Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 1 [ 9 indlæg ] 

Forfatter besked
 Titel: Talenter

Vi skal squ bare i gang med at bruge nogle af vores unge talenter fra u23. Ellers stikker de squ af.

Titel: Re: Talenter
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Alder: 42
Har du taget forskud på nytårsaften, og gået igang med alkoholen :dontknow: ? Ikke er der er noget som helst galt i det.

Spændende analyse.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jeg vil gerne samle lidt op på denne tråd. For samtidig med, at vi alle drømmer om og kræver signings i øst og i vest, så har vi altså en kerne af virkelig store talenter, som måske kunne løfte opgaven lige så godt, som et dyrt indkøb, hvis de bare fik chancen og supporternes opbakning. Som jeg ser det, kan følgende spillere måske have en plads på holdet i nær fremtid.

Mål:
Grabara

Midterforsvar:
Gomez (allerede en etableret del at holdet på backen)

Backs:
TAA (allerede etableret)
Gomez (allerede etableret)

Midtbane med defensive kvaliteter:
Grujic (gør det fint på udlån hos Cardiff)

Offensive spillere:
Wilson (1 mål i 2 kampe foreløbig på udlån hos Bristol og fremragende for vores U23)
Woodburn (har ikke fået de minutter, jeg forventede han ville, da Cou blev solgt. Men giga talent)
Ejaria (fremragende i pre-season kampe, men ikke lige så tone-angivende siden for U23. Nu udlånt til Sunderland)
Ryan Kent (overstrålede nærmest Coutinho i pre-season. Efter et lidt skuffende udlån til Freiburg er han nu hos Bristol med rimelig succes)

Angreb:
Solanke (stort råt talent, som jeg tror har muligheden for at slå igennem, hvis bare han snart får scoret det første mål, som han har været så tæt på flere gange - topscorer ved U20 VM)
Brewster (kæmpe talent, som desværre er rendt ind i en skade - topscorer ved U17 VM)

Det er lidt sværere for os fans, end det er for træner-teamet at vurdere, hvor langt potentialet rækker for disse spillere. Men det er naturligvis en kalkule, som skal indgå i vores transferpolitik.

Det vil jo reelt være hovedløst at bruge eksempelvis £80M på Lemar, hvis Wilson eller Woodburn er klar til at levere samme niveau. Rabiot's antydning af forskellen på niveau mellem Ligue 1 og CL med udtalelsen; “It’s all well and good putting eight goals past Dijon, but it’s in matches like this that you have to stand up and be counted" er med til at sætte et lille spørgsmålstegn ved sikkerheden for kvaliteten hos targets som Lemar og Fekir. Og i øjeblikket er Chelsea-fans ikke imponerede over Bakayoko, som de hentede i Monaco.

Det skal ikke forstås sådan, at jeg stiller tvivl ved alle indkøb fra mindre ligaer. For jeg tror bestemt, at der kan være top-kvalitet i både Lemar og Fekir, ligesom jeg stadig tror, at Mbappé kan blive verdens bedste. Men vi skal sørge for, at vi ikke er blinde for, hvad vi allerede har.

Og uden at vide, hvordan det skulle lade sig gøre, så kunne jeg godt tænke mig, at klubben var bedre til at promovere vores akademi-spillere, så vi fans måske ville være lige så begejstrede over en af deres forfremmelse til en plads i truppen, som vi er, når vi skriver under med en ny spiller. Lige nu er der mere nervøsitet og tvivl, hver gang de unge får chancen.

I øvrigt lidt sjovt at se, hvordan der lader til at være mere villighed til at give unge defensive spillere chancen end unge offensive spillere.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Jeg er meget enig Texy. Godt skrevet.

Ang det sidste tror jeg det måske handler om at top niveauet i angrebet er/var højere end det er i forsvaret, så Klopp mener nok at der skal mere til at slå igennem oppe foran end nede bagved.

Vi har været lidt uheldige med cup lodtrækningerne i år så der har ikke været de kampe hvor vi har kunnet spille 1. Hold plus tre-fire unge spillere.

Sjov ide med promoveringen de gør jo meget for at fans skal følge ungdomsholdet, mange kampe er gratis for fanklubbens medlemmer og så videre, at ansætte Gerrard som træner for de unge har vel også skabt mere opmærksomhed omkring dem.
Næste skridt er vel at de ansætter nogle til at lave fede youtubevideoer med de unge spilleres bedste aktioner. En mulighed kunne være at reservere en plads på bænken til en yngre spiller, der så kan få de sidste 10 minutter i de kampe vi er komfortabelt foran i. Det er måske en lidt drastisk metode, men det er en mulighed, det er en metode der vil virke bedst hvis vi kan stole lidt mere på at vi ikke lukker 3 mål ind sent i 2. halvleg selvfølgelig. Den unge spiller skulle skifte imellem kampene så Woodie F.eks fik bænkepladsen i næste kamp og så var det måske Grujic kampen efter.

Et problem er at ligesom afstanden er øget fra PL til Ligue 1, æresdivisionen og de andre mellemstore ligaer, så er det også en tykkere mur en ung spiller skal bryde igennem.
Og så er fans lidt småpædofile og ofte vil den 21-årige spiller blive vurderet til aldrig at blive god nok.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Helt enig, texy. Der er da ikke noget bedre, end når en fra ungdomsrækkerne klarer den hele vejen op. Det er da fedest, når det oven i købet er en local lad, men det er stort set lige så godt, når et andet ungt talent som Gomez, klarer den det sidste og aller sværeste skridt, hvor alt skal stemme, med fysik, teknik, placeringsevne og hele det mentale aspekt, som nok er det, som skiller fårene fra bukkene, og som vi kan have svært ved at vurdere udefra.
Wilson er i Hull by the way, og udover 1 scoring i 2 kampe, har han også tilkæmpet sig to straffespark bl.a. mod Chelsea, men hans kolleager brændte, så mon ikke han selv får chancen næste gang ? Ham har jeg en god fidus til, og mon ikke han får en masse hår på brystet af nedrykningskampen i The Championship ?
Jeg har i øvrigt stor respekt for Stevie og Carra's vurderinger, når de melder ud, hvem de ser klare cuttet, hvor de var enige om, at Alexander-Arnold nok skulle blive fast mand på 1. holdet. En anden Stevie dengang fremhævede i samme sætning var Herbie Kane, så han bliver også spændende at følge:

https://www.thisisanfield.com/2017/10/h ... irst-team/

Der er også Liam Millar, som Stevie også ser som en med mulighed for at gå hele vejen, og som også er udvalgt sammen med bl.a Kane til daværende Lijnder's talenthold, som Klopp ser på en gang om ugen:

https://www.thisisanfield.com/2017/10/l ... liverpool/

På målmandsfronten er der hård kamp blandt Grabara, Kelleher og Shamal George, så fremtiden ser lys ud på dette område:

https://www.thisisanfield.com/2017/11/c ... ture-no-1/

Jeg er sikker på, at Klopp har minutiøst fokus på vores U23 og U18, og jeg tror ikke, der er noget, han hellere vil, end at give chancen og se det lykkes for en gut fra ungdomsrækkerne, men det er jo et skridt, som de færreste får taget.

Jeg synes, vi har stærke bud på kantspillere til at supplere vores nuværende 2 stjernespillere i: Ojo, Wilson og Kent, og jeg vil meget gerne have, at Klopp finder bare en af dem god nok til en reserverolle næste sæson.

Der skal vel alligevel lidt til, før man kan sige, at Woodburn eller Ejaria tager dirigentstokken på den offensive midt, ikke ? Det er min fornemmelse. De må gerne få en masse cup-kampe, men jeg foretrækker et etableret navn som Fekir eller James Rodriguez som sommerkøb, hvis vi skal fortsætte udviklingen med pilen opad. Dani Ceballo kunne også være spændende, hvis vi altså ikke pludselig får chancen for Isco ;)

Jeg håber også, at Solanke bygger på hele tiden, at han få en stærk pre season og en masse cup kampe næste år. Klopp har kæmpe tiltro til ham, så måske bliver næste sæson Solanke's ?

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-13918554

Niels K skrev:

Jeg håber også, at Solanke bygger på hele tiden, at han få en stærk pre season og en masse cup kampe næste år. Klopp har kæmpe tiltro til ham, så måske bliver næste sæson Solanke's ?

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-13918554

Havde Solanke været lidt heldigere og scoret imod Leicester i LC'en så havde efter min bedste overbevisning leveret langt bedre i de vinterkampe han fik, hvor han faldt ret meget igennem. Selvtillid er så vigtigt især for angribere og derfor tror jeg også at han nok skal klare cuttet.

truppen er også ved at være så bred at vi kan stille op med reserver i en cup kamp og stadig være et super godt hold, det er vel kun de tre forreste der giver panderynker og måske keeper situationen.

Og Klopp er så god til at aktivere en masse spillere at motivationen i sådanne kampe vil være noget bedre end vi ofte ser.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Brewster rykker op i 1. holdstruppen næste sæson:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/3 ... gstroppen/

Niels K skrev:
Brewster rykker op i 1. holdstruppen næste sæson:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/3 ... gstroppen/

Ja det ser spændende ud, det er nok også noget der kan give ham motivation i genoptræningen fra sin skade. Men det presser jo også nogle af de andre unge spillere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 1 [ 9 indlæg ] 

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner