Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 2 [ 25 indlæg ] Gå til side 1, 2  Næste

Forfatter besked

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Efter en rodet start og en masse diskussioner omkring vores (manglende) forsvar, så synes jeg det er på tide at starte med at diskutere hvad forventningen er til dette års sæson.

Mine egne forventninger:

Vi kommer fra ikke at have haft en solidt hold siden Reina, Carra, Agger, Alonso, Macherano, Gerrard, Torres udgjorde stammen på holdet. Det er snart et årti siden...
Vi har i kortere perioder vist fremragende spil, men vi har ikke stået solidt som et sikkert tophold, hverken i cups, europæisk eller i PL.

Dette er et faktum jeg har svært ved at se bestridt.

Vi har ikke nogen milliardær i baghånden der vil smide en masse nye penge i klubben (og tak for det). Vi skal lige som alle andre klubber (næsten) selv tjene de penge vi vil bruge på fx spillere, lønninger osv. Det er jeg meget tilfreds med, men det er så en personlig holdning man kan være uenig i.

Nå, til sagen nu udgangspunktet er ridset op:
Mine forventninger til denne sæson er at vi bygger på. Ikke bare i ord, men handling og resultater.

PL: Hvis vi ender i top 4 er det første gang siden 07/08 + 08/09 (føromtalte solide hold) at vi ender i top 4 to år i træk. Tænk lige over det. Første gang i snart 10 år!! Derfor er en top 4 for mig et godt resultat da det vil fortælle at vi netop er blevet mere solide, stærkere i bredden og har en grundstamme der kan spille med i toppen. Sæson 13/14 som er eneste sæson siden 09 hvor vi ender i top 4, skyldtes "næsten" kun 1 mands vanvittige sæson. Top 4 vil derfor være et KÆMPE plus i min bog.

LC/FA: jeg er ikke ligeglad, men jeg kan godt leve med at vi evt. ryger ud inden semi i begge hvis det skyldes at vi har brugt reserverne og nogle unge spillere. Vi skal satse på PL og CL, samt netop give tid til de unge og holde hele truppen i gang. Det kan godt koste, men sådan er det.

CL: Kommer vi videre fra gruppespillet, så er vi med blandt "de store". Alt derefter er et plus.

Skulle det lykkes med både PL og CL, så har vi vist at vi er et tophold både i PL og europæisk. Så vil vi have sendt et signal til konkurrenterne, til fremtidige og nuværende spillere om at vi ikke KUN er en udviklingsklub, men at man godt kan indfri sine drømme hos os.

Transfers: Det er ikke Voronin eller lign. vi har hentet i år. Vi har lavet en af de bedste transfers denne sommer i Salah. Vi har sikret os Keita til næste år godt nok, men stadig et signal om at vi ikke er et top 8-5 hold, men et top hold. Vi har beholdt Coutinho selvom Barca tilbyder en milliard... Vi har vist viljen til at smide de penge der skal til, men fuckede op i selve transferen alligevel. Det var en kæmpe bet, og burde nok have betydet at skulle have hentet en anden centerback.

Så alt i alt, så drømmer vi jo alle om trofæer og mesterskaber, men klap lige hesten, træk vejret og nyd at vi i stort set alle kampe producerer noget flot fodbold, en masse chancer og mål og stadig er med hvor det er sjovt. Gu er det frustrerende og man går rundt med et dårligt humør indtil næste kamp. Men når alt kommer til alt, så har vi altså taget et STORT skridt frem ift. de sidste 5-8 års elendige resultater. Vi skal blot konsolidere os, forstærke os, og så tage det sidste skridt op hvor vi får sølvtøj med hjem.

PS: Er Klopp eprfekt? Nej. har vores transfervindue været perfekt? Nej. Er det bedre en noget andet vi har haft i mange år? JA!
PSS: Af de klubber vi skal slås med om top 4, så er vi foran Arsenal, på niveau med Spurs, og "kun" 2 og 5 point efter de 3 andre. Og det er når det er gået dårligt, vi har først fået Coutinho tilbage, Lallana er ude og Mane er ude med rødt.

So cheer up folks. :)

Alder: 41
Enig - 4. plads og videre fra gruppespil i CL, så er sæsonen godkendt.

Og ja, det bliver nok Tottenham og Arsenal, vi skal slås med om den, men:

- Man U er ikke for alvor blevet testet endnu. Det eneste gode hold, de har mødt, er Real Madrid - og der så de tunge ud.
- Chelsea er der også spørgsmålstegn ved - ligner ikke samme hold som sidste år
- Man City? Tja, sidste år på denne tid var alle også ved at falde i svime - og så faldt de i niveau. Men jo, de ser uhyggelige ud pt.

Jeg syntes ikke vi kan tillade os at forlange mere end en top 4 plus top 2 i vores CL gruppe. vi kan godt håbe på at vi vinder FA cuppen eller går langt i CL eller slutter på en 3. plads i ligaen og det er ikke helt urealistisk, men det vil også være et virkelig godt resultat.

Jeg ved ikke med vores cup kampagner, jeg så gerne at vi kom langt, men hvis vi gør så skal det også være fordi vores bredde spillere gør det godt.

Vi har en mere komplet trup end sidste år og det bør betyde at vores dårlige perioder bliver kortere.

Hvis vi kan slå Tottenham og Arsenal i ligaen vil jeg blive lykkelig, simpelthen fordi de i de senere år har slået os ved at bruge færre eller nogenlunde samme mængde penge som os. Tottenham har været tæt på et mesterskab ved at bruge stabilitet og tålmodighed i deres trup opbygning, noget som Klopp også forsøger at benytte sig af.

Der er problemer i defensiven, det nægter jeg ikke, men jeg tror bestemt at det vil blive bedre og bedre som sæsonen skrider frem.

Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj
Ja, enig. En top 4 og videre fra gruppespillet i CL må være det maksimale vi kan forlange. Selvom det kunne være dejligt at fylde det slunkne trofæskab op med et trofæ - enten F.A. Cup trofæ eller Liga Cup trofæ. Ligaen og CL kan vi selvfølgelig ikke forlange at de vinder.

Jeg vil også være tilfreds med at havne højere end Arsenal eller Spurs. Jeg tror de to Manchesterklubber er for stærke. De har begge en god stamme, som de udbygget endnu mere op til denne sæson. Jeg regner også Chelsea og Spurs trupper for bedre end vores, men Spurs har fået samme start som os, og de skal spille deres hjemmekampe på Wembley, hvilket jeg ikke tror bliver en fordel.

Jeg tror også Klopp har indstillet sig på at det bliver en mellemsæson; Han fik ikke Keita og VVD til denne sæson, og det var de to toptargets. Men Klopp vil gøre alt for at manifestere os i top 4, og jeg tror og håber han lykkes. Ja, vi har kæmpe problemer i defensiven, men vi har samtidig en potent offensiv. Og selvom vi skulle lukke 3 mål ind, så kan vi selv score 3, 4, 5 eller flere.

Men sæsonen er stadig ung, og om 10 kampe kan det jo være at vi har en helt anden diskussion.

Brugeravatar

Nu er det stadig tidligt på sæsonen og klart at når 3 kampe ud af 5 i PL byder på skuffelser af den ene eller den anden karakter, så bliver forventningerne derefter.

Watford burde være en sejr til os og kun en "blind dommer" er årsag til det pointtab. Dog kan man sætte store spørgsmålstegn ved om ikke vi burde undgå at de laver 3 mål imod os ?

Man City, udvisningen blev afgørende for at vi ikke fik point med hjem, da vi jo var fint med lige til den kom. Til gengæld er det jo katastrofalt at vores hold falder så meget fra hinanden og udstiller sig selv med en gigantisk endefuld.

Burnley, det sker, men det burde ikke være sket i lørdags. Og efter kampen står Burnleys manager og udtaler "hvor nemt det er at få point mod os" - skidt for moralen og rigtig dumt at vi ikke bare vinder. De må ALDRIG få det mål.

Kampen mod CP fylder ikke så meget, når man ser på hvor skidt de er kommet fra start og Arsenal, som jo var en fed kamp, falder noget til jorden efter fadæsen i City.

Jeg tror også på at vi kan gøre det bedre i de kommende kampe, men jeg tror desværre ikke at vi er ovre dumme pointtab og de store forsvars problemer.

Forventningen er derfor at holdet kæmper sig igennem til januar og så får hentet forstærkninger til vores forsvar.

Forventningen er også at vi ikke er mere end max. 8 point efter top 2 ved årsskiftet og at vi fortsat lever i CL.

Tror vi er færdige i LC i morgen aften. Og vores indsats i FA afhænger nok af hvordan det ser ud i PL og CL, når den turnering starter.

Top 4 er ikke umuligt og en kvartfinale i CL er vel også muligt, da vores hold jo fortsat mangler at vise fuld styrke.

Jeg tror vi gør klogt i at "håbe" og ikke "forvente" ;)

Brugeravatar

Hr. Drejer skrev:
Ja, enig. En top 4 og videre fra gruppespillet i CL må være det maksimale vi kan forlange. Selvom det kunne være dejligt at fylde det slunkne trofæskab op med et trofæ - enten F.A. Cup trofæ eller Liga Cup trofæ. Ligaen og CL kan vi selvfølgelig ikke forlange at de vinder.

Jeg vil også være tilfreds med at havne højere end Arsenal eller Spurs. Jeg tror de to Manchesterklubber er for stærke. De har begge en god stamme, som de udbygget endnu mere op til denne sæson. Jeg regner også Chelsea og Spurs trupper for bedre end vores, men Spurs har fået samme start som os, og de skal spille deres hjemmekampe på Wembley, hvilket jeg ikke tror bliver en fordel.

Jeg tror også Klopp har indstillet sig på at det bliver en mellemsæson; Han fik ikke Keita og VVD til denne sæson, og det var de to toptargets. Men Klopp vil gøre alt for at manifestere os i top 4, og jeg tror og håber han lykkes. Ja, vi har kæmpe problemer i defensiven, men vi har samtidig en potent offensiv. Og selvom vi skulle lukke 3 mål ind, så kan vi selv score 3, 4, 5 eller flere.

Men sæsonen er stadig ung, og om 10 kampe kan det jo være at vi har en helt anden diskussion.

Nu valgte jeg at "pine mig selv" ved at se United i går. De er ikke bedre end os, rent spillemæssigt. De får en hurtig føring på et drømmehug der går ind i 1 ud af 1000 forsøg, men derfra skaber de ikke så meget og Everton er tæt på flere gange. 7 min før tid laver Everton så en gigantisk brøler og forærer dem målet til 2-0 og derfra går Everton ned og United vinder en misvisende sejr på 4-0. men desværre er det nok sådan det kommer til at køre for dem i denne sæson, så Mourinho kan få sit mesterskab før han bliver uvenner med hele klubben og samtlige fans over et eller andet ligegyldigt tema :D Rammer vi den rigtige dag, så kan vi slå dem.

Highspeed skrev:
Nu er det stadig tidligt på sæsonen og klart at når 3 kampe ud af 5 i PL byder på skuffelser af den ene eller den anden karakter, så bliver forventningerne derefter.

Watford burde være en sejr til os og kun en "blind dommer" er årsag til det pointtab. Dog kan man sætte store spørgsmålstegn ved om ikke vi burde undgå at de laver 3 mål imod os ?

Man City, udvisningen blev afgørende for at vi ikke fik point med hjem, da vi jo var fint med lige til den kom. Til gengæld er det jo katastrofalt at vores hold falder så meget fra hinanden og udstiller sig selv med en gigantisk endefuld.

Burnley, det sker, men det burde ikke være sket i lørdags. Og efter kampen står Burnleys manager og udtaler "hvor nemt det er at få point mod os" - skidt for moralen og rigtig dumt at vi ikke bare vinder. De må ALDRIG få det mål.

Kampen mod CP fylder ikke så meget, når man ser på hvor skidt de er kommet fra start og Arsenal, som jo var en fed kamp, falder noget til jorden efter fadæsen i City.

Jeg tror også på at vi kan gøre det bedre i de kommende kampe, men jeg tror desværre ikke at vi er ovre dumme pointtab og de store forsvars problemer.

Forventningen er derfor at holdet kæmper sig igennem til januar og så får hentet forstærkninger til vores forsvar.

Forventningen er også at vi ikke er mere end max. 8 point efter top 2 ved årsskiftet og at vi fortsat lever i CL.

Tror vi er færdige i LC i morgen aften. Og vores indsats i FA afhænger nok af hvordan det ser ud i PL og CL, når den turnering starter.

Top 4 er ikke umuligt og en kvartfinale i CL er vel også muligt, da vores hold jo fortsat mangler at vise fuld styrke.

Jeg tror vi gør klogt i at "håbe" og ikke "forvente" ;)

Vi håber vel alle på en Quardrouble! :aliboronz3:

men vi ved godt at det ikke er fair overfor spillere og trænerstab at forvente så meget.

Det var nok også budskabet.

en 4. plads og 1/8-1/4 finale afhængig af lodtrækningen vil derimod være en forbedring af sidste sæson.

Jeg tror også at vi sylter LC lidt for at fokusere på ligaen og CL her i starten, derfor det kræver en stor indsats af en(/flere) af vore ikke-stjerner at gå videre. hvis vi slår Leicester i ligaen og slutter på 4. pladsen 2 point foran 5. pladsen er jeg godt tilfreds med den løsning.

Skal vi snakke mindre om håndgribelige resultater, så forventer jeg at se store forbedreringer i samspillet mellem midtbane og forsvar, især i den defensive del for jeg syntes at vores bagerste 5-7 spillere gør det bedre med bolden.
Den slags tager tid, men det er også noget med at når først en eller to spiller knækker koden, så kan de løfte hele holdet.

Jeg forventer og håber vi kommer i top 6 samt videre fra CL gruppen...

De små hold har fundet metoden til, at holde os nede og det koster mange kræfter. Så top 4 tror jeg bliver svært.

Brugeravatar

Geografisk sted: Haderslev

Alder: 38
Målsætningen må være top-4 i PL, videre fra gruppen i CL og så langt så muligt i de to cups med tanke på at PL og CL er vigtigere.

Ja, vi drømmer alle om trofæer, men det er mange år siden vi retmæssigt har kunnet forvente at vinde noget hvert år. Eller hvert andet, tredje eller fjerde år endda..

Geografisk sted: København

Alder: 42
Jeg tror, at vi går top 2 i PL og mindst når semifinalen i CL. Ja, jeg er stadig meget optimistisk. Jeg kan ikke se mange gode hold (der gerne selv vil lidt frem på banen) hamle op med vores offensiv, og jeg er ikke lige så nervøs for defensiven over en hel sæson, som folk herinde generelt giver udtryk for lige nu.

Normalt rammer næsten alle hold en lille resultatkrise. Jeg tror, at vores er kommet (og gået) nu. Virakken omkring Coutinho påvirkede os desværre negativt - især da han så endelig var tilgængelig igen og skulle indlemmes i truppen. Men vi er ikke sat af på nogen måde på trods af pointtab. Kun Man City og Man Utd har åbnet et lille forspring op. I Man Utd's tilfælde tror jeg, at det hænger sammen med deres program. Og Man City er nu en ufatteligt svær en udekamp, som for os er overstået. Vi kommer til at gøre arbejdet og hente de tre point ind igen, når de kommer til Anfield.

Vi har haft Coutinho ude. Vi har Lallana ude. Vi har lige nu Mané i karantæne. Og vi skal stadig lige have hierarkiet i forhold til nye og gamle spillere helt på plads.

Jeg tror, at vi rammer en af de helt store præstationer igen (som imod Arsenal) lige om lidt. Og derefter ser vi os næsten ikke tilbage. Om det bliver nok i forhold til Man City, som jeg anser for de største titelkandidater, kan jeg godt have min tvivl om. Men vi kommer til at bide dem i hælene hele vejen fra januar til maj. Det føler jeg mig stadig overbevist om.

Jeg ved til gengæld ikke, hvad jeg skal forvente og tro på i forhold til de engelske cups. Det kommer an på, holdopstillinger og lodtrækninger. Men jeg håber helt vildt, at der kan ligge et trofæ til os i en af de to.

Brugeravatar

Geografisk sted: København

Alder: 27
Jeg forventer og tror på en 4. plads i PL - helt enkelt. Derudover forventer og tror jeg på et enkelt godt cup-run, der ender i en finale eller måske en semi. Om det så bliver i CL, FA eller Liga-Cuppen ved jeg ikke (lidt klogere bliver jeg nok i aften). Forventer selvfølgelig også, at vi går videre fra vores CL gruppe.

Jeg har svært ved at få mig selv til at håbe på mere end top 4 og dertil, hvis jeg presser optimismen lidt, et enkelt cup-trofæ. Men det er svært at vinde cups med et forsvar som vores, så det er svært helt at se som realistisk.

Det er svært at spå om placeringerne til denne sæson, da de seks bedste mandskaber styrkemæssigt ligger tæt på hinanden.

Dog vil jeg mene, at de to Manchester klubber har en stærkere og bredere trup end de resterende tophold. Jeg anser ikke Chelsea for at være på deres niveau. Baseret på de første fem runder har Chelsea langt fra været overbevisende. Willian, Pedro, Cahill og Fabregas har alle toppet. Hazard giver dog holdet en x-faktor som kan sikre topresultater. Uden ham er de "blot" et velorganiseret hold med en håndfuld klassespillere - så meget kommer til at afhænge af ham. Tottenham, Arsenal og Liverpool kan mønstre samme kvalitet i truppen, hvor Liverpool og Arsenal dog mangler stabilitet på visse positioner.

Jeg tror, at vi ender på en skuffende 5. plads, da vi kommer til at opleve endnu en sæson med store udsving. Fra det sublime til det stærkt kritisable. Til gengæld tror jeg på et godt cup run, hvilket forhåbentlig kan sikre klubben noget længeventet sølvtøj.

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Alder: 22
Liverpool kommer i hvertfald til, at være UNDERDOGS til PRL titlen sammen med Tottenham der også har fået en rustent PRL start.

Chelsea vil være det klart bedste bud efter Manchester klubberne, men det kan være svært for klubberne at vinde PRL 2 år i træk.

Liverpool er 50/50 fra top-4, da bundniveauet skal strammes op og gerne udnytte sine chancer - samt stå bedre i det forsvar, hvis man vil give de andre 1.5-2 chancer til et mål.. Det er opad bakke!

CHL drømmene er det store hele, den tunering som skal have mest fokus. Måske Kvartfinale eller sågar Semifinalen.
NU starter eventyr med videre fra gruppespillet over Spartak Moskva og Sevilla (Maribor kan også godt drille på hjemmebane) på under 10.000 til en ChL kamp... Vanvittig gruppe, som blev spået til den nemmeste til Liverpool FC... (ellers havde den heddet Dortmund, Real Madrid og APOEL) og en mulig Europa League sæson)
----- Vis lige omverdenen, at The Reds hører til de bedste af de bedste!! GET IN.

YNWA

No worries.......sæsonen kører som den skal efter planen. Bare tjek den norskes oversigt over de sidste sæsoner:

http://www.liverpool.no/innsikt/2017/10 ... -sesongen/

Angiveligt lå Leicester nr. 8 med 12 point i 15/16-sæsonen efter syv spillede runder.......og chelsea lå nr. 7 med 13 point i 16/17-sæsonen efter samme antal spillerunder!

Så ingen grund til panik - desuden plejer city at lægge fra land på denne vis og så løbe tør på et tidspunkt; det har de gjort de to sidste sæsoner.....og scum løber snart ind i alvorlig modstand, både chelsea og spurs har i det lidt længere løb tyndere trupper end os, og arse har wenger (plus alexis' fuldstændigt latterlige attitude og opførsel nok skal skabe splittelse på et tidspunkt) - så summa summarum; vi er stadig favoritter til guldet :headbang:

Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på en bar, København
Larry Dillman skrev:
No worries.......sæsonen kører som den skal efter planen. Bare tjek den norskes oversigt over de sidste sæsoner:

http://www.liverpool.no/innsikt/2017/10 ... -sesongen/

Angiveligt lå Leicester nr. 8 med 12 point i 15/16-sæsonen efter syv spillede runder.......og chelsea lå nr. 7 med 13 point i 16/17-sæsonen efter samme antal spillerunder!

Så ingen grund til panik - desuden plejer city at lægge fra land på denne vis og så løbe tør på et tidspunkt; det har de gjort de to sidste sæsoner.....og scum løber snart ind i alvorlig modstand, både chelsea og spurs har i det lidt længere løb tyndere trupper end os, og arse har wenger (plus alexis' fuldstændigt latterlige attitude og opførsel nok skal skabe splittelse på et tidspunkt) - så summa summarum; vi er stadig favoritter til guldet :headbang:

Hehe, beundringsværdi attitude, like it :headbang: Men hvordan ser du Chelseas og Tottenhams trup som tyndere? Helt enig i at ingen af dem har brede trupper a la Man Citys beskidte-oliepenge-trup og Man Utds (der vist på 3 eller 4.s sæson stadig kører med verdens højeste lønbudget), men bl.a. med tanke på bl.a. de velkendte "sædvanlige" skadesproblemer på flere af de vigtigste Liverpool
-spillere og tja, generelt bare endnu et fesent transfervindue hvor flere problemer ikke blev rettet, hvordan ser du så Chelseas og Spurs trupper som tyndere end Klopps trup?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 2 [ 25 indlæg ] Gå til side 1, 2  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner