Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 11 af 11 [ 165 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede tirsdag, 10. apr, 2018 15:06
Karius 12%  12%  [ 13 ]
Alexander-Arnold 0%  0%  [ 0 ]
Matip 2%  2%  [ 2 ]
Van Dijk 12%  12%  [ 13 ]
Robertson 24%  24%  [ 26 ]
Henderson 5%  5%  [ 5 ]
Milner 6%  6%  [ 6 ]
Wijnaldum 0%  0%  [ 0 ]
Mane 6%  6%  [ 7 ]
Salah 28%  28%  [ 30 ]
Firmino 5%  5%  [ 5 ]
Oxlade-Chamberlain 2%  2%  [ 2 ]
Lovren 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 109

Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jesper skrev:
Niels K skrev:
Bojangles skrev:
Jesper skrev:
Ellers fremstår den aldeles endimensionelle. En lang bold frem, kamp om 2. bolden. Hvis den vindes, så ud til siden og så et indlæg.

Hvad? Det er da gennemført genialt - nærmest guddommeligt, overnaturligt, ekstraordinært...Ja. Der findes slet ikke superlativer nok for hvor vild sådan en taktik er. Det var i hvert fald hvad jeg kunne læse mig frem til efter kampen imod ManU. :D

:laughin:
Ironisk nok var det præcis det samme, der skete i dag. Genialt er det nok ikke, men vi er åbenbart læst. Matip eller Lovren er ikke helt gode nok det over en hel kamp og uanset hvem vi pt placerer på højre back, så formår de konstant at være forkert positioneret og indimellem taber de relativt simpelt deres dueller.
Det er ikke svært at tænke sig til hvad Everton vil forsøge sig med.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Der fik de jo også et helt håbløst mål i den forrige kamp, må det være med den lange fra Rooney ind i feltet. Det er helt sikkert ikke godt nok, men det er da heldigvis situationer, som man nok ikke får lov til at lave 3 gange i kampe tæt på hinanden, før der er en anden, der overtager pladsen, da så simple opspil ikke må resultere i så mange mål imod, og hvor det er den samme spiller, der ikke kan løse opgaven.
Jeg synes mere, vi står med en svær forsvarsopgave mod shitty, hvor særligt højre side skal have en god del hjælp af midten. Everton skal vi nok score 3 gange imod ;)

En fornøjelse at se hvordan Sakho klovnede rundt ved Salahs mål :D nøjagtig som vi kender ham fra tiden hos os.

Dejlig og vigtig sejr i dag!

Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland

Alder: 50
Dejlig og vigtig sejr i dag. Synes det er sjældent vi får de her tidlige weekend sejre hvor man bare kan læne sig roligt tilbage resten af runden.

MOTM: Jeg vil fremhæve de mentale egenskaber i dagens kamp. Salah er blevet stjernen, de sad tæt på ham i dag, men alligevel formår han at blive matchvinder. Det er altså ren klasse det han levere for os. Han bliver en flot nummer fire i afstemningen.

Vvd får en stemme for at bringe lederskab og total ro til vores forsvar, og jeg synes også vores målmand fortjener langt større anerkendelse end han på noget tidspunkt har fået i sin tid i Liverpool. Han har virkelig steppet op. (interessant artikel i Tipsbladet).

Jeg mener også vores venstre back gjorde det godt, men min 3. stemme går dog til midtbane dynamoen Milner, og ikke kun pga assisten, men han gør det bare næsten altid rigtig godt eller i hvert fald bedre end de nærmeste omkring ham. Han besidder det mentale som jeg i dag vægter hos vore spillere. Han løber for de andre, han dækker altid sin homies røv og så er han bare en erfaren top spiller der er god til at lære fra sig. Respekt...!

Den næste kamp er den vigtigste...!

Det vil i øvrigt være en katastrofe og et kæmpe tab hvis vi mister Emre Can, han passer så meget bedre til vores spillestil end både Wijnaldum og Henderson.

Puha for en kamp. Det holdt hårdt, men mine nerver er da blevet lidt mere hærdede til onsdagens opgør. De 3 point luner fantastisk, det er så uendeligt vigtigt.

Desværre er TAA endnu en gang skyld i et meget let mål. Hans koncentration i det defensive mangler stadig noget. Jeg synes aldrig, at han formår at få styr på Zaha, men han kommer alligevel flot igen i 2. halvleg i det offensive spil. Men de defensive fejl er noget der skal stoppes.

Vores midtbane i 1. halvleg var helt igennem sørgelig. Det er tydeligt at se, at der mangler kreativitet og offensiv tilgang på den centrale midt. Det virkede dog som om, at Klopp fik råbt dem lidt frem i starten af 2. halvleg. Men den midtbane konstellation dur bare ikke, jeg glæder mig til nye kræfter kommer til.

Jeg synes, at vi starter 2. halvleg godt. Vi presser Crystal Palace og giver dem ikke ro på bolden, vi sidder på spillet, og jeg troede det var her, at vi lukkede kampen. Desværre, så laver vi 3 personlige fejl i midten af 2. halvleg, der giver Palace troen på det. Det gør kampen meget sværere, end den havde behøvet være.

Lallanas skade er selvfølgelig noget lort. Han ville være god, at have i baghånden mod City og resten af vores modstandere i denne sæson. Men denne skade, har gjort, at jeg nu synes vi skal sælge ham til sommer. Det er simpelthen for ustabilt, ikke noget vi har råd til, hvis vi skal kæmpe med om mesterskabet næste sæson.

Når det så er sagt, så er det vel første gang, at vi scorer med den "nye" formation med 3 centerback. Jeg synes, at selvom taktikken ikke sidder 100% i skabet, så var det tydeligt at se, at der var mere plads til Robertson og TAA, som faktisk resulterede i nogle super indlæg. Derudover, så føltes det mere sikkert. Det kan selvfølgelig også være fordi, vi ikke lavede samme mængde fejl, som vi gjorde midt i 2. halvleg.

Motm:
Salah - Ikke alt hvad han rørte ved blev til guld, men det blev dog til et afgørende og yderst vigtigt mål
Robertson - Imponerer simpelthen hver gang, han er god defensiv, går godt med frem og skaber chancer og plads, og han løber altid.
Firmino - Han havde måske ikke den bedste dag, når det kommer til afslutninger. Men han arbejdede ben hårdt, som han altid gør. Det er den slags arbejde, der gør forskellen i kampe som disse.

Måske “vi” skulle spille med lidt flere HG spillere...-:) ! Takkevækkende !

https://tomkinstimes.com/2018/03/refere ... liverpool/

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
MoMs:

Salah. Igen-igen. Det er ganske enkelt sådan, at mål afgør kampe, og dermed om det bliver en god elelr dårlig dag. Uanset hvor mange positive ting man ville have kunnet fremhæve, så havde man, uden Salahs scoring, siddet med en dum smag i munden efter kampen. Nu reddede han weekenden, og det er rigeligt til en MoM.

Robertson. Et røverkøb til sølle £10M.

Van Dijk. Udstråler ro og kompetence, og det forplanter sig til resten af holdet, ikke mindst Karius.

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar

YNWA96 skrev:

Det er helt vildt, og jeg mener, at VAR skal indføres fuldt ud næste sæson, hvor det blot skal gå meget hurtigere med at få set på episoderne. Dommerne skal IKKE afgøre kampene.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
YNWA96 skrev:

Det er da derfor de er så dyre selvom de ikke er fantastisk gode. Og det er åbenbart helt i orden at hive Salah og Mané i armen.

Harry Kane er jo den perfekte PL angriber fordi han også er helt hvid, der kan Delle Ali jo godt få et gult kort når han filmer, den stakkels mand.

Men det er jo også de der stereotyper der spiller ind når dommeren skal træffe en hurtig beslutning. De er jo stolte over at de britiske spillere er nogle lidt hårdere drenge end alle de andre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar

Niels K skrev:
YNWA96 skrev:

Det er helt vildt, og jeg mener, at VAR skal indføres fuldt ud næste sæson, hvor det blot skal gå meget hurtigere med at få set på episoderne. Dommerne skal IKKE afgøre kampene.
Det er jo decideret noget vrøvl. Bag videooptagelser står der netop en dommer. Enten kan denne assistentdommer henvende sig til hoveddommeren eller kan hoveddommeren bede om en vurdering. Slutteligt kan han selv vælge at se optagelserne. Og på baggrund af det, skal der stadigvæk ske en vurdering ud fra en tolkning af regler, hvilket indebærer at VAR aldrig nogensinde bliver sort/hvidt, hvis det er det der er håbet.

Brugeravatar

Jesper skrev:
Niels K skrev:
YNWA96 skrev:

Det er jo decideret noget vrøvl. Bag videooptagelser står der netop en dommer. Enten kan denne assistentdommer henvende sig til hoveddommeren eller kan hoveddommeren bede om en vurdering. Slutteligt kan han selv vælge at se optagelserne. Og på baggrund af det, skal der stadigvæk ske en vurdering ud fra en tolkning af regler, hvilket indebærer at VAR aldrig nogensinde bliver sort/hvidt, hvis det er det der er håbet.

Noget vrøvl lige frem ? Når jeg skriver, at dommerne ikke skal afgøre kampene, så er det jo bl.a. baseret på artiklen, der henvises til og det man ved selvsyn kan se under kampene er gennemgående problemer sæson efter sæson, og som pisser mig fuldstændigt af.

VAR vil betyde, at de fleste helt åbenlyse kendelser, som dommerne ikke så eller valgte at overse nu vil blive dømt, da en neutral dommer ikke kan undlade at reagere på noget, han og alle vi andre åbenlyst kan se, hvordan folder sig ud.

Vælger en dommer alligevel ikke at dømme for en forseelse, han burde efter reglerne, så vil han stå med et gigantisk forklaringsproblem efterfølgende, da vi tv-seere kan se episoderne 10 gange i slowmotion fra alle tænkelige vinkler, og han vil derved diskvalificere sig selv fremadrettet, eller også vil det fremgå, at han ikke kender reglerne, når han skal begrunde sin beslutning efter kampen, hvilket sikkert også vil diskvalificere ham fremadrettet

Geografisk sted: Aalborg
Fedt med 3 point - men også bange anelser til City kampen. Er jeg den eneste der kunne tænke sig at se Milner på højre back i stedet for Trent. Synes Trent er vores ubetinget svageste led.

Brugeravatar

athomsen skrev:
Fedt med 3 point - men også bange anelser til City kampen. Er jeg den eneste der kunne tænke sig at se Milner på højre back i stedet for Trent. Synes Trent er vores ubetinget svageste led.

Jeg tænker egentlig også, at Milner er det bedste bud på en HB mod shitty. Jeg ved dog ikke, om han kan få et problem ift hurtighed ? Hvis han omvendt kun koncentrerer sig om det defensive, så kan han tage sine forholdsregler, hvor Robertson så må være den offensive back. Clyne burde dog også være erfaren nok til at påtage sig en udelukkende defensiv opgave, selvom han mangler kampe i benene ?

Alder: 32
athomsen skrev:

Nej jeg havde i hvert faldet præcis samme tanke, i løbet af Palace kampen. Milner ned på højre back
Wijnaldum og Henderson på den deffensive midt (i mangel af bedre) evt. can hvis han er 95-100% klar.
Oxlade som den offensive midt.
Eneste bekymring er om Milner kan følge med Sané. Man siger jo at hvad man ikke har i hovedet må man have i benene, men det går vel også den anden vej rundt. Milners rutine og erfaring kan måske kompensere fint i forholdet til hans fart (dermed ikke sagt at det er skildpadden mod haren)

TAA på Selhurst - knife to a gunfight...

Brugeravatar

En taktisk gennemgang af kampen:

https://www.thisisanfield.com/2018/04/s ... liverpool/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 11 af 11 [ 165 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner