Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » fredag, 23. jun, 2017 05:26

AJJ skrev:
ilusio skrev:Mignolet(Karius)
Clyne/Flanagan? - Matib/Gomez - Dijk/Lovren - NY MAND/Milner
Henderson/Can - Gini/Grujic
Coutinho/Lallana
Mane/Solanke - Firmino/Sturridge - Salah/Origi

Bevares, Origi og Solanke er ikke fløjspillere, så jeg antager de bruges mere centralt hvis vi spiller med 2 angribere.

Sælg resten og brug de unge til rotation. Så bliver det altså ikke en helt skidt sæson.
Du mangler lige Keita til midtbanen. Og Flanagan er 100% sikkert væk. Så det hedder Clyne/TAA. Og så bliver det spændende at se, om der bliver købt til start-11'eren på VB, eller blot en back up til Milner - som samtidigt kan presse ham - ligesom TAA forhåbentligt kan presse Clyne. Tror heller ikke, Klavan bliver solgt. For der er stort spg. ved Gomez' parathed.
Jeg havde glemt Arnold. Enig han tager den plads.
Til VB SKAL det være en der er foran Milner. Ikke en backup. VI har ikke råd til ikke at blive stærkere.

Hvis Keita kommer ind, er det så fordi Can ikke bliver? Eller hvem skal ud af truppen?
De fleste på opstillingen ovenfor har jo en forventning om nogenlunde fast spilletid.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af MP » fredag, 23. jun, 2017 09:25

ilusio skrev:
AJJ skrev:
ilusio skrev:Mignolet(Karius)
Clyne/Flanagan? - Matib/Gomez - Dijk/Lovren - NY MAND/Milner
Henderson/Can - Gini/Grujic
Coutinho/Lallana
Mane/Solanke - Firmino/Sturridge - Salah/Origi

Bevares, Origi og Solanke er ikke fløjspillere, så jeg antager de bruges mere centralt hvis vi spiller med 2 angribere.

Sælg resten og brug de unge til rotation. Så bliver det altså ikke en helt skidt sæson.
Du mangler lige Keita til midtbanen. Og Flanagan er 100% sikkert væk. Så det hedder Clyne/TAA. Og så bliver det spændende at se, om der bliver købt til start-11'eren på VB, eller blot en back up til Milner - som samtidigt kan presse ham - ligesom TAA forhåbentligt kan presse Clyne. Tror heller ikke, Klavan bliver solgt. For der er stort spg. ved Gomez' parathed.
Jeg havde glemt Arnold. Enig han tager den plads.
Til VB SKAL det være en der er foran Milner. Ikke en backup. VI har ikke råd til ikke at blive stærkere.

Hvis Keita kommer ind, er det så fordi Can ikke bliver? Eller hvem skal ud af truppen?
De fleste på opstillingen ovenfor har jo en forventning om nogenlunde fast spilletid.
Enig i at vi SKAL have en ny VB og han SKAL have offensive kvaliteter. Hvis vi som rygtet stiller med Mané på venstre og Salah på højre så har vi 2 kanter som vi være meget direkte og som vil søge ind i banen til deres foretrukne ben. Salahs største svaghed er eftersigende hans højreben. Han er på ingen 2-fodet som Mané eller Lallana hvilket betyder at bredden i højre-siden skal komme fra Clyne. Ligeledes er Manés force at gå direkte mod mål fremfor at skulle lægge indlæg med venstre skøjten. Vi skal altså have en VB som kan skabe lidt bredde i venstre-siden, lave de her overlap og lægge et fornuftigt indlæg. Det kan Milner altså ikke uden at skulle have bolden over til højrebenet.

AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJJ » fredag, 23. jun, 2017 11:09

Kunne man
ilusio skrev:
AJJ skrev:
ilusio skrev:Mignolet(Karius)
Clyne/Flanagan? - Matib/Gomez - Dijk/Lovren - NY MAND/Milner
Henderson/Can - Gini/Grujic
Coutinho/Lallana
Mane/Solanke - Firmino/Sturridge - Salah/Origi

Bevares, Origi og Solanke er ikke fløjspillere, så jeg antager de bruges mere centralt hvis vi spiller med 2 angribere.

Sælg resten og brug de unge til rotation. Så bliver det altså ikke en helt skidt sæson.
Du mangler lige Keita til midtbanen. Og Flanagan er 100% sikkert væk. Så det hedder Clyne/TAA. Og så bliver det spændende at se, om der bliver købt til start-11'eren på VB, eller blot en back up til Milner - som samtidigt kan presse ham - ligesom TAA forhåbentligt kan presse Clyne. Tror heller ikke, Klavan bliver solgt. For der er stort spg. ved Gomez' parathed.
Jeg havde glemt Arnold. Enig han tager den plads.
Til VB SKAL det være en der er foran Milner. Ikke en backup. VI har ikke råd til ikke at blive stærkere.

Hvis Keita kommer ind, er det så fordi Can ikke bliver? Eller hvem skal ud af truppen?
De fleste på opstillingen ovenfor har jo en forventning om nogenlunde fast spilletid.
Kunne man forestille sig Grujic blive lejet ud? Men ja, der bliver kamp om pladserne på midtbanen. Og se på de andre tophold - de har altså også en 15-16 mand gående med forventning om nogenlunde fast spilletid.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Oomph242 » fredag, 23. jun, 2017 11:11

AJJ skrev:Kunne man
ilusio skrev:
AJJ skrev:
ilusio skrev:Mignolet(Karius)
Clyne/Flanagan? - Matib/Gomez - Dijk/Lovren - NY MAND/Milner
Henderson/Can - Gini/Grujic
Coutinho/Lallana
Mane/Solanke - Firmino/Sturridge - Salah/Origi

Bevares, Origi og Solanke er ikke fløjspillere, så jeg antager de bruges mere centralt hvis vi spiller med 2 angribere.

Sælg resten og brug de unge til rotation. Så bliver det altså ikke en helt skidt sæson.
Du mangler lige Keita til midtbanen. Og Flanagan er 100% sikkert væk. Så det hedder Clyne/TAA. Og så bliver det spændende at se, om der bliver købt til start-11'eren på VB, eller blot en back up til Milner - som samtidigt kan presse ham - ligesom TAA forhåbentligt kan presse Clyne. Tror heller ikke, Klavan bliver solgt. For der er stort spg. ved Gomez' parathed.
Jeg havde glemt Arnold. Enig han tager den plads.
Til VB SKAL det være en der er foran Milner. Ikke en backup. VI har ikke råd til ikke at blive stærkere.

Hvis Keita kommer ind, er det så fordi Can ikke bliver? Eller hvem skal ud af truppen?
De fleste på opstillingen ovenfor har jo en forventning om nogenlunde fast spilletid.
Kunne man forestille sig Grujic blive lejet ud? Men ja, der bliver kamp om pladserne på midtbanen. Og se på de andre tophold - de har altså også en 15-16 mand gående med forventning om nogenlunde fast spilletid.
Der er vel ikke noget galt i, at der er kamp om pladserne. Hvis man vil være en storklub, så fungere det sådan.

ThomasIversen
Indlæg: 76
Tilmeldt: torsdag, 27. jan, 2011 10:29

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ThomasIversen » fredag, 23. jun, 2017 11:30

-------------------Firmino--------------------
---Salah-----------------------------Mane----
-------------Coutinho---Lallana---------------
------------------Henderson------------------
------Milner---Lovren----Matip----Clyne-------
------------------Mignolet--------------------

Efter tilgangen af Salah, tror jeg vi kommer til at stille sådan op til næste sæson. Kan ikke forestille mig Klopp giver £35 for en spiller med mindre han vil have ham som starter. Har dog selv min bekymring for, om det bliver alt for offensivt.

Kunne godt tænke mig, at vi styrkede forsvaret med en ny CB og en ny VB.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » fredag, 23. jun, 2017 14:49

ThomasIversen skrev:-------------------Firmino--------------------
---Salah-----------------------------Mane----
-------------Coutinho---Lallana---------------
------------------Henderson------------------
------Milner---Lovren----Matip----Clyne-------
------------------Mignolet--------------------

Efter tilgangen af Salah, tror jeg vi kommer til at stille sådan op til næste sæson. Kan ikke forestille mig Klopp giver £35 for en spiller med mindre han vil have ham som starter. Har dog selv min bekymring for, om det bliver alt for offensivt.

Kunne godt tænke mig, at vi styrkede forsvaret med en ny CB og en ny VB.
Tror du skal bytte om på Henderson og Lallana og så skifte Lallana med Can eller en ny defensiv midtbane (Keita?). Coutinho og Lallana tilbyder efter min mening for meget af det samme til at spille en rolle sammen på midtbanen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » lørdag, 24. jun, 2017 10:30

Mads T. skrev:
ThomasIversen skrev:-------------------Firmino--------------------
---Salah-----------------------------Mane----
-------------Coutinho---Lallana---------------
------------------Henderson------------------
------Milner---Lovren----Matip----Clyne-------
------------------Mignolet--------------------

Efter tilgangen af Salah, tror jeg vi kommer til at stille sådan op til næste sæson. Kan ikke forestille mig Klopp giver £35 for en spiller med mindre han vil have ham som starter. Har dog selv min bekymring for, om det bliver alt for offensivt.

Kunne godt tænke mig, at vi styrkede forsvaret med en ny CB og en ny VB.
Tror du skal bytte om på Henderson og Lallana og så skifte Lallana med Can eller en ny defensiv midtbane (Keita?). Coutinho og Lallana tilbyder efter min mening for meget af det samme til at spille en rolle sammen på midtbanen.
Jeg synes denne opstilling give rigtig god mening og bør prøves af mod de lavere rangerende hold, der parkerer busser foran os. Mon ikke der skal byttes om på Salah og Mané som udgangspunkt ?

Det er altså en stærk opstilling, hvor vores backs ikke behæøver at gå meget højere end midterlinjen, og så kan de ellers sammen med midterforsvaret byde ind med skarpe, flade afleveringer ind i og frem i banen, når lejligheden byder sig.
Ellers skal de sikre defensiven sammen med Henderson, så der ikke så let kan laves omstillinger på os som vi så sidste sæson.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 26. jun, 2017 12:15

I min verden bør vi enten spille:
A
-------------------Firmino(*)--------------------
---Salah-----------------------------Mane----
-------------Coutinho---Lallana---------------
----------------------Can*------------------
------Milner*--Lovren*---Matip----Clyne-------
------------------Mignolet--------------------

Eller
B
-------------------Firmino(*)--------------------
---Salah--------Coutinho---------Mane----
----------------Can---Hendo---------------
----Milner*---Lovren*----Matip----Clyne-------
------------------Mignolet--------------------
*positioner der gerne må forstærkes

A: ThomasIversen havde den med Hendo istedet for Can, jeg syntes dog at Can har den defensive pondus den position kræver, han har masser af fysik og er ikke bange for at bruge den. Men Henderson er jo klart en bedre fodboldspiller end Can, jeg syntes bare at Can kan løse denne opgave bedre, primæt pga. sin bedre fysik og at Henderson ikke takler som en defensiv midt.
Hendo er selvfølgelig det tætteste vi kommer på en komplet midtbanespiller, og hvis han genfinder sit top niveau så sender han Lallana ud på bænken uden problemer. Jeg syntes det er lidt synd hvis Henderson reduceres til en defensiv midtbane, det har han for store offensive kvaliteter til og samtiddig mangler han lidt i det defensive arbejde.
Fordelen ved A er at den giver plads til at både Coutinho og Henderson/Lallana kan udfolde sig offensivt. og at den ene af de to offensive midtbaner kan deltage i det opbyggende spil, mens den anden kan løbe i position.

B Sender Coutinho tilbage i sin stærkeste position og et godt samarbejde med Firmino plus to hurtige kanter der kan løbe i dybden og modtage Coutinhos skarpe afleveringer gør den til et oplagt bud. Denne formation giver også to midtbanespiller, der gør holdet fleksibelt fordi de forholdsvist nemt kan justere hvor meget de investerer offensivt i forhold til modstanderens indstilling. Ulempen er at det kan gøre det svært at få bolden frem til de fire forreste, hvilket har været et problem for holdet i årevis.

Jeg hælder mest til A fordi den vil spille mere på kollektiv styrke og løser forhåbentlig vores problemer med at få sat de forreste 3-4 spillere ordentligt i scene.

det afhænger også af indgående transfers, kommer der en stor signing på den defensive midt så giver A mest mening, men hvis vi får en central forsvarspiller, der er god med bolden så begynder B at give mere mening.

Jeg har sat Salah i venstre side og Mané i højre, egentlig ville jeg helst bytte om på dem, men så længe Milner er VB så vil jeg gerne have et godt venstreben på venstrefløj. Det er også muligt at de to kan bytte i løbet af kampene, det kunne være et stærkt våben.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » tirsdag, 27. jun, 2017 14:28

@ filos of isk. At du mener at Hendo i topform uden problemer vil sende Lallana på bænken, er jeg uenig i. Måske er min vurdering af Lallana betydning for holdets præstationer for høj. Men Lallana ville jeg sætte på som første spiller pt.
I efteråret spillede han så godt at jeg var sikker på at Barcelona ville hente ham til en sikker startplads.



Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. jun, 2017 15:33

nikand skrev:@ filos of isk. At du mener at Hendo i topform uden problemer vil sende Lallana på bænken, er jeg uenig i. Måske er min vurdering af Lallana betydning for holdets præstationer for høj. Men Lallana ville jeg sætte på som første spiller pt.
I efteråret spillede han så godt at jeg var sikker på at Barcelona ville hente ham til en sikker startplads.



Sent from my iPhone using Tapatalk
"uden problemer" var nok også unødigt skråsikkert skrevet :aliboronz5:

Jeg syntes også Lallana spillede rigtig godt i efteråret, men jeg syntes der var noget særligt ved Henderson da han var på sit bedste. Det kan godt være at han så bedre ud end han var pga. Morientes faktoren*. Men det mindede meget om Lallana i efteråret bare med bedre lange afleveringer, bedre langskud, mere styrke i dueller og skarpere taklinger. Men ja han spillede også sammen med Gerrard, Stirling og Suarez, så det var måske nemmere at se godt ud.

Det er jo også noget der må komme frem til træning og i kampe, det kan jo ikke nytte noget at bruge Henderson fordi han var bedre i 2015 end Lallana, hvis Lallana er bedre i 2017.

*når en spiller ser bedre ud end han er fordi resten af hans holds offensiv består af fantastiske spillere, Morientes i Real Madrid er et godt eksempel.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 27. jun, 2017 22:50

Jeg synes egentlig at Hendersons betydning for holdet bliver negligeret end del herinde. Jeg er af den overbevisning, at vores store nedtur i januar/februar, i høj grad skyldtes at vi manglede Henderson og i mindre grad pga. fraværet af Mané eller Coutinho. Det var bare fraværet af de to sidstnævnte, der fik "æren" for nedturen i de flestes øjne.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. jun, 2017 10:39

Mads T. skrev:Jeg synes egentlig at Hendersons betydning for holdet bliver negligeret end del herinde. Jeg er af den overbevisning, at vores store nedtur i januar/februar, i høj grad skyldtes at vi manglede Henderson og i mindre grad pga. fraværet af Mané eller Coutinho. Det var bare fraværet af de to sidstnævnte, der fik "æren" for nedturen i de flestes øjne.
Det var jo en kombination, men du har helt ret, Henderson var meget savnet og der var nok ikke fokus nok på hvor meget, se bare hvor svært Coutinho havde med at komme i gang igen, det handlede da meget om at Can, Wijnaldum og Lallana ikke gav ham lige så gode afleveringer som Henderson gjorde. Han har et fantastisk blik for spillet og forvalter bolden rigtig godt inde på midten og det manglede vi bare da han blev skadet.

Jeg er dog bange for at med:
---Coutinho--Lallana
-----Henderson-----
på midtbanen, så får vi det svært defensivt og fysisk(ikke mindst på dødbolde). Jeg gerne flytte Henderson længere frem igen og gøre plads til Can og samtiddig flytte Henderson tættere på målet så han også kan være en trussel der.
Eller spille:
--------Coutinho--------
---Can-------Henderson.
Her gør Can's tilstedeværelse at Henderson kan tage nogle gode løb ind i feltet mens Can er klar til returløbet. Can kunne også være Wijnaldum, det er nok en længere disksution og der er stadig centrale midtbaner på rygtemøllen, så den må vi hellere gemme, ingen af dem er imø gode nok til at taktikken skal afpasses hvordan de skal passe ind.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » onsdag, 28. jun, 2017 15:46

Meget enig. Mener også at Coutinho og Lallana minder for meget om hinanden i og med at de begge er kreative spillere. Der ville det være mere dynamisk med Wijnaldum (Keita?) i stedet for Lallana eller som du skriver, Can på DF og Henderson op på midtbanen.

Jeg mener Henderson har en fantastisk evne til at binde kæderne sammen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 30. jun, 2017 13:16

Mads T. skrev:Meget enig. Mener også at Coutinho og Lallana minder for meget om hinanden i og med at de begge er kreative spillere. Der ville det være mere dynamisk med Wijnaldum (Keita?) i stedet for Lallana eller som du skriver, Can på DF og Henderson op på midtbanen.

Jeg mener Henderson har en fantastisk evne til at binde kæderne sammen.
Ja det syntes jeg egentlig også, de to er svære at få plads til samtiddig, men vi vil så gerne :aliboronz2:

Henderson som DM løser stort set hele problemet med at hverken målmand eller midtstoppere er specielt gode til at distribuere bolden rundt. Det alene er jo en rigtig god grund til at beholde Henderson på DM og bruge en mere dynamisk spiller(Wijnaldum eller Can) på den sidste midtbaneplads.

om det så skal være:
A
Coutinho--Wijnaldum
----Henderson

eller
B
-------Coutinho------
Henderson-Can-----

Det er svært at sige.
A gør at det er nemmere at bruge Lallana istedet for Wijnaldum mod hold der parkerer bussen og den gør os mindre sårbare hvis Henderson er skadet fordi den inviterer Coutinho længere ned i banen. Wijnaldum er god til at storme ind i feltet og det er vigtigt at få det på plads når vi kun har en angriber.


B er god fordi Coutinho kommer helt til sin ret inde som ene OM, med to hurtige fløje, det er der Coutinho er bedst. Can og Henderson kan beskytte forsvaret godt og tage løb i feltet.

Jeg håber lidt på A, fordi Coutinho er så meget en holdspiller at det kan fungere og fordi vi havde stor succes med det koncept i efteråret.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 03. jul, 2017 09:53

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/klop ... sibilitet/

taktisk fleksibilitet kan selvfølgelig betyde hvad som helst, men jeg tror da at mange af os gerne så noget mere kreativitet på banen mod de defensivt indstillede hold.

Besvar