Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Poul E. » torsdag, 24. aug, 2017 14:54

Moreno er ganske ok til at deltage i det opbyggende spil og han har fart. Han er derfor en ganske habil wingback, men nu da vi spiller med decideret venstre og højre backs så er han ikke specielt brugbar da en sådan spillers vigtigste force skal være at forsvare.....og det kan han ikke.
Så simpelt synes jeg egentlig "problemet Moreno" kan forklares....

Min foretrukne opstilling:
4-1-2-2-1 systemet:

Mignolet
TAA/Clyne-Matip-NY-Milner/Robertson
Hendo/Can
Lallana-Coutinho
Salah-Mané
Firmino

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 25. aug, 2017 11:31

Poul E. skrev:Moreno er ganske ok til at deltage i det opbyggende spil og han har fart. Han er derfor en ganske habil wingback, men nu da vi spiller med decideret venstre og højre backs så er han ikke specielt brugbar da en sådan spillers vigtigste force skal være at forsvare.....og det kan han ikke.
Så simpelt synes jeg egentlig "problemet Moreno" kan forklares....

Min foretrukne opstilling:
4-1-2-2-1 systemet:

Mignolet
TAA/Clyne-Matip-NY-Milner/Robertson
Hendo/Can
Lallana-Coutinho
Salah-Mané
Firmino
Moreno var en fantastisk wingback. Men ja defensiven er en hæmsko for ham, men det er jo snart længe siden at backs blev vigtige offensive våben og fokus på deres defensiv egenskaber blev derfor mindre. Roberto Carlos var da mindst lige så håbløs defensivt som Moreno og han var venstre back for RM da de var bedst og wingback for Brasilien da de var de bedste i verden.

Jeg syntes ikke Moreno er så ringe som folk siger defensivt. Mit bedste argument er egentlig at Milner ned i forsvaret ikke hjalp, vores forsvar sejlede lige så meget sidste år som det nogensinde har gjort. Den eneste forskel var bare at vores midtbane havde det sværere med bolden fordi de manglede Moreno til at assistere opspillet. Jeg siger ikke at Moreno er en ung udgave af Maldini, men han sætter solide taklinger ind og de fleste af hans dårlige positioner kan bortforklares med at han har stået alene med flere modstandere.

Lallana-Coutinho midtbanen er meget ambitiøs, jeg tror ikke helt på den, den minder godt nok om Xavi-Iniesta midtbanen hos Barcelona, men så mangler vi altså et monster som Yaya Toure til at gøre det hårde arbejde og det har vi ikke.
Henderson er god, men defensivt mangler han også lidt pondus nogle gange. Men det kan da være det ville være fantastisk, der skulle nogle andre typer ind som backup istedet for Wijnaldum, Milner og Grujic, men en spændende midtbane, så kan jeg også godt gå med til at man ikke behøver offensive backer.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » lørdag, 02. sep, 2017 10:48

Jeg giver skribenten ret i, at det ikke behøver at have konsekvenser, at vi ikke fik van Dijk, hvis vi kan få vores offensiv til at fungere over en helt sæson, som den gjorde i første halvdel af sidste sæson, indtil vi blev ramt af skader til bærende offensive spillere, og det har købene af Ox'en og Salah gjort sit til:

http://www.punditarena.com/football/eng ... ot-matter/

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » tirsdag, 05. sep, 2017 06:07

Niels K skrev:Jeg giver skribenten ret i, at det ikke behøver at have konsekvenser, at vi ikke fik van Dijk, hvis vi kan få vores offensiv til at fungere over en helt sæson, som den gjorde i første halvdel af sidste sæson, indtil vi blev ramt af skader til bærende offensive spillere, og det har købene af Ox'en og Salah gjort sit til:

http://www.punditarena.com/football/eng ... ot-matter/
Præcist!

Klopps største defensive aktie ligger i at alle forsvarer. Dvs., vi er ikke så afhængige af EN person i det åbne spil, men mere af organisationen.
Derfor ser vi også vores største udfordringer i at forsvare ved dødbolde. Resten "er der styr på". (som det nu er muligt)

Vi var helt ustyrlige sidste år indtil Coutinho blev skadet og senere Mane røg sydpå.
Hvis Coutinho kan finde sin nye plads centralt, især mod de små hold, så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke ligger i top 3 til maj. (bortset fra skader)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Hr. Drejer
Indlæg: 13742
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. sep, 2017 10:13

Ud fra ovenstående logik, så kan vi da lige så godt stoppe jagten på VVD. Han vil alligevel ikke gøre nogen forskel.

Jeg sætter det lidt på spidsen 8-)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » tirsdag, 05. sep, 2017 13:52

Hr. Drejer skrev:Ud fra ovenstående logik, så kan vi da lige så godt stoppe jagten på VVD. Han vil alligevel ikke gøre nogen forskel.

Jeg sætter det lidt på spidsen 8-)
Ikke helt ;)

Jeg skriver netop at vores største udfordring er dødbolde, og her er VVD nøglen. vel sagtens også derfor at Klopp ikke bare har hentet en anden tilfældig ind da han ser VVD som den sidste brik vi mangler i det centrale forsvar.

Jeg tror bare ikke det er så afgørende for at få en god sæson som nogen gør det til. Men vi ved jo også at en forskel på 4-6 point kan være forskellen på 1-3 pladser i toppen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » tirsdag, 12. sep, 2017 05:51

Efter at have tænkt lidt over kampen mod Sevilla sad jeg lige og tænkte lidt over vores midtbane og kom til disse 2 forskellige opstillinger.

Milner
Ox - Coutinho

Hendo
Can - Gini

Og så er der ikke engang Lallana med i billedet endnu. Eller Keita for den sags skyld.
Mon ikke vi sælger en enkelt midt næste år (Can)? Måske lader Milner gå samtidig? Vi skal vel ikke have mere end 6 centrale midt...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. sep, 2017 06:55

ilusio skrev:Mon ikke vi sælger en enkelt midt næste år (Can)? Måske lader Milner gå samtidig? Vi skal vel ikke have mere end 6 centrale midt...
Can skal sælges til januar, hvis vi skal nå at have lidt mønt for ham. Han har kontraktudløb sommeren 2018.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 12. sep, 2017 08:53

ilusio skrev:Efter at have tænkt lidt over kampen mod Sevilla sad jeg lige og tænkte lidt over vores midtbane og kom til disse 2 forskellige opstillinger.

Milner
Ox - Coutinho

Hendo
Can - Gini

Og så er der ikke engang Lallana med i billedet endnu. Eller Keita for den sags skyld.
Mon ikke vi sælger en enkelt midt næste år (Can)? Måske lader Milner gå samtidig? Vi skal vel ikke have mere end 6 centrale midt...
Ox og Coutinho kan selvfølgelig også godt spille oppe i angrebet, hvor vi godt nok har tre center forwards, men kun to wingforwards*, plus Woodburn der er ung og Markovic der ligner en absolut nødløsning. Så jeg er sikker på at en af dem, nok Ox, får en del minutter deroppe i løbet af sæsonen.

Jeg tror Ox's primære rolle indtil Lallana er klar, bliver at være playmakeren når Coutinho mangler. Det forhindrer os ikke i at bruge Ox som box-to-box spilleren eller som wingforward(kantangriber?)

Men ja der er lidt mange om buddet når Lallana kommer tilbage, men i juli måned skreg flere fans på bredde på midten, og jeg må da også indrømme at hvis vi havde haft Joe Allen sidste år havde vi nok været meget bedre i januar-april, og det siger jeg ikke fordi jeg syntes Allen er bedre end Wijnaldum, men fordi vi slet ikke havde kreativitet på midten i perioder.

ang. Sevilla kampen håber jeg at midtbanen hedder:
----Can/Hendo------
Milner--Coutinho

Hendo kæmpede ret vildt mod City og så godt træt ud den sidste halve time, så måske skal han have pausen, men det er svært at vurdere udefra. Men vi får brug for Milners erfaring til at rejse os ovenpå den snitter i lørdags. Generelt tror jeg at Milner skal udfordre Ginis plads for han er bedst når han får lov at tage løbene, men det er stadig rart at have Milner på banen når Henderson ikke er der.

Jeg vil nok sige at A kæden på midten ser såden ud:

Coutinho(playmaker)-Wijnaldum(box-to-box)
------Henderson----

B-kæden
Ox---Milner
--Can-----

men flere at spillerne kan spille flere roller, så der er muligheder for at rykke rundt på det hele.
imod en modstander som Burnley kunne jeg f.eks. forestille mig:
Coutinho------Ox
----Henderson---
for at give ekstra kreativitet og flytte bolden nemmere frem til angrebet.

Men der kommer helt sikkert til at være en eller to der får for lidt spilletid i år og de ryger muligvis.

*eller hvad vi skal kalde Mané/Salah rollen, jeg orker bare ikke at vi navngiver efter et nummer "den klassiske 14'er rolle" fungerer ikke for mig.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » mandag, 18. sep, 2017 09:42

Jeg håber at vi kan give Gomez al den tid vi kan centralt i forsvaret indtil vi får købt VVD til januar (please...).

Gomez er der en fremtid i. Klavan er en fin backup, men kun som 4./5. valg.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 18. sep, 2017 11:10

ilusio skrev:Jeg håber at vi kan give Gomez al den tid vi kan centralt i forsvaret indtil vi får købt VVD til januar (please...).

Gomez er der en fremtid i. Klavan er en fin backup, men kun som 4./5. valg.
Sjovt nok tror jeg også at Klavan er et bedre 4. valg end Lovren, selvom Lovren er et bedre 2. valg end Klavan. Ok jeg ved godt Lovren er inde i en skidt periode, men han har trods alt set meget bedre ud tidligere, så jeg er rimelig sikker på at han nok skal blive bedre igen, selvom han aldrig bliver nogen Hyypia.

Gomez er spændende pga. teknik og hurtigheden, det ville hamonere ret godt med vores spillestil generelt at have en hurtig CB så vi kan forsvare os bedre mod kontra angreb.

Problemet for mig på den korte bane er at jeg tror det er for hårdt for TAA at spille fast(pga. han er så ung) og derfor har det været godt at han har kunne rotere med Gomez. Når Clyne er tilbage løser problemet heldigvis sig selv, men indtil videre er det et problem.

Flannagan er måske løsningen, men jeg er meget usikker på hvad vi kan forvente af ham.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 22. sep, 2017 10:07

Hvem er egentlig anfører hvis Hendo og Milner er ude?

Can?
Han er i det mindste ikke bange for at råbe lidt af sit hold?

Gini?
Nok det mere intelligente og erfarne valg.

Lallana?
Han har prøvet det før, men jeg ved ikke om han spiller fast når han er tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk

YNWA-1892
Indlæg: 104
Tilmeldt: lørdag, 26. okt, 2013 15:44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af YNWA-1892 » fredag, 22. sep, 2017 10:47

Filos of Isk skrev:Hvem er egentlig anfører hvis Hendo og Milner er ude?

Can?
Han er i det mindste ikke bange for at råbe lidt af sit hold?

Gini?
Nok det mere intelligente og erfarne valg.

Lallana?
Han har prøvet det før, men jeg ved ikke om han spiller fast når han er tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Can ville være genialt. Folæng hans kontakt i 5 år og giv ham anførerbindet. Han er/bliver et monster!
“We have to change, from doubters to believers — now.”

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hendo » fredag, 22. sep, 2017 11:32

Filos of Isk skrev:Hvem er egentlig anfører hvis Hendo og Milner er ude?

Can?
Han er i det mindste ikke bange for at råbe lidt af sit hold?

Gini?
Nok det mere intelligente og erfarne valg.

Lallana?
Han har prøvet det før, men jeg ved ikke om han spiller fast når han er tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med den tvivl, der stadig er om Cans kontraktforlængelse (tror Klopp er smeget skuffet over det) så gætter på Lallana. Han virker i den grad til at være Klopps mand. Og han er virkelig også blevet bedre med Klopp. Og er sikker på han starter fast når han er klar. Han er en af de bedste og vigtigste for at få spillestilen til at fungere. På et tidspunkt var der også noget fremme om at Lallana var mindst lige så meget anfører som Hendo. Mener bl.a. Mølby sagde at det var en offentlig hemmelighed, at det er Lallana som står for meget af det der rally the troops noget.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 22. sep, 2017 20:10

Hendo skrev:
Med den tvivl, der stadig er om Cans kontraktforlængelse (tror Klopp er smeget skuffet over det) så gætter på Lallana. Han virker i den grad til at være Klopps mand. Og han er virkelig også blevet bedre med Klopp. Og er sikker på han starter fast når han er klar. Han er en af de bedste og vigtigste for at få spillestilen til at fungere. På et tidspunkt var der også noget fremme om at Lallana var mindst lige så meget anfører som Hendo. Mener bl.a. Mølby sagde at det var en offentlig hemmelighed, at det er Lallana som står for meget af det der rally the troops noget.
Ja. Måske, jeg tror egentlig Klopp er ret forstående overfor Can. Vi kunne jo også have forlænget tidligere hvor han spillede ringere. Det ved Klopp jo godt at Can med rette kan være lidt skuffet over den manglende tillid fra klubben. Men det er bare min fortolkning.

Ja måske. Han er nemlig et oplagt valg, men jeg kan bare ikke se en midtbane for mig med Coutinho og Lallana samtidig og Salah-Mané gør hinanden bedre. Så er der Firmino tilbage at ofre... Mané som angriber?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar