Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 7 [ 91 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede fredag, 19. apr, 2019 22:44
Alisson 2%  2%  [ 2 ]
Alexander-Arnold 0%  0%  [ 0 ]
Lovren 3%  3%  [ 3 ]
Van Dijk 10%  10%  [ 10 ]
Milner 0%  0%  [ 0 ]
Fabinho 11%  11%  [ 11 ]
Henderson 29%  29%  [ 29 ]
Keita 29%  29%  [ 29 ]
Salah 6%  6%  [ 6 ]
Mane 0%  0%  [ 0 ]
Firmino 9%  9%  [ 9 ]
Origi 0%  0%  [ 0 ]
Sturridge 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 99

Forfatter besked
Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 44
Twitter: @LFCDanishBranch
Hvornår:
Tirsdag d. 9. april, kl. 21.00

Turnering:
Champions League, Kvartfinale, 1. kamp

TV-kanal:
BT Sport
TV3 Sport

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Porto vant i generalprøven

Liverpools kvartfinalemotstander var i aksjon fredag kveld.
07.04.2019 kl 12:51 Arild Skjæveland askjaeveland

Både Liverpool og Porto spilte sin ligakamp fredag kveld. Lagene skal møtes til den første kvartfinalen i Champions League på Anfield på tirsdag.
Og som Liverpool - så klatret Porto til topps på tabellen, om enn midlertidig ettersom den største rivalen har én kamp til gode som spilles søndag.
Portos motstander på fredag var Boavista. Laget Liverpool møtte i Champions League i 2001 kommer fra Porto, så de var et lokaloppgjør. Boavista ligger midt på tabellen, mens FC Porto kjemper om ligatittelen.

Lokaloppgjør

Med en scoring like før pause, og en like etter, vant Porto lokaloppgjøret på Estadio do Dragao 2-0. Tiquinho Soares og Otávio scoret målene for hjemmelaget.
Resultatet gjør at Porto topper Primeira Liga. Dersom Benfica slår tabelljumbo Feirense søndag kveld vil de ta tilbake ligaledelsen på langt bedre målforskjell enn Porto.

Manager Sergio Conceicao brukte følgende lag: Iker Casillas, Wilson Manafa, Pepe, Eder Militao, Jesus Corona (Maxi Pereira 64), Otavio, Hector Herrera, Danilo Pereira (Mamadou Loum 86), Yacine Brahimi, Moussa Marega, Tiquinho Soares (Hernani 77).

Det er verdt å merke seg at Alex Telles pådro seg en hofteskade forrige helg, og måtte stå over. Det er uklart om han vil bli klar mot Liverpool.

Viktige Felipe var suspendert, og det betyr at han vil være helt uthvilt til kampen på Anfield. Både Pepe og Hector Herrera må stå over det første oppgjøret på grunn av suspensjon etter gule kort. Det samme måte Andy Robertson for Liverpool.

Brugeravatar

Vi skal have et stærkt resultat i den 1. kamp, men offensiven skal være kontrolleret, så vi ikke er for sårbare den anden vej.
Faxe sagde for en gang skyld noget fornuftigt i studiet under Soton-kampen, og det var, at vi så trætte ud mod Spurs i 2. halvleg, og vi så også ud til at have tunge ben i starten af 1. halvleg mod Soton, og han sagde, at det var typiske træthedstegn sidst på sæsonen, at man skal løbes i gang i stedet for at være 100% friske fra start.

Dvs. vi skal have super friske ben på banen fra start på midten, og for mig ser det ud som om, at Gini har de tungeste ben lige i øjeblikket.
Milner snupper sikkert VB, og der vil vi gerne se spil som i sidste sæson's CL kampe, hvor han snuppede rekorden for flest assists i turneringen.
Fabinho og Henderson må være startere, og jeg kunne godt frites til at sætte Lallana fra start også, eftersom Keita fik 88 minutter i fredags.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Mané——Firmino——Salah
————Keita———Hendo——
—————-Fabinho————-
Moreno-Van Dijk-Matip-Trent
—————Alisson————

Det kan gosst være det bliver Milner på vb, men jeg vil bare gerne have Morenos fart ind i en kamp hvor vi er mere sårbare på kontrahug end velopbygget spil. Milner har selvfølgelig kampformen, så han er også et godt bud.

edit 8/4 KL:8:55
Mané——Firmino——Salah
————Keita———Hendo——
—————-Fabinho————-
Milner-Van Dijk-Matip-Trent
—————Alisson————

Moreno er jo slet ikke i kampform og man vil jo gerne have en der kan placere sig lidt bedre i defensiven bagved Keita, for det er stadig der Naby har sine svagheder.
Jeg overvejede også om Milner skulle spille på midten istedet for Naby, og så med Moreno på VB, jeg tror faktisk lidt at det var derfor jeg stadig havde Moreno på VB, selvom jeg havde givet Keita den sidste plads på midtbanen. :dontknow:

Senest rettet af Filos of Isk mandag, 08. apr, 2019 08:55, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Alder: 28
^Er du ok?

Moreno på VB. Så skal vi da score 3 for at have et fornuftigt udgangspunkt, for porto scorer helt sikkert 1-2 mål så. Milner any day.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jeg håber ikke, at spillerne er på samme tændings-niveau som mig. For helt ærligt, så kan jeg kun tænke på Chelsea-kampen. Muligvis fordi Porto ikke er lige spændende en modstander, som Barcelona havde været.

Kampen skal nok blive svær. Porto er ikke dårlige. Og jeg vil for alt i verden gerne have Liverpool videre. For så venter drømmekampen imod Barcelona måske.

Men indtil en times tid før kampstart, der vil mine fodboldtanker kredse omkring de to kampe på søndag...

zalcos skrev:
^Er du ok?

Moreno på VB. Så skal vi da score 3 for at have et fornuftigt udgangspunkt, for porto scorer helt sikkert 1-2 mål så. Milner any day.

Jeg var faktisk mega træt da jeg skrev det, fordi jeg havde været på kursus hele weekenden.

Jeg tænkte godt over det da jeg sad i bilen i morges at kombinationen af en Moreno udeb kampform og Keita i tvivlsom kampform i venstre side er at tage lidt for let på opgaven i en CL kvartfinale. Men jeg ville også bare gerne have en 100% frisk Milner til Chelsea-kampen.

Brugeravatar

texy skrev:
Jeg håber ikke, at spillerne er på samme tændings-niveau som mig. For helt ærligt, så kan jeg kun tænke på Chelsea-kampen. Muligvis fordi Porto ikke er lige spændende en modstander, som Barcelona havde været.

Kampen skal nok blive svær. Porto er ikke dårlige. Og jeg vil for alt i verden gerne have Liverpool videre. For så venter drømmekampen imod Barcelona måske.

Men indtil en times tid før kampstart, der vil mine fodboldtanker kredse omkring de to kampe på søndag...
Sådan har jeg set også, men det er jeg sikker på spillerne ikke tænker. Og ja, en mega svær modstander, men så venter den ultimative drømmekamp også. Et Barcelona hold i absolut storform og to stilarter, der bare vil brage sammen. Og hvor vi ikke er favoritter, hvilket vil passe os godt. Ok, United kan overraske, men det tror jeg ikke på.
Nå, jeg kender for lidt til Porto til at kloge mig på dem, men traditionelt kan de ikke lide tempo, fysik og det der ekstra tryk vi kan udsætte dem for igennem hele kampen.
Så det er jo egentlig ret ligetil, imens svær i praksis, idet kunsten er at erobre bolden.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

texy skrev:

Det er en god pointe, sidste sæson var det ligakampene der led under vores fokus på de store CL kampe, men denne gang kan det være omvendt.

Jeg tror dog at vi er ved at have samlet nogle rimelig ærgerrige spillere sammen. Men derfor skal man måske også overveje nogle spillere der ved at de ikke kommer til at starte inde imod Chelsea og som derfor ikke føler de skal holde noget tilbage, men tværtimod får en stor chance for at vise sig frem i en uhyre vigtig kamp:
-Naby Keita er for mig mest naturlig, da det i Chelsea-kampen bliver tre af Hendo, Fabinho, Gini og Milner, der starter inde på midtbanen.
- Man kunne også starte inde med Origi, især hvis Firmino eller Mané ser trætte ud i fitness tests eller Shaqiri, hvis Salah ser træt ud*
-Moreno kunne starte på VB for at holde Milner 100% klar til Chelsea(jeg er gået væk fra at syntes det er det rigtige valg nu hvor søvnunderskudet er mindsket og jeg har fået noget kaffe, men muligheden forelægger jo)*
-Gomez kan sandsynligvis ikke nå at blive klar til 90 minutter, men hvis han er længere fremme end physioroom tror, så er han også en mulighed på begge backs.
-Lovren kan selvfølgelig også aflaste Matip, men det plejer jo ikke at være i midterforsvaret problemet er mest tydeligt.
-Lallana er skadet ifølge physioroom https://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php, han er tilbage den 14 april.

Sidste sæson havde vi nogle kampe op til CL 1/4- og 1/2-finalerne, hvor de der normale reserver, der kun sjældent fik spilletid, var de spillere på banen, der kæmpede aller hårdest og hvor der var normale startere der ikke var ret gode/tændte.
Jeg tror først og fremmest at Keita skal starte inde ovenpå sin gode kamp i fredags, men om der er andre :dontknow:; det ved jeg ikke.
Så er der folk som Milner og Hendo der naturligt har meget energi i kampene , så der skal nok være mindst en af dem på midten.
Hvis Klopp skal overtale Origi til at skrive under på en ny kontrakt, kunne han jo give ham en start.

*Vi aner jo heller ikke hvordan Moreno, Shaqiri, Gomez osv. ser ud til træning, men manglen på kampform taler imod dem.

Brugeravatar

08.04.2019 kl 11:08 Marius Rabben m_rabben

Pep Lijnders er trolig den i klubben som har best kjennskap til tirsdagens motstander. 36-åringen har nemlig sju år bak seg i FC Porto – som trener og spillerutvikler helt fra U8-nivå til involvering med talentene på A-laget.
Nederlenderen kom til Porto-akademiet som 24-åring i 2007 for å være med på et langsiktig prosjekt i jakten på den neste generasjonen av toppspillere. Der jobbet han blant annet med spillere som Rúben Neves (nå i Wolves), André Gomes (Everton, tidligere i Barcelona) og Diogo Dalot (Man Utd).

– Alle andre ville unngå oss

I den perioden fikk han et tydelig bilde på mentaliteten i den portugisiske klubben. Derfor er han overbevist om at Porto, som det eneste laget, faktisk ønsket å trekke Liverpool i kvartfinalen.
Grunnen er at de er svært revansjelystne etter fjorårets brutale exit i Champions League, der Jürgen Klopps mannskap vant hele 5–0 i Portugal og avanserte komfortabelt med 0–0 i returen på Anfield.

– Alle de andre lagene ønsket å unngå oss, men Porto vil elske å ha muligheten til å prøve seg mot oss igjen. Det vet jeg på grunn av mentaliteten deres, sier Lijnders i et intervju med The Times.

Han beskriver Porto-manager Sérgio Conceição som en «motiverende trener».
– Og han kommer til å utnytte seg av det. «Motivere» er ikke riktig ord. Det er revansj. De ønsker å gjøre ting riktig.
«Alltid mer, alltid bedre.» Det er holdningen i Porto-leiren, har Lijnders lært.

Vinnerkultur

– De elsker dem som hater å tape, forklarer nederlenderen.
– Mange klubber er med i dette spillet på grunn av fotball. Men Porto er med på grunn av sølvtøy. Det er grunnen deres.
– Slik er mentaliteten til klubbpresidenten, og i 35 år har det vært en veldig stabil klubb fordi han har vært der. Han sørget for en vinnerkultur. Før ham var ikke Porto en klubb som vant mange troféer. Det var Benfica, som er fra hovedstaden. Porto var klubben fra nord, og folkene der er helt annerledes. De er ordentlige arbeidsfolk. Jeg er stolt over å si at jeg har vært en del av Porto-familien og fikk muligheten til å forstå mystikken deres.

Lijnders var ikke med da Liverpool slo portugiserne ut av turneringa i fjor fordi han kort tid i forveien hadde forlatt klubben for å være manager i NEC Nijmegen i hjemlandet. Etter at de ikke klarte å unngå nedrykk, var han tilbake på Melwood i fjor sommer.

Holder vi nullet, så går vi videre. Vi skal nok score et udebane mål.

Brugeravatar

Gomez på bænken

Sendt fra min SM-J510FN med Tapatalk

#LFC starting XI v #PortoFC: Alisson, Alexander-Arnold, Lovren, Van Dijk, Milner, Fabinho, Henderson, Keita, Salah, Mane, Firmino

Subs: Mignolet, Gomez, Matip, Wijnaldum, Shaqiri, Origi, Sturridge

God kamp !

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 40
Kom så Keita!

Mere gang i ham og Salah tak.

Ellers ingen skader og en rolig kamp så vi er klar til på søndag.

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 41
Nå lad os så se om Lovren kan holde koncentrationen og undgå fejl. Vi kommer til at spille blændende tror jeg, startopstillingen ser skarp ud

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 7 [ 91 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner