Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mugge » søndag, 29. jan, 2017 08:37

Dejligt så pænt man snakker til hinanden... :shock:

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Repsej » søndag, 29. jan, 2017 09:03

Vores største problem pt er vel bare at vi mangler en plan B.
Nu har masterplanen ikke virket længe, hele januar, og så har vores trænerteamet virket rådvild.
Der er roteret, skiftet spillere ind og ud, og i min verden får man aldrig spillet et hold sammen hvis de ikke får lov til at spille sammen.
Hvis man ser på de andre tophold, så kan mange af deres spillere altså godt spille 2-3 kampe på en uge, det kan vores åbenbart ikke og så skal der altså roteres hele tiden.
Hvis det er tilfældet så har vi vel i bund og grund intet at gøre i EL/CL næste sæson sådan sat helt på spidsen.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » søndag, 29. jan, 2017 09:51

Det er jo nærmest nederen, at vi har så mange hjemmekampe resten af sæsonen. Får vi ikke vendt skuden med en sejr eller minimum uafgjort mod Chelsea, så tror jeg, at det går stærkt ned af bakken.

Matip, Lovren, Clyne og Milner skal være med, og der skal lukkes ned for muligheden for at slå indlæg.

Midtbanen skal være indstillet på, hvordan der skal løbes hjem/forsvares ved omstillinger mod os. Lallana, Hendo og Can på midten.

Coutinho - Firmino - Mané fremme, og de skal gerne have en rigtig god dag på kontoret, hvis vi skal have noget ud af denne kamp.

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af rnh » søndag, 29. jan, 2017 10:15

Er det ikke helt naturligt at et hold falder i niveau, hvis 3 af deres bedste spiller ikke længere er i truppen.
Vi stod pludselig uden Henderson, Cothino og Mane. Jeg tror faktisk de fleste hold vil lide under at miste 3 store profiler på stort set samme tid.
Samtidig vælger vi at spille Firmino ude af hans bedste position, hvilket i min optik nok har været den absolut største fejl i den periode.

Jeg tror på Klopp og jeg både tror og elsker at se mit/vores hold spille det presfodbold/koncept som vi spiller under med Klopp ved roret.

Vores trup er for small og jeg havde da som de fleste andre gerne set den forstærket i det her vindue, vores træner stab vurderede at vi ikke kunne få de spillere der kunne det og derfor står vi i den situation som vi gør nu.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Oomph242 » søndag, 29. jan, 2017 10:37

rnh skrev:Er det ikke helt naturligt at et hold falder i niveau, hvis 3 af deres bedste spiller ikke længere er i truppen.
Vi stod pludselig uden Henderson, Cothino og Mane. Jeg tror faktisk de fleste hold vil lide under at miste 3 store profiler på stort set samme tid.
Samtidig vælger vi at spille Firmino ude af hans bedste position, hvilket i min optik nok har været den absolut største fejl i den periode.

Jeg tror på Klopp og jeg både tror og elsker at se mit/vores hold spille det presfodbold/koncept som vi spiller under med Klopp ved roret.

Vores trup er for small og jeg havde da som de fleste andre gerne set den forstærket i det her vindue, vores træner stab vurderede at vi ikke kunne få de spillere der kunne det og derfor står vi i den situation som vi gør nu.

Hvis vi vil betale så må det være muligt, at få de rette spillere. Jeg frygter bare lidt FSG og Klopp prøver, at køre den hjem på lavbudget. Vi har den 6 bedste trup og det lader ikke til det er godt nok til, at ende i top 4.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af mortenbak » søndag, 29. jan, 2017 10:57

rnh skrev:Er det ikke helt naturligt at et hold falder i niveau, hvis 3 af deres bedste spiller ikke længere er i truppen.
Vi stod pludselig uden Henderson, Cothino og Mane. Jeg tror faktisk de fleste hold vil lide under at miste 3 store profiler på stort set samme tid.
Samtidig vælger vi at spille Firmino ude af hans bedste position, hvilket i min optik nok har været den absolut største fejl i den periode.

Jeg tror på Klopp og jeg både tror og elsker at se mit/vores hold spille det presfodbold/koncept som vi spiller under med Klopp ved roret.

Vores trup er for small og jeg havde da som de fleste andre gerne set den forstærket i det her vindue, vores træner stab vurderede at vi ikke kunne få de spillere der kunne det og derfor står vi i den situation som vi gør nu.
Jo det er vel naturligt.
Men nu har vi jo rippet Soton for "profiler" de seneste vinduer og i returen på Anfield var de uden Fonte og Van Dijk.... Det lod ikke til at bekymre dem synderligt.. Så deeet.
Og fair nok af fraværet af et par profiler giver problemer mod tophold, men ikke mod Swansea, Soton, plymouth, Wolverhampton....
Det er sgu for sløjt..





Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 30. jan, 2017 18:26

rnh skrev:Er det ikke helt naturligt at et hold falder i niveau, hvis 3 af deres bedste spiller ikke længere er i truppen.
Vi stod pludselig uden Henderson, Cothino og Mane. Jeg tror faktisk de fleste hold vil lide under at miste 3 store profiler på stort set samme tid.
Samtidig vælger vi at spille Firmino ude af hans bedste position, hvilket i min optik nok har været den absolut største fejl i den periode.

Jeg tror på Klopp og jeg både tror og elsker at se mit/vores hold spille det presfodbold/koncept som vi spiller under med Klopp ved roret.

Vores trup er for small og jeg havde da som de fleste andre gerne set den forstærket i det her vindue, vores træner stab vurderede at vi ikke kunne få de spillere der kunne det og derfor står vi i den situation som vi gør nu.
Hvis vi ikke kan slå et par bundhold fra lavere rækker uden tre profiler, tja, så har vi sgu et problem.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » onsdag, 01. feb, 2017 19:39

Mod Chelsea synes jeg vi så Emre Can være utrolig meget i og omkring feltet især for at vinde hovedstødsdueller.
Det synes jeg var et nyt tiltag i vores spillestil og det virkede godt med en "ekstra angriber" som kunne bruge sin fysik.
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 01. feb, 2017 20:17

nikand skrev:Mod Chelsea synes jeg vi så Emre Can være utrolig meget i og omkring feltet især for at vinde hovedstødsdueller.
Det synes jeg var et nyt tiltag i vores spillestil og det virkede godt med en "ekstra angriber" som kunne bruge sin fysik.
Hans teknik er bare for dårlig til at spille i en fremskudt midtbaneposition. Han sinker ofte spillet med dårlige førsteberøringer. Og så tage han nogle gange tåbelige beslutninger. Men jeg synes alligevel han spillede en god kamp i går. Men det er ikke godt nok at spille en god kamp hver 5-6 kamp. Han skal være mere stabil.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » lørdag, 04. feb, 2017 14:54

Hr. Drejer skrev:
nikand skrev:Mod Chelsea synes jeg vi så Emre Can være utrolig meget i og omkring feltet især for at vinde hovedstødsdueller.
Det synes jeg var et nyt tiltag i vores spillestil og det virkede godt med en "ekstra angriber" som kunne bruge sin fysik.
Hans teknik er bare for dårlig til at spille i en fremskudt midtbaneposition. Han sinker ofte spillet med dårlige førsteberøringer. Og så tage han nogle gange tåbelige beslutninger. Men jeg synes alligevel han spillede en god kamp i går. Men det er ikke godt nok at spille en god kamp hver 5-6 kamp. Han skal være mere stabil.
Jeg er enig med dig, synes Can vælger løsninger der før spillet langsomt eller for svære afleveringer. Can er til gengæld glimrende uden bolden og tager mange løb og mod Chelsea så vi også den fysiske styrke han har. Den del synes jeg er vigtig at benytte da Can ellers ikke udmærker sig særligt.
We need a new Fowler...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » torsdag, 06. apr, 2017 16:05

Det har ikke noget med spillestil/koncept at gøre, men jeg har siddet og kigget lidt på, hvordan vi klarer os, når Matip og Lovren starter inde. De har startet sammen 11 gange. I hjemmekampen mod West Ham blev Lovren udskiftet i pausen (hvorefter vi vendte 1-2 til 2-2), men ellers har de spillet færdig de 10 øvrige gange.

I de 10½ kampe har vi lukket 10 mål ind, hvilket svarer til 0,95 mål pr. kamp. Resten af tiden har vi indkasseret 1,41 mål pr. kamp. Hvis man overfører de to rater til alle vores kampe, så ville vi have lukket 30 mål ind nu i det første tilfælde, og 44 i det andet tilfælde. I virkeligheden har vi lukket 39 ind.

Vi har fået 2,29 point pr. kamp med Matip-Lovren. Vi har fået 1,80 point pr. kamp uden. Matip/Lovren-raten ville have givet os 71 point på nuværende tidspunkt (1 point færre end Chelsea). Den anden rate ville have efterladt os på 56 point. Vi har i virkeligheden 60 point.

Dette kan ses som et input i transferdebatten om nye folk til det centrale forsvar. Måske mangler vi bare kontinuiteten. Det er selvfølgelig bekymrende, hvis Matip og Lovren aldrig kan spille sammen pga. skader, men det kan jo godt være, at vi bare har været uheldige på den front.

Men der skal under alle omstændigheder nok hentes bedre alternativer end Klavan og Lucas.

Edit:
5 ud af 11 kampe med Matip-Lovren har været mod Top 7-hold, mens 7 af de 20 øvrige kampe var mod Top 7-hold. Så skulle man måske tro, at tallene for Matip-Lovren kun ser bedre ud, fordi de har en større andel af kampe mod Top 7 - som vi jo klarer os bedre mod. Men det sjove er, at vi klarer os dårligere mod Top 7 med Matip-Lovren (1,8 point/kamp), end vi gør uden (2,4 point/kamp). Vi får skræmmende nok kun 1,5 pr. kamp, når vi ikke starter med Matip-Lovren mod hold udenfor Top 7 (baseret på 13 kampe).

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Surf » torsdag, 06. apr, 2017 16:23

Godt indspark, AJ. Uanset om Matip-Lovren sammen ville have højt nok niveau for en titeludfordrer (hvilket noget jo så tyder på, de ville), så er det uholdbart at de er så ofte skadet. Og det gælder imø. uanset om vi havde en tilstrækkelig dygtig tredje midterforsvarer i stedet for Lucas og Klavan.

Nu har jeg desværre ikke haft lejlighed til at følge så meget med i PL generelt qua ophold i USA (tidsforskel). Men det er da min fornemmelse, at hold som Chelsea og Tottenham har en del mindre udskiftning i deres forsvarsrækker? Kombinér det med spillere, der er lidt dygtigere end vores, og så har man pludselig en titeludfordring. Håber Klopp når frem til samme analyse.

Og ja, det gør det ikke mindre frustrerende at have en Sakho rendende rundt og vinde kampe for CP. En spiller, der imø. også var en afgørende del af vores cup-succes i sidste sæson, og som er mindst på niveau med alle vores midterforsvarer.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » torsdag, 06. apr, 2017 16:37

Surf skrev:Godt indspark, AJ. Uanset om Matip-Lovren sammen ville have højt nok niveau for en titeludfordrer (hvilket noget jo så tyder på, de ville), så er det uholdbart at de er så ofte skadet.
Men er de så ofte skadet? De har kun spillet sammen i 35 pct. af vores PL-kampe, men hver især er de startet inde i 71 og 65 pct. af kampene. De har bare (heldigvis/desværre) ikke været skadet samtidig. Det ser jeg som tilfældigt.

Lovren har i sine PL-sæsoner startet inde 58, 58 og 82 pct. af kampene. Matip har i samme periode startet inde i 100, 50, og 91 pct. af Bundesliga-kampene.

Jeg synes, at det er for tidligt at sige, at de er for ofte skadet. Lad os give det en sæson mere.

Men vi skal have mindst en ny mand til positionen uanset hvad!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Surf » torsdag, 06. apr, 2017 17:06

Problemet er vel netop, at de er skadet på skift (hvilket selvfølgelig er tilfældigt). Således at det ender med at være så relativt sjældent, at vi kan stille med vores stærkeste midterforsvar - og at vi så ofte skal spille med nye konstellationer.
Men enig, vi skal da give dem en sæson mere. Uden tvivl. Og vi skal hente en midterforsvarer mere - igen uden tvivl.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » torsdag, 06. apr, 2017 19:04

AJ skrev:
Surf skrev:Godt indspark, AJ. Uanset om Matip-Lovren sammen ville have højt nok niveau for en titeludfordrer (hvilket noget jo så tyder på, de ville), så er det uholdbart at de er så ofte skadet.
Men er de så ofte skadet? De har kun spillet sammen i 35 pct. af vores PL-kampe, men hver især er de startet inde i 71 og 65 pct. af kampene. De har bare (heldigvis/desværre) ikke været skadet samtidig. Det ser jeg som tilfældigt.

Lovren har i sine PL-sæsoner startet inde 58, 58 og 82 pct. af kampene. Matip har i samme periode startet inde i 100, 50, og 91 pct. af Bundesliga-kampene.

Jeg synes, at det er for tidligt at sige, at de er for ofte skadet. Lad os give det en sæson mere.

Men vi skal have mindst en ny mand til positionen uanset hvad!
Nu skal man jo også tage med, at selvom de ikke er skadet i mere end et par uger, så spiller de først når de er kommet helt op i gear igen. Som regel en kamp eller to efter de reelt er kommet tilbage fra skaderne. Det synes jeg i hvert fald har været billedet i næsten alle tilfælde.

Besvar