Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 14 [ 208 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede lørdag, 24. feb, 2018 23:49
Karius 1%  1%  [ 1 ]
Alexander-Arnold 0%  0%  [ 0 ]
Lovren 6%  6%  [ 11 ]
Van Dijk 12%  12%  [ 21 ]
Robertson 4%  4%  [ 7 ]
Henderson 2%  2%  [ 4 ]
Milner 18%  18%  [ 31 ]
Wijnaldum 13%  13%  [ 22 ]
Mane 25%  25%  [ 44 ]
Salah 10%  10%  [ 17 ]
Firmino 9%  9%  [ 16 ]
Matip 0%  0%  [ 0 ]
Gomez 0%  0%  [ 0 ]
Ings 1%  1%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 175

Forfatter besked
Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 43
Twitter: @LFCDanishBranch
Hvornår:
Onsdag d. 14. februar, kl. 20.45

Turnering:
Champions League, 1/8-finale, 1. kamp

TV-kanal:
BT Sport
TV3 Sport

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links eller efterspørgsler til ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Betting:
777.dk

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Man of the match afstemning tilføjes denne tråd kort efter kampens afslutning.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Uafgjort vil være fint.
Sejr perfekt.

Vi skal dog score så vi har et udgangspunkt til returkampen.

Stærkeste opstilling.

VIGTIGT

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA1

CL slutspil, vi har savnet dig!

der er en miniferies tid efter denne kamp, så det er jo bare om at sende stærkeste hold på banen til opgaven:

Mané---------Firmino--------Salah
-------Milner----------Gini----------
-------------Henderson------------
Robertson-VvD-Matip---Trent
------------Karius------------------
Migs, Lovren, Moreno, Gomez, Lallana, Ings, Oxlade-C

Det er måske en lidt kedelig midtbane, men med en Lallana der stadig har det svært og er på vej tilbage og en AOC der ikke har spillet super godt i de seneste kampe imod "lettere" modstandere og udebanen tage i betragtning, så satser jeg på den mest solide midtbane. Problemet er jo at alternativerne ikke er mere boldsikre end de tre lige nu. Vi kan sagtens leve med at skulle afgøre det på Anfield.

Firmino har virket træt, men han er der når det gælder og derfor skal han også starte på onsdag og så må INgs komme på banen i 2. halvleg, hvis Firminos træthed bliver for udtalt.

Geografisk sted: København SV

Alder: 27
Jeg siger ikke, at vi skal stille totalt reservespækket op, men det er altså sæsonens mindst vigtige kamp, idet et eventuelt dårligt resultat ville kunne blive revancheret på Anfield. Derfor mener jeg godt, at vi kan lade eksempelvis Firmino starte på bænken og få lidt pusterum. Når vi kigger hen mod resten af sæsonen, er han måske vores vigtigste spiller!

Salah virker ikke træt, men ham har vi også brug for fremadrettet, hvorfor jeg gerne så en fronttrio som mod Burnley: Ox-Solanke-Mané. Ved den lejlighed startede vi også med Lallana på midtbanen, og det er da en oplagt mulighed for at få ham i gang. Men jeg ved ikke, om han overhovedet er klar til at starte inde?

Ellers skal målmand, forsvar og midtbane bare være det stærkest mulige, hvad det så end betyder.

Geografisk sted: København

Der er 10 dage til næste kamp efter dette opgør, så jeg ser absolut ingen grund til at spare nogen. Can har karantæne, så han er udelukket.

Jeg ser Porto som et fodboldspillende hold, der ikke nødvendigvis skal bekæmpes med fysik på midten. Derfor ville jeg give en af de tre centrale pladser til enten Lallana eller Ox. Lallana er endnu ikke i højeste gear, men han ser ud til at være desperat for at komme ordentligt tilbage, så han ville være mit valg. Ox spiller i mine øjne ikke lige så intelligent som Lallana. Så bidrager han med noget andet som fysik og fart. Men jeg har siden Coutinho stoppede med at spille for os savnet en intelligent spiller på midten. Og det føler jeg, at vi kan få med Lallana.

I forsvaret hælder jeg lige nu til, at Lovren fungerer bedre med Van Dijk. Matip leder lidt efter sit spil, synes jeg. Og på backen synes jeg at Robertson, på trods af nogle virkelig gode kampe, ser en lillle smule træt ud. Det er som om, at han mangler de sidste procenter i forhold til sin topfart både fremad og baglæns. Porto kommer hurtigt, så jeg ville gå med Moreno, hvis han er 100%. Men kun hvis han er helt klar. I den anden side spillede TAA bestemt ikke en god kamp imod Saints. Men hvis Gomez stadig er skadet, så er jeg ikke nervøs ved at bruge ham igen. Han har også tidligere på sæsonen spillet en skidt kamp, hvilket han ikke lod sig påvirke af, men leverede en kanon indsats i sit næste forsøg.

I målet ville jeg sætte fed streg under, at vi nu har valgt en decideret førstemålmand og lade Karius spille igen.

-------------Karius
TAA---Lovren---Van Dijk---Moreno
-------Hendo-------Milner
Salah--------Lallana-------Mané
--------------Firmino

Sådan ville jeg stille op, fordi jeg ikke har den store tro på, at vi kan spille Benitez'sk. For kunne vi det, så ville jeg nok vælge en mere afmålt tilgang til udekampen som dette.

--------------Karius
Milner---Lovren---Van Dijk---Robbo
-----Oxlade---Hendo---Gini
Salah--------Firmino--------Mané

EDIT: Dette er vel reelt mere Benitez'sk, bortset fra formationen.

------------Karius
---Matip---Lovren---Van Dijk
Milner---Hendo---Gini---Robbo
Salah------Firmino------Mané

texy skrev:
1) Der er 10 dage til næste kamp efter dette opgør, så jeg ser absolut ingen grund til at spare nogen. Can har karantæne, så han er udelukket.

2) Jeg ser Porto som et fodboldspillende hold, der ikke nødvendigvis skal bekæmpes med fysik på midten.

3) På backen synes jeg at Robertson, på trods af nogle virkelig gode kampe, ser en lillle smule træt ud.

1) Jeg er med på, at det er en god pause, men alle anstrengelserne akkumulerer sig alligevel over en sæson. Og Firmino ser lidt træt ud. Derfor vil det give mening at lade ham starte ude, ligesom du (jf. 3) også lægger vægt på træthed mht. Robertson.

2) Så vidt jeg har læst mig frem til spiller FC Porto sædvanligvis 4-4-2 med to fysisk stærke boksangribere oppe foran. Ifølge football-lineups.com er de gået lidt på kompromis i CL-udekampene, men i hjemmekampene har de fortsat stillet med to angribere. Selvom de da bestemt har nogle gode boldspillere på midten, såsom Hector Herrera fra Mexico, så ser jeg dem også som lidt af et fysisk stærkt tonser-hold. Bedst illustreret ved deres defensive midt Danilo Pereira, der i øvrigt var med til at vinde EM for Portugal.

texy skrev:
Der er 10 dage til næste kamp efter dette opgør, så jeg ser absolut ingen grund til at spare nogen. Can har karantæne, så han er udelukket.

Jeg ser Porto som et fodboldspillende hold, der ikke nødvendigvis skal bekæmpes med fysik på midten. Derfor ville jeg give en af de tre centrale pladser til enten Lallana eller Ox. Lallana er endnu ikke i højeste gear, men han ser ud til at være desperat for at komme ordentligt tilbage, så han ville være mit valg. Ox spiller i mine øjne ikke lige så intelligent som Lallana. Så bidrager han med noget andet som fysik og fart. Men jeg har siden Coutinho stoppede med at spille for os savnet en intelligent spiller på midten. Og det føler jeg, at vi kan få med Lallana.

I forsvaret hælder jeg lige nu til, at Lovren fungerer bedre med Van Dijk. Matip leder lidt efter sit spil, synes jeg. Og på backen synes jeg at Robertson, på trods af nogle virkelig gode kampe, ser en lillle smule træt ud. Det er som om, at han mangler de sidste procenter i forhold til sin topfart både fremad og baglæns. Porto kommer hurtigt, så jeg ville gå med Moreno, hvis han er 100%. Men kun hvis han er helt klar. I den anden side spillede TAA bestemt ikke en god kamp imod Saints. Men hvis Gomez stadig er skadet, så er jeg ikke nervøs ved at bruge ham igen. Han har også tidligere på sæsonen spillet en skidt kamp, hvilket han ikke lod sig påvirke af, men leverede en kanon indsats i sit næste forsøg.

I målet ville jeg sætte fed streg under, at vi nu har valgt en decideret førstemålmand og lade Karius spille igen.

-------------Karius
TAA---Lovren---Van Dijk---Moreno
-------Hendo-------Milner
Salah--------Lallana-------Mané
--------------Firmino

Sådan ville jeg stille op, fordi jeg ikke har den store tro på, at vi kan spille Benitez'sk. For kunne vi det, så ville jeg nok vælge en mere afmålt tilgang til udekampen som dette.

--------------Karius
Milner---Lovren---Van Dijk---Robbo
-----Oxlade---Hendo---Gini
Salah--------Firmino--------Mané

EDIT: Dette er vel reelt mere Benitez'sk, bortset fra formationen.

------------Karius
---Matip---Lovren---Van Dijk
Milner---Hendo---Gini---Robbo
Salah------Firmino------Mané

Helt enig i den opstilling og din begrundelse.

Vi skal gå efter sejren og ikke forsøge at hive et resultat hjem. Det kan vi simpelthen ikke med de spillere og den træner vi har. De sidste 10-15 minutter igår, hvor vi forsøgte at holde på bolden var rædselsfulde og nervepirrende, selvom Southampton reelt var holdt med at spille. Mange af vores spillere har ikke den fornødne kølighed til den salgs spil, virker det til. Konstant spiller de deres medspillere i pressede situationer, fordi de bare vil af med bolden "så det ikke er deres fejl"....
Det er meget mere betryggende når vi prøver at score mål hele tiden.

Så lad os udradere Porto i alle 95 minutter eller i hvertfald først "træde på bremsen" ved scoringen til 0-5!

Glæder mig som sædvanlig til kamp og er slet ikke nervøs.... endnu. Det bliver jeg som regel først efter 5 minutter, når jeg har set den indstilling vores spillere udviser i netop den kamp.

YNWA

AJ skrev:
Bedst illustreret ved deres defensive midt Danilo Pereira, der i øvrigt var med til at vinde EM for Portugal.

I øvrigt en spiller vi godt kunne scoute lidt på i løbet af kampene mod Porto, navnligt når mere og mere tyder på at Emre Can er væk. En spiller der vil kunne give os den defensive klippe vi til tider savner på midtbanen og kan komme med noget af den samme fysik Can kan, men langt mere taktisk disciplineret og vel egentlig også en ganske god spilfordeler nede bagfra, omend der nok ikke er nogen der forveksler ham med Kroos og Busquets.

Geografisk sted: København

AJ skrev:
texy skrev:
1) Der er 10 dage til næste kamp efter dette opgør, så jeg ser absolut ingen grund til at spare nogen. Can har karantæne, så han er udelukket.

2) Jeg ser Porto som et fodboldspillende hold, der ikke nødvendigvis skal bekæmpes med fysik på midten.

3) På backen synes jeg at Robertson, på trods af nogle virkelig gode kampe, ser en lillle smule træt ud.

1) Jeg er med på, at det er en god pause, men alle anstrengelserne akkumulerer sig alligevel over en sæson. Og Firmino ser lidt træt ud. Derfor vil det give mening at lade ham starte ude, ligesom du (jf. 3) også lægger vægt på træthed mht. Robertson.

2) Så vidt jeg har læst mig frem til spiller FC Porto sædvanligvis 4-4-2 med to fysisk stærke boksangribere oppe foran. Ifølge football-lineups.com er de gået lidt på kompromis i CL-udekampene, men i hjemmekampene har de fortsat stillet med to angribere. Selvom de da bestemt har nogle gode boldspillere på midten, såsom Hector Herrera fra Mexico, så ser jeg dem også som lidt af et fysisk stærkt tonser-hold. Bedst illustreret ved deres defensive midt Danilo Pereira, der i øvrigt var med til at vinde EM for Portugal.

Danilo Pereira er skadet til dette opgør.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-14260478

At de har fysik oppe foran skræmmer mig på ingen måde. Spiller vi med Lovren og Van Dijk, så kan jeg ikke se nogen overmatche os på det parameter.

Vælger de 4-4-2 betyder naturligvis, at vores backs vil komme på en hård opgave. Især fordi indlæg vil blive slået mod bagerste stolpe, hvor modsatte back, skal dække op. Og det har været en af vores klare svagheder.

Til gengæld, vil de så være i undertal centralt og risikere, at vi kommer til at sætte os totalt på begivenhederne.

I forhold til at spare en eller flere spillere, så vil jeg holde fast i, at det vil være en umådelig satset tilgang til kampen. Vi skal efter min overbevisning ikke knokle en hel sæson + et gruppespil for at komme i CL knock-out fasen, og så risikere at skabe en mentalitet i truppen, der antyder, at dette ikke er den absolut vigtigste kamp lige nu. For det er det. Og vi kommer ikke videre, hvis vi tror, at vi kan nøjes med at være helt klar i hjemmekampen.

Messi har spillet lige så mange kampe som Firmino, men 200 minutter mere (lidt over 2 hele kampe) på kortere tid, fordi den spanske liga startede senere. Sæson efter sæson har Messi spillet stort set alle kampe og klaret det. Mon ikke den yngre Firmino også sagtens kan klare et lige så hårdt program?

Naturligvis skal Firmino ikke spille, hvis han er så træt, at Ings vil kunne gøre et bedre stykke arbejde. Det er bare svært at tro på lige efter en kamp, hvor Firmino både scorede og leverede en vanvittig assist.

texy skrev:
Danilo Pereira er skadet til dette opgør.

At de har fysik oppe foran skræmmer mig på ingen måde. Spiller vi med Lovren og Van Dijk, så kan jeg ikke se nogen overmatche os på det parameter.

Vælger de 4-4-2 betyder naturligvis, at vores backs vil komme på en hård opgave. Især fordi indlæg vil blive slået mod bagerste stolpe, hvor modsatte back, skal dække op. Og det har været en af vores klare svagheder.

Messi har spillet lige så mange kampe som Firmino, men 200 minutter mere (lidt over 2 hele kampe) på kortere tid, fordi den spanske liga startede senere.

Det må alt andet lige være en fordel for os, at Danilo Pereira er ude.

Det med de fysiske angribere var ikke så meget for at henvise til det aspekt i sig selv, men mere for at opridse Portos spillestil, og hvis de hælder mange bolde ind i feltet, kan jeg se os få problemer. Derfor skal vores backs have mere hjælp end f.eks. Trent fik i går, hvilket taler for at midtbanen indstilles derefter.

Mht. din Messi-sammenligning, så må jeg bare sige, at den slet ikke holder. Firmino er en af de angribere, der arbejder aller hårdest, hvorimod Messi er en af dem, der arbejder allermindst. Det er rigtigt, at Firmino lavede en forrygende assist kort før pausen, som sikkert krævede en vis form for overskud, men så heller ikke mere end det. At han scorede efter 5 minutter lægger jeg ikke meget i, når det kommer til at vurdere hans fysiske tilstand :)

Jeg er som sådan enig med dig i, at den næste kamp altid er den vigtigste, men det er efter min mening uomtvisteligt, at der ikke kommer en mindre vigtig kamp end lige netop denne i resten af sæsonen. Så hvis man skal lave en kynisk kalkule, er det hér Firmino skal spares. For vi får godt nok brug for ham i resten af sæsonen. Når det så er sagt, er jeg overbevist om, at Firmino starter inde.

AJ skrev:
Jeg siger ikke, at vi skal stille totalt reservespækket op, men det er altså sæsonens mindst vigtige kamp, idet et eventuelt dårligt resultat ville kunne blive revancheret på Anfield. Derfor mener jeg godt, at vi kan lade eksempelvis Firmino starte på bænken og få lidt pusterum. Når vi kigger hen mod resten af sæsonen, er han måske vores vigtigste spiller!

Salah virker ikke træt, men ham har vi også brug for fremadrettet, hvorfor jeg gerne så en fronttrio som mod Burnley: Ox-Solanke-Mané. Ved den lejlighed startede vi også med Lallana på midtbanen, og det er da en oplagt mulighed for at få ham i gang. Men jeg ved ikke, om han overhovedet er klar til at starte inde?

Ellers skal målmand, forsvar og midtbane bare være det stærkest mulige, hvad det så end betyder.

Det er slet ikke en dårlig ide.
Jeg er lidt i tvivl om ikke jeg ville "nøjes" med at spare Firmino, især set i lyset af at det er en udekamp og der måske bliver plads at løbe på for Salah og Mané og derfor vil det være godt for vores defensiv at Porto frygter de to sprinteres kontraløb. plus muligheden for at score de berygtede udemål er markant større med Salah på banen, men som Firmino spiller tror jeg ikke de falder så meget hvis han ikke er med. Altså forstået på den måde at hans deltagelse i opspillet ikke er på hans vanlige niveau, selvom hans slut produkt holder niveau. Ja jeg ved godt det lyder ret forkælet, men jeg frygter at Firmino ikke kan holde målscorings kadencen oppe hvis han er træt da det risikerer at sætte sig på selvtilliden når han fejler afleveringer. Firmino er jo også en kæmpe fighter, så det må naturligvis koste lidt ekstra at have hans spillestil end så mange andres.
Ings ind som direkte afløser hvis han er klar fysisk ellers er Solanke også et godt bud, han havde nogle kedelige kampe i december, men han har masser af talent og nu har han været ude og tænke over tingene.
En anden grund til ikke at spare Salah er at han er vores stjerne lige nu, så hvis han starter ude kan spillerne miste forståelse for at det er en vigtig kamp, ok jeg syntes Klopp har vist at han er god til at tale spillerne op, men alligevel, vi har ikke råd til at tabe med 2-0 i den her kamp.

Et alternativ er at spille Lallana som falsk 9'er eller toppen af en diamant(ikke gammeldags med kanter). På den måde får man bragt en rigtig god spiller ind på banen i en position, hvor han kan spille lidt mere frit, hvis vi antager at han stadig ikke er på 100% så er det måske godt for ham. Og i presspillet vil han kunne udføre Firminos rolle fint. Samtidig vil det give mulighed for Mané og Salah til at være i frontlinjen og dermed er de bedre stillet til at score mål.

----Mané---------Salah-------
------------Lallana-------------
--------Milner----Oxlade/Gini---
-------------Hendo----------
Robertson-VvD-Lovren-Trent/Gomez
-------------Karius---------

Jeg tror ikke Lallana er klar til 90 minutter på top niveau, men han kan måske starte inde og få en halvleg-1 time og så kan Firmino eller Ings komme ind og tonse videre.

Spares Firmino onsdag bliver det jo til en dejlig lang pause for ham, hvor han kan komme ovenpå og få trænet sig op til slutspurten.

Igen spekulerer vi omkring fitness niveauet hos spillerne, som vi kun kan gisne om, men jeg syntes da det har været tydeligt at Firmino ikke har spillet sit bedste fodbold i perioden efter Man City kampen, men fordi han har så meget klasse så har han været med til at lave mål alligevel, men skal vi(have en chance for at) slutte som nummer 2 i ligaen og vinde CL, så skal Firmino tilbage på 100% :army8: !

Ings-Solanke duellen må jo også afgøres på træningsbanen, i januar-december har Ings set bedst ud, men Solanke har et stort talent, som Ings på den lange bane nok har svært ved at hamle op med.

Men jeg holder med AJ i spar Firmino sagen, det er en god idé, hvis det altså er træthed, det kan også være han har været småsyg i et par uger eller døjer med problemer uden for banen eller bare har været lidt uheldig et par gange i opspillet, men så stramt sig an når det virkelig galt.

@ Filosofisk

Glimrende idé med Lallana i toppen af en diamant. Solanke og Ings er alligevel ufarlige, og der vil ikke være ligeså meget pres på Lallana, hvis han har hele tre midtbanespillere bag sig til at støtte ham. Den køber jeg :army7:

AJ skrev:
@ Filosofisk

Glimrende idé med Lallana i toppen af en diamant. Solanke og Ings er alligevel ufarlige, og der vil ikke være ligeså meget pres på Lallana, hvis han har hele tre midtbanespillere bag sig til at støtte ham. Den køber jeg :army7:

Jeg bygger jo bare videre på andres gode ideer ;)

Jeg kunne godt forestille mig at der mål gemt i Ings støvler, jeg syntes han har haft ild i øjnene når han er kommet ind. Men vi vil jo gerne se beviser før vi lader ham starte inde i en CL 1/8 finale.

Med en god lang pause bagefter er det også en god kamp for Lallana at få mange minutter i tror jeg.

Geografisk sted: Brønshøj
Enig i at vi gerne må spare både Firmino og Salah - eller i det mindste en af dem. Bliver de skadet, så kan vi vinke farvel til top 4. Vi er på udebane, så vi har en hjemmekamp til at rette op på tingene.

Jeg har altid haft et lidt blødt punkt for Ings, og jeg håber han kommer tilbage efter nogle skrækskader. Jeg så også gerne Clyne og eller Woodburn få nogle minutter i benene. Er Clyne i det hele taget begyndt at træne igen?

Hendo spiller. Han blev hvilet i weekenden, så han er sikker. Og så så jeg gerne Milner på banen. Gini skal spares - han er alligevel dårlig ude, men god hjemme.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg vil undlade at komme med gisninger om, hvem der skal spares, da vi intet kender til den enkelte spillers fysiske formåen, så når vi skal foreslå start 11, så går jeg ud fra stærkeste mandskab, der alle er i god form og ved godt helbred. Der er masser af tid til restitution efter kampen, og man hører igen og igen fra spillerne, at de helst spiller alle kampene.
Nogle gange springer de en træning eller 2 over for at være friske til kamp.
Som Salah og Firmino spiller lige nu og i øvrigt gennem hele sæsonen, skal de være med, og de har sikkert begge glædet sig til CL bold og nu under lidt varmere himmelstrøg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 14 [ 208 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner