Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 3 af 21 [ 304 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede onsdag, 24. jan, 2018 19:40
Karius 0%  0%  [ 0 ]
Gomez 1%  1%  [ 2 ]
Lovren 0%  0%  [ 1 ]
Matip 0%  0%  [ 0 ]
Robertson 25%  25%  [ 53 ]
Can 18%  18%  [ 38 ]
Wijnaldum 7%  7%  [ 14 ]
Oxlade-Chamberlain 28%  28%  [ 59 ]
Mane 1%  1%  [ 2 ]
Salah 3%  3%  [ 6 ]
Firmino 17%  17%  [ 35 ]
Milner 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 210

Forfatter besked

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 30
texy skrev:
Filos of Isk skrev:
Der er ikke meget love til Oxlade?

jeg syntes ellers han har haft en rigtig fin vinterperiode og med Lallana der stadig ikke er tilbage i topform og Gini, Can, Milner der heller ikke ligefrem har været flyvende, så tænkte jeg han var oplagt.

I mit tilfælder er det fordi, jeg har usandsynligt meget "love" for Lallana :D

Til gengæld mener jeg bestemt ikke, at Gini hører til i nogen startopstilling. Han er fin nok som backup og indskiftningsspiller. Helst ikke andet.

det er så også forståeligt nok, han har også fået tid til at komme sig oven på Everton kampen OG træne sig lidt op, så han har da sikkert rykket sig frem i bussen rent fysisk og nærmer sig stille og roligt det niveau vi ved han har og vi har da også set prøver på det i de seneste kampe fra ham.

Og med Coutinho væk får Lallana måske endelig chancen for at shine lidt mere i den røde trøje, ikke at han skal være Coutinho, men bare at de to i store perioder gerne ville løbe i de samme rum og modtage de samme bolde.

Jeg håber på følgende opstilling:

--------------Karius
Gomez--Matip--Virgil--Robbo
--------------Emre
------Lallana------Oxlade
Mané------Firmino------Salah

Jeg er godt klar over, at nogle af Jer mener at ovenstående opstilling er for offensiv. Jeg mener at selvom Lallana og Oxlade tenderer til at være 'offensive' midtbanespillere, så har de så høj en arbejdsrate, at de godt kan kompensere for en lidt mere 'kedelig' central midtbanespiller som eks. Hendo, Wijnaldum eller Milner. Jeg mener også at ovenstående opstilling er den absolut stærkeste opstilling vi kan stille efter salget af Coutinho.
Derudover vælger jeg Karius over Mignolet. Han er ligeså god/ringe, men han er yngre, og kommer til at udvikle sig.
Ender Firmino med en dom for racisme, og får karantæne, håber jeg er Sturridge er klar. Solanke har ikke imponeret mig (til en startplads) endnu...

Jeg tror dog at være Kære Jürgen foretrækker en lidt anden opstilling.

-----------------Migs
Gomez---Matip----Virgil---Robbo
-----------Gini--Hendo*/Emre*/Milner*
--------------Lallana
Salah-------Firmino------Mané

YNWA-1892 skrev:
Jeg håber på følgende opstilling:

--------------Karius
Gomez--Matip--Virgil--Robbo
--------------Emre
------Lallana------Oxlade
Mané------Firmino------Salah

Jeg er godt klar over, at nogle af Jer mener at ovenstående opstilling er for offensiv. Jeg mener at selvom Lallana og Oxlade tenderer til at være 'offensive' midtbanespillere, så har de så høj en arbejdsrate, at de godt kan kompensere for en lidt mere 'kedelig' central midtbanespiller som eks. Hendo, Wijnaldum eller Milner. Jeg mener også at ovenstående opstilling er den absolut stærkeste opstilling vi kan stille efter salget af Coutinho.
Derudover vælger jeg Karius over Mignolet. Han er ligeså god/ringe, men han er yngre, og kommer til at udvikle sig.
Ender Firmino med en dom for racisme, og får karantæne, håber jeg er Sturridge er klar. Solanke har ikke imponeret mig (til en startplads) endnu...

Jeg tror dog at være Kære Jürgen foretrækker en lidt anden opstilling.

-----------------Migs
Gomez---Matip----Virgil---Robbo
-----------Gini--Hendo*/Emre*/Milner*
--------------Lallana
Salah-------Firmino------Mané

Den øverste er altså virkelig spændende, Oxlade er i mine øjne mindst lige så god defensivt som Gini (de fleste dage) og også omkring niveau med Milner, Milner er lidt sjov fordi man kan godt se alderen trygger nogle gange, han bliver hurtigere mærket af flere kampe i træk og har mistet noget hurtighed, men han ved hvor han skal stå og han kan sætte en takling ind og vinde fysiske dueller, så han er lidt i sin egen ketegori.
Lallana arbejder rigtig hårdt, men han er ikke ligefrem en sværvægter og det er ikke altid at hans taklinger sidder lige i skabet, men han formår alligevel at fylde rigtig godt til på den midtbane.

Pt er jeg i tvivl om hvorvidt Lallana er langt nok fremme formmæssigt til at kunne spille denne kamp på det niveau det kræves, men det er jo altid en usikker spekulation at begive sig ud på.

Can som DM vil nok også have stor gavn af to meget bevægelige midtbane og ret hurtige makkere på midten, så den del er også spændende. Edit: men jeg tror bare at det er et eksperiment der bør gemmes til en senere kamp når Lallana's form har fået lov at vokse sig stærkere.

Alder: 39
Helt enig i Can - Ox - Lallana midtbanen. Vores uden sammenligning bedste midtbane. Hvis ikke Lallana er klar til fuld tid, så evt Milner ind i stedet. Han har vist sig rigtig godt offensivt de gange han har spillet, selvom det ikke er topklasse. Bare jeg slipper for at se Gini (ja eller ikke se, for man skal kigge godt efter hvis man skal opdage han er på banen) - og for guds skyld ikke Karius - han er så utrolig ringe, at det bedste han har vist i Liverpool er værre end det væreste Migs har vist - og det er eddemanme ringe.

Bojangles skrev:
Helt enig i Can - Ox - Lallana midtbanen. Vores uden sammenligning bedste midtbane. Hvis ikke Lallana er klar til fuld tid, så evt Milner ind i stedet. Han har vist sig rigtig godt offensivt de gange han har spillet, selvom det ikke er topklasse. Bare jeg slipper for at se Gini (ja eller ikke se, for man skal kigge godt efter hvis man skal opdage han er på banen) - og for guds skyld ikke Karius - han er så utrolig ringe, at det bedste han har vist i Liverpool er værre end det væreste Migs har vist - og det er eddemanme ringe.

Jeg er ikke så bange for om Lallana kan spille 90 minutter, er mere bange for hvor højt hans niveau er pt.

Filos of Isk skrev:
Bojangles skrev:

Jeg er ikke så bange for om Lallana kan spille 90 minutter, er mere bange for hvor højt hans niveau er pt.

Det tror jeg ikke vi skal være så nervøse for. Det virker til at fys-/lægeteamet har rimelig godt styr på det. Han spillede også 90 min mod Burnley så vidt jeg husker, og med en uges pause til yderligere genoptræning, tror jeg snart har banket det meste rust af. ;)

Tænk hvis vi gik ud og smadrede Shitty (eller bare vandt en smal 1-0 sejr), hvor meget vores tilbageværende drenge ville få ud af det. Tanken kan gøre mig helt glad! Og samtidig Klopp og os som fans, selvfølgelig!
Det ville være den vildeste forsinkede julegave.
Og muligheden er der, hvis det hele klikker, det ved vi! For vi kan stadig spille flot fodbold, når vores drenge er i spillehumør. Håber de tænker at nu skal de fandme vise alle, at de ikke behøver Coutinho i truppen for at "shine".

Jeg er stadig skuffet over timingen, men den er landet lidt, efter at have læst mange fine argumenter både for og imod salget netop nu. Jeg synes begge "lejre" har fine argumenter. Sket er sket og det er sådan det er nu!

Jeg tør ikke spå om noget, men glæder mig bare til at se kampen!

YNWA

Brugeravatar

Geografisk sted: Ringe på Midtfyn

Alder: 54
Alt andet lige har den samlede trup også bedre forberedelsesmuligheder end Man City, eftersom de har været nødt til at have noget fokus på tirsdagens opgør mod Bristol i Carabao Cup. Lad os håbe det kan være med til at tippe kampen, så MC får deres første nederlag i PL i år. Det har ligesom ligget i luften på det sidste, at det godt kunne ske.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Cynwal skrev:
Alt andet lige har den samlede trup også bedre forberedelsesmuligheder end Man City, eftersom de har været nødt til at have noget fokus på tirsdagens opgør mod Bristol i Carabao Cup. Lad os håbe det kan være med til at tippe kampen, så MC får deres første nederlag i PL i år. Det har ligesom ligget i luften på det sidste, at det godt kunne ske.

City vil gerne spille bold og det er den slags hold vi typisk har det lettest med.
Med VVD til at styre forsvaret er sandsynligheden for en personlig fejl faldet markant i den del.
Undgår vi et dumt rødt kort, så har vi på Anfield en 50/50 chance.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Vi har et historisk godt tag på man city, og det har Klopp også på Anfield. Det er altid målrige opgør, så der venter måske Årets kamp forude ?

På søndag møtes de to mestscorende lagene i Premier League når Jürgen Klopps mannskap skal forsøke å revansjere femmålstapet fra september.

Og det meste tyder på at det blir nettsus også denne gangen.

De røde står med 50 ligamål på de første 22 rundene, mens Pep Guardiolas mannskap, den store gullfavoritten, hele 15 poeng foran nummer to, har imponerende 64 nettkjenninger.
Manchester United (45 mål) er det eneste andre Premier League-laget med over to scoringer i snitt, etterfulgt av Tottenham (42), Chelsea (41) og Arsenal (40).

Anfield-mål hver gang i Premier League

Ligakampene mellom Liverpool og Manchester City på Merseyside har tradisjonelt sett også vært merkverdig målrike. I løpet av 81 oppgjør på Anfield-gresset har lagene produsert 266 av dem, med 168 for vertene.
Kun tre ganger gjennom historien har lagene gått målløse av banen, og det er nå 32 år siden forrige gang – som betyr at det i Premier League alltid er blitt mål på Anfield hver gang.
I tillegg til å ha scoret i 23 strake ligakamper hjemme mot de lyseblå, har Liverpool vist defensive muskler og holdt nullen i halvparten av de tolv siste. Det inkluderer begge de siste sesongene – noe som er Jürgen Klopps to ligamøter med dem hjemme – med henholdsvis 1–0 og 3–0.

Helgas vertskap har hatt et meget godt tak på City foran egne supportere de siste årene. Kun én gang, da Nicolas Anelka snudde til 2–1 for gjestene i mai 2003, har Liverpool tapt en ligakamp mot City de siste 37 årene.
I Premier League-sammenheng har Liverpool vunnet solide 14 av 20 kamper, med fem uavgjort.
På 81 ligamøter totalt på Anfield, der den første kom i 1893, har hjemmelaget 50 seire, 18 uavgjort og 13 tap. Ti av dem har endt uten Liverpool-scoringer, mens City har gått målløse av banen 26 ganger.

Alle turneringer inkludert er tallene 52 seire, 21 uavgjort og 14 tap på 87 kamper på Merseyside.

Brugeravatar

Hvis Klopp vil have at vi skal dominere store dele af kampen, så stiller han formentlig op i en 4-3-3, hvor Mignolet, Gomes, Vvd, Matip og Robertson udgør forsvaret, og midtbanen vil være med Can (som jeg er sindssyg ærgerlig over at miste), Ox og Milner (valgt pga rutine og fordi vores venstre forsvarsside har brug for opbakning). De tre forreste giver sig selv.
Jeg tror dog at Klopp pønser på at overraske. City er utroligt stærke med bolde og det må man bare acceptere, men de har altså ikke verdens hurtigste midterforsvarere. Derfor kunne jeg godt forestille mig, at vi spiller lidt henholdende med en stærk midtbane og så satser stenhårdt på kontra. Og jeg tror det vil være effektivt!

Så jeg tror vi stiller således op:
------------Mignolet...........
Gomez.....Matip...VvD.....Robertson
Lallana.....Can.....Milner.....Ox (alternativt bytter Ox og Lallana)
........Salah............Firmino

Begrundelsen er, at vi bliver nødt til at være et defensivt bolværk, samtidigt med at de to kanter kan backe på overfor deres utroligt hurtige fløjspil. Dernæst kan vores to midtbanekanter også bidrage positivt til offensiven i enkelte ryk fremad. Primært skal vi dog sætte vores lid til enkeltmandspræstationer fra de to forreste. Jeg tror på, at Klopp skal lytte til mig, for det her vil give 3 point. Skal vi jagte et mål, så har vi Mane og kan hurtigt gå over til en 4-3-3.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jesper skrev:
Hvis Klopp vil have at vi skal dominere store dele af kampen, så stiller han formentlig op i en 4-3-3, hvor Mignolet, Gomes, Vvd, Matip og Robertson udgør forsvaret, og midtbanen vil være med Can (som jeg er sindssyg ærgerlig over at miste), Ox og Milner (valgt pga rutine og fordi vores venstre forsvarsside har brug for opbakning). De tre forreste giver sig selv.
Jeg tror dog at Klopp pønser på at overraske. City er utroligt stærke med bolde og det må man bare acceptere, men de har altså ikke verdens hurtigste midterforsvarere. Derfor kunne jeg godt forestille mig, at vi spiller lidt henholdende med en stærk midtbane og så satser stenhårdt på kontra. Og jeg tror det vil være effektivt!

Begrundelsen er, at vi bliver nødt til at være et defensivt bolværk, samtidigt med at de to kanter kan backe på overfor deres utroligt hurtige fløjspil. Dernæst kan vores to midtbanekanter også bidrage positivt til offensiven i enkelte ryk fremad. Primært skal vi dog sætte vores lid til enkeltmandspræstationer fra de to forreste. Jeg tror på, at Klopp skal lytte til mig, for det her vil give 3 point. Skal vi jagte et mål, så har vi Mane og kan hurtigt gå over til en 4-3-3.

Uha, jeg håber bestemt ikke, at vi går ind til kampen med den tilgang. Bare det mentale aspekt i at have et udgangspunkt, der hedder, at vi skal være solide defensive i stedet for farlige offensive, vil efter min opfattelse give Man City fordelen før kampen overhovedet er fløjtet i gang.

Jeg ville på ingen måde udelade nogen af vores hurtige offensive "raketter" (Mané og Salah), hvis de er fit.

I mine øjne er der ingen grund til at nedgøre vores egne evner i forhold til Man City. Ja, Man City har større stabilitet i deres præstationer. Men på mange kampdage har vi udvist et niveau, der matcher dem til fulde. Og i øvrigt var vi efter min overbevisning klart bedst på Etihad, indtil Mané blev smidt ud. Vi burde vel have ført 3-2 eller 4-2 i stedet for at være bagud 1-0 på det tidspunkt. Og i den kamp spillede vi altså også uden Coutinho, mens Salah kun er blevet skarpere siden.

Jeg håber virkelig, at vi kommer ud med et hold, der er klar til at angribe Man City på alle leder og kanter. Også fordi, det er i deres defensiv, man kan presse Man City mest. Lallana erfor mig en vigtig brik i det vanvittige pres, som Man City skal udsættes for. Derfor foretrækker jeg disse 6 i front.

------Milner---Can
Salah----Lallana----Mané
----------Firmino

I øvrigt tror jeg, at Man City vil være lidt nervøse for at lave et "slip" i forhold til deres ubesejrede rekord. Og de historiske resultater taget i betragtning, så må dette være et af de opgør, de frygter allermest i forhold til at rende ind i et nederlag.

texy skrev:
Jesper skrev:

Uha, jeg håber bestemt ikke, at vi går ind til kampen med den tilgang. Bare det mentale aspekt i at have et udgangspunkt, der hedder, at vi skal være solide defensive i stedet for farlige offensive, vil efter min opfattelse give Man City fordelen før kampen overhovedet er fløjtet i gang.

Jeg ville på ingen måde udelade nogen af vores hurtige offensive "raketter" (Mané og Salah), hvis de er fit.

I mine øjne er der ingen grund til at nedgøre vores egne evner i forhold til Man City. Ja, Man City har større stabilitet i deres præstationer. Men på mange kampdage har vi udvist et niveau, der matcher dem til fulde. Og i øvrigt var vi efter min overbevisning klart bedst på Etihad, indtil Mané blev smidt ud. Vi burde vel have ført 3-2 eller 4-2 i stedet for at være bagud 1-0 på det tidspunkt. Og i den kamp spillede vi altså også uden Coutinho, mens Salah kun er blevet skarpere siden.

Jeg håber virkelig, at vi kommer ud med et hold, der er klar til at angribe Man City på alle leder og kanter. Også fordi, det er i deres defensiv, man kan presse Man City mest. Lallana erfor mig en vigtig brik i det vanvittige pres, som Man City skal udsættes for. Derfor foretrækker jeg disse 6 i front.

------Milner---Can
Salah----Lallana----Mané
----------Firmino

I øvrigt tror jeg, at Man City vil være lidt nervøse for at lave et "slip" i forhold til deres ubesejrede rekord. Og de historiske resultater taget i betragtning, så må dette være et af de opgør, de frygter allermest i forhold til at rende ind i et nederlag.

nope den døbbringende wingduo Mané og Salah skal genfødes på søndag, med Firmino i midten så han kan worke hans magic. Vi skal ud og spille fodbold med dem, fordi vi kan.
Desuden så er VvD stadig meget ny og en god kamp imod Everton garanterer ikke at han og Matip er så godt spillet sammen at de kan kontrollere Man City's offensiv under 90 minutters hårdt pres. Nej vores defensiv har brug for en farlig offensiv og Mané og Salah er farlige, især sammen. Og ja det mentale aspekt er uhyggeligt farligt, hvis Klopp pludselig ikke stoler på sin offensiv, så er vi på den.

Jeg tror så det bliver
----------Can--------
--Oxlade-----Gini/Lallana--
Salah--Firmino-----Mané

Lallana er stadig på vej tilbage i form, så Klopp foretrækker måske sin mand Gini, jeg ville nok vælge Milner, medmindre jeg havde fornemmelsen af at Lallana har taget et stort skridt frem på grund af Everton kampen, men det er spekulation, der har Klopp fordelen af at være med til træning.
De to halvoffensive midtbaner skubber kanterne helt op i frontlinjen og beskytter backerne lidt mere og det tror jeg er vejen frem, samtiddig giver det Firmino pladsen til at droppe lidt ned i banen og være Firmino.

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Alder: 23
mortenbak skrev:
Tænk hvis vi gik ud og smadrede Shitty (eller bare vandt en smal 1-0 sejr), hvor meget vores tilbageværende drenge ville få ud af det. Tanken kan gøre mig helt glad! Og samtidig Klopp og os som fans, selvfølgelig!
Det ville være den vildeste forsinkede julegave.
Og muligheden er der, hvis det hele klikker, det ved vi! For vi kan stadig spille flot fodbold, når vores drenge er i spillehumør. Håber de tænker at nu skal de fandme vise alle, at de ikke behøver Coutinho i truppen for at "shine".

Jeg er stadig skuffet over timingen, men den er landet lidt, efter at have læst mange fine argumenter både for og imod salget netop nu. Jeg synes begge "lejre" har fine argumenter. Sket er sket og det er sådan det er nu!

Jeg tør ikke spå om noget, men glæder mig bare til at se kampen!

YNWA

1. Coutinho ville væk fra det engelske himmelstrøg fra enhver pris, Klopp kunne ikke gøre andet i denne situation.
2. LIVERPOOLS ANFIELD Road, der kan holdet slå ALLE hold, og det tager man i betragtning om at holdet er fyldt med vanskeligheder at holde målet rent i en længere peride....

Man skal dog ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt - så en top4 kamp som BLIVER høj intens og et flot tempo, som enhver fodbold fan elsker.

3 og sidste punkt:
Holdet er ikke afhængig af Coutinhos evner, (ang lave mål) men derimod ligger svagheden i defensiven hvor i målet bevidner INGEN klasse i hverken Mignolet eller Karius, to målmænd, der næppe kan hive et PRL hjem - så hent Jan Oblak og Thomas Lemar til sommer HVOR også Naby Keita kommer og højst sandsynligt ind på DCM.

Håber på denne opstilling:
Mignolet
Gomez-Matip-Virgil-Robertson
Oxlade-Can-Milner
Salah-Firmino-Mané

Jeg er reelt kun i tvivl om det skal være Milner eller Wijnaldum, men Milner har vist langt bedre spil på det seneste, så han kommer på mit hold. Lallana har intet vist siden sit comeback og kommer derfor på ingen måde i betragtning til sp stor en kamp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 3 af 21 [ 304 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner