Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 8 [ 108 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede tirsdag, 01. maj, 2018 15:24
Karius 4%  4%  [ 2 ]
Gomez 2%  2%  [ 1 ]
Van Dijk 25%  25%  [ 14 ]
Klavan 0%  0%  [ 0 ]
Moreno 0%  0%  [ 0 ]
Wijnaldum 5%  5%  [ 3 ]
Henderson 4%  4%  [ 2 ]
Milner 2%  2%  [ 1 ]
Salah 15%  15%  [ 8 ]
Mane 9%  9%  [ 5 ]
Ings 7%  7%  [ 4 ]
Firmino 2%  2%  [ 1 ]
Oxlade-Chamberlain 25%  25%  [ 14 ]
Afgivne stemmer : 55

Forfatter besked
Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 43
Twitter: @LFCDanishBranch
Hvornår:
Lørdag d. 21. april, kl. 13.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
TV3+

Online:
Viaplay
Eurosportplayer
Bemærk: Vi tillader ikke links eller efterspørgsler til ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Betting:
777.dk

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Man of the match afstemning tilføjes denne tråd kort efter kampens afslutning.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Det bliver vel nogenlunde samme opskrift som sidst. Milner starter måske inde. Hendo starter muligvis ude hvis Klopp ikke stoler på at han kan spille både weekend og midtuge. Ellers er det muligvis Oxlade-C’s tur til en lille pause.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar

Filos of Isk skrev:
Det bliver vel nogenlunde samme opskrift som sidst. Milner starter måske inde. Hendo starter muligvis ude hvis Klopp ikke stoler på at han kan spille både weekend og midtuge. Ellers er det muligvis Oxlade-C’s tur til en lille pause.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det tror jeg ikke. Jeg forventer markante udskiftninger. Semifinalen er relativ kort tid efter og vi skal have alle 100 % klar. Ikke som Lovren, der kun spillede fordi Klavan ikke kunne spille en hel kamp. Og så gik han ud med en skade, som vi i øvrigt ikke har hørt mere til.
Jeg forventer mere en slags opstilling som mod Everton og det vil jeg bifalde. Vi skal bare i den finale!

Ser gerne vi spare på mange pladser.

Karius
Gomez VD Klavan
Xx xx xx Moreno
Solanke Ings Woodburn

Ved dette aldrig vil ske, men ville være optimalt for truppen.

Brugeravatar

liverpoolfc86 skrev:
Ser gerne vi spare på mange pladser.

Karius
Gomez VD Klavan
Xx xx xx Moreno
Solanke Ings Woodburn

Ved dette aldrig vil ske, men ville være optimalt for truppen.

Jo, det tror jeg godt kan ske. Jeg havde bare også byttet Karius og VvV. Hvorfor? Fordi vi har en helt enestående chance for at komme i en CL finale. Det er 11 år siden vi var i sådan en sidst og hvis der skal gå 11 år igen - måske flere - så skal det ikke være pga skader i en kamp mod WBA er afgør vores videre skæbne. Jeg vil gå så langt, at jeg gerne sælger næste års CL deltagelse, hvis vi får chancen i en finale. For det er det der tæller. De helt store titler og ikke mindst fornøjelsen ved at spille om dem. Og nogle gange må man gå all in og satse. Det synes jeg i øvrigt heller ikke vi ville gøre. Et andet hold ville godt kunne få point med WBA. Og et komplet andet hold har vi ikke pt, da vi simpelthen ikke har så mange midtbanespillere at tage af.
Dernæst viste Klopp faktisk mod mod Everton og lavede en heftig rotation. Det er jeg fuldstændig sikker på han gør igen. Jeg tror han realistisk set vil rotere moderat mod WBA, hvilket vil sige at vi naturligt nok får nogle midtbane gengangere og så vil der være rotation i de andre to kæder. I kampen mod Stoke vil vi se næsten alt blive roteret, tror jeg. Chelsea har også en rigtig svær kamp mod Burnley, så det tæller med i ovenstående betragtning.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Jeg er helt modsat.
Stort set stærkeste opstilling og så sikre den CL plads næste år så vi kan spare mod Stoke.

Karius
Gomez (hvis klar) - VVD - Lovren - Moreno
Milner - Gini - AOC (Hendo synes at være den mest skrøbelige)
Salah - Firmino - Mane

Så kan vi tidligt skifte nogle af de offensive kræfter ud hvis vi er foran med 2 mål.

En sejr er næsten 100% garanti for CL bold. Lad os lukke denne og holde momentum.

ilusio skrev:
Jeg er helt modsat.
Stort set stærkeste opstilling og så sikre den CL plads næste år så vi kan spare mod Stoke.

Karius
Salah - Firmino - Mane

Så kan vi tidligt skifte nogle af de offensive kræfter ud hvis vi er foran med 2 mål.

En sejr er næsten 100% garanti for CL bold. Lad os lukke denne og holde momentum.
Det kan du have ret i, men Klopp stinker til tider til at skifte ud. Det så vi i sidste kamp.

Mener vi skal starte med 3 som normalt er i start 11 på bænken. Woodburn, Solanke, eller Ings, en af disse 3 fortjener at starte inde. Hvis ikke de er gode nok til det, så skal de sælges til sommer.

liverpoolfc86 skrev:
ilusio skrev:
Jeg er helt modsat.

Karius
Salah - Firmino - Mane

Det kan du have ret i, men Klopp stinker til tider til at skifte ud. Det så vi i sidste kamp.

Mener vi skal starte med 3 som normalt er i start 11 på bænken. Woodburn, Solanke, eller Ings, en af disse 3 fortjener at starte inde. Hvis ikke de er gode nok til det, så skal de sælges til sommer.

Det ville måske være meget nice at have en af de 3 forreste helt friske imod Roma og samtiddig få arbejdet lidt med... Det ville så nok blive Solanke, ser det ud for tiden. Men Woodie er også et bud.

Filos of Isk skrev:
liverpoolfc86 skrev:
ilusio skrev:
Jeg er helt modsat.

Karius
Salah - Firmino - Mane

Det ville måske være meget nice at have en af de 3 forreste helt friske imod Roma og samtiddig få arbejdet lidt med... Det ville så nok blive Solanke, ser det ud for tiden. Men Woodie er også et bud.
Alt andet vil være så fucked up. Tvivler på Salah bliver sparet, da han også går efter at blive topscorer.

Den er bare max tricky for vi har Chelsea den 6/5 og det er dem vi skal holde bag os.

Drømmen er vi henter CL trofæet, men vi skal også i CL næste år, hvis vi skal hente en eller 2 af de store stjerner og det er simpelthen nødvendigt, med vores smalle offensiv og Salah ikke scorer 30 mål næste år.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg håber, at Klopp kan råde over Clyne, Gomez og Lovren som sammen med Moreno og Klavan vil give Klopp gode muligheder for at blande de defensive kort ift de kommende kampe.

https://www.thisisanfield.com/2018/04/l ... -fixtures/

Ellers synes jeg, at Henderson skal spares, så han er 100% til Roma, og hvis en af de 3 forreste har problemer af den ene eller den anden art, så skal vi have Ings eller Solanke på banen. Det var ikke optimalt sidst de 2 blev spillet sammen, så blot en af dem, og så kan den anden forhåbentlig få 30 minutter, når vi er foran 2-0.
Lad os håbe, vi har Can tilbage til Stoke-kampen, men det ser desværre ikke sådan ud.

Senest rettet af Niels K tirsdag, 17. apr, 2018 09:37, rettet i alt 2 gange.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jeg tror ikke, at vi sparer spillere. Og det vil i mine øjne også være forkert.

Vi skal holde momentum, og give alt hvad vi kan for at holde os i top 4. Front-trioen (især Salah) ser sultne ud efter at slå rekorder. Og det skal de have lov til. Der er gået en uge siden sidste kamp. Og der er tre dage til næste kamp. 10 dage imellem to kampe er for længe, tænker jeg. Vi kan hvile tre spillere lidt tidligere i kampen, hvis alt går vores vej.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
texy skrev:

Vi skal holde momentum, og give alt hvad vi kan for at holde os i top 4. Front-trioen (især Salah) ser sultne ud efter at slå rekorder. Og det skal de have lov til. Der er gået en uge siden sidste kamp. Og der er tre dage til næste kamp. 10 dage imellem to kampe er for længe, tænker jeg. Vi kan hvile tre spillere lidt tidligere i kampen, hvis alt går vores vej.

Enig, det vil være fantastisk, hvis vi sikrer os 3 point, da vi så max behøver 2 point i de sidste 3 kampe. Jeg vil bare rigtig gerne have en frisk Henderson til Roma-kampen :D

Niels K skrev:
texy skrev:

Enig, det vil være fantastisk, hvis vi sikrer os 3 point, da vi så max behøver 2 point i de sidste 3 kampe. Jeg vil bare rigtig gerne have en frisk Henderson til Roma-kampen :D

Der er også forskel på at skifte Robertson ud med en Moreno der stadig mangler kampform, Firmino ud med Ings med samme problem(bare værre), Mané ud med en meget ung Woodie og så at skifte Handerson ud med Gini.

Både Hendo og Gini er i god form og vi har haft en god rotation kørende på midten hele sæsonen. Jeg er ret sikker på at Klopp ikke engang vil betragte det som at spare en spiller, men snarere at fortsætte stilen.

Jeg tror det bliver stærkeste start 11'er med Gini på midten istedet for enten Milner eller Hendo, som jeg tror er de to Klopp er mest nervøs for at køre for hårdt.

Det kan meget vel være at vi ser en meget afmålt kamp, hvor LFC ikke ødsler med kræfterne som de især tidligere kunne finde på, men sejren går vi selvfølgelig efter.

Jeg er også enig i at en sejr her er meget vigtig, vinder vi kan vi gå ind til Roma-Stoke-Roma(lyder som et meget langt cykelløb) kampene med lidt mere ro på. Og noget vi også skal undgå er at spille den sidste Roma kamp velvidende at vi altså ikke må spille os helt ned fordi vi skal på Stamford Bridge og have et point eller tre med hjem. lørdag eftermiddag-tirsdag aften, det er ok i forhold til restitution især fordi holdet ikke har en midtuge kamp i denne uge.

Hvis Gomez, Clyne og Moreno var i bedre kampform kunne de også komme i spil eller i det mindste en af dem, men de må vente.

Geografisk sted: København SV

Alder: 27
Jeg er enig med dem, der mener, at vi skal gå all-in på denne kamp. Så kan vi altid skifte de uundværlige spillere ud, hvis sejren er hjemme.

Vinder vi over WBA, kan vi i højere grad tillade os at negligere kampen mod Stoke, selvom vi selvfølgelig også skal vinde den.

AJ skrev:
Jeg er enig med dem, der mener, at vi skal gå all-in på denne kamp. Så kan vi altid skifte de uundværlige spillere ud, hvis sejren er hjemme.

Vinder vi over WBA, kan vi i højere grad tillade os at negligere kampen mod Stoke, selvom vi selvfølgelig også skal vinde den.

skal det være de samme 3 på midten imod både WBA og Roma?

Jeg mener at vi lige så godt kan udnytte at vi har 4 mand der i niveau er meget tæt på hinanden på midten og så skifte den ene ud imellem de to kampe. Hele sæsonen har både vi og Klopp haft svært ved at udpege de stærkeste 3 til midten. Lige nu er Gini måske lidt bagefter de øvrige, men spillede fint imod Everton og City. Selvom de 4 midtbaners niveau ligger forholdsvis tæt, så er de forskellige typer og derfor kan der også være forskel på hvilke 3 der passer bedst til hvilke modstandere.
Så imø er Gini i spil til en startplads, uanset om Klopp overvejer at spare spillere eller ej.

Midten er så også det eneste sted på banen hvor vi har den luksus lige nu. På højreback har vi kunnet rotere hele sæsonen, men nu har vi lidt problemer da Clyne og Gomez enten stadig er skadede eller også mangler de begge kampform.

I midterforsvaret er Klavan godt på vej tilbage, så han kunne tage en tørn istedet for Lovren hvis muskelerne har det hårdt. Klavan er rutineret nok og jeg tror sagtens han vil kunne gøre det fornemt.

på venstre back mangler Moreno også kampform hvis vi skulle overveje at spare Robertson, men han er da på vej tilbage og er trods alt stadig den bedste offensive VB, selvom Robertson ikke længere slår høje indlæg i halvblinde.

småskader efter en lang sæson spiller ind og vi spiller ikke folk imod WBA hvis de risikerer at miste Roma kampen som konsekvens.

fløjene er det svageste punkt, vi har ikke et sikkert kort at sætte ind på fløjen, hellere have Mané eller Salah i sparemode end Woodburn, for selv hvis Salah bare tøffer lidt rundt, så ved WBA at han kan slå til når som helst. Woodie er en anden snak, kommer han godt i gang ville han blive farlig, men får han en skidt start kan han falde helt ud af kampen. Solanke er lidt samme historie. Ings arbejder for hårdt og for godt til at falde ud af kampe, men tvivler på han er hurtig-driblestærk nok til helt at være en trussel på kanten og som frontmand er han god men mangler nok også lige den sidste skarphed inde i feltet i afslutninger og afleveringer.

Så risikoen ved at spille Gini på midten, selvom han måske pt er 4. bedste mand er ikke ret stor, men at skifte ud på de fleste andre pladser begynder at blive risikabelt, som jeg ser det. Vi er også nødt til at holde alle 4 midtbaner varme, ikke mindst fordi Hendo har lidt for mange skader i disse år og fordi en ekstra skade der sætter det hele på spil.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 8 [ 108 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner