Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 19. jan, 2018 09:52

ilusio skrev:De gode gamle dage med denne opstilling

Reina
Finnan - Carra - Agger - Riise
Alonso - Mascherano
Kuyt - Gerrard - ?
Torres

Det var sgu en opstilling der kunne kontrollere en kamp.
Men også de dage, hvor det der "?" aldrig blev løst og vi derfor manglede værktøjerne til at åbne en defensiv modstander eller til at tage lidt kreativt ansvar når Gerrard var væk. Og det var for mig det store problem i Rafa perioden, ledelsen kiggede på det hold og tænkte: "vi skal have nye spillere til: VB, venstre kant, ekstra angriber, HB, måske en ekstra mand på midten og så lige en ekstra mand til forsvaret også."
Men havde vi nu for pokker bare hentet den ene gode spiller til den kant, så overlevede vi jo nok at vi ikke fik Dossena ind istedet for Riise :doh1: . Men, men vand under broen.

Men ja, det var næsten perfekt, der var godt nok smæk på den midtbane og Torres var vild og Gerrard gjorde ham vildere og forsvaret fandt sig ikke i noget pis, kan stadig huske da Agger fik Drogba til at ligne en ungdomsspiller.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » fredag, 19. jan, 2018 09:54

ilusio skrev:De gode gamle dage med denne opstilling

Reina
Finnan - Carra - Agger - Riise
Alonso - Mascherano
Kuyt - Gerrard - Garcia
Torres

Det var sgu en opstilling der kunne kontrollere en kamp.
Fixed :D

EDIT: Øv. Garcia og Torres var der ikke samtidig...
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 19. jan, 2018 09:59

texy skrev:
ilusio skrev:De gode gamle dage med denne opstilling

Reina
Finnan - Carra - Agger - Riise
Alonso - Mascherano
Kuyt - Gerrard - Garcia
Torres

Det var sgu en opstilling der kunne kontrollere en kamp.
Fixed :D
Ja, for dælen han var god, men da Garcia var i klubben SKULLE vi spille 4-4-2, det stod åbenbart i vedtægterne. Hvilket også kostede Garcia, Alonso, Kuyt nogle år hvor de ikke gjorde det super fantastisk.
Startede vi ikke også i 4-4-2 da Torres kom og skiftede til 4-2-3-1 ved vintertide, hvilket var så god en beslutning at selv Ryan Babel spillede godt?

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » fredag, 19. jan, 2018 12:20

texy skrev:
ilusio skrev:De gode gamle dage med denne opstilling

Reina
Finnan - Carra - Agger - Riise
Alonso - Mascherano
Kuyt - Gerrard - Garcia
Torres

Det var sgu en opstilling der kunne kontrollere en kamp.
Fixed :D

EDIT: Øv. Garcia og Torres var der ikke samtidig...
Jeg skrev faktisk selv Garcia først, men kom også i tanke om at han smuttede inden. En af mine all time farvoritspillere.

Vi var meget tæt på mesterskabet det ene år. Desværre solgte vi ud uden at købe erstatninger i bare nær samme klasse.

Nå, men vi har i dag en "overall" set stærkere trup end dengang. Jeg ser sgu meget lyst på tingene.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » fredag, 19. jan, 2018 12:35

Bojangles skrev:Fakta er, at vi smed føringer, fordi vi ikke gik efter 2-0 målet, men istedet forsøgte at holde 1-0 hjem.
Nu er det jo aldrig fakta, hvorfor noget sker, men lad nu det ligge.

Pointen er stadig, at det ikke skete særlig ofte.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 19. jan, 2018 12:43

ilusio skrev:
texy skrev:
ilusio skrev:De gode gamle dage med denne opstilling

Reina
Finnan - Carra - Agger - Riise
Alonso - Mascherano
Kuyt - Gerrard - Garcia
Torres

Det var sgu en opstilling der kunne kontrollere en kamp.
Fixed :D

EDIT: Øv. Garcia og Torres var der ikke samtidig...
Jeg skrev faktisk selv Garcia først, men kom også i tanke om at han smuttede inden. En af mine all time farvoritspillere.

Vi var meget tæt på mesterskabet det ene år. Desværre solgte vi ud uden at købe erstatninger i bare nær samme klasse.

Nå, men vi har i dag en "overall" set stærkere trup end dengang. Jeg ser sgu meget lyst på tingene.
Ja jeg tror ikke Garcia og Torres handlerne var direkte forbundne, men de blev forhandlet i samme periode. Garcia ville have været rar at have ude på den kant, men vi fik ikke nok ud af ham, så kan godt forstå at han forlod os, han havde heller ikke en god 06/07 sæson. Babel ind istedet var på det tidspunkt vel egentlig set som ret godt køb, udover at vi syntes at vi skulle spille 4-4-2 med Voronin som makker til Torres :wall:

Jeg syntes Babel fik god tur i den i foråret 2008, men det ødelagde vi så ved at købe Riera i sommeren 08. Det er ikke så meget det at vi købte en ny spiller istedet for Babel jeg er ked af, mere at vi ikke brugte pengene på EN klasse spiller på fløjen, for så havde vi været der!

Jeg elskede Rafa og jeg tror da også at det var ledelsen der skubbede på for at vi skulle spille 4-4-2 hele tiden, men det er frustrerende for vi var SÅ tæt på at være det bedste hold i England i 2007-2008, når vi spillede 4-2-3-1.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » fredag, 19. jan, 2018 13:17

AJ skrev:
Bojangles skrev:Fakta er, at vi smed føringer, fordi vi ikke gik efter 2-0 målet, men istedet forsøgte at holde 1-0 hjem.
Nu er det jo aldrig fakta, hvorfor noget sker, men lad nu det ligge.

Pointen er stadig, at det ikke skete særlig ofte.
Det er ikke sikkert at vi smed føringerne i så mange tilfælde, men det er fakta, at vi ikke ligefrem gik efter udbygge vores føring.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » fredag, 19. jan, 2018 13:18

Filos of Isk skrev:...men det er frustrerende for vi var SÅ tæt på at være det bedste hold i England i 2007-2008, når vi spillede 4-2-3-1.
Det var også frustrerende, at vi startede så dårligt i Rafas anden sæson 2005-06. Hvis man fjerner de første 6 runder, så fik vi flest point af alle set over resten af sæsonen. Ok, Chelsea sparede vist nogle spillere i de sidste par runder, da de havde sikret sig titlen, men det kunne da om ikke andet være blevet spændende.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 19. jan, 2018 13:22

AJ skrev:
Filos of Isk skrev:...men det er frustrerende for vi var SÅ tæt på at være det bedste hold i England i 2007-2008, når vi spillede 4-2-3-1.
Det var også frustrerende, at vi startede så dårligt i Rafas anden sæson 2005-06. Hvis man fjerner de første 6 runder, så fik vi flest point af alle set over resten af sæsonen. Ok, Chelsea sparede vist nogle spillere i de sidste par runder, da de havde sikret sig titlen, men det kunne da om ikke andet være blevet spændende.
Havde ikke også ret mange nye spillere fra starten af den sæson?

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 19. jan, 2018 20:38

Når man tænker over det, så er der kæmpe forskel på Klopps og Rafas hold. Klopps hold er langt mere eventyrlysten - det er fremad, løb, pres på boldholderen. Rafas hold behersker rummet, og flytter sig som en organisme som lukker modstanderen ned, og lever på de chancer de får.

Men jeg savner Rafas hold. Det var et hold med mange ledere; Reina, Carra, Hyppia, Agger, Alonso, Gerrard, Masch og Kuyt. Noget vi i den grad mangler i dag. Jeg savner også at vi er i stand til at vinde finaler. Jeg ved ikke hvad der er med Klopps hold, men finaler kan de ikke spille. Jeg mener at han har tabt 6 ud af 7 finaler. Skræmmende!

Rafs hold satte aldrig en føring over styr, men til gengæld kunne vi slå Real Madrid og weekenden efter spille uafgjort på Anfield mod Stoke. Det var irriterende! Rafas hold manglede lidt kreativitet.

Så alt i alt er det smag og behag. Men jeg vil blot ønske at vi snart får nogle flere ledere på holdet, og vi igen begynder at vinde finaler.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Bojangles » fredag, 19. jan, 2018 21:41

Rafa tabte sin første finale med Liverpool imod Chelsea i league cup'en - Så gik det godt i CL og det efterfølgende års FA cup og Community shield derpå, hvorefter han så tabte både i League og FA cup'en til Arsenal og tabte så finalen i CL + vi røg ud af FA-cupen imod Barnsley

Så lad nu være med at romatiser det alt for meget - Ja. Han vandt CL og fik os i finalen igen. Havde vi vundet finalen i EL med Klopp, så havde vi slet ikke skulle have den diskussion. Men finaler er nu engang altid svært, og det er ikke altid det på papiret bedste hold der vinder. Ellers havde vi ikke vundet det med Benitez.

Og så ville Benitez skifte Alonso ud med Barry!!! - at vi så fik Keane istedet for Barry er så en helt anden og lige så elendig fortælling.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » fredag, 19. jan, 2018 22:08

Bojangles skrev:Havde vi vundet finalen i EL med Klopp, så havde vi slet ikke skulle have den diskussion.
Nu er EL-finalen jo ikke den eneste gang, vi har smidt en føring under Klopp ;)
Det var det diskussionen gik på til at starte med. At vi engang var gode til at holde vores føringer.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 19. jan, 2018 23:51

AJ skrev:
Bojangles skrev:Havde vi vundet finalen i EL med Klopp, så havde vi slet ikke skulle have den diskussion.
Nu er EL-finalen jo ikke den eneste gang, vi har smidt en føring under Klopp ;)
Det var det diskussionen gik på til at starte med. At vi engang var gode til at holde vores føringer.
Ja, det er virkelig et problem, at vi ikke kan holde en føring. Jeg tror det hænger sammen med at vi har for få ledertyper på holdet. Jeg ville ønske at Klopp begynder at kigge efter lidt andre typer - måske er han begyndt, VVD ser i hvert fald ud som en forsvarsdirigent.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 21. jan, 2018 10:59

Manglende lederegenskaber er helt sikkert én af grundene til holdet til tider vakler under kampe, der burde kunne kontrolleres.

En anden årsag er spilkoncept og de spillertyper som befinder sig på banen. Det skaber både begejstring, men til tider også panderynker, når de 5-6 forreste spillere jagter en 3-0 føring, fremfor at træde på bremsen og kontrollere en 2-0 føring til slutfløjtet. De seneste to kampe, har været glimrende eksempler på dette. Mod Everton satser Lallana unødigt i en duel efter en dødbold, hvilket åbner op for den omstilling, som efterfølgende leder til udligningen. Ligeledes jagter Gini mod City en femte scoring, fremfor at træde på bolden og tage tempoet ud af kampen. Klopp har sat sit præg på holdet, og det ser vi nu på godt og ondt.

Dermed ikke sagt, at vi nødvendigvis vil se disse kampforløb henover hele Klopp’s tid i trænerstolen. For den manglende kontrol har selvfølgelig også noget at gøre med spillernes individuelle kvaliteter, eller mangel på samme. Tilføjelsen af Van Dijk vil fjerne nogle af de defensive blundere vi har set med Lovren-Matip konstellationen. Tilsvarende har jeg en forhåbning om, at Keita vil tilføje en stærkere balance på midtbanen, selvom Can-Gini-Ox/Lallana konstellationen på papiret ser fornuftig ud.

Lykkedes det Klopp at hente en klassemålmand og samtidig finde en spiller, der kan tilføje den kreativitet holdet mistede ved Coutinho’s afgang, så kan Klopp mønstre en midterakse der vil ikke er set stærkere siden Benitez 07-09.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » søndag, 21. jan, 2018 11:28

Hr. Drejer skrev:Når man tænker over det, så er der kæmpe forskel på Klopps og Rafas hold. Klopps hold er langt mere eventyrlysten - det er fremad, løb, pres på boldholderen. Rafas hold behersker rummet, og flytter sig som en organisme som lukker modstanderen ned, og lever på de chancer de får.

Men jeg savner Rafas hold. Det var et hold med mange ledere; Reina, Carra, Hyppia, Agger, Alonso, Gerrard, Masch og Kuyt. Noget vi i den grad mangler i dag. Jeg savner også at vi er i stand til at vinde finaler. Jeg ved ikke hvad der er med Klopps hold, men finaler kan de ikke spille. Jeg mener at han har tabt 6 ud af 7 finaler. Skræmmende!

Rafs hold satte aldrig en føring over styr, men til gengæld kunne vi slå Real Madrid og weekenden efter spille uafgjort på Anfield mod Stoke. Det var irriterende! Rafas hold manglede lidt kreativitet.

Så alt i alt er det smag og behag. Men jeg vil blot ønske at vi snart får nogle flere ledere på holdet, og vi igen begynder at vinde finaler.
Rafa handlede mange spillere det var anførere enten på landsholdet ell i tidl. Klub. Det var tydeligt at han ønskede ledere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Besvar