Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 14 af 15 [ 215 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede fredag, 04. maj, 2018 23:11
Karius 0%  0%  [ 0 ]
Alexander-Arnold 0%  0%  [ 0 ]
Lovren 0%  0%  [ 0 ]
Van Dijk 2%  2%  [ 2 ]
Robertson 1%  1%  [ 1 ]
Henderson 8%  8%  [ 9 ]
Milner 21%  21%  [ 24 ]
Oxlade-Chamberlain 2%  2%  [ 2 ]
Salah 34%  34%  [ 39 ]
Mane 3%  3%  [ 3 ]
Firmino 23%  23%  [ 26 ]
Wijnaldum 8%  8%  [ 9 ]
Ings 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 115

Forfatter besked

Alder: 42
Redtothebone skrev:
Wormie skrev:
Vores største problem er skader lige pt.

vi har 11 spillere tilbage.

vi har ikke råd til en skade mere. til midtbanen eller til angrebet.

5 kampe tilbage og alle 11 skal holde sig i topform + ikke blive skadet.

Ja det ser sgu skidt ud på midten, kan være Woodburn skal på banen i premier league - lige nu er det ekstra bittert vi smed point mod Everton og West Brom, det kunne sgu have været rart at kunne spare nogle spiller i weekenden, lige nu ville det faktisk ikke være dumt at have haft Grujic i truppen som backup. Men ikke så meget at gøre ved det Milner, Hendo og Winjaldum må spænde balderne og gøre klar til 5 kampe mere, og så må vi krydse fingre for at Tottenham eller Chelsea måske fucker lidt op, de har dog desværre et overkommeligt slut program.

Det kan da være vi skal til at spille 4-2-4 ligesom Brasiliens VM-hold i 1970

Alder: 42
Jesper skrev:
Lige nu bekymrer bredden på truppen. Henderson og Milner er vel ikke realistiske mod Stoke, fordi Henderson ikke plejer at kunne spille 3 kampe om ugen og Milner løb som en sindssyg.
Det nytter jo ikke noget at komme i finalen, hvis man alligevel ikke kan stille med et konkurrencedygtigt hold!
Hvem har vi egentlig til midtbanen, hvis det kun er Wijnaldum der realistisk set kan spille mod Stoke?
Kan lejede spillere kaldes hjem?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Desværre nej.

Geografisk sted: Aalborg
AJJ skrev:
Redtothebone skrev:
Wormie skrev:

Ja det ser sgu skidt ud på midten, kan være Woodburn skal på banen i premier league - lige nu er det ekstra bittert vi smed point mod Everton og West Brom, det kunne sgu have været rart at kunne spare nogle spiller i weekenden, lige nu ville det faktisk ikke være dumt at have haft Grujic i truppen som backup. Men ikke så meget at gøre ved det Milner, Hendo og Winjaldum må spænde balderne og gøre klar til 5 kampe mere, og så må vi krydse fingre for at Tottenham eller Chelsea måske fucker lidt op, de har dog desværre et overkommeligt slut program.

Det kan da være vi skal til at spille 4-2-4 ligesom Brasiliens VM-hold i 1970

Kunne også 3-5-2 med to wingbacks - Karius - Gomez, VvD, Klavan - Clyne, Gini, Williams, Woodburn, Moreno - Ings og Solanke. Bænk med Mignolet, Lovren, TAA, Milner, Henderson, Salah, Firmino

Geografisk sted: Brønshøj
Arnold kan også spille midt. Ellers må vi sætte vores lid til Curtis Jones - selvom han kun er 17.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Godkendt

Videre ;)

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Jesper skrev:
Lige nu bekymrer bredden på truppen. Henderson og Milner er vel ikke realistiske mod Stoke, fordi Henderson ikke plejer at kunne spille 3 kampe om ugen og Milner løb som en sindssyg.
Det nytter jo ikke noget at komme i finalen, hvis man alligevel ikke kan stille med et konkurrencedygtigt hold!
Hvem har vi egentlig til midtbanen, hvis det kun er Wijnaldum der realistisk set kan spille mod Stoke?

Milner tror jeg godt ville kunne tåle at spille begge kampe, han er en top rutineret professionel, hans spil vil måske dale lidt i niveau og han vil givet være lidt langsomere.

Hendo er en stor bekymring, for ikke at tale om at vi kun har 3 midtbaner, så vi skal have spillet mindst en alternativ midtbanespiller imod Stoke. mine bud er:
Woodburn som offensiv/Lallana-type
Clyne som defensiv midt
Trent som 8'er eller 6'er, helst 8'er imø, men begge er en mulighed.
Curtis Jones: han sad på bænken imod Everton, det tolkede jeg som om at han pt er den midtbane der er størst tiltro til.
Herbie Kane: er med sine 19 år lige lidt ældre end Jones og så vidt jeg kan lure en mere defensiv midt end Jones.

Woodburn er jeg meget i tvivl om, har han fysik til at spille inde i midten? Ok i 4-3-3 systemet kan de to 8'ere søge ud i siden.

Clyne er ikke i super form, men en rutineret førsteholdsspiller, der kan løbe og takle og forhåbentlig også placere sig nogenlunde(som midt) og så besidder han også teknik, men ikke i overflod.

Trent som midtbane er der spekuleret meget i hele sæsonen. Han spillede meget midtbane på U -holdene, men blev HB da vejen til førsteholdet var kortest på den plads. Dermed er han det oplagte valg, problemet er selvfølgelig at han allerede er første valg på HB.
Med Gomez og Clyne på vej tilbage har vi tre HB's, hvor alle tre har været første valg inden for det sidste års tid. Derfor giver det god mening at låne en højreback til midten, hvis nødvendigheden byder det.

Jeg hælder mest til Trent da jeg tror han som den eneste mulighed har både de tekniske og fysiske forudsætninger for at gøre det rigtig godt på midten. Samtiddig tror jeg at Gomez og Clyne nærmer sig et formniveau, der gør at Klopp kan stole på dem. Dog så vi imod WBA at Gomez kun kunne holde 60 minutter, men forhåbentlig har han restitueret godt og er ved at være klar til 80.

Sikke en fantastisk aften som desværre blev ødelagt noget af skaden til Ox og de to mål til sidst.
Vi spiller simpelthen så lækker bold når vi lander med vores pres, men få nu hentet Alderveireld til det forsvar. Lovren spillede super i 80 min, men hvor det typisk ham at få sådan en hjerneblødning, giga fejl af ham :wall:

Synes altså også at Klopp taber kampens momentum for os, at skifte Salah ud kostede al momentum i den kamp og hader når han skifter angriber ud med en forsvar, mangler stadig at se det smarte i det.

Vi burde have gjort arbejdet færdigt i går, nu er der stadig lidt tvivl, selvom vi bør kunne køre den hjem.

Desuden får jeg spat af Mané, tror aldrig jeg har set en topspiller der så pivringe til at aflevere over 3 meter og hans teknik får jo Rommedahl til at ligne Diego, vi mangler en til at presse ham på hans plads, de to andre foran er langt foran ham.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Puha for en kamp, jeg var helt høj bagefter, det hjælper så heller ikke at jeg har høfeber så mine øjne ser ud til at jeg er permaskæv.

3-målssejr var jo en vild ting og det er vildt godt gået.
så lukker vi to dumme mål ind, det er noget pis. Lovren går fejl af bolden og Trent er fanget i en skidt position og så er Dzeko der altså bare, nøj hvor er jeg glad for han ikke længere er i Man City.
Vi spillede godt rigtig længe. Oxlade belv skadet og det var et tab, men nøj hvor Gini kom ind og gjorde det godt i en svær situation, han missede en målchance og derfra gik det lidt ned af bakke, måske brændte han for meget energi af for hurtigt :dontknow: .
Var der straffe med MIlner :dontknow: tjo måske, vores ene mål var måske også offside, men lige forinden dømte de en offside imod Mané der ikke var der.

Var Salah for træt til at fortsætte eller begyndte Klopp at tænke på Stoke?

Jeg frygter lidt det sidste eller at holdet fik det indtryk og derfor gik lidt for meget ned i tempo. Ings kæmpede fint nok, men han er ikke hurtig nok til at skræmme Roma på samme måde som Salah, Salah er vores bedste defensiv spiller fordi han forhindrer mindst 2 modstandere i at angribe os. Mané havde ikke kampen og energien til at overtage tjansen.

Jeg tror mest det er taktisk at Roma kommer tilbage i kampen da Salah forlader banen, fordi vi mister kontravåbnet, der ellers holdt deres forsvar og ene wingback i ave. Måske mentalt, hvis nogle spillere begynder at tænke for meget på Stoke kampen når Klopp piller stjernen ud. Jeg sad og sagde at jeg forventede at Klopp ville gemme udskiftning nummer 2 til et sted mellem 80 og 85 spillede minutter.
Jeg ville nok have ladet Salah spille færdigt og så lade Stoke være Stoke, Salah er god til at være farlig på kontra uden at ødsle med kræfterne. Moreno var den eneste på bænken med hurtigheden til at komme ind på kanten, og selvom jeg tror det havde fungeret bedre end Ings(primært pga. hurtigheden), så kan jeg godt forstå at han fik lov at blive sidende. Det er derfor jeg er fortaler for at et tredjevalg til kanten bør have topprioritet i sillyseason. Men der er heldigvis vigtigere ting end Sillyseason og det er 3.-5. pladskampen i ligaen og CL.
I vireligheden ville Origi have været en god mand at få ind på det tidspunkt pga. hurtighed og god fysik, han kunne virkelig have gjort ondt på et træt Roma forsvar. Ings gjorde hvad han kunne, han er centerforward og har ikke hurtigheden til kanten.

Alt i alt var det jo et vildt godt resultat, Roma er for gode til at tabe 5-0, selvom det jo egentlig ikke var ufortjent hvis vi havde kørt den hjem. Desværre så tog de noget håb med hjem til Rom og håb er en farlig ting.

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
Hold da kæft for en rutschebanetur i aftes. Først 20 minutters langgab, så en times ekstase, og endelig 10 minutters øv-bøv. Men vi fik vist hvad vi kan; Roma kan næppe afholde Fab 3 fra at score i Rom, så mon ikke vi holder skindet på næsen?

Lovren: Det er jo ærgerligt, at han ikke spillede med indlæg i støvlerne; så havde han dels pandet 2-0 ind, dels var Romas første mål ikke sket. Men bortset fra brain-farten en solid indsats.

Karius: Av av av for det langskud, der var lige ved at smutte ind; men derudover gjorde han det fint, og der er grund til at takke ham for refleksredningen da det stadig stod 4 eller 5-0. Målene var han chanceløs overfor.

Salah: Jeg mangler ord. "Outstanding" rækker ikke. Og Firmino er (næsten) på niveau. Mane burde have scoret et eller to mere, men han er og bliver en vigtig del af et angreb i verdensklasse. Messi-Suarez-Neymar var måske en tand bedre i deres bedste tid, men det er et close call.

Ox: Lort med hans skade, men vi fik set, at vi kan uden ham; det kræver "bare" at Gini har en af sine gode dage.

Straffesparket: Der var sq ikke straffe, men måske var det en slags højere retfærdighed, efter at City med en vis ret følte sig snydt for et par straffespark og måske fik et par korrekte scoringer offside-annulleret i kvartfinalerne. Og selvom det da var ærgerligt i aftes, så er der trods alt værre tidspunkter, man kan få et fejldømt straffe imod sig. Fx hvis den havde stået uafgjort eller vi blot havde ført med en enkelt.

Summa summarum: En aften der vil gå over i historien.

Liverpool Football Klopp

Senest rettet af Sledgehammer onsdag, 25. apr, 2018 10:02, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
Redtothebone skrev:
Wormie skrev:

Chelsea har en meget svær kamp i 37. runde :mrgreen:

Liverpool Football Klopp

Geografisk sted: Østerbro

Alder: 30
En skam med romernes förste maal. Det skulle Lovren have afvärget. Klopp skal til at väre kreativ nu, hvor vi har tre(prominente) midtbanespillere skadet. Jeg siger: Skub Trent frem og brug Clyne paa backen.

Edit: Og hold da käft, hvor har Milner väret god det seneste halve aar. Han fylder saa afsindigt meget inde paa midten.

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Alder: 23
Jesper skrev:

Gruic, og Origi som p.t kan kaldes hjem ? og de kan imø ikke erstatte en brand farlig Hendo, Milner og Gini som erstatning - da det ville være torskedumt at "gamble" med top-4 placeringen.

Så heller kør FULD SKRALD, selvom der er omkring 95 % for en ChL næste sæson uanset bredden er lille eller ej.

Klopp har alternativer:
Clyne på HB istedet for Alexander Arnold.
Moreno og Solanke ville jeg ikke sætte min lid på, da de er langt fra gode nok til top-4.

Isåfald kæmper Stoke City med store problemer, med at få points på kontoen - mindst 5. points op for dem at redde, på 3. kampe - det virker en "Død patent", som kan ligge sig ned mod et top-4 hold i Europa p.t.

Mo Salah er kun 6 mål på, at slå Ian Rush rekord for flest mål på en sæson i 1983-84. Ian Rush 47 mål og Salah har 3 i ligaen og "måske" 2 i Europa...
Mo Salah: Tournament Apps Mins Goals Assists Yel Red SpG PS% AerialsWon MotM Rating
UEFA Champions League 10(1) 810 10 4 - - 3.5 73.2 0.2 1 8.24
Premier League 31(2) 2658 31 9 - - 4 76.8 0.4 8 7.76
FA Cup 1 N/A 1 N/A - - N/A N/A N/A N/A -

YNWA - Ian Rush er helt fantastisk menneskelig: https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 03111.html

Jeg var overbevist om, at når jeg stod op i dag, så ville jeg være glad over resultatet. Derfor havde jeg allerede glædet mig til at skrive et positivt indlæg. Men jeg kan mærke, at humøret ikke er til udelukkende positive ord. Derfor vil jeg starte med det negative.

Jeg er rystet, og jeg væmmes ved det, der er sket før kampen. Jeg håber UEFA slår hårdt ned, selvom jeg ikke tror det sker. Jeg kan mærke, at jeg frygter for de Liverpool fans der tager turen til Rom. Sådan skal fodbold ikke være, det kan ikke være rigtigt, at det potentielt skal koste menneskeliv.

Skaden til Ox kommer vel på noget nær det værst tænkelige tidspunkt, jeg håber ikke det er alvorligt. Selvom det desværre så sådan ud. Der er ingen tvivl om, at Ox var i sit livs form, og han er en vigtig spiller i vores omstillings spil og en trussel uden for feltet. Et stort tab for Liverpool, i sær i denne kritiske periode, hvor vi jonglerer top-4 placering og et returopgør i Rom.

Vi lukker 2 dumme mål ind. Vi skruer lidt ned for tempoet, så Roma kan få en fod med i kampen igen. Det burde ikke ske, og det må ikke ske. Det kan potentielt koste os, men jeg tror ikke, at det kommer på tale. Hvis Roma bliver mere offensivt indstillet, fordi de nu har en lille snert af håb, så er der så meget plads til vores 3 forreste, at det kan ende med en ordentlig afklapsning (igen).

Når nu den lidt negative del af gårsdagens opgør er dækket, så må jeg ikke glemme de positive ting. For dem var der masser af.

Jeg kritiserede vores midtbane i kampen mod West Bromwich, jeg synes ikke den fungerede med Gini, Milner og Hendo. Men det gjorde den i går. Hold nu op for et indhob Gini gjorde, teknisk dygtig (2 ruletter), fantastiske løb i dybden og hård arbejdende. Roma fik en god start de første 20 minutter, men Gini var helt sikkert en af grundene til, at Liverpool kom tilbage i kampen og tog føringen. Det var intet mindre end fantastisk det han præsterede. Han spillede 6'er perfekt mod Everton og City, i dag gik han direkte ind i stedet for Ox, og gjorde det smukt. Det ville være dejligt, hvis han finder topformen nu. Vi har i den grad brug for det!

De 3 forreste! Hvad kan der siges. Når de er i den form, så er der ingen, der kan stoppe dem. Mane spillede ikke den bedste kamp, han brænder nogle store chancer, men han fortsætter med at arbejde og lader sig ikke slå ud. Han tager så mange defensive løb, der hjælper vores pres spil. Fedt han endte med at få scoret. Firmino med 2 mål og 2 assists, han er i sit livs form, og han fortsætter bare. Hvis ikke det havde været for Salah, så var han blevet lovprist endnu mere, end han allerede bliver. Og nu vi er ved Salah, HOLD NU OP! Det var lige hvad vi havde brug for, en lidt nervøs start, og så slår vores egypter til. Hvordan i alverden holder han hovedet koldt og ikke jubler, når han lige har scoret sådan en kasse i en semifinale. Han er bare den bedste! 2 fantastiske mål, 2 assists. Han kan det hele. Jeg læste, at hen i gennemsnit scorer eller assisterer hver 69. minut. Det er imponerende!

Vi vinder 5-2. Jeg er meget glad for resultatet. Ja, vi dummer os med 2 mål, men vi har stadig 3 i banken, og det havde vi også mod City, som er langt bedre end Roma. Det eneste der irriterer mig, det er, at Friman nu fik glimtet af håb, og han kan blive ulidelig at høre på i næste optakt.

Motm: Salah, Firmino og Gini. (kunne også have valgt VvD, eller kong assist Milner), men synes Gini fortjener den med det indhop.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Fedt skriv:

https://www.thisisanfield.com/2018/04/p ... s-history/

Geografisk sted: København

Alder: 43
Hvad skete der lige med Gini i går? Det er den vildeste indsats, jeg har set fra ham. Han kom jo ind og leverede fantastiske tekniske detaljer, et flow i pasningsspillet og udviste også et fremragende blik for offensive afleveringer.

Slet ikke som jeg har oplevet Gini igennem sæsonen. Men det her må han da allerhelvedes gerne fortsætte med. For det var lækkert.

Pænt af drengene at sørge for et gran af spænding om udfaldet, når jeg nu har taget fri den 3. maj, så jeg kan drikke hjernen ud på pubben i næste uge :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 14 af 15 [ 215 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner