Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
5%
66 - Trent Alexander-Arnold
1
5%
5 - Ibrahima Konaté
1
5%
4 - Virgil Van Dijk
3
15%
2 - Joe Gomez ud 66. min
1
5%
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud 66. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ud 82. min
3
15%
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud 66. min
0
Ingen stemmer
67 - Harvey Elliott ind 66. min
2
10%
18 – Cody Gakpo ind 66. min
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind 66. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ind 82. min
8
40%
 
Afgivne stemmer: 20

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 02. nov, 2023 16:34

Hvornår: Søndag den 4. november kl. 17:30
TV: See og Viaplay - Transmission starter 17:25
Sted: Kenilworth Road, Luton - London
Det er et af PL's mindste stadions med en kapacitet på kun lidt over 11.300. Det fik en mindre renovering i sommers, som kun tilføjede nogle hundrede sæder, så de lige kom over kapaciteten på Bournemouths Vitality Stadium, som kan tage 11.307 tilskuere.
Kenilworth Road:
Billede
Stadion ligger klemt inde mellem almindelige beboelseshuse, og indgangen for gæstende fans fra andre klubber, sker gennem et af husene:
Billede

Dommer: Andy Madley og VAR: Craig Pawson

Billede
Sidste gang Andy Madley dømte Liverpool, var det svært at finde noget at klage over! Vi vandt 7-0 over Manchester United den dag :D Craig Pawson og Klopp har gennem tiden haft nogle kontroverser, men det har været når han har været dommer. Nu sidder han i VAR og han holder vel meget godt standarden som de øvrige PGMOL-medlemmer i Yorkshire-banden. Andy Madley er fra Huddersfield i Yorkshire, og Craig Pawson er fra Sheiffield i South Yorkshire.

Indbyrdes opgør mm.
Vi har ikke mødt Luton i ligasammenhæng siden starten af 90'erne, så det har ingen relevans at kigge statistik på disse møder. I FA-Cup'en har vi trukket dem 2 gange i i 3. runde (1. weekend i januar) i 0'erne. I2006 vandt Liverpool 5-3 i Luton, i 2008 endte første kamp i Luton 1-1, men LFC vandt så omkampen på Anfield 5-0, og siden da har vi ikke mødt Luton Town.

Formbarometer

Lutons 5 sidste resultater ser ud som følger:
Billede
og sidste weekends resultater, hvor Bournemouth takket være et Philip Billing mål fik deres første sejr, sendte Luton under nedrykningsstregen:
Billede

Modstanderen: Luton Town FC
Luton kvalificerede sig for første gang nogensinde til PL i denne sæson, ved først at vinde 3-2 over Sunderland i Play Off semifinalen, og derefter spille 1-1 mod Coventry, men så vinde 6-5 på straffespark. Se/gense straffesparkskonkurrencen og de vilde jubelscener her, fra finalen på Wembley:
Luton Town stammer helt tilbage fra 1885, og de har 3 gange været repræsenteret i den bedste række, som det fremgår af dette skema:
Billede
Første gang i sidste halvdel af 1950'erne, anden gang 1 sæson midt i 70'erne og sidste gang var fra starten af 80'erne til lige inden Premier League blev dannet i 1992. I den sidste periode i øverste række, spillede danske Lars Elstrup 60 kampe for Luton fra 1989 til 1991 og scorede 19 mål. Ellers var Luton mest berømt for, at de anlagde og spillede deres hjemmekampe på en kunstgræsbane i 1980'erne, og da deres hjemmekampe derfor aldrig blev aflyst, så vi dem en del gange i Tipslørdag. Til de unge skal lige understreges, at det var en kunstgræsbane, som mere mindede om at spille indendørs fodbold på et halgulv, frem de meget mere græslignende kunstgræsbaner, som findes i dag. Men den bane var måske årsagen til, at Luton fik godt og vel 10 år i den øverste række. Lutons kælenavn er The Hatters, og har at gøre med, at det område, som klubben kommer fra, var kendt for hattefremstilling og hattemageri tilbage i 18-tallet. Som det fremgår, så indgår der også en "kæk stråhat" i deres klublogo:
Billede

Men hvem er så pengemanden, der har ført Luton Town tilbage til Premier League? Det behagelige og overraskende svar er: INGEN!! ..eller i hvert fald ikke noget som ligner den samling af Mellemøstlige stater, Østasiatiske familieformuer, græske skibsreddere, amerikanske fondkapitalister og øvrigt skidtfolk (hvis dette ord ellers findes som en modpol til godtfolk). Men Luton har haft deres del af uduelige ejere, senest John Gurney i 2003. Han satte gang i planer om at omdøbe klubben til London-Luton FC og samtidig slå den sammen med Wimbeldon FC og for i øvrigt flytte holden til Milton Keynes, hvor der skulle bygges et stadion til 70.000 tilskuere omkranset af en Formel 1 bane!! Det fik driftige folk i lokalområdet i Luton på barrikaderne, og de dannede TiL (Trust in Luton) og fik samlet kapital, så de opkøbte ikke ejeren, men aktiemajoriteten i Hatters Holdings, et Offshore selskab, som Luton Town havde en milliongæld i £ til. Den vej rundt fik de udmanøvreret Gurney så han kun fik 55 dage som klubejer. Der kom andre ejere til, som dog også misrøgtede klubben, og det førte til, at man med udgangspunkt i TiL, da klubben blev taget under administration, dannede selskabet Luton Town Football Club 2020 Consortium, og således er delvist fanejet og styret. I dag ejes 81% af aktierne i 2020 konsortiet af Paul Dean Ballantyne, som har en baggrund i finansverdenen. Selve TiL fan-selskabet ejer under 1% af selskabskapitalen, men i 2014, efter de slog sig sammen med andre Luton Town fangrupperinger (lyder som noget, der kan sammenlignes med Spirit of Shankly (oprindeligt Sons of Shankly) i Liverpool) og de fik i 2014 gennemført, at Holdingselskabet kan ikke ændre på klubbens navn, geografiske tilhørsforhold, logo, klubfarver ja selv klub mascot'en kan ikke ændres, - uanset fremtidigt ejerskab - uden at fangruppen har godkendt det. Samtidig har fanclubben et par pladser i bestyrelsen, og er dermed sikret mulighed for indflydelse. Hvis nogen er interesserede i at læse mere, så prøv dette link:
https://tribunemag.co.uk/2023/08/how-lu ... ball-club/
Luton har deraf følgende også det mindste driftsbudget i Premier League, hvilket deres ageren i transfer markedet også bærer præg af. Her er deres indkøb:
Billede
Det er jo langt fra verdensstjerner, og de mest prominente er Ross Barkley på en fri transfer, hvis karriere var kørt ud på et sidespor, og keeperen Tim Krul, som man åbenbart ikke rigtig ved om han har kostet noget. ...og så danske Mads Andersen, som er kommet gennem Brøndbys Akademi, og via Horsens til Barnsley, inden han i sommers kom til Luton for godt og vel £ 4 mill. Luton har en ung manager i Rob Edwards, hvilket var en kontroversiel udnævnelse, da han tidligere har trænet lokal-rivalen Watford. Deres spillestil beskrives som at de godt kan spille den op nedefra, men ofte spiller med lange afleveringer fra bagerste kæde til 2 targetmen på toppen, som så lægger af til fremrykkende midbanespillere. Det lyder i mine ører som god gammeldaws kick'n rush!. Så der bliver noget for Van Dijk og Konaté at heade væk, samt Alisson må hellere tage de hurtige støvler på, når han skal sweepe for vores højtliggende forsvarskæde.

Liverpool
Det er lang tid siden, at truppen har været så bred og fuld af kvalitet, som den er lige nu. Til alle 3 kæder er der nu 2-3 spillere ekstra, som kan sættes ind, stort set uden at holdet svækkes, og der er kun et par eller 3 pladser, hvor erstatningen er en lille, grænsende til minimal svækkelse. Målmandsposten er een af disse pladser. Unge Kelleher er ikke helt oppe at ringe endnu, men han konkurrerer også med verdens bedste på pladsen. Der er INGEN keeper i verden jeg hellere så vogte målet for Liverpool end Alisson Becker! Så Ali starter på kassen. På højre back er Trent ikke helt oppe i omdrejninger endnu efter sin skade, men han er godt på vej. Mod Bournemouth så vi så, at Gomez også kan spille backen med en masse konstruktivt frem ad banen, samt et godt samarbejde med Salah. Men Trent for pladsen mod Luton. I midterforsvaret er VVD så småt ved at nærme sig niveauet fra før Pickford klippede hans korsbånd over. Han virker mindre "arrogant" og mere engageret i sit spil, måske skubbet i den rigtige retning af kvaliteten af back up spillerne i truppen. Jeg ville ikke frygte en kamp, hvis vi skulle stille et makkerpar i centerforsvaret bestående af hvilken som helst af disse 4: VVD, Matip, Kontaté og Quansah. ....og Gomez kan også spille centralt, men er ved at udvikle sig til at være bedst på højre backen. Mod Luton går tjansen centralt til VVD og Konaté, som er et mulehår foran de andre. Venstre back er så det område, hvor vi er svagest dækket ind. Robertson er ikke helt oppe og ringe på det vanvittige niveau han havde 2018/19, men han er stadig god. Tsimikas kan dække pladsen, men vil være et sårbart punkt på holdet, når vi møder virkelig modstand, som kommer snart, når vi om 3 uger møder City i Manchester. Men unge Luke Chambers viste gode takter mod Toulouse, så der er udvikling på vej. I Luton bliver det - i mangel af bedre - dog Tsimikas på VB.

Midtbanen er snart eksploderet til ét stort, nej gigantisk udtagelsesproblem. Inden Spurs kampen, havde Curtis Jones næsten spillet sig fast på holdkortet, men 3 uger væk, og så har Gravenberch pludselig bidt sig fast på pladsen, og er svær at sætte af, Wataru Endo viser også bedre takter, Mac Allister skal snart til at finde noget af hans Verdenmester/Brighton magi frem igen, for at han ikke skal få en tur ud på bænken. Den eneste sikre er vores kommende Captain Fantastic: Dominik Szoboszlai. Han oser SÅ meget vindermentalitet, selvtillid, charme og lækkert hår, at alle andre klubber kigger misundeligt mod LIverpool over at vi fik den handel igennem med Leipzig, De £60 mill. ligner et gigantisk røverkøb, når man sammenligner med f.eks. hvad Celsea fik ud at at splashe omkring £160 mill ud på Caicedo og Lavia. Til Luton kampen tror jeg, at Curtis Jones, Harvey Elliot og Wataru Endo skuffede må tage plads på bænken, så vi stiller med 3-mands dynamit og dynamik i form af Macca-Szobo-Gravenberch.

I angrebet er højre fløj også en af de få pladser, hvor der er stor kvalitetsforskel på Stjernen og Vandbæreren. Salahs statistikker fortsætter bare med at være af en anden verden, og alligevel sidder jeg i stort set hver kamp, og hidser mig op over kiksede driblinger, tamme afslutningsforsøg mod det lange hjørne, ukoncentrede afleveringer lige i fødderne på en modstander med mere. Men Salah har bare så meget end product i form af mål og assist, så han er ikke til at komme uden om. På toppen ligner Nunez du den £ 85 mill angriber vi købte i Benfica. Han søger så mange afslutninger i en kamp og så mange gange placeret rigtigt, at undertegnede og Hr Drejer snart må acceptere en afbrænder eller to en gang imellem. Så Gakpo må skuffet tage plads på bænken, men kan hurtigt blive kaldt i spil, hvis nu Nunez har een af de kampe, hvor niveauet ikke er helt så højt. Vedr. venstre fløj, så kommer der gode nyheder fra Columbia. Guerrilla-hæren Colombia's National Liberation Army lader til at have erkendt, at de har skidt i nællerne ved at kidnappe faderen til et nationalt ikon. ELN har delt et videoklip med Reuters, hvor en talsmand udtaler, at Diaz' far vil blive frigivet "as soon as possible". Så det lader til at lysne. Men Diaz søvn- og døgnrytme er sandsynligvis så smadret, da han har skullet følge med hændelserne i Columbia om natten (på disse breddegrader, men dag i Columbia) at jeg forventer Klopp giver ham plads på bænken. Men han er med i truppen, så han får måske 10-15 minutter til sidst i kampen. Så der bliver også i denne kamp plads til alt-mulig-manden Jota, som også er fuld af selvtillid for tiden.

Så mit bud på de 11 startende på Kenilworth Road er følgende:
Billede

Den største "fjende" jeg ser på søndag er holdet selv. Vi har tidligere set Liverpool hold møde om med en slatten indstilling mod mindre modstandere, hvilket tidligere har betydet dumme pointtab. Men jeg tror der er så tilpas meget ungdommelig sult og vildskab på dette "nye" Klopp hold, og samtidig en allerhelvedes stor professionalisme, så de VED at der skal arbejdes, selv en sen søndag på et mini-stadion med mindre end 12.000 tilskuere. ....og rigtig meget af dette kommer fra vores nye, soon-to-be Captain Fantastic.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » torsdag, 02. nov, 2023 16:51

Det er simpelthen legendarisk med adgangen ind igennem et hus. Det er et hold med passion men vi må og skal sejre sikkert. Et tophold der sætter point til mod Luton kommer virkelig til at mangle de point.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 02. nov, 2023 17:51

Emmy skrev:
torsdag, 02. nov, 2023 16:51
Det er simpelthen legendarisk med adgangen ind igennem et hus. Det er et hold med passion men vi må og skal sejre sikkert. Et tophold der sætter point til mod Luton kommer virkelig til at mangle de point.
Deres forankring i lokalområdet og fan-indflydelse i bestyrelse mm. er også beundringsværdig.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 02. nov, 2023 22:28

Nu smadrer jeg lige den der fodboldidylliske følelse man får ved klubber som Luton og deres stadion, men jeg magter altså ikke endnu en kamp som den mod Bournemouth i går, hvor kameraet sidder halvvejs nede på græstæppet og vinklen er helt skæv i TV'et. Så må de fyre en eller anden flagstang i vejret og smide kameraet derop på, sammen med en meget uheldig kameramand, der trak sorteper den dag.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » fredag, 03. nov, 2023 07:27

Så må du nøjes med at følge kampen her på Forum...... :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 04. nov, 2023 08:29

Så har jeg budt ind med tanker om truppen og opstillingen i trådens første indlæg. Jeg glæder mig sgu til kampen i morgen!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 05. nov, 2023 02:18

Cynwal skrev:
fredag, 03. nov, 2023 07:27
Så må du nøjes med at følge kampen her på Forum...... :D
Det gør jeg jo uanset champ! ;) Formidabel optakt du har begået igen, i øvrigt. Beundrindsværdigt og altid interessant læsning.

Og tænker dit bud på starter er spot on. Klopp udtalte, at Diaz selv bestemmer om han vil spille. Der er intet pres, men fuld støtte. Det er nok for tidligt, så Jota lyder som et godt bud og så Gakpo stille blive kørt tilbage efter sin skade.
Man ved aldrig om Klopp vælger Jones eller Elliott i stedet for Gravenberch dog.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » søndag, 05. nov, 2023 06:34

Fedt oplæg Cynwal!
Jeg kan huske Luton fra tiden i 80érne, dengang det var mænd, der spillede bold, inden fodbold blev for de indpakkede vatnisser vi ser idag :lol:
Selvom jeg håber de overlever i PL, så er en sejr til os jo helt forventet og et must.
Der bør ikke være skyggen af tvivl om det.

I stedet for at sende en stakkels fotograf op i en flagstang, så skal de måske bare give ham/hende et 14 mm fisheye objektiv, så vi også kan se jordens runding i sider og top :)

Ynwa

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af texy » søndag, 05. nov, 2023 11:27

Det her er en gylden mulighed for at rykke forbi Arsenal i tabellen. Den må simpelthen ikke misses.

Jeg deler lidt den frygt, som Cynwal har for, at vi måske kommer til at tage for let på det. Gør vi det, så kan vi sagtens stå i endnu en af de situationer, hvor vi skal vende 1-0 til noget brugbart. Når det er sagt, så er Luton altså et markant dårligere hold end os. Det skal vi formå at drage fordel af. Og gerne på målkontoen også.

Cynwals opstilling er muligvis den rette. Men jeg gider ikke at gætte på opstillingen. Jeg vil hellere præsentere min egen foretrukne. Og den ser således ud.

Alisson
Gomez Konate Van Dijk Kostas
Szobo Trent Macca
Salah Nunez Jota

Trent ind på den 6er, som jeg mener, han skal spille, og Macca op på den plads han er vant til.

Gomez spiller HB, som Trent gjorde tidligere (før han blev bedt om at gå ind og være central midtbanespiller i opspillet). Han kommer med frem over kanten. Det giver Salah nogle flere spilmuligheder. Og det betyder, at der også kan komme indlæg til Nunez.

Jeg tror, at vi får et Nunez hattrick i dag. Eller håber (for han er anfører i stedet for Salah på mit Fantasy-hold).
Kloppite

grauballemanden
Indlæg: 220
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af grauballemanden » søndag, 05. nov, 2023 11:40

@Texy. Jeg er en smule bekymret over at placere Trent på den defensive midtbane. Jeg er bange for at han ikke er dygtig nok til skærme vores forsvar. Hvis han skal spille midtbane vil jeg gerne have ham i en mere offensiv rolle.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » søndag, 05. nov, 2023 11:54

Det er sjovt som tingene kan ændre sig, lige nu synes jeg faktisk Trent er en af dem der performer svagest for holdet, som højre back synes jeg faktisk Gomez gør det bedre defensivt. Samtidig er det lidt svært at vurdere hvor meget Trent bidrager med fremadrettet, ved ikke om han mangler selvtillid, men det kører bare ikke rigtig for ham.

Måske lider han under at der er mindre brug for ham offensivt, i flere år har vi været vant til at en masse af vores kreativitet skulle komme fra backs, men nu hvor midtbanen er blevet fornyet med Szobo, Mac, Gravenberch og Curtis så er der blevet mindre behov for kreativitet fra bagerste række.

Jeg kunne også godt tænke mig at se ham på midtbanen, men så skulle det være som 8er, tror ganske enkelt ikke han er godt nok som 6er, men lige nu har vi bare masser af kvalitet på den plads.
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 05. nov, 2023 11:55

texy skrev:
søndag, 05. nov, 2023 11:27

Jeg tror, at vi får et Nunez hattrick i dag. Eller håber (for han er anfører i stedet for Salah på mit Fantasy-hold).
Inden jeg nåede at læse til ende, nåede jeg at tænke: Nunez anfører? Han kan jo ikke engang tale engelsk endnu :D
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

grauballemanden
Indlæg: 220
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af grauballemanden » søndag, 05. nov, 2023 12:00

Enig Redtothebone. Jeg har i de sidste sæsoner ment at Gomez burde sælges. Men har været rigtig god i denne sæson. Tror du har en pointe mht. Trent og selvtillid. Men er sikker på at det nok skal komme.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 05. nov, 2023 13:25

Redtothebone skrev:
søndag, 05. nov, 2023 11:54
Det er sjovt som tingene kan ændre sig, lige nu synes jeg faktisk Trent er en af dem der performer svagest for holdet, som højre back synes jeg faktisk Gomez gør det bedre defensivt. Samtidig er det lidt svært at vurdere hvor meget Trent bidrager med fremadrettet, ved ikke om han mangler selvtillid, men det kører bare ikke rigtig for ham.

Måske lider han under at der er mindre brug for ham offensivt, i flere år har vi været vant til at en masse af vores kreativitet skulle komme fra backs, men nu hvor midtbanen er blevet fornyet med Szobo, Mac, Gravenberch og Curtis så er der blevet mindre behov for kreativitet fra bagerste række.

Jeg kunne også godt tænke mig at se ham på midtbanen, men så skulle det være som 8er, tror ganske enkelt ikke han er godt nok som 6er, men lige nu har vi bare masser af kvalitet på den plads.
grauballemanden skrev:
søndag, 05. nov, 2023 12:00
Enig Redtothebone. Jeg har i de sidste sæsoner ment at Gomez burde sælges. Men har været rigtig god i denne sæson. Tror du har en pointe mht. Trent og selvtillid. Men er sikker på at det nok skal komme.
Det er pudsigt, at I ser det som manglende selvtillid. Jeg ser det mere som det modsatte: At han er ramt af "hollænder-arrogance" eller "Van Dijk syndromet" (min egen betegnelse) forstået som at han ser sig selv som så god, så han behøver ikke at koncentrere sig eller give sig fuldt ud. På det sidste har det virket som om, at VVD er på vej ud af denne vildfarelse, og begynder at finde sit gamle jeg. TAA har stadig et stykke vej eller skal have en helt ny rolle, som flere skriver. Jeg er enig i, at han vil være bedre som 8'er, bortset fra at han måske mangler det allervigtigste i den rolle: 360 grader orienteringen. Han har i så mange år spillet mest med den ene side "lukket", så han har ikke - som Szobo - den der indbyggede radar, hvor han har styr på al bevægelse og alle med- pg modspillere omkring sig.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

grauballemanden
Indlæg: 220
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: Luton Town FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af grauballemanden » søndag, 05. nov, 2023 14:46

Der vil nok skulle noget "oplæring" til, hvis han skal spille fast på midtbanen. Men det kan Klopp jo nok ordne. Det er muligt at jeg forveksler mangel på selvtillid med for stor arrogance. Sådan har jeg ikke lige tænkt på det.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Besvar