe på HB.

Jeg syntes også at Lallana skal sluses ind på holdet før han starter inde, det er en lang pause han har haft og så er genoptræningen også lang, jeg ved godt at vi har savnet ham i mange af de kampe hvor vi har tabt point, men så nytter det heller ikke noget at vi forsager nye skader ved at overspille ham i starten, man bør ikke starte med spillere der ikke må spille 90 min. endnu for to tidlige skader og så tør man ikke bruge den sidste udskiftning i pausen på at få ham ud i tide.

Jeg så helst at vi spillede med to centrale midtbaner bagved en offensiv(Coutinho/Lallana). Men det andet kan også fungere. I lørdags burde vi måske have spillet med Coutinho istedet for Oxlade for at have en ekstra cm, men Oxlade gjorde det jo egentlig ret godt. Coutinho er tydeligvis heller ikke helt oppe på 100% endnu, så det er også fristende at spare ham i næste kamp og starte med Mané.
Og ja samtidig skal vi jo også spille vores bedste spillere samtidig, puha.

Coutinho-Hendo-Lallana tror jeg bliver meget tynd defensivt, selvfølgelig så er det ikke et stort problem imod parkerede busser. Can eller måske Milner istedet for hebdo ville hjælpe på det fysiske/defensive.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 12. dec, 2017 10:51

Nu så jeg lige highlights fra ManC - ManU kampen.

https://www.plbold.dk/nyhed/mourinho-do ... rde-kampen

Vores forsvar og målmænd får ofte skæld ud, og folk drømmer om, at have de der perfekte stjerner, der render rundt i de andre top klubber, som aldrig laver fejl. Men hold da op. Havde de tre mål været blevet sat ind imod os, så var vores målmænd blevet sablet ned for de vildeste målmandsdrop (jeg mener så at Mignolet, aldrig ville havde ladet ManU's mål gå ind) De Gea gør præcis det som Migs ofte bliver sablet for - han kommer ikke ud til de bolde der ryger i feltet. Og ManU's mål får jo Lovrens forsvarsspil når han er værst til at ligne verdensklasse i sammeligning med det ManC præsterer der.

Nå, vil bare lige pointere, at græsset ikke altid er grønnere, og at alle de der stjerne, som vi vil have istedet for vores egne også laver dumme fejl.

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af pingel » tirsdag, 12. dec, 2017 10:59

Bojangles skrev:Nu så jeg lige highlights fra ManC - ManU kampen.

https://www.plbold.dk/nyhed/mourinho-do ... rde-kampen

Vores forsvar og målmænd får ofte skæld ud, og folk drømmer om, at have de der perfekte stjerner, der render rundt i de andre top klubber, som aldrig laver fejl. Men hold da op. Havde de tre mål været blevet sat ind imod os, så var vores målmænd blevet sablet ned for de vildeste målmandsdrop (jeg mener så at Mignolet, aldrig ville havde ladet ManU's mål gå ind) De Gea gør præcis det som Migs ofte bliver sablet for - han kommer ikke ud til de bolde der ryger i feltet. Og ManU's mål får jo Lovrens forsvarsspil når han er værst til at ligne verdensklasse i sammeligning med det ManC præsterer der.

Nå, vil bare lige pointere, at græsset ikke altid er grønnere, og at alle de der stjerne, som vi vil have istedet for vores egne også laver dumme fejl.
Det indlæg var jeg så tæt på selv at skrive i går :army7: Det er jo helt vildt hvor ringe defensive aktioner der blev leveret...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » tirsdag, 12. dec, 2017 17:25

pingel skrev:
Bojangles skrev:Nu så jeg lige highlights fra ManC - ManU kampen.

https://www.plbold.dk/nyhed/mourinho-do ... rde-kampen

Vores forsvar og målmænd får ofte skæld ud, og folk drømmer om, at have de der perfekte stjerner, der render rundt i de andre top klubber, som aldrig laver fejl. Men hold da op. Havde de tre mål været blevet sat ind imod os, så var vores målmænd blevet sablet ned for de vildeste målmandsdrop (jeg mener så at Mignolet, aldrig ville havde ladet ManU's mål gå ind) De Gea gør præcis det som Migs ofte bliver sablet for - han kommer ikke ud til de bolde der ryger i feltet. Og ManU's mål får jo Lovrens forsvarsspil når han er værst til at ligne verdensklasse i sammeligning med det ManC præsterer der.

Nå, vil bare lige pointere, at græsset ikke altid er grønnere, og at alle de der stjerne, som vi vil have istedet for vores egne også laver dumme fejl.
Det indlæg var jeg så tæt på selv at skrive i går :army7: Det er jo helt vildt hvor ringe defensive aktioner der blev leveret...
Enig begge 2, og det har også været tilfældet i en del andre PL-kampe, jeg har overværet.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » onsdag, 20. dec, 2017 15:44

Meget pæn statistik af vores ofte så udskælte forsvar.


Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » søndag, 07. jan, 2018 11:19

Så skal der altså tænkes og ændres i spillemåde nu hvor Cou er væk. Ingen kan overtager den rolle, hvorfor vi må dele denne kreativ kraft fra 8/10 positionen ud på flere: Wijnaldum, Can, Lallana, Hendo, Oxen.
Det lyder fanme svært at løse, for de ovennævnte spillere har formentlig hele tiden haft lov af Klopp til at vise kreativitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » søndag, 07. jan, 2018 12:21

nikand skrev:Så skal der altså tænkes og ændres i spillemåde nu hvor Cou er væk. Ingen kan overtager den rolle, hvorfor vi må dele denne kreativ kraft fra 8/10 positionen ud på flere: Wijnaldum, Can, Lallana, Hendo, Oxen.
Det lyder fanme svært at løse, for de ovennævnte spillere har formentlig hele tiden haft lov af Klopp til at vise kreativitet.
Tja, det er nu gået meget godt i de 14 kampe i sæsonen hvor Coutinho ikke har været med, som har resulteret i 10 sejre, 3 uafgjorte og et enkelt nederlag (mod City). 71 % af kampene vundet.

Omvendt har vi spillet 18 kampe med Coutinho, hvoraf 8 er vundet, 8 er spillet uafgjort (hvor var kreativiteten der?) og 2 er tabt. 44 % af kampene er vundet.

Så vi kan jo godt uden Coutinho.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 07. jan, 2018 12:27

Mads T. skrev:
nikand skrev:Så skal der altså tænkes og ændres i spillemåde nu hvor Cou er væk. Ingen kan overtager den rolle, hvorfor vi må dele denne kreativ kraft fra 8/10 positionen ud på flere: Wijnaldum, Can, Lallana, Hendo, Oxen.
Det lyder fanme svært at løse, for de ovennævnte spillere har formentlig hele tiden haft lov af Klopp til at vise kreativitet.
Tja, det er nu gået meget godt i de 14 kampe i sæsonen hvor Coutinho ikke har været med, som har resulteret i 10 sejre, 3 uafgjorte og et enkelt nederlag (mod City). 71 % af kampene vundet.

Omvendt har vi spillet 18 kampe med Coutinho, hvoraf 8 er vundet, 8 er spillet uafgjort (hvor var kreativiteten der?) og 2 er tabt. 44 % af kampene er vundet.

Så vi kan jo godt uden Coutinho.
sagtens!
Mané og Salah var flyvende indtil City kampen. Coutinho var også rigtig lang tid om at komme i gang efter sommerens skade. Så en ny periode ligesom i september-november for Coutinho ville ikke nødvendigvis være godt for holdet. Jeg ved godt han leverede mål og assists i nogle af de kampe, men han spillede ikke godt og hjalp ikke sine holdkammerater særligt godt før sent i november.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Surf » søndag, 07. jan, 2018 13:51

Gegenpress er den bedste playmaker.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » mandag, 08. jan, 2018 10:18

Med VVD i forsvaret behøver de måske ikke en støttepædagog til at spille bolden frem.
Det giver altså en anden rolle til Hendo/Can bagerst.

Jeg tror vi med VVD vil se en anden dynamik på den centrale midt hvor en Lallana vil presse lidt højere men vi vil have 2 reelt centrale midt der begge også deltager i forsvaret lidt længere tilbage på banen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar