Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 10 af 13 [ 192 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Næste

Forfatter besked

Alder: 42
Ja, hvad sker der med Can? Der er bare total radiotavshed.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Med et program der hedder tirsdag - lørdag - onsdag, så mener jeg egentlig, at der bør være tid nok til restituering mellem kampene, men skader er svære at gardere sig imod, når det sker som med Oxlade. Mon ikke vi har nogle rimelig stille og rolige træningssessioner og får behandlet og masseret spillerne rigtig godt, så de blot skal tænke på kampene ?

Mod Stoke vil det dog nok være hensigtsmæssigt at spare Henderson, så den heller:

Milner --- Trent
----- Gini ------

Og så Clyne eller Gomez på HB.

Ellers ville jeg starte med samme 11'er, og så kan der skiftes ud i god tid i 2. halvleg, når de 3 forreste har sikret os en 2-0 føring eller mere ;)

Måske skal Ings ind i stedet for en af de 3 forreste, hvis en af dem har brug for at stå en kamp over.

Brugeravatar

Niels K skrev:
Med et program der hedder tirsdag - lørdag - onsdag, så mener jeg egentlig, at der bør være tid nok til restituering mellem kampene, men skader er svære at gardere sig imod, når det sker som med Oxlade. Mon ikke vi har nogle rimelig stille og rolige træningssessioner og får behandlet og masseret spillerne rigtig godt, så de blot skal tænke på kampene ?

Mod Stoke vil det dog nok være hensigtsmæssigt at spare Henderson, så den heller:

Milner --- Trent
----- Gini ------

Ellers ville jeg starte med samme 11'er, og så kan der skiftes ud i god tid i 2. halvleg, når de 3 forreste har sikret os en 2-0 føring eller mere ;)

Måske skal Ings ind i stedet for en af de 3 forreste, hvis en af dem har brug for at stå en kamp over.
Der er talrige undersøgelser, der peger på at 3 intense kampe indenfor ca en uge øger risikoen for muskel- og ledskader betydeligt. Og ens kapacitet falder betragteligt. Så jeg er ikke enig med den passende mængde restitution. Derudover er det slutningen af sæsonen og psykisk har vi også været hårdt spændt for. Vi skal for alt i verden undgå de her overbelastningsskader.
Samtidigt skal vi både i en finale og vi skal have en 4. plads. Ikke let at være Klopp! Og vi skal undgå at stille med at halvt hold før en evt finale.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Jesper skrev:
Niels K skrev:

Milner --- Trent
----- Gini ------

Der er talrige undersøgelser, der peger på at 3 intense kampe indenfor ca en uge øger risikoen for muskel- og ledskader betydeligt. Og ens kapacitet falder betragteligt. Så jeg er ikke enig med den passende mængde restitution. Derudover er det slutningen af sæsonen og psykisk har vi også været hårdt spændt for. Vi skal for alt i verden undgå de her overbelastningsskader.
Samtidigt skal vi både i en finale og vi skal have en 4. plads. Ikke let at være Klopp! Og vi skal undgå at stille med at halvt hold før en evt finale.

Jeg er bange for at Jesper har ret.

Og med den afslutning på Roma kampen i går vil mange spillere kigge imod kampen i Rom og dermed alligevel være på halv damp og så kan man alligevel lige så godt spille med nogle spillere der godt ved at de ikke starter inde i Rom. Problemet er bare at der er meget få af dem, der er i god form. Så ja, puha. Og han har kun 3 udskiftninger og ville helst lave 8 i løbet af kampen.

Og ja Hr. Drejer har jo nok ret i at Stoke godt ved at dette er deres bedste chance for at vinde på Anfield de får. Det er altså et stort satse i forhold til træthed og skader, hvis man satser på at tage modet fra dem tidligt med 2 hurtige mål, men det er muligt, så vil de måske spare sig til næste kamp og satse på at lukke af i forsvaret, men de så også WBA kampen.

Jeg vil meget gerne have Ings i kamp i det mindste, så han kan bygge ovenpå sit mål imod WBA og det må blive istedet for Firmino(pga positionen), der så forhåbentlig har fuld intensitet i Rom.

AJJ skrev:
Ja, hvad sker der med Can? Der er bare total radiotavshed.

Vel fordi der ikke sker ret meget, han er da jævnligt med i injury updates. Han er sandsynligvis ude resten af sæsonen, det samme med Lallana.

Så forestiller mig bare at der ikke er så meget at sige :dontknow: .

Det var lidt det samme da Gomez var ude med en halvlang skade her i marts.

Brugeravatar

I 7 ud 9 tidligere semifinaler, er vi gået videre til finalen, og derfra plejer vi jo også at gøre tingene færdige ;)

http://www.itv.com/news/2018-04-25/afte ... s-gone-by/

Geografisk sted: Brønshøj
Niels K skrev:
I 7 ud 9 tidligere semifinaler, er vi gået videre til finalen, og derfra plejer vi jo også at gøre tingene færdige ;)

Ja, men de seneste europæiske finaler har vi tabt. Og Klopp er sand for dyden ingen finale-manager.

Vi er ikke i finalen endnu, men finale nerverne er begyndt at melde sig.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jesper skrev:

Det er muligt, at der er talrige undersøgelser på området. Jeg har ikke set dem, men det giver meget god mening for mig, at belastning øger risikoen for belastningsskader.

Når det er sagt, så er de to bedste spillere i verden igennem de sidste mange år vel blandt andet også kendte for at have spillet stort set alle kampe og på højeste niveau i mange af sæsonerne. Som eksempel har jeg hevet lidt af Messi's program i 2015 (hvor Barca vandt CL) ud her.

21. feb - 90 min mod Malaga
24. feb - 90 min mod Man City
28. feb - 90 min mod Granada

11. apr - 90 min mod Sevilla
15. apr - 90 min mod PSG
18. apr - 90 min mod Valencia
21. apr - 90 min mod PSG
25. apr - 90 min mod Espanyol
28. apr - 90 min mod Getafe (6-0 men han tages ikke ud før tid)

02. maj - 90 min mod Cordoba (8-0 men han tages ikke ud før tid)
06. maj - 90 min mod Bayern
09. maj - 90 min mod Real Sociedad
12. maj - 90 min mod Bayern
17. maj - 90 min mod Atl. Madrid

Sulten efter at spille, vinde trofæer og slå rekorder har i de Herrers Messi og Ronaldos tilfælde gjort eventuelle undersøgelser til skamme.

Jeg er sgu lige så nervøs for at rende ind i flere skader til vigtige spillere, som alle andre. Men hvis folk føler sig klar, så skal de efter min mening ikke curling-administreres i så afgørende en del af sæsonen, men spilles.

Vi har maksimalt 5 kampe tilbage på 31 dage. Det må de bedste sgu' æde i sig og klare. Hvis tingene flasker sig, så er der muligvis en hjemmekamp imod Brighton, hvor de kan gå i biffen. Men ellers er det fuld gas for at opnå sæsonmålene. Render vi ind i skader, så er det en fin undskyldning for at skifte i startelveren. Men ikke før.

Brugeravatar

texy skrev:
Jesper skrev:

Det er muligt, at der er talrige undersøgelser på området. Jeg har ikke set dem, men det giver meget god mening for mig, at belastning øger risikoen for belastningsskader.

Når det er sagt, så er de to bedste spillere i verden igennem de sidste mange år vel blandt andet også kendte for at have spillet stort set alle kampe og på højeste niveau i mange af sæsonerne. Som eksempel har jeg hevet lidt af Messi's program i 2015 (hvor Barca vandt CL) ud her.

21. feb - 90 min mod Malaga
24. feb - 90 min mod Man City
28. feb - 90 min mod Granada

11. apr - 90 min mod Sevilla
15. apr - 90 min mod PSG
18. apr - 90 min mod Valencia
21. apr - 90 min mod PSG
25. apr - 90 min mod Espanyol
28. apr - 90 min mod Getafe (6-0 men han tages ikke ud før tid)

02. maj - 90 min mod Cordoba (8-0 men han tages ikke ud før tid)
06. maj - 90 min mod Bayern
09. maj - 90 min mod Real Sociedad
12. maj - 90 min mod Bayern
17. maj - 90 min mod Atl. Madrid

Sulten efter at spille, vinde trofæer og slå rekorder har i de Herrers Messi og Ronaldos tilfælde gjort eventuelle undersøgelser til skamme.

Jeg er sgu lige så nervøs for at rende ind i flere skader til vigtige spillere, som alle andre. Men hvis folk føler sig klar, så skal de efter min mening ikke curling-administreres i så afgørende en del af sæsonen, men spilles.

Vi har maksimalt 5 kampe tilbage på 31 dage. Det må de bedste sgu' æde i sig og klare. Hvis tingene flasker sig, så er der muligvis en hjemmekamp imod Brighton, hvor de kan gå i biffen. Men ellers er det fuld gas for at opnå sæsonmålene. Render vi ind i skader, så er det en fin undskyldning for at skifte i startelveren. Men ikke før.

Messi er svær at sammenligne med.

Han løber generelt ikke meget i kampene, men har mange eksplosioner.

Derudover har Barcelona bolden meget hvor de bare triller den rundt.

Vores spillestil(og liga) er væsentligt mere fysisk baseret.

Sent from my iPad using Tapatalk

texy skrev:

Jojo, det er fint nok, problemet med den betragtning er jo så at den sidste af de fem kampe er en finale som vi har meget gode chancer for at havne i.

Men Klopp har jo heldigvis læger og fysser der holder øje med spillerne så hans beslutninger tages ikke med lige så meget spekulation involveret.

Jeg er også bekymret over at hele bænken nu mangler kampform og vi har to kanter i hele truppen og 3 ikke-skadede midtbaner til 3 pladser, så vi er liiiiidt på den hvis en midtbane eller en kant får en skade.

Men jeg tror at Salah blev pillet ud imod Roma fordi han skulle spares til Stoke og Mané har ikke en lige så lang sæson bag sig, så jeg tror faktisk at Salah og Mané starter og så håber jeg Ings starter så Firmino kan levere 90( evt. 120) minutter for fuld skrald i Rom. Så han med sit energi niveau hive resten af angrebet op når de er trætte.

og Ings scorede imod WBA, så nu er der håb for at han faktisk gør det godt foran mål og ikke kun i løbearbejdet.

Desuden skal der findes en fjerde midtbane spiller og han skal aktiveres(ikke nødvendigvis 90 minutter), om det bliver Clyne, Trent, Woodie, H. Kane eller C. Jones er lidt oppe i luften, men vi skal forberede os på det værste.

Stoke kampen er også lidt indeklemt og sent i en lang sæson. Jeg syntes vi så imod WBA at spillerne begyndte at tænke mere og mere på Roma kampen og sker det samme imod Stoke er der ikke (meget) større chance for at vinde kampen med Gini på banen end med Curtis Jones.

Med Klopps bemærkninger og opfordringer til Anfield om at nå samme højder i Stoke kampen, så tvivler jeg stærkt på at vi ser U23 holdet fra start:

Citat:
But I’m already in the Stoke game, to be 100 per cent honest. I’m much more interested about the Stoke game in the moment than about the second leg against Roma. I’ve said it before and I’ll say it again: the atmosphere tonight was absolutely outstanding, what you can expect if you are 5-0 in the lead. The people really enjoyed it. So I say to everybody who has a ticket: I expect exactly the same atmosphere on Saturday at 12.30 because we need it. That’s a massive game for us and we need to be ready for that. We’ll try everything to be ready for that.
[/quote]
http://www.liverpoolfc.com/news/first-team/299340-liverpool-fc-as-roma-champions-league-jurgen-klopp-reaction

For mig lyder det som om at Klopp ser Stoke kampen som meget vigtig, hvilket den jo nok også er. Og samtiddig er han fuld ud klar over at spillerne lige nu har mere fokus på at komme i en CL finale end om de slutter som nummer 2, 3, 4 eller 5(især fordi 3 eller 4 er mest realistisk). Derfor tror jeg han gerne vil krydre start 11'eren med 2-4 spillere der ikke starter inde i Rom, f.eks Ings, Clyne og så Trent som CM. De vil kunne spille fuld gas uden at frygte trætheden i Rom og være med til at holde energi niveauet oppe.
Så sidder der 2-3 spillere på bænken som er naturlige indskiftnigner i 2. halvleg hvis det bliver nødvendigt.

mit bud:

Mané---------Ings--------Salah
-----------Milner--Trent--------
----------------Gini--------------
Robertson-VvD-Klavan-Clyne/Gomez(hvem der er i bedst form)
---------------KArius---------------
Bænk:
Migs
Gomez
Moreno
Curtis Jones/woodie
Hendo
Solanke
Firmino
en ny mand i hver kæde og to nye i forsvaret. På bænken sidder både rutinerede alternativer som Hendo og Firmino der kan gå ind og gøre os bedre, men også folk som Moreno, Gomez, Solanke der har brug for spilletid og så en ung gut i Jones/Woodie der muligvis kan komme ind efter 75 minutter imod et træt Stoke hold og vise at der er fremtid i dem. Så har jeg ikke Lovren på bænen fordi så kan Klopp ikke sætte ham ind for at forsvare føringen med 15 minutter tilbage :laughin:

Vi ved jo reelt ikke om Trent hellere vil spille på midten eller om han vil fokusere på HB resten af karrieren. Dani Alves, Zambrotta og Cafu fik sig da helt fine karriere selvom de aldrig blev centrale midtbaner, "rigtige" kanter eller angribere. I interviews lyder det til at Trent bare gerne vil spille fodbold, så jeg tror at hvis Klopp beder ham om at spille på midten, så spiller han på midten så godt som han overhovedet kan. Så man skal nok kende ham ret godt for at vide om det er det rigtige at prøve ham af på midten.

Senest rettet af Filos of Isk torsdag, 26. apr, 2018 08:55, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Jesper skrev:
Niels K skrev:

Milner --- Trent
----- Gini ------

Jeg er med på, at det er intenst, men som texy skriver, så er der jo masser af spillere i klubber, som har europæisk på programmet sammen med den hjemlige liga og cups, som har sådan et program i længere perioder.
Jeg er til gengæld også med, at vores spillestil og liga er blandt det hårdeste, spillere kan udsættes for, men jeg er temmelig sikker på, at Klopp udtrykte tilfredshed med, at disse 3 kampe hed tirsdag - lørdag - onsdag, da det er noget helt andet end i kvartfinalen med Everton i midten, hvor den hed onsdag - lørdag - tirsdag.

Brugeravatar

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:

Ja, men de seneste europæiske finaler har vi tabt. Og Klopp er sand for dyden ingen finale-manager.

Vi er ikke i finalen endnu, men finale nerverne er begyndt at melde sig.

Jeg synes, den er lidt for let købt den med, at Klopp stinker i finalerne, hvis man kigger de enkelte kampe lidt efter i sømmene.

De 3 første er mod BM, hvor de vinder klart den første. Den anden kan jeg godt følge Klopp i, at de bliver bortdømt, og den 3. afgøres i overtiden, og uden jeg kan huske den, så kunne den måske falde ud til begge sider ?
Selvom de kommer foran i den 4. mod Wolfsburg, så taber de sikkert fortjent, når tavlen viser 3-1 til sidst. Det var i hans sidste sæson, hvor de generelt havde det svært og sluttede 7, men de slog dog BM ud på vejen til finalen

Den 5. taber vi på straffe mod shitty, og vi husker alle Sevilla, hvor et fortjent straffe kunne have givet os en 2-0 føring, men ellers var Sevilla bedre i 2. halvleg, selvom deres sidste mål vel ikke skulle være anerkendt, som jeg husker det, og så havde Moreno sin rædselskamp, som kostede os dyrt.

Dvs. det ser ud som om, at Klopp "tabte" halvlegen mod Wolfsburg og Sevilla, hvor trænerne har mulighed for at lave om på tingene, men det er nu engang spillerne, der skal udføre opgaven på grønsværen, så når man ser lidt nærmere på de 6 finaler, så kunne der snildt være et par kampe eller 3, der var gået Klopp's vej udover den ene, han har vundet.

http://www.espn.com/soccer/club/liverpo ... cup-finals

Man kan jo også vende den om og sige, at der næppe findes en topmanager, som er mere sulten end Klopp efter at vinde en finale og helt sikkert allerhelst en CL finale. Vores spillere er måske nok også en kende mere sultne på pokaler, end de "forkælede" RM-spillere ?

Senest rettet af Niels K torsdag, 26. apr, 2018 09:48, rettet i alt 1 gang.

Ja, han bør være sulten, og måske derfor skal vi håbe på Bayern i finalen, da han en revanche til gode.

Lallana træner med holdet fra næste uge af ifølge den norske.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
En sejr i dag gør at vi kan tillade os at tabe til chelsea efter Romakampen og så afgøre det mod Brighton. Når vi spiller sidste kamp har vi 2 uger inden en evt. finale, så vi kan også stille stærkt op der. Der er en uge efter chelsea kampen, så vi bør stille nærmest stærkest muligt i sidste kamp uanset hvad.

Så vi skal ikke sælge denne kamp mod Stoke ved at vælge kun reserver, men spare dem som er i fare for skader.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 10 af 13 [ 192 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Danish translation & support by Olympus DK Team