Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 23. jul, 2017 06:10

Sturridge-Firmino problematikken fylder jo en del i alt det her :D.

Jeg tror at Sturridge har nærmet sig Firmino de sidste par måneder. Det er positivt. Jeg tror også at Firmino kommer til at score flere mål når han har de to hurtige på hver sin side, det er jeg sikker på. De vil give ham meget bedre plads og stresse modstanderens forsvar på en anden måde.

Firmino starter nok sæsonen som første angriber, men forhåbentlig får Sturridge nogle chancer tidligt så han kan bygge momentum.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » onsdag, 26. jul, 2017 11:03

Sturridge har også fået meget få chancer fra start når han så HAR været fit.

Jeg er glad for at vi beholder ham i næste sæson med de ekstra kampe vi får samt de muligheder han giver som Firmino eller origi ikke giver.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af jensemand » onsdag, 26. jul, 2017 11:27

Jeg lægger denne artikel herind da jeg er på mobilen og simpelthen ikke kan finde vores Jürgen Klopp tråd hvor den muligvis ville passe bedre i. Det er et interview med Klopp om hans tanker om det psykologiske aspekt af spillet, og hvad der gik galt efter nytår. Jeg synes det er ganske interessant læsning selvom det er en rimelig let artikel :)

http://www.goal.com/story/inside-the-ma ... index.html
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Surf » onsdag, 26. jul, 2017 14:35

jensemand skrev:Jeg lægger denne artikel herind da jeg er på mobilen og simpelthen ikke kan finde vores Jürgen Klopp tråd hvor den muligvis ville passe bedre i. Det er et interview med Klopp om hans tanker om det psykologiske aspekt af spillet, og hvad der gik galt efter nytår. Jeg synes det er ganske interessant læsning selvom det er en rimelig let artikel :)

http://www.goal.com/story/inside-the-ma ... index.html
Helt klart interessant. Burde være pligtlæsning for alle fans.

Det her citat går vist direkte ud til Hr. Drejer:

Klopp zooms in on how the normal thought process of a footballer could be altered if he bends to criticism.

“For example, with Roberto Firmino people say he does not score enough,” he begins his commentary.

“What?! He is the best player without scoring with how well he reads the game for the benefit of others. Outstanding! But then what if he starts thinking ‘oh, I need more goals’ and starts shooting from all over the place when usually, he would play a clever ball and make a run to open up the space?"
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 26. jul, 2017 14:49

Surf skrev:
jensemand skrev:Jeg lægger denne artikel herind da jeg er på mobilen og simpelthen ikke kan finde vores Jürgen Klopp tråd hvor den muligvis ville passe bedre i. Det er et interview med Klopp om hans tanker om det psykologiske aspekt af spillet, og hvad der gik galt efter nytår. Jeg synes det er ganske interessant læsning selvom det er en rimelig let artikel :)

http://www.goal.com/story/inside-the-ma ... index.html
Helt klart interessant. Burde være pligtlæsning for alle fans.

Det her citat går vist direkte ud til Hr. Drejer:

Klopp zooms in on how the normal thought process of a footballer could be altered if he bends to criticism.

“For example, with Roberto Firmino people say he does not score enough,” he begins his commentary.

“What?! He is the best player without scoring with how well he reads the game for the benefit of others. Outstanding! But then what if he starts thinking ‘oh, I need more goals’ and starts shooting from all over the place when usually, he would play a clever ball and make a run to open up the space?"
Hvis det gør os til mestre og får os tilbage i verdensklasse, så ingen kritik herfra...

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » torsdag, 27. jul, 2017 12:10

Klopp har udtalt at vi scorede nok mål i sidste sæson. Så kan vi bare lukke lidt færre ind ved at være bedre organiseret, så er det langt vigtigere end at score flere mål.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » torsdag, 27. jul, 2017 16:09

ilusio skrev:Klopp har udtalt at vi scorede nok mål i sidste sæson. Så kan vi bare lukke lidt færre ind ved at være bedre organiseret, så er det langt vigtigere end at score flere mål.
Hvilket giver ekstremt god mening efter min mening.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af MP » fredag, 28. jul, 2017 04:02

Efter Mané er kommet tilbage har han taget udgangspunkt i venstre side her i preseason. (Kan ikke finde ud af at linke til Twitter fra Tapatalk)
Man kan frygte lidt bredden og kvaliteten af indlæggene fra vores nuværende backs når nu vi vil have 2 kanter som begge helst vil trække ind i banen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af sjampen » fredag, 28. jul, 2017 08:45

MP skrev:Efter Mané er kommet tilbage har han taget udgangspunkt i venstre side her i preseason. (Kan ikke finde ud af at linke til Twitter fra Tapatalk)
Man kan frygte lidt bredden og kvaliteten af indlæggene fra vores nuværende backs når nu vi vil have 2 kanter som begge helst vil trække ind i banen.
Bare fordi man spiller i modsatte side af ens foretrukne ben, behøver man jo ikke have en Robben tendens til kun at trække indad. Jeg synes faktisk Mané har vist en rigtig god evne til at gå begge veje om sin modstander, og det er egentlig også min opfattelse af Salah, selvom han trækker langt mere indad end Mané. Mané er i hvert fald også god til at holde bredden i banen, hvilket vi kom til at mangle ualmindelig meget.

Derfor synes jeg det giver meget god mening at smide Mané til højre, hvor Milner må antages at starte, da han jo som bekendt ikke er venstrebenet. Jeg har fuld tiltro til at Mané kan holde bredden, også at Clyne/Salah kombinationen kan skabe samme bredde i den anden side. Hvis startopstillingen bliver med Coutinho og Lallana som 8'ere tror jeg nu også vi kan sørge for at holde bredden, da de begge har spillet kant, den ene med mere succes end den anden.

Derudover forstår jeg ikke hvad du vil have med indlæg. Hvem er det du vil have indlæg til? Jeg synes vores spil virker langt bedre når vi prøver at gennemspille chancerne og ikke smider bolde i feltet. I øvrigt tror jeg aldrig Klopp, selv da han havde Lewandowski, var specielt interesseret i at hælde tonsvis af indlæg i feltet. Til gengæld har jeg før skrevet lidt om Andy Robertson, og min konklusion var lidt forsimplet sagt, at det eneste han reelt er rigtig god til, er at slå indlæg. Det fandt jeg totalt fejlcastet i vores system, men så kan du da trøste dig lidt med det. Når det så er sagt, så kan både Clyne, Milner, Hendo, Lallana, Coutinho, Wijnaldum, Mané, Salah og Firmino efter min mening slå nogle rigtig gode serve, så jeg tror du gør problemet større end det er. Vi gør det bare ikke, og derfor solgte vi også Benteke der jo ville være oplagt at have hvis vi ville smide bolden indover.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af STMO » fredag, 28. jul, 2017 12:11

Vi begynder at nærme os alvorens time.
Som det ser ud nu, er vi blevet godt forstærket. Jeg ville have foretrukket, at koncentrere kræfterne om en verdensklasse VB i stil med Marcelo, men ok sådan skulle det ikke gå. Med de beløb, der nævnes for VVD burde vi nok have gået efter det, da jeg tvivler på, at VVD er så meget stærkere end Lovren.

Jeg vil foreslå:
----------Mignolet
Clyne--Matip--Lovren--Milner
---Wijnaldum--Henderson
----------Coutinho
Mané-----Sturridge-----Salah

Det er klasse, at der ikke umiddelbart er plads til Lallana og Firmino. Dagsformen kan dermed spille ind. Jeg fornemmer, at Sturridge kan blive vores helt store oplevelse, hvis tingene flasker sig. Med al den kreativitet og hurtighed kan det godt blive hvirvelvindsfodbold. Mod de defensive hold kunne et tremandsforsvar blive interessant.
Får vi VVD, bliver det jo nok på bekostning af Lovren. Får vi Keita, bliver det måske på bekostning af Wijnaldum - jeg tror, at vi skal passe på med at undervurdere Wijnaldums betydning for den defensive del af spillet og for sammenhængskraften.
For mig at se er de sikre valg på holdkortet: Mignolet-Henderson-Coutinho-Mané. Svageste punkt er Milner, men jeg er heller ikke helt super tilfreds med Clynes offensive kvaliteter.
Som ved sidste sæsonstart tror jeg, vi kan blive mestre. Vi SKAL have fundet en formel mod de "svagere" hold, der parkerer bussen, som nævnt kunne 3-5-2 her være en mulighed.
Firmino kan være en Joker. Jeg glemmer ikke den klasse han viste omkring Dortmund kampene, hvor han var forrygende. Det kan blive close race mellem ham og Sturridge, men det vægter altså højt, at vores "front man" scorer mål.
Det er sæson afgørende, at vi spiller os igennem til CL gruppespillene. Kan vi spille os i CL Playoff og nå en top 4 i ligaen, vil sæsonen være godkendt, men jeg håber på mesterskabet. På papiret er Arsenal og City for mig at se blevet forstærket - det samme er vi, hvis ellers Salah falder til.

Vedr. United: Selvom Lukaku er rigtig god, håber jeg at tabet af Ibrahimovic og Rooney kan modsvare det. Hvis/når Lukaku bliver skadet, så er det lidt tyndt oppe foran.

Jeg glæder mig!

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af MP » fredag, 28. jul, 2017 18:40

sjampen skrev:
MP skrev:Efter Mané er kommet tilbage har han taget udgangspunkt i venstre side her i preseason. (Kan ikke finde ud af at linke til Twitter fra Tapatalk)
Man kan frygte lidt bredden og kvaliteten af indlæggene fra vores nuværende backs når nu vi vil have 2 kanter som begge helst vil trække ind i banen.
Bare fordi man spiller i modsatte side af ens foretrukne ben, behøver man jo ikke have en Robben tendens til kun at trække indad. Jeg synes faktisk Mané har vist en rigtig god evne til at gå begge veje om sin modstander, og det er egentlig også min opfattelse af Salah, selvom han trækker langt mere indad end Mané. Mané er i hvert fald også god til at holde bredden i banen, hvilket vi kom til at mangle ualmindelig meget.

Derfor synes jeg det giver meget god mening at smide Mané til højre, hvor Milner må antages at starte, da han jo som bekendt ikke er venstrebenet. Jeg har fuld tiltro til at Mané kan holde bredden, også at Clyne/Salah kombinationen kan skabe samme bredde i den anden side. Hvis startopstillingen bliver med Coutinho og Lallana som 8'ere tror jeg nu også vi kan sørge for at holde bredden, da de begge har spillet kant, den ene med mere succes end den anden.

Derudover forstår jeg ikke hvad du vil have med indlæg. Hvem er det du vil have indlæg til? Jeg synes vores spil virker langt bedre når vi prøver at gennemspille chancerne og ikke smider bolde i feltet. I øvrigt tror jeg aldrig Klopp, selv da han havde Lewandowski, var specielt interesseret i at hælde tonsvis af indlæg i feltet. Til gengæld har jeg før skrevet lidt om Andy Robertson, og min konklusion var lidt forsimplet sagt, at det eneste han reelt er rigtig god til, er at slå indlæg. Det fandt jeg totalt fejlcastet i vores system, men så kan du da trøste dig lidt med det. Når det så er sagt, så kan både Clyne, Milner, Hendo, Lallana, Coutinho, Wijnaldum, Mané, Salah og Firmino efter min mening slå nogle rigtig gode serve, så jeg tror du gør problemet større end det er. Vi gør det bare ikke, og derfor solgte vi også Benteke der jo ville være oplagt at have hvis vi ville smide bolden indover.
Min bekymring bygger på de kampe hvor modstanderen har parkeret bussen og vi står og spiller den frem og tilbage ude foran feltet uden at komme frem til chancer. Hverken Milner eller Clyne var særlig gode til at komme til baglinjen og lægge et indlæg. Og med indlæg mener jeg primært en flad bold som Firmino, Sturridge, Coutinho osv er gode til at komme først på. Et indlæg behøver ikke nødvendigvis være en høj bold hvor Coutinho skal op og bryde i en luftduel med Robert Huth..
Mané var formidabel til at sætte en mand på få meter og enten afslutte eller få bolden i det lille felt fra baglinjen. Han har så fordelen af at være to-fodet så det forhåbentlig fortsætter fra venstre side. Salah har dog derimod et ikke-eksisterende højreben så jeg frygter lidt vores trussel fra den side når ikke vi er i omstilling. TAA har evnen til at true offensivt og komme til baglinjen, men som Klopp selv udtaler er han stadig for dårlig defensiv. Derfor må det antages at Clyne starter.
Hertil frygter JEG bare at vi kan se lidt samme tendenser fra sidste år hvor de små hold lukker helt ned for os centralt og vi ender med at spille bolden frem og tilbage uden at komme til chancer.
Vi vil atter kun have Mané til at levere denne trussel da Salah (ligesom Milner) skal have bolden over til sit gode ben.

Robertson kender jeg ikke meget til og ved ikke om han vil være starter. Derudover ved jeg, som du nævner, ikke hvor stort et problem det bliver. Ydermere kan det tænkes at vores kanter bytter plads mod de parkerede busser, men under alle omstændigheder forbeholder jeg mig retten til at have en smule bange anelser for at vi atter vil have enorme problemer mod de mindre hold


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » fredag, 28. jul, 2017 21:10

Det er jo heldigvis ikke værre, end at Mané og Salah kan skifte plads i kampe hvor modstanderen står lavt, og vi gerne vil til baglinjen og slå indlæg. Ellers skulle Robertson, som jo er venstrebenet, være god i pasningsspillet og kan spille i stedet for Milner.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af DAGGER! » lørdag, 29. jul, 2017 13:36

Mignolet (Karius)
CLYNE (Alexander Arnold)
Lovren (MÅSKE Van Djik!)
Matip
MILNER (Robertson)

Hendo(Can)
LALLANA (Gini)
COUTINHO(woodburn)
Mané(Ings)
Salah(Firmino)
Sturridge(Solanke)

Startere og reservere. Isåfald kommer Keita ikke ind pga Leipzig vil ikke sælge uanset pris, da pengemændene bag sem er afvisende.

Liverpools klopp vil gå benhårdt efter Van Djik, fra Southampton. Da manden er en leder, hårdt arbejdende og god til at tage raid opad banen mm.(minder på Youtube, om Daniel Agger) i de unge dage.

Liverpool skal gå efter guldet, og minimum gå benhårdt efter ChL stolthed.

Keita 2.0 kan være Renato Sanchez fra FC Bayern, evt på lejeaftale? Tage Ac Milan indenom i en transfer?

KEITA har noget fart, komplet og bolderobring spiller.
You'r Never Walk Alone. ///

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » tirsdag, 08. aug, 2017 06:20

Antaget at VVD kommer så står vi virkelig stærkt ift. tidligere.

Husk:
- ud af 18 kampe sidste år hvor Lovren og Matib startede sammen tabte vi kun 1
- det er antallet af mål vi lukker ind der er forskellen på os og top 2 (også set over de sidste 6-7 år)
- de sidste 2 år har vi været det hold der har har tilladt næst færrest skud på mål, men alligevel ligger vi ofte på 6-7 pladsen over dem som lukker flest ind

Grundlæggende har vi en god organisation og hvis vi ingen skader havde til Matib/Lovren, så ville vi nok også komme langt.
Med VVD som den manglende brik i at holde koncentrationen bagerst og især i hovedspillet at sikre at vi ikke taber så mange andenbolde ved dødbolde, så skal der faktisk ikke så meget til før end at vi kan tage skridtet op og reelt konkurrere om titlen.

Holder vi på Coutinho og får vi VVD, så spår jeg en top 3, hvor alt er muligt og nok afgøres med små marginaler.

Mit gæt på taktikken er at Coutinho får rollen som playmaker på midten når vi møder de små hold som vi havde det svært med sidste år. Han kan så komme længere frem på banen mod top 6 hvor der så bliver plads til en ekstra løbestærk midt.
Sidste år var det ofte Lucas eller Can der var den som stod udenfor feltet og skulle skabe noget i et tætpakket felt. Det er dømt til at gå galt. Med Coutinho der ser det helt anderledes ud.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 11. aug, 2017 16:56

ilusio skrev: ud af 18 kampe sidste år hvor Lovren og Matib startede sammen tabte vi kun 1
Det er de 20 kampe de ikke startede samme som er problemet. Vi har kun Klavan og Gomez at smide ind, og det er altså et kæmpe fald i niveau.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar