Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 08. jan, 2018 10:43

God betragtning, ilusio. Det bliver spændende at se hvordan salget af Coutinho og købet af VVD, vil påvirke vores spillestil og taktik.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » tirsdag, 09. jan, 2018 17:09

Denne her viser, at vores 3 kløver oppe foran kan deres shit også uden Coutinho:

http://www.givemesport.com/1227119-vide ... salah-trio

Naturligvis skal resten også kunne noget, men vi er altså stadig temmelig godt kørene foran.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 09. jan, 2018 17:21

Niels K skrev:Denne her viser, at vores 3 kløver oppe foran kan deres shit også uden Coutinho:

http://www.givemesport.com/1227119-vide ... salah-trio

Naturligvis skal resten også kunne noget, men vi er altså stadig temmelig godt kørene foran.
Jamen, så var det da godt vi kom af med ham :?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » tirsdag, 09. jan, 2018 17:59

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:Denne her viser, at vores 3 kløver oppe foran kan deres shit også uden Coutinho:

http://www.givemesport.com/1227119-vide ... salah-trio

Naturligvis skal resten også kunne noget, men vi er altså stadig temmelig godt kørene foran.
Jamen, så var det da godt vi kom af med ham :?
Slet, slet ikke, men livet går jo videre, og når man besidder en rimelig positiv natur, så må der ses på muligheder fremfor begrænsninger.

Ville der overhovedet blive plads til Lallana med Fab 4 særlig ofte ?

http://www.espn.com/soccer/club/liverpo ... e-coutinho

Vores presspil vil vel blive noget nær optimalt og virkelig anstrengende for modstanderne med Oxen og Lallana foran Can/Hendo og Fab 3 foran ?

Desuden synes jeg, at Klopp i Dortmund nærmest hver gang har været særdeles kompetent til at finde afløsere, når topspillere har forladt ham, så ham har jeg kæmpe tiltro til

https://www.thesportsman.com/articles/j ... s-coutinho

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » onsdag, 10. jan, 2018 16:26

Den norske uddyber omkring kampene med og uden Coutinho, og havde Watford fået underkendt deres sidste mål, som de burde have haft, så var det 7 sejre i 8 kampe, hvor den sidste var den mod shitty, vi ikke gider huske på:

https://www.liverpool.no/innsikt/2018/1 ... -coutinho/

Der var da noget rigtig god offensiv fodbold i de kampe, så det skal blive spændende at se.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » torsdag, 18. jan, 2018 17:16

Jeg faldt over et gammelt referat fra vores 4-2-sejr over Arsenal i CL-kvartfinalen 2008. Jeg bed mærke i det markerede:

Only those with a partisan interest can dwell on that when there was so much to revel in over the course of a contest that must rank high in the entire history of this tournament. Rafael Benítez's team came from behind to go a head through an exquisite Fernando Torres goal that was made to seem drab by the leveller from Arsenal. Liverpool, the masters of protecting a lead, were rendered flimsy by the 19-year-old Theo Walcott.

Det føles længe siden, men der er selvfølgelig også gået næsten 10 år...

Edit:
Full story https://www.google.dk/amp/s/amp.theguar ... rt.arsenal

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 18. jan, 2018 17:30

AJ skrev:Jeg faldt over et gammelt referat fra vores 4-2-sejr over Arsenal i CL-kvartfinalen 2008. Jeg bed mærke i det markerede:

Only those with a partisan interest can dwell on that when there was so much to revel in over the course of a contest that must rank high in the entire history of this tournament. Rafael Benítez's team came from behind to go a head through an exquisite Fernando Torres goal that was made to seem drab by the leveller from Arsenal. Liverpool, the masters of protecting a lead, were rendered flimsy by the 19-year-old Theo Walcott.

Det føles længe siden, men der er selvfølgelig også gået næsten 10 år...

Edit:
Full story https://www.google.dk/amp/s/amp.theguar ... rt.arsenal
Sidder du og læser gamle kampreferater? Du må have megen fritid :D
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » torsdag, 18. jan, 2018 17:58

Hr. Drejer skrev:Sidder du og læser gamle kampreferater? Du må have megen fritid :D
Ja, det skulle man tro, haha. Det kom sig egentlig af en artikel om, at Everton har købt Walcott. Et højdepunkt i hans Arsenal-karriere var netop assisten i den kamp.

Jeg er med på, at vi spiller underholdende osv., men hvor ville jeg dog ønske, at man ikke skulle være rystende nervøs hver gang vi fører 1-0 - eller 4-1 for den sags skyld.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 18. jan, 2018 18:03

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Sidder du og læser gamle kampreferater? Du må have megen fritid :D
Ja, det skulle man tro, haha. Det kom sig egentlig af en artikel om, at Everton har købt Walcott. Et højdepunkt i hans Arsenal-karriere var netop assisten i den kamp.

Jeg er med på, at vi spiller underholdende osv., men hvor ville jeg dog ønske, at man ikke skulle være rystende nervøs hver gang vi fører 1-0 - eller 4-1 for den sags skyld.
Enig. De gode gamle dage med Rafa ved roret, hvor vi kunne tage til Nou Camp og trille en 2-1 hjem, eller til San Siro og vinde. De dage savner jeg også.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Bojangles » torsdag, 18. jan, 2018 19:38

Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Sidder du og læser gamle kampreferater? Du må have megen fritid :D
Ja, det skulle man tro, haha. Det kom sig egentlig af en artikel om, at Everton har købt Walcott. Et højdepunkt i hans Arsenal-karriere var netop assisten i den kamp.

Jeg er med på, at vi spiller underholdende osv., men hvor ville jeg dog ønske, at man ikke skulle være rystende nervøs hver gang vi fører 1-0 - eller 4-1 for den sags skyld.
Enig. De gode gamle dage med Rafa ved roret, hvor vi kunne tage til Nou Camp og trille en 2-1 hjem, eller til San Siro og vinde. De dage savner jeg også.
Men det var også de dage, hvor vi kunne dominere en kamp fuldstændig i 20 min. Komme foran 1-0 for så at prøve at forsvare den hjem resten af kampen og ende med en 1-1. Hold kæft jeg kunne sidde frustreret, når det var tydeligt at vi gik efter at køre en 1-0 hjem, når vi tydeligt kunne fortsætte mod 2-0 i stedet

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » torsdag, 18. jan, 2018 20:30

Bojangles skrev:Men det var også de dage, hvor vi kunne dominere en kamp fuldstændig i 20 min. Komme foran 1-0 for så at prøve at forsvare den hjem resten af kampen og ende med en 1-1. Hold kæft jeg kunne sidde frustreret, når det var tydeligt at vi gik efter at køre en 1-0 hjem, når vi tydeligt kunne fortsætte mod 2-0 i stedet
Det skete jo virkelig sjældent. Og da specielt sammenlignet med nu!

@ Hr. Drejer

Ja, vi slog en række store hold i Europa. Juventus, Chelsea (to gange), Milan, Barcelona, Inter, Arsenal og Real Madrid.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » torsdag, 18. jan, 2018 21:21

AJ skrev:
Bojangles skrev:Men det var også de dage, hvor vi kunne dominere en kamp fuldstændig i 20 min. Komme foran 1-0 for så at prøve at forsvare den hjem resten af kampen og ende med en 1-1. Hold kæft jeg kunne sidde frustreret, når det var tydeligt at vi gik efter at køre en 1-0 hjem, når vi tydeligt kunne fortsætte mod 2-0 i stedet
Det skete jo virkelig sjældent. Og da specielt sammenlignet med nu!

@ Hr. Drejer

Ja, vi slog en række store hold i Europa. Juventus, Chelsea (to gange), Milan, Barcelona, Inter, Arsenal og Real Madrid.
Art der er jeg nu enig med Bojangles. Jeg husker også masser af kampe, hvor man sad og krummede lidt tær over vores spil og hvor boring boring Liverpool med rette kunne og måske også blev sunget på stadion. Det var ikke kun de uafgjorte kampe men også i mange af vores sejre, hvor jeg i hvert fald, sad tilbage med den følelse. Kritikkere har da også været efter ham for nylig i Newcastle for netop det samme.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » fredag, 19. jan, 2018 07:11

Jeg kan jo ikke bedømme, hvornår I sad med en dårlig følelse - selv efter en sejr. Men fakta er, at vi ikke smed særligt mange føringer, når vi først kom foran.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » fredag, 19. jan, 2018 08:05

De gode gamle dage med denne opstilling

Reina
Finnan - Carra - Agger - Riise
Alonso - Mascherano
Kuyt - Gerrard - ?
Torres

Det var sgu en opstilling der kunne kontrollere en kamp.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Bojangles » fredag, 19. jan, 2018 09:49

AJ skrev:Jeg kan jo ikke bedømme, hvornår I sad med en dårlig følelse - selv efter en sejr. Men fakta er, at vi ikke smed særligt mange føringer, når vi først kom foran.
Fakta er, at vi smed føringer, fordi vi ikke gik efter 2-0 målet, men istedet forsøgte at holde 1-0 hjem.

Besvar