Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » mandag, 23. jan, 2017 13:56

Bare en holdning :)

Vi er "alt for" offensive og spiller som om vi ønsker at belejre modstanderens felt og spille sidelæns.

Faktum (som jeg oplever det...) er at vi er elendige når de andre har omstillinger samt at vi spiller for langsomt i eget angreb.
Når vi starter længere tilbage med den bagerste kæde og ligesom strækker spillet ud over hele banen, så får vores løbeiver mere værdi, vi skaber mere plads til angriberne til at løbe i huller og vi laver mere løb og spil på langs af banen.

Er jeg den eneste der savner lidt kynisme mod mindre hold og ønsker vi skal trække os lidt længere tilbage for at kunne udnytte banen og vores egne styrker bedre?

De små hold har læst at vi ikke er stærke nok i at holde et presspil kørende effektivt når blot de står kompakt. Samtidigt er vi svage på omstillinger, hvorfor vi også ser at vi lukker mål ind uden at der skabes reelle chancer imod os.

Igen, vi kan se at hver gang vi møder bedre hold, så klarer vi os godt. Dette skyldes ifølge min analyse at vi møder et hold der presser på og selv vil frem.

Så min bøn er: træk jer lige 10-15 meter tilbage og spil mere afventende og med mere tålmodighed og kynisme.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Poul E. » torsdag, 26. jan, 2017 13:42

Vi er i krise....

Hvis der ikke bliver købt nye spillere så må man prøve noget andet med dem man har.
Vi taber i øjeblikket mange kampe på midtbanen....en spiller som Wijnaldum synes jeg fylder alt for lidt og stort set intet bidrager med.
Milner har været ringe på VB på det seneste og samtidigt har vi et ungt stjernefrø som bliver ved med at imponere.
Det ligger lige til højrebenet at lave denne omrokering:

-----------------Mignolet
Alexander Arnold-Matip-Lovren-Clyne
------------------Hendo
---------Milner-----------Lallana
----------Mané----------Coutinho
------------------Firmino

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Emmy » torsdag, 26. jan, 2017 13:50

Det giver bare ikke mere fart og kreativitet at smide Milner på midten. Ham og Hendo er ikke andet end boldflyttere, de er for langsomme, har for dårlig teknik som udmønter sig i boldtab og for mange fejlafleveringer. Ellers er jeg frisk på ændringer men helst via nye spillere som kan gå direkte ind i startopstillingen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Poul E. » torsdag, 26. jan, 2017 13:59

Emmy skrev:Det giver bare ikke mere fart og kreativitet at smide Milner på midten. Ham og Hendo er ikke andet end boldflyttere, de er for langsomme, har for dårlig teknik som udmønter sig i boldtab og for mange fejlafleveringer. Ellers er jeg frisk på ændringer men helst via nye spillere som kan gå direkte ind i startopstillingen.
Jeg er helt enig i at vi har brug for nye spillere....jeg håber det blot er "spil for galleriet" når Klopp udtaler at der ikke vil blive købt nye spillere i januar. For den bedste måde at ruske op i holdet er at tilføre "nyt blod"!!!

Også enig i at det ikke giver mere kreativitet på midten....men der er brug for hårdt arbejde når vi er i krise....og det er Milner klar på at levere. (I øvrigt synes jeg heller ikke at Wijnaldum leverer noget som helst kreativt....han er for mig en total ligegyldig fyldspiller...)
Med omrokeringen får vi samtidigt mere fart og kreativtitet på kanterne hvor modstanderne har haft alt for let ved at lukke os ned på det seneste. Milner kunne ikke komme til noget som helst i går og da kræfterne begyndte at slippe op hos Alexander Arnold så søgte vi mere og mere mod midten og så var det for let for Southampton at lukke os ned. Efter min mening gik vi helt i stå da vi til sidst valgte at spille med både Origi og Sturridge.....Can og Lallana havde været vores 2 bedste og mest aktive midtbanespillere i går så da Can blev taget ud til fordel for Origi så mistede vi alt for meget på en midtbane der i forvejen havde problemer med at matche Southamptons

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 26. jan, 2017 18:12

Jeg er enig med Emmy, vi mangler i den grad spillere, som er teknisk mere velfunderede. Denne mangelvare synes jeg er ligeså åbenlys som vores manglende fart i front.

Vi har for mange spillere i bagkæden og på midtbanen, som ikke evner at slå en præcis aflevering fremadrettet i banen. Her tænker jeg specielt på Lovren og Can, der begge har store mangler i deres pasningsspil. Læg dertil, at Milner skal trække ind til sin højrefod og du begynder som modstanderhold at have en klar opskrift på, hvordan du ødelægger vores opspil.

Nu skal dette ikke gå over i en transferdebat, men vi ville rykke os enormt, hvis vi kunne hente en pasningsstærk og boldsikker midtbanespiller, der kunne diktere kampene mod midter- og bundholdene. Der findes ikke mange typer som Cazorla, Gündogan m.fl, men det er lige præcis denne spillertype vi mangler. Det ville frigive Coutinho, så han ikke konstant skulle falde så langt tilbage i banen for at føre bolden frem.

I forhold til at spille Milner på midtbanen kan jeg til dels godt følge ræsonnementet. Milner er undervurderet på den sidste tredjedel af banen, hvilket hans mange assists også vidner om. Han har et bedre overblik end de fleste giver ham kredit for. Men når dette er sagt, så er Milner bare ikke playmakeren som binder kæderne sammen. Af den grund vil jeg hellere holde ham på backen, og så spille Winajldum.

Winajldum er ikke den kampafgørende spiller, men han benytter langt færre berøringer end Can, hvorfor spillet som regelt flyder bedre med ham på banen. Han er samtidig mere sikker på bolden, men har selvfølgelig også sine mangler - specielt i forhold til at skabe chancerne, når han nærmer sig modstandernes felt.

Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Poul E. » torsdag, 26. jan, 2017 18:41

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg er enig med Emmy, vi mangler i den grad spillere, som er teknisk mere velfunderede. Denne mangelvare synes jeg er ligeså åbenlys som vores manglende fart i front.

Vi har for mange spillere i bagkæden og på midtbanen, som ikke evner at slå en præcis aflevering fremadrettet i banen. Her tænker jeg specielt på Lovren og Can, der begge har store mangler i deres pasningsspil. Læg dertil, at Milner skal trække ind til sin højrefod og du begynder som modstanderhold at have en klar opskrift på, hvordan du ødelægger vores opspil.

Nu skal dette ikke gå over i en transferdebat, men vi ville rykke os enormt, hvis vi kunne hente en pasningsstærk og boldsikker midtbanespiller, der kunne diktere kampene mod midter- og bundholdene. Der findes ikke mange typer som Cazorla, Gündogan m.fl, men det er lige præcis denne spillertype vi mangler. Det ville frigive Coutinho, så han ikke konstant skulle falde så langt tilbage i banen for at føre bolden frem.

I forhold til at spille Milner på midtbanen kan jeg til dels godt følge ræsonnementet. Milner er undervurderet på den sidste tredjedel af banen, hvilket hans mange assists også vidner om. Han har et bedre overblik end de fleste giver ham kredit for. Men når dette er sagt, så er Milner bare ikke playmakeren som binder kæderne sammen. Af den grund vil jeg hellere holde ham på backen, og så spille Winajldum.

Winajldum er ikke den kampafgørende spiller, men han benytter langt færre berøringer end Can, hvorfor spillet som regelt flyder bedre med ham på banen. Han er samtidig mere sikker på bolden, men har selvfølgelig også sine mangler - specielt i forhold til at skabe chancerne, når han nærmer sig modstandernes felt.
Så du mener altså at Wijnaldum er mere kreativ, chanceskabende, løbestærk og defensiv stærk end Milner? Jeg er slet ikke enig. De er begge lige ringe hvad angår kreativitet, men for mig at se slår Milner Wijnaldum på de 3 andre parametre....

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 26. jan, 2017 19:07

Nej, det er ikke det jeg siger.

Winajldum er bedre til at skabe flow i spillet, da han benytter få berøringer og formår at vende med bolden, når han møder oppres fra modstanderen. Og det er én af de mangelvare vores hold har, når vi stiller op i konstellationen Henderson-Can.

Jeg mener Milner er bedre på den sidste tredjedel af banen, sammenlignet med Winajldum. Men i stærkeste konstellation har vi Lallana, Coutinho, Firmino og Mane. Og det bør være nok til at skabe de fornødne chancer.

Men jeg ser også gerne, at vi henter en forstærkning ind til positionen som 8'er, hvilket skubber Can og Winajldum på bænken. Men pt. må vi nøjes med Winajldum, der jo har bevist han kan spille gode kampe. Eksempelvis kampene mod Chelsea og City.

Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Poul E. » torsdag, 26. jan, 2017 19:19

Robbie_God_Fowler skrev:Nej, det er ikke det jeg siger.

Winajldum er bedre til at skabe flow i spillet, da han benytter få berøringer og formår at vende med bolden, når han møder oppres fra modstanderen. Og det er én af de mangelvare vores hold har, når vi stiller op i konstellationen Henderson-Can.

Jeg mener Milner er bedre på den sidste tredjedel af banen, sammenlignet med Winajldum. Men i stærkeste konstellation har vi Lallana, Coutinho, Firmino og Mane. Og det bør være nok til at skabe de fornødne chancer.

Men jeg ser også gerne, at vi henter en forstærkning ind til positionen som 8'er, hvilket skubber Can og Winajldum på bænken. Men pt. må vi nøjes med Winajldum, der jo har bevist han kan spille gode kampe. Eksempelvis kampene mod Chelsea og City.
Wijnaldum har været god i de 2 kampe....deri er jeg enig. Det er dog langt fra nok at være god når man har plads at spille på.
Vi er helt enige om at vi burde have bedre alternativer end dem vi har. Kunne jeg vælge var det desværre kun ca halvdelen af vores nuværende spillere jeg synes skulle være startere....Clyne, Matip, Lallana, Coutinho og Mané ville være sikre. Resten af pladserne ville jeg gerne have bedre spillere på end dem vi har nu....

Jeg kan godt lide Firmino, men jeg ville gerne have en rigtig målscorer nu når vi kun spiller med 1 angriber. Ham kan jeg dog godt leve med....og Hendo er nok også ok hvis han får stærkere medspillere foran (Wijnaldum/Can) og bagved (Lovren) end han har nu...

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 26. jan, 2017 19:49

Og deri ligger et af vores største problemer, foruden den manglende fart og aggressivitet hos vores offensive spillere. Vi mangler teknisk dygtige spillere i forsvaret og specielt på midtbanen, så vi kan flytte bolden hurtigt, sikkert og præcist rundt i de små rum.

Vi skal forstærke os på flere positioner. Men da vi ikke kan gå ud og smide halvanden til to milliarder kroner som de to Manchester klubber, skal vi gøre det gradvist. Gerne ved at styrke midteraksen til sommer ved at købe en midterforsvarer, en playmaker, en driblestærk kantspiller samt en hurtig og målfarlig angriber.

Det er værd at tage med i betragtningen, at Klopp fik det optimale ud af sit koncept, da han havde en boldsikker midterakse i Hummels, Gündogan, Götze, Kagawa/Reus og Lewandowski.

Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Poul E. » torsdag, 26. jan, 2017 21:37

Der er vi helt enige....det er normalt Mané der leverer fart og eksplosivitet....derfor ser vi langt svagere ud når han ikke er med....især i kampe hvor modstanderne står kompakt i forsvaret....og det gør de fleste hold da de har fundet ud af at det er den bedste mulighed for at slå os....

Af de 4 du nævner så virker det til at det er den driblestærke kantspiller Klopp går mest efter.....efter min mening er det også den type spiller (af de 4 du nævner) der er lettest at skaffe i en ok styrke til en fornuftig pris....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » fredag, 27. jan, 2017 17:34

Robbie_God_Fowler skrev:Og deri ligger et af vores største problemer, foruden den manglende fart og aggressivitet hos vores offensive spillere. Vi mangler teknisk dygtige spillere i forsvaret og specielt på midtbanen, så vi kan flytte bolden hurtigt, sikkert og præcist rundt i de små rum.

Vi skal forstærke os på flere positioner. Men da vi ikke kan gå ud og smide halvanden til to milliarder kroner som de to Manchester klubber, skal vi gøre det gradvist. Gerne ved at styrke midteraksen til sommer ved at købe en midterforsvarer, en playmaker, en driblestærk kantspiller samt en hurtig og målfarlig angriber.

Det er værd at tage med i betragtningen, at Klopp fik det optimale ud af sit koncept, da han havde en boldsikker midterakse i Hummels, Gündogan, Götze, Kagawa/Reus og Lewandowski.
Jeg er helt enig. På midten er det skidt at undvære Lallana, og forrest gør det mest ondt at mangle Mané's fart.

Vi kan konstatere ved at kigge på pointhøsten i head-to-head duellerne topholdene imellem, at vi har materialet til at vinde disse kampe, da vi kommer bedst ud af dette regnskab, men har vi ikke Mané med mod de hold, hvor vi har 70-80% boldbesiddelse, så har vi ikke løsningerne/kvaliteten til at dirke disse forsvar op medmindre, vi reddes af et kanonskud af Coutinho fra distancen. Alle hold har dog luret, at de skal skærme af for muligheden for skud udefra samt de dybe stikninger, så vi kun kan spille udad, og det får vi meget sjældent udtælling på.

En midterforsvarer, en playmaker, en driblestærk kantspiller samt en hurtig og målfarlig angriber er lige præcis det, vi har brug for, men det sker desværre nok først til sommer.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » lørdag, 28. jan, 2017 20:43

Everybody knows, how Liverpool wants to play:

http://www.liverpool.no/blogg/everybody ... s-to-play/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Thommo » lørdag, 28. jan, 2017 21:27

Niels K skrev:Everybody knows, how Liverpool wants to play:

http://www.liverpool.no/blogg/everybody ... s-to-play/
Og så har oraklet jo fejlet. Jeg er mere i tvivl nu, end jeg på noget tidspunkt var omkring BR.Også selv om de mange fætter BR jokes var så sjove....Hvis man var 1-3 år ikke at forglemme.

Edit. Klopp har jo aldrig nævnt sig som orakel, han vliver bare ophøjet til dette af nogle på dette forum, bare for at rydde den misforståelse af vejen,. emmy og mads misforstår alt, så må hellere præcisere, så selv de er med.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » lørdag, 28. jan, 2017 23:39

Thommo skrev:
Niels K skrev:Everybody knows, how Liverpool wants to play:

http://www.liverpool.no/blogg/everybody ... s-to-play/
Og så har oraklet jo fejlet. Jeg er mere i tvivl nu, end jeg på noget tidspunkt var omkring BR.Også selv om de mange fætter BR jokes var så sjove....Hvis man var 1-3 år ikke at forglemme.

Edit. Klopp har jo aldrig nævnt sig som orakel, han vliver bare ophøjet til dette af nogle på dette forum, bare for at rydde den misforståelse af vejen,. emmy og mads misforstår alt, så må hellere præcisere, så selv de er med.
Jeg tror de fleste misforstår dine indlæg Thommo.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Thommo » lørdag, 28. jan, 2017 23:48

Hov lavede da en fejl igår, du burde have været på blondine listen lille mads, også kaldet ignorer listen bare for at du forstår.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar