Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » mandag, 03. jul, 2017 10:08

Jeg kan se i et par af opstillingsforslagene, at man tror, at Salah kommer til at spille i vesntre side. I de kampe, hvor vi vælger at spille med både Salah og Mané, er jeg temmelig overbevist om, at det bliver Mané, der får udgangspunkt i venstre side.

Vi spiller ikke med en stor stærk center forward, så vores kanter skal ikke bruges så meget til at gå til baglinjen. Det bruger vi vores backs til i overlaps. Vores kanter skal kunne skære ind i banen og enten indgå i kombinationer, selv afslutte, eller spille angriberen fri. Og da Mané er nærmest lige god med begge fødder, så mener jeg, at det er naturligt, at det er ham med udgangspunkt i venstre side, fordi Salah er MEGET venstrebenet.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » mandag, 03. jul, 2017 10:45

texy skrev:Jeg kan se i et par af opstillingsforslagene, at man tror, at Salah kommer til at spille i vesntre side. I de kampe, hvor vi vælger at spille med både Salah og Mané, er jeg temmelig overbevist om, at det bliver Mané, der får udgangspunkt i venstre side.

Vi spiller ikke med en stor stærk center forward, så vores kanter skal ikke bruges så meget til at gå til baglinjen. Det bruger vi vores backs til i overlaps. Vores kanter skal kunne skære ind i banen og enten indgå i kombinationer, selv afslutte, eller spille angriberen fri. Og da Mané er nærmest lige god med begge fødder, så mener jeg, at det er naturligt, at det er ham med udgangspunkt i venstre side, fordi Salah er MEGET venstrebenet.
Jeg er enig langt henad vejen, og jeg tror, at vi vil opleve, at de skifter positioner i løbet af kampen for at bringe uro hos modstanderne, og hvis den ene eller begge har svært ved at få ting til at lykkes.

Udgangspunktet kan dog godt være, at de spiller i siden med deres bedste fod, da jeg er enig i, at vi ikke skal slå høje bolde ind i feltet, men det at en spiller trækker bagkæden på modstanderne helt ud til siden eller det, at de kommer helt ned til baglinjen, hvor de kan søge forbi modstanderen langs baglinjen eller ligge den hårdt, fladt tilbage i feltet til vores midtbanefolk er altså rigtig giftigt. Milner forsøger faktisk ofte dette, men man kan se, at det ville være meget lettere for ham, hvis han foretog disse ting i den modsatte side.
Vi skal kunne komme bag modstanderens forsvar i hele banens bredde, da det bliver for "let" at dæmme op for, hvis det kun er i den centrale del af feltet, at dybdeløbene finder sted.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 03. jul, 2017 10:57

texy skrev:Jeg kan se i et par af opstillingsforslagene, at man tror, at Salah kommer til at spille i vesntre side. I de kampe, hvor vi vælger at spille med både Salah og Mané, er jeg temmelig overbevist om, at det bliver Mané, der får udgangspunkt i venstre side.

Vi spiller ikke med en stor stærk center forward, så vores kanter skal ikke bruges så meget til at gå til baglinjen. Det bruger vi vores backs til i overlaps. Vores kanter skal kunne skære ind i banen og enten indgå i kombinationer, selv afslutte, eller spille angriberen fri. Og da Mané er nærmest lige god med begge fødder, så mener jeg, at det er naturligt, at det er ham med udgangspunkt i venstre side, fordi Salah er MEGET venstrebenet.
Jeg har sat Salah på i venstre side i mine indlæg, men skrev også(sikkert kun en gang og ikke nødvendigvis det mest logiske sted) at det lige så godt kunne blive omvendt og helst sådan at de skifter plads. Og så har jeg beholdt Milner på VB i denne tråd indtil vi får hentet en ny, så det har talt for at have en venstrebenet venstre kant, men ja, jeg tror og håber også på Salah i højre og Mané i venstre, medmindre vi køber Lukaku :headbang:. Jeg har forsøgt ikke at blande for meget transfer ind i tråden, men det er lidt svært når nyindkøb kan få stor betydning for hvordan vi bør spille. Det vigtigste for mig har været at få Mané og Salah på kanterne, samtiddig for at få fart oppe foran som Coutinho kan udnytte, hvilke sider de skal spille i må så komme når transfer røgen har lagt sig.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » torsdag, 06. jul, 2017 10:04

Jeg har godt nok savnet at vi har kunnet stille i stærkeste opstilling. At vi så får et par nye navne der kan forstærke denne opstilling, det gør det bare endnu mere spændende.

Husk hvordan vi spillede i efteråret 2016 inden skaderne ramte. Damn det var dejligt fodbold.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af DAGGER! » søndag, 16. jul, 2017 13:00

ilusio skrev:Jeg har godt nok savnet at vi har kunnet stille i stærkeste opstilling. At vi så får et par nye navne der kan forstærke denne opstilling, det gør det bare endnu mere spændende.

Husk hvordan vi spillede i efteråret 2016 inden skaderne ramte. Damn det var dejligt fodbold.
Helt enig, med et skadesfri Liverpool hold så kan de slå næsten alt og alle. Inkl (Chelsea, Man City) og Madrid holdene... og give Barcelona kamp til stregen.. minus Bayern München og Juve. To hold, som har klasse spillere og altid med hvor det er sjovt pga de køber fra øverste hylde.

LIVERPOOL har førhen været gode mod ALLE hold, men de seneste par år har det kun været pragtfuldt mod de store hold mens de mindre hold har luret svagheden i det LFCs evne til at forsvare og angribe os på hjørnespark primært.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 18. jul, 2017 12:23

Jeg har de sidste par dage tænkt over hvilken opstilling der vil være vores stærkeste næste år. Og jeg kan virkelig ikke finde ud af midtbanen, hvis vi i såfald får Keita.

I slutningen af sidste sæson snakkede Klopp om, at han har overvejet at smide Coutinho i en lidt dybere rolle på midtbanen.

Så jeg har gået lidt og tænkt på om han vil spille diamanten næste sæson, så den kommer til at hedde.

---Hendo---
Keita --------- Lallana
Coutinho

Eller om det bliver en 4-3-3.

Hendo
Keita Coutinho(hvis han skal ned i den dybere rolle)

Men man køber vel ikke en spiller til 350 millioner i Salah for at han skal sidde på bænken, og som vi allesammen ved elsker Klopp jo Lallana så meget at han næsten er første mand på holdkortet.

Hvad tænker i?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » tirsdag, 18. jul, 2017 14:35

Hvis vi får vores ønske-transfers (Keita og VVD) i hus, så vil det i en periode være uhyre svært at vide, hvad der er vores bedste startelver. Og det vil sikkert også afhænge af modstandere.

Til at starte med, så kunne jeg godt forestille mig en 4-3-3 imod mindre hold i denne stil.

----------Mignolet
Clyne--Matip--VVD--Robertson
-------Lallana--Keita
----------Coutinho
Salah-----Firmino-----Mané

Ja, jeg kan godt se Hendo miste sin plads til Keita.

Men generelt tror jeg virkelig at dagsform og indsats til træning vil komme til at spille ind på, hvem der starter, da niveauet vil være tæt. Der er positive toner om Sturridge lige nu. Holder han sig skadesfri, kan han muligvis slå Firmino af i front. Især imod de mindre hold. Hendo, Can, Gini og Milner vil alle presse på for en plads, og det kan være både Robertson, Keita, Lallana, Salah og Mané som kan blive ofret. I tilfældet med Salah og Mané vil man så give Coutinho udgangspunkt på kanten igen.

I målet vil kampen også være tæt, mens TAA nok skal få kampe, men stadig kun vil være backup for Clyne i endnu en sæson, med mindre Clyne bliver skadet, og TAA griber chancen.

Sikke en stærk trup vi i mine øjne ville have, hvis vi kunne få de ønskede indkøb i hus.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 18. jul, 2017 14:43

Pas nu på med at sælge skinnet før bjørnen er skudt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » tirsdag, 18. jul, 2017 15:12

Hr. Drejer skrev:Pas nu på med at sælge skinnet før bjørnen er skudt.
Nu var udgangspunktet for spørgsmålet jo, hvordan man troede, at vi ville stille op, HVIS vi fik købt Keita (og så inkluderede jeg selv VVD). Man kan jo ikke svare på spørgsmålet, hvis man afviger fra præmissen.

Og skulle vi ikke hente Keita og VVD, så er jeg fuldt ud overbevist om, at vi henter i hvert fald en anden midteforsvarer end VVD. Jeg er lidt mindre sikker på, at vi så vælger at hente en anden midtbanespillere. Så på midten vil Hendo stå en del stærkere, mens Can og Gini skal vinde en plads enten via træningsbanen eller ved at gribe chancen ved karantæne eller skade.

Og så forventer jeg stadig regelmæssig rotation, således at man bytter måske en enkelt mand per kamp, hvilket betyder, at de forreste 6 vil sidde over hver 4-6 kamp i PL og CL, mens der vil blive skiftet en del mere i LC og FA.
Kloppite

sirsvansealot
Indlæg: 486
Tilmeldt: onsdag, 26. dec, 2007 20:08

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af sirsvansealot » onsdag, 19. jul, 2017 13:46

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Pas nu på med at sælge skinnet før bjørnen er skudt.
Nu var udgangspunktet for spørgsmålet jo, hvordan man troede, at vi ville stille op, HVIS vi fik købt Keita (og så inkluderede jeg selv VVD). Man kan jo ikke svare på spørgsmålet, hvis man afviger fra præmissen.

Og skulle vi ikke hente Keita og VVD, så er jeg fuldt ud overbevist om, at vi henter i hvert fald en anden midteforsvarer end VVD. Jeg er lidt mindre sikker på, at vi så vælger at hente en anden midtbanespillere.
Så på midten vil Hendo stå en del stærkere, mens Can og Gini skal vinde en plads enten via træningsbanen eller ved at gribe chancen ved karantæne eller skade.

Og så forventer jeg stadig regelmæssig rotation, således at man bytter måske en enkelt mand per kamp, hvilket betyder, at de forreste 6 vil sidde over hver 4-6 kamp i PL og CL, mens der vil blive skiftet en del mere i LC og FA.
RedRedRed skrev:Modsat situationen med Keita ser det ud til, at når det kommer til CB, så er det VvD eller ingenting;
:dontknow:

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 22. jul, 2017 15:06

Hvis Keita og VvD kommer til og der ikke bliver hentet en profil til VB:

-------Firmino---------
Mané----------Salah
----Coutinho-Keita----
-------Henderson-----
Milner-VvD--Matip--Clyne
--------Mignolet-------

Coutinho i en fri og kreativ rolle, Keita mere klassisk box-to-box. Hvis Keita ikke kommer ind så tror jeg egentlig at Wijnaldum går ind på den plads.
VvD vil blive erstattet af Sakho eller Lovren, hvis han ikke kommer.
Lallana er selvfølgelig første reserve til Coutinho, men får sikkert også lov at gardere fløjen sammen med Origi. og Keita/Wijnaldum kan også tages ud og erstattes med Lallana når der skal spilles mere offensivt.

Milner kan også få Keita pladsen, der kan vi få god brug for hans store løbepensum.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. jul, 2017 21:07

Filos of Isk skrev:Hvis Keita og VvD kommer til og der ikke bliver hentet en profil til VB:

-------Firmino---------
Mané----------Salah
----Coutinho-Keita----
-------Henderson-----
Milner-VvD--Matip--Clyne
--------Mignolet-------

Coutinho i en fri og kreativ rolle, Keita mere klassisk box-to-box. Hvis Keita ikke kommer ind så tror jeg egentlig at Wijnaldum går ind på den plads.
VvD vil blive erstattet af Sakho eller Lovren, hvis han ikke kommer.
Lallana er selvfølgelig første reserve til Coutinho, men får sikkert også lov at gardere fløjen sammen med Origi. og Keita/Wijnaldum kan også tages ud og erstattes med Lallana når der skal spilles mere offensivt.

Milner kan også få Keita pladsen, der kan vi få god brug for hans store løbepensum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med ovenstående starter er bænken da ganske tilforladelig:

Karius, Lovren, Can, Gini, Lallana, Ings, Sturridge.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Thommo » lørdag, 22. jul, 2017 21:16

Niels K skrev:
Med ovenstående starter er bænken da ganske tilforladelig:

Karius, Lovren, Can, Gini, Lallana, Ings, Sturridge.
Ja det ville være rar med en bænk i år, men Sturr burde jo ikke være bænket. Men er med på det nok bliver virkeligheden. Så må vi undvære de 15-20 mål han ville have lagt oven i Firminos 8. Hvis det skaffet guldet, har Klopp ret i det valg, ellers har jeg :aliboronz8: Firmino løber jo, så fuck målene :?
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. jul, 2017 21:39

Thommo skrev:
Niels K skrev:
Med ovenstående starter er bænken da ganske tilforladelig:

Karius, Lovren, Can, Gini, Lallana, Ings, Sturridge.
Ja det ville være rar med en bænk i år, men Sturr burde jo ikke være bænket. Men er med på det nok bliver virkeligheden. Så må vi undvære de 15-20 mål han ville have lagt oven i Firminos 8. Hvis det skaffet guldet, har Klopp ret i det valg, ellers har jeg :aliboronz8: Firmino løber jo, så fuck målene :?
I min verden kan alle de nævnte lige vel starte inde (måske minus Karius og Ings), så det må blive dagsformen og modstanderen, der gør udfaldet.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 22. jul, 2017 21:45

Thommo skrev:
Niels K skrev:
Med ovenstående starter er bænken da ganske tilforladelig:

Karius, Lovren, Can, Gini, Lallana, Ings, Sturridge.
Ja det ville være rar med en bænk i år, men Sturr burde jo ikke være bænket. Men er med på det nok bliver virkeligheden. Så må vi undvære de 15-20 mål han ville have lagt oven i Firminos 8. Hvis det skaffet guldet, har Klopp ret i det valg, ellers har jeg :aliboronz8: Firmino løber jo, så fuck målene :?
Ja 15-20 mål. Hvis Sturridge kan holde sig nogenlunde skadesfri og det er desværre ikke set siden 2014.

Besvar