Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 17 af 18 [ 260 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede fredag, 20. apr, 2018 22:23
Karius 1%  1%  [ 1 ]
Alexander-Arnold 2%  2%  [ 3 ]
Lovren 18%  18%  [ 25 ]
Van Dijk 8%  8%  [ 11 ]
Robertson 5%  5%  [ 7 ]
Milner 22%  22%  [ 31 ]
Wijnaldum 10%  10%  [ 14 ]
Oxlade-Chamberlain 5%  5%  [ 7 ]
Mane 3%  3%  [ 4 ]
Salah 16%  16%  [ 23 ]
Firmino 11%  11%  [ 16 ]
Afgivne stemmer : 142

Forfatter besked

Geografisk sted: Skee
Phil Thompson jubler over udligningen.

http://www.skysports.com/football/news/ ... n-city-win

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
Hr. Drejer skrev:
Hvor er det fedt at vi er videre og at Barca er ude.

Det blev Barca, og ikke os, som satte en tre mål føring over styr. Dejligt :mrgreen:

Ham der Coutinwho må godt nok have en underlig smag i munden her til morgen... :lol:

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Mads T. skrev:
Sindsyg kamp.

MoM må være Gini, Lovren og Milner og i den rækkefølge. Synes Gini bossede den midtbane i 2. halvleg.

Jeg synes virkelig, at Gini tog 6'er rollen til sig, og at den klædte ham.

Det er vel nok den pt. dygtigste modstander at møde på udebane, og kun med en enkelt kamp som 6'er under bæltet. Det er stærkt gået.

Måske behøver vi slet ikke at købe en 6'er mere men bare spille med Gini, når Hendo er ude ?

Har vi brug for mere højde i det defensive mod hold, der losser bolden op konstant, så kan Grjuic være en god mand til at støtte op om de centrale.

Brugeravatar

Cynwal skrev:
Bortset fra det, så kan jeg godt forstå, hvis Man C er lidt mavesure. Klart straffe på Sterling på Anfield, som ikke bliver dømt, og klar fejlkendelse på annulleret 2-0 scoring i dag. Havde det været os, havde jeg stadig revet i tastaturet og skrevet om snyd og bedrag.

Enig, klart de skal være utilfredse, men der skal også klart dømmes frispark til VvD til at starte med, og så vi de andre situationer måske slet ikke opstået.

Ellers så har vi generelt været dem, der har manglet kendelser vores vej i hver eneste sæson, så jeg har ingen moralske skrupler ved, at der går kendelser vores vej.

Jeg er dog stadig tilhænger af VAR :army7:

Brugeravatar

Loris Karius 7

Lite å gjøre med det tidlige baklengsmålet, men kalddusjen hemmet ikke 24-åringen, som hadde mye ballkontakt, særlig med beina, og opptrådte autoritært i boksen. Roet ned og brukte tid med kula da sjansen bød seg. Ble ikke satt på mange store prøver tross langvarig City-press. Ny komfortabel opptreden av sisteskansen.

Trent Alexander-Arnold 7

Igjen bidro han sterkt til en tung kveld for Sané, tross et gult kort allerede før halvtimen. Tøff, direkte og uredd i duellene, og han gjør nok en gang en voksen opp på den store scenen. Tas ut etter 82 minutter.
Dejan Lovren 9
Hadde tidlig en sen takling på Sterling, men han slapp unna kort og fortsatte kampen på en glimrende måte. God og effektiv i de aller fleste kroppsdueller, han gjorde ting enkelt med ballen, og det var Lovren på sitt beste da han kastet seg inn og fikk avverget noen situasjoner i grevens tid, både før og etter pause. Liverpools beste!

Virgil van Dijk 7

Marerittstart da ha ble presset og slo vekk ballen i forkant av åpningsmålet, noe som trekker ned. Men Virgil fant seg raskt til rette igjen og viste seg som den granittblokka han er. Utilnærmelig i lufta og smart i én-mot-én-situasjoner. Fikk et merkelig kort mot seg etter 65 minutter uten at det preget ham nevneverdig videre.

Andy Robertson 7

Slet i flere av duellene med Bernardo før pause, og hadde generelt en vanskelig 1. omgang med slurv i farlig område, særlig med avleveringene, men skotten hevet seg betraktelig og fremsto etter hvert smart og bestemt i dueller.

Gini Wijnaldum 8

Den defensive rollen på midten passer ham bedre og bedre. Gini fortsatte sin gode form og imponerte på Etihad. Før pause ble det riktignok litt vel dypt, men etter sidebyttet kom han til sin rett, fikk vist kvaliteter med ballen, og han leverte begge veier.

James Milner 8

Ting så ut til å gå litt vel fort i starten, men veteranen jobbet seg inn i det og markerte seg med noen susende, bra taklinger. Særlig etter pause så Milner aldri ut til å bli sliten, og ikke overraskende var det ingen løp mer enn Milners 13,5 km i kveld. For en arbeidsmaskin!

Alex Oxlade-Chamberlain 7

Slet med å prege spillet slik han er kapabel til, men var med begge veier og gjorde seg på ingen måte bort etter en heller anonym og vrien start. Avsluttet lagets beste angrep før pause, hadde en utsøkt pasning i forkant av utlikninga og så tidvis bra ut etter å ha fått en skjennepreken av manageren etter pause.

Mohamed Salah 7

Løp, pekte og slo ut med armene da han ikke fikk de bakromsballene han ønsket i åpningsomgangen. Ikke særlig med ballkontakt før pause, men var nådeløs og effektiv da sjansen dukket opp i 2. omgang. Fantastisk scoring som bortimot drepte Citys håp, og naturlig nok en spiller som stresset vertene hver gang ballen er i nærheten.

Roberto Firmino 8

I likhet med resten slet han i åpningsperioden, og han pådro seg gult i 34. minutt, men dette var en kamp der Firminos arbeidskapasitet etter hvert ble veldig synlig og viktig. Utrettelige løp tilbake stoppet flere skumle angrep gjennom kampen, og seiersmålet er noe som beskriver brassen tydelig: knallhard jobbing fremprovoserte en feil som Firmino utnyttet til det maksimale. Glimrende oppvisning! Tatt ut etter 81 minutter.

Sadio Mané 7

Uheldig da han sklei og pådro seg gult kort etter kvarteret, og var ubesluttsom da en sjelden angrepsmulighet i 1. omgang bød seg. Men etter sidebyttet spilte senegaleseren seg fantastisk opp og var en konstant plag for vertene. Involvert i utlikninga, løp og presset begge veier, og en viktig brikke til snuoperasjonen.

Ragnar Klavan –
Kastet inn i midtforsvaret med ti minutter igjen.

Nathaniel Clyne –
Kom innpå for Trent på høyrebacken på tampen.

Danny Ings –
Inn i sluttminuttene. Løp og jaget den lille tiden han spilte.

Brugeravatar

https://mobile.twitter.com/RichardBuxto ... 5625208834

Det fanme sødt ! :lol:

Brugeravatar

Milner om hvad der blev talt om i pausen og effektueret på banen:

The first half of Tuesday’s game against Manchester City is not one that Liverpool fans are likely to want to add to the highlight reel. With City already behind by three goals, they came out flying, scoring in the second minute and looking threatening all the way until the end. More than a few Liverpool fans likely found their fingernails bitten down to stubs by the time the referee blew the halftime whistle.

The second half, however, things changed. Liverpool came out with a renewed sense of purpose, and Mohamed Salah finally bagged his obligatory goal in the 56th minute, effectively putting the tie away.

After the game, James Milner, sporting the captain’s armband for the day, talked about what changed in the dressing room before that pivotal last 45 minutes.

“We obviously wanted to improve,” Milner explained. “We didn’t get high enough, didn’t get the pressure on them and that’s as a team, everyone together, so I thought we did that, we got about them a bit more second half.

“We kept the ball slightly better and were a bit more composed at times, but we defended well again and that’s the key and what you’re always going to have to do against these sort of teams.

“It was [a nervy first half]. They’re a good team, they’re always going to put you under pressure, we knew that. We couldn’t get out, we needed to be higher and put a bit more pressure on - if you give good players time on the ball, they’re going to hurt you and they had chances. But I think it shows a lot how we came out second half and went again, put in that performance and got the result.”

Despite the early misstep from van Dijk to concede the goal, Liverpool were able defend well against a fierce Manchester City attack over both legs. Considering how much of a problem the defense has been in the past, that in itself is something for Liverpool fans to cheer about. One fluke goal allowed over 180 minutes against one of the best teams in Europe is impressive, and must serve as a warning to the other teams remaining in this competition.

3 skud indenfor rammen over 180 minutter. Det er stærkt forsvarsarbejde af drengene :clap: :clap:

Brugeravatar

Jeg havde før sæsonen håbet på en top 4 og håbet på en lokal pokalttitel. Aldrig havde jeg forestillet mig at vi ville komme i en CL semifinale. Jeg synes det er en uhørt god præstation!
Jeg er imponeret over flere ting, men bare for at fremhæve nogle ting:
- Højre back problemet: Clyne har været ude i faktisk hele sæsonen og alligevel har vi med to unge knægte klaret os så flot igennem
- Opfindelsen af Robertson: Den havde jeg bare ikke set komme
- Taktisk finesse: Jeg ser nu et langt mere alsidigt hold end tidligere, hvilket gør os langt farligere
- Ny målmand: Som i virkeligheden er genbrug, men Karius har været god
- Salah: Jo, han er jo en komplet åbenbaring ift hvor god en sæson han har haft. Helt nye højder
- VvD: Jeg tror ikke man kan overvurdere den mand. Han er selv super god, men hans ro og lederskab gør alle omkring ham gode
- Mental indstilling: Jeg har set lederskab og en vilje til at komme igen, selv når det har været svært. Det har vi manglet i mange år

Klopp. Han er et kapitel for sig selv. God på markedet, god mandskabsbehandling. Og viljen til at konstant forbedre sig og sit hold.
Og en utrolig kølighed omkring salget af vores bedste spiller.

Alder: 42
Jesper skrev:
Jeg havde før sæsonen håbet på en top 4 og håbet på en lokal pokalttitel. Aldrig havde jeg forestillet mig at vi ville komme i en CL semifinale. Jeg synes det er en uhørt god præstation!
- Højre back problemet: Clyne har været ude i faktisk hele sæsonen og alligevel har vi med to unge knægte klaret os så flot igennem
- Taktisk finesse: Jeg ser nu et langt mere alsidigt hold end tidligere, hvilket gør os langt farligere
- Salah: Jo, han er jo en komplet åbenbaring ift hvor god en sæson han har haft. Helt nye højder
- VvD: Jeg tror ikke man kan overvurdere den mand. Han er selv super god, men hans ro og lederskab gør alle omkring ham gode
- Mental indstilling: Jeg har set lederskab og en vilje til at komme igen, selv når det har været svært. Det har vi manglet i mange år

Klopp. Han er et kapitel for sig selv. God på markedet, god mandskabsbehandling. Og viljen til at konstant forbedre sig og sit hold.

Og så kan man lige overveje, hvad der var sket, hvis tingene var gået 100 pct. efter Klopps hoved, dvs. vi havde fået VvD og Keita i sommers og beholdt Cou sæsonen ud...

Geografisk sted: Skee

Brugeravatar

Alder: 46
Hr. Drejer skrev:

Men Sane er jo ikke offside, når indlægget kommer, og det er først Karius der rammer bolden, og dernæst Milner. Og det er vel derfor ikke relevant, at der er tale om en tilfældig/ikke-forsætlig berøring fra Milner?

Se fx eksemplerne i fodboldloven https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu_br ... 7-2018.pdf
på side 87 og frem.

Men fuck det - vi vandt!!!!

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 40
AJJ skrev:
Jesper skrev:

Og så kan man lige overveje, hvad der var sket, hvis tingene var gået 100 pct. efter Klopps hoved, dvs. vi havde fået VvD og Keita i sommers og beholdt Cou sæsonen ud...

Lige præcis det at vi åbenlyst kun er på vej i rejsen mod det hold Klopp gerne vil have siger vel noget om hvad Klopp arbejder på.
Om ikke andet så er en sikker CL deltagelse næste sæson og (indtil videre) meget god reklame i årets CL vel en god hjælp i at skaffe de spillere han ønsker.

PS: tænk hvis vi havde fået Sane. Shit han er god.

Alder: 40
Jesper skrev:

Og så skal vi heller ikke glemme Moreno - der inden hans skade flere gange var banens om ikke bedste, så i top tre på holdet i hvert fald.

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Alder: 23
Buskelysen - Semifinale:

Det er et værd, at tage med:
"Jeg forventede ganske enkelt, at vi ville komme længere frem på banen og byde City op til dans og modstand. De havde simpelthen haft det alt for nemt i 1. halvleg.

I takt med at The Travelling Kop skruede op for lydniveauet og overdøvede det tamme hjemmepublikum, begyndte jeg at ane, at vi sad tættere i nærkampene, at vi gradvist fik lagt spillet længere op i banen og efter 55 minutter, sad jeg med en følelse af, at det her skulle nok gå.

Minuttet efter erobrer vi bolden. Oxlade-Chamberlain finder fødselar Sadio Mané med en sublim stikning. Mané skærer skarpt på tværs ind i feltet, nedlægges måske - men bolden ryger fra Ederson og hen til: MO SALAH - vores majestæt, vores egyptiske konge, der iskoldt lægger bolden forbi Ederson og i mål til 1-1. "

http://www.lfcfamily.dk/artikler/242

Brugeravatar

Lyd fra The Travelling Kop:

http://www.empireofthekop.com/2018/04/1 ... ast-night/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 17 af 18 [ 260 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner