Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af STMO » onsdag, 25. jul, 2018 22:30

Allison
Arnold-Lovren-Van Dijk-Robertson
Keita-Henderson-Fabinho
Salah-Firmino-Mane
Jeg glæder mig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 27. jul, 2018 12:56

STMO skrev:Allison
Arnold-Lovren-Van Dijk-Robertson
Keita-Henderson-Fabinho
Salah-Firmino-Mane
Jeg glæder mig!
Det gør jeg også.

midtbanen kommer nok til at rotere en hel del, nogle kampe vil have Keita-Hendo-Fabinho og i nogle kampe vil vi nok se en Lallana(hvis han finder formen) eller måske en Gini(i en mere offensiv rolle end Fabinho). Milner spillede vel næsten alle CL og cup kampene i 17/18 og hans lederskab og rutine bragte os en masse, så mon ikke det er noget vi vil se igen.

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af STMO » søndag, 29. jul, 2018 12:42

Jeg var imponeret over Shaquiri i nattens kamp. Og mindre imponeret over Fabinho. Synes vi har fået en perfekt erstatning for Oxen.

Allison
Arnold-Lovren-Van Dijk-Robertson
Keita-Henderson-Shaquiri
Salah-Firmino-Mane

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Oomph242 » søndag, 29. jul, 2018 13:37

STMO skrev:Jeg var imponeret over Shaquiri i nattens kamp. Og mindre imponeret over Fabinho. Synes vi har fået en perfekt erstatning for Oxen.

Allison
Arnold-Lovren-Van Dijk-Robertson
Keita-Henderson-Shaquiri
Salah-Firmino-Mane
Jeg synes faktisk Fabinho spillede en rigtig god kamp, lukkede af for det han skulle i det defensive og lagde nogle gode dybe afleveringer der åbnede spillet i det offensive.

Shaqiri spillet dog fantastisk.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af jensemand » søndag, 29. jul, 2018 13:45

Oomph242 skrev:
STMO skrev:Jeg var imponeret over Shaquiri i nattens kamp. Og mindre imponeret over Fabinho. Synes vi har fået en perfekt erstatning for Oxen.

Allison
Arnold-Lovren-Van Dijk-Robertson
Keita-Henderson-Shaquiri
Salah-Firmino-Mane
Jeg synes faktisk Fabinho spillede en rigtig god kamp, lukkede af for det han skulle i det defensive og lagde nogle gode dybe afleveringer der åbnede spillet i det offensive.

Shaqiri spillet dog fantastisk.
Enig, Fabinho spillede en sublim kamp i går hvor han var god i det defensive, og holdt bolden kørende og brød på midten flere gange samt lave nogle gode løb op gennem midten med og uden bold. Klart hans bedste kamp indtil videre og han bliver kun bedre. Klopp har desuden sagt at han har arbejdet vanvittigt hårdt i preseason fordi han er perfektionist så derfor har hans ben været trætte i kampene, men at her mod United kunne man se det begyndte at bære frugt.

En midtbane med Keita og Fabinho og så med Lallana/Shaqiri foran dem kommer vi nok til at se en del senere i sæsonen, og det glæder jeg mig til. Den er i hvert fald rigtig god på papiret, så håber det også kan ses på banen :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Jesper » søndag, 29. jul, 2018 14:03

Jeg har været kritisk inden købet af Shaqiri, men mest pga hans indstilling på og uden for banen. Er hans indstilling rigtig, så kan han noget vi har manglet det sidste halve år. Han han holde på bolden og han er ikke bange for at modtage den i pressede situationer. Det er på mange områder også en slags lederskab og rent taktisk giver det mulighed for at tempere spillet, så man også rent fysisk kan holde til det. Også set over en hel sæson.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » søndag, 29. jul, 2018 15:07

Jesper skrev:Jeg har været kritisk inden købet af Shaqiri, men mest pga hans indstilling på og uden for banen. Er hans indstilling rigtig, så kan han noget vi har manglet det sidste halve år. Han han holde på bolden og han er ikke bange for at modtage den i pressede situationer. Det er på mange områder også en slags lederskab og rent taktisk giver det mulighed for at tempere spillet, så man også rent fysisk kan holde til det. Også set over en hel sæson.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg har nu ikke kunnet se det store problem med hans indstilling andet end, at han virker topprof og udstråler en enorm vindermentalitet.
Hvis Klopp henter en spiller ind, så tror jeg ikke, at vi vil opleve et problem med indstillinge hverken på eller udenfor banen.
Det må være rekord for, hvor hurtigt, man kan finde ind i en spillestil - og særligt når den er krævende på mange områder som vores.
Han blev givet en fri rolle på den offensive midt, og den forvaltede han til UG med kryds og det hele. Selv hans halvsakse var jo ikke tilfældig, men noget han træner meget på, og det kan man se på hele sekvensen fra indlæg til udførelse - høj klasse :clap:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » søndag, 29. jul, 2018 19:59

Niels K skrev:
Jesper skrev:Jeg har været kritisk inden købet af Shaqiri, men mest pga hans indstilling på og uden for banen. Er hans indstilling rigtig, så kan han noget vi har manglet det sidste halve år. Han han holde på bolden og han er ikke bange for at modtage den i pressede situationer. Det er på mange områder også en slags lederskab og rent taktisk giver det mulighed for at tempere spillet, så man også rent fysisk kan holde til det. Også set over en hel sæson.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg har nu ikke kunnet se det store problem med hans indstilling andet end, at han virker topprof og udstråler en enorm vindermentalitet.
Hvis Klopp henter en spiller ind, så tror jeg ikke, at vi vil opleve et problem med indstillinge hverken på eller udenfor banen.
Det må være rekord for, hvor hurtigt, man kan finde ind i en spillestil - og særligt når den er krævende på mange områder som vores.
Han blev givet en fri rolle på den offensive midt, og den forvaltede han til UG med kryds og det hele. Selv hans halvsakse var jo ikke tilfældig, men noget han træner meget på, og det kan man se på hele sekvensen fra indlæg til udførelse - høj klasse :clap:
Som jeg har talt med også et par Man U og Arsenal fans om, har Shaquiris største mentale problem nok ligget i, at han har været flere klasser over hovedparten af holdet i Stoke. Det "problem" møder han så ikke nu, hvor han i stedet kan kigge op til etalerede verdensstjerner som Salah, Mané, Firmono, og han derfor bare må "buckle up" og arbejde hårdere. Det glæder jeg mig til at se.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 30. jul, 2018 07:28

Cynwal skrev:Firmono
Ny spiller ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Oomph242 » mandag, 30. jul, 2018 08:12

Hr. Drejer skrev:
Cynwal skrev:Firmono
Ny spiller ;)
Lidt et benet, men god spiller:)

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » mandag, 30. jul, 2018 17:24

Hr. Drejer skrev:
Cynwal skrev:Firmono
Ny spiller ;)
Det er fordi han er fremragende som ene mand på toppen..... (arrrhh, den kan jeg sgu ikke trække i land, den her :D )
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af zalcos » tirsdag, 31. jul, 2018 05:18

Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:
Cynwal skrev:Firmono
Ny spiller ;)
Det er fordi han er fremragende som ene mand på toppen..... (arrrhh, den kan jeg sgu ikke trække i land, den her :D )
Det siger sig selv. Firstereo-brødrerne skulle dog være dygtige sammen på kanterne.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » tirsdag, 31. jul, 2018 11:19

Mod de ligeværdige modstandere, der vil spille bold fx Spurs, Arsenal og Man City, derby'et og cup/CL-kampe, hvor tingene skal afgøres:

Sadio----- Bobby ---- Salah

------ Keita --- Hendo -----

---------- Fabinho ---------

Robbo - VvD - Lovren - TAA

----------- Alisson ---------

Bænk: Karius, Gomez, Milner, Gini, Lallana, Shaqiri, Sturridge

Mod ligeværdige modstandere, som har en defensiv tilgang til kampen som fx. Chelsea, scumsters, måske de bitre som i sidste sæson:

Samme men hvor midtbanen ser sådan ud:

Milner --- Gini

--- Fabinho --

Mod på papiret svagere modstander, som gerne vil spille bold og byde os op til dans som fx. Leicester, Newcastle, B'mouth og en del flere:

Keita --- Shaqiri

----- Hendo ----

Mod de parkerede busser:

Lallana --- Shaqiri

------ Keita ------

I de indledende Cup-kampe og CL-kampe, hvor vi er kvalificerede:

Camacho -- Solanke ----- Shaqiri

------ Curtis ----- Lallana -------

----------- Wijnaldum -----------

Moreno - Klavan - Gomez - Clyne

------------- Karius -------------
Senest rettet af Niels K tirsdag, 31. jul, 2018 12:17, rettet i alt 1 gang.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » tirsdag, 31. jul, 2018 11:22

Possibilities...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 31. jul, 2018 11:33

Jeg kan godt lide:

Lallana----Shaqiri
-------Keita-----

så er der da blæst til angreb :headbang:



Jeg går for tiden og overvejer om ikke Ojo bliver holdt i Liverpool som 4. valg på kanten :dontknow: .

Ojo-------Solanke-------Shaqiri
------Gini--------Curtis :dontknow: -----------
-------------Fabinho----------- hvis nu Hendo spiller i weekenden og vi har en onsdagskamp i cuppen, ellers kan vi gøre det omvendt.
Moreno-Gomez-Klavan-Clyne
--------------Karius--------------
og så Camacho plus mindst to ekstra unge på bænken

Besvar