Forventninger til 2018/19

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Re: Forventninger til 2018/19

Indlæg af VanDjik4 » mandag, 18. mar, 2019 14:17

AJ skrev:
Cynwal skrev:
YNWA96 skrev:Så et “sjovt” scenarie kunne jo være, at Chelsea slutter udenfor top4 og vinder EL, United bliver nr.4 i PL ( og de vinder ikke CL). Det vil betyde at Chelsea spiller CL og United spiller EL i næste sæson.
KØBT!! :D
Det vil samtidig kræve, at Tottenham vinder CL, og slutter udenfor Top 4.
End of story, United blir nr 6 og Liverpool blir nr1. :laughin:

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 40

Indlæg af ilusio » tirsdag, 19. mar, 2019 06:12

Når nu der ikke er en orestående kamp at se frem imod (Spurs er jo lidt ude i fremtiden), så gør det mig trods alt glad i låget over at tænker på vores position helt generelt.

Vi er altså tilbage og slås om mesterskaber!
Vi er for andet år i træk blandt en lille eksklusiv gruppe af klubber der reelt spiller med om CL.

Der er altid potentiale for at forbedre os osv osv. Selvfølgelig er vi Liverpool og vi skal have trofæer i skabet. I know.
Men jeg er måske farvet af mange års tørke, ydmygelser, skuffelser osv, at jeg bare glæder mig over at være med i toppen af poppen.

I min verden har vi allerede leveret det jeg forventede inden sæsonen (bortset fra jeg godt ville have haft nogle ekstra kampe til de unge i vores cups). Vi er i top 2 i PL og vi er med helt fremme i CL. Konstant fremgang år efter år efter år med Klopp. Økonomisk er vi også trådt ind på den store scene.

Alt i alt, bare glad i låget.
Tak.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 19. mar, 2019 08:55

ilusio skrev:Når nu der ikke er en orestående kamp at se frem imod (Spurs er jo lidt ude i fremtiden), så gør det mig trods alt glad i låget over at tænker på vores position helt generelt.

Vi er altså tilbage og slås om mesterskaber!
Vi er for andet år i træk blandt en lille eksklusiv gruppe af klubber der reelt spiller med om CL.

Der er altid potentiale for at forbedre os osv osv. Selvfølgelig er vi Liverpool og vi skal have trofæer i skabet. I know.
Men jeg er måske farvet af mange års tørke, ydmygelser, skuffelser osv, at jeg bare glæder mig over at være med i toppen af poppen.

I min verden har vi allerede leveret det jeg forventede inden sæsonen (bortset fra jeg godt ville have haft nogle ekstra kampe til de unge i vores cups). Vi er i top 2 i PL og vi er med helt fremme i CL. Konstant fremgang år efter år efter år med Klopp. Økonomisk er vi også trådt ind på den store scene.

Alt i alt, bare glad i låget.
Tak.
Right on :clap: :headbang: :love3: :gunfire: :music: :army7: :dance:

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 26. mar, 2019 11:33

Der har været markant fremgang under Klopp, men Man City sætter godt nok barren højt:

https://www.thisisanfield.com/2019/03/h ... 3-seasons/

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 30. mar, 2019 11:58

Jeg synes denne her er meget god at læse for lige at blive mindet om hvor vild en sæson, vi har gang i:

Liverpool FC: Reasons to be positive about season-defining run-in

Alex MaloneAlex Malone

30 March 2019

End of Season games are season-defining, not club defining, writes Alex Malone, as he provides plenty of reasons to be positive in the season run-in ahead.

Tottenham on Sunday – the latest in what seems to be an endless parade of must-win, can’t even draw games.

Already there is talk about ‘what if’ Liverpool fail to win a trophy for yet another season. ‘A disaster,’ ‘a failure’, ‘another year as the nearly men?’ etc.

It will, most certainly, be a huge disappointment, but let’s look at the bigger picture.

This is a team who, under the guidance of Jurgen Klopp, have reached two European finals, are consistently reaching the Champions League every season via league position, will 100% finish in the top two of the Premier League and are heavy favourites to reach a second consecutive Champions League semi-final.

In the Premier League, against Chelsea, United, Spurs, Arsenal and Everton this season we are undefeated. We have already beaten four of them this season and are yet to face Chelsea at home.

We are also streets ahead of each of them in the league. Only City – by the width of a couple of coats of paint on the goalposts – have gotten the better of us this season.

Yes, we dropped points to Leicester at Anfield, but again, perspective. They were 2 of only 4 points dropped at home in the entire season to date. Only Man City, who threw attacking football to the wind in favour of caution, were also capable of taking any points off us at home this season.

We have 76 points from 31 games; an incredible average of 2.45 points per game, and a +52 goal difference.

We are a massive 15 points clear of the team in third.

We currently have the second best attack and the best defence in the Premier League.

We have lost just a single game.

Last season we finished on 75 points; the prior season it was 76. We have equalled or beaten those points totals already with seven games still to play.

For a little more perspective, consider that just a couple of seasons ago, Leicester won the league with a mere five more points than we have right now.

This is not just a very good Liverpool team, it is a great Liverpool team.

It is also, based on points total and games lost to date, one of the greatest English teams of modern times. An average of 2.45 points/game average with one defeat after 31 games confirms it.

As sod’s law would have it, we just happen to have another excellent team getting in the way of our ambitions. Under normal circumstances, the league would just about be wrapped up by now.

It isn’t, of course, and in order to achieve it this season, we don’t just have to maintain the current level of excellence; we quite possibly have to be the greatest Liverpool team, points-wise, there has ever been.

But there is nothing to suggest that we cannot. In fact, whatever happens, it is highly likely this will be the most points ever achieved by a Liverpool team in 127 years.

It is a team so well organised that it is incredibly difficult to beat. It is so meticulously balanced that it is equally difficult to score against and defend against.

Yet even with all these impressive numbers, we have been surprisingly and harshly criticised at length this season by pundits and fans alike.

I’ve heard utter nonsense like “Liverpool haven’t played particularly well this season,” and “the front three just aren’t firing.”

Just to underline what nonsense that is, at this stage last season, we had scored 73, conceded 34 and lost 4 games. We had 63 points. This season, we have scored three less, conceded 16 less and have three fewer defeats.

We also have 13 points more. (For the stats geeks among us, that means we scored 2.35 goals per game last season compared to a “measly” 2.26 goals this season.)

Up front, Roberto Firmino and Mo Salah have been under almost constant scrutiny and criticism this season even though they are two thirds of the most potent front three in England over two seasons.

Not only that, but Mane and Salah are joint second leading scorers with 17, with Firmino also in double figures with 11. No other team has three players in double figures.

Want a little more perspective? Man Utd’s “goal-scoring superstar” (that’s what I hear every time I hear the pundits opening their mouths), Marcus Rashford, has nine.

Further down the field Trent Alexander’s defending has also been overly criticised, while it is often suggested that outside of Van Dijk, we really have no other decent centre backs – yet we have the best defence in England. Another overlooked stat is that we concede the fewest goals from set pieces and score the most from them.

This level of performance, the ongoing development under Klopp and current form means that in the Champions League we are 2/9 to make it through to the semi-final. Porto are 7/2.

If you think back just a couple of seasons making the Champions League at all was a hope, progressing in it an aspiration; now making the latter stages is a reality.

In England, only one team can possibly stop us from being crowned Champions this season; they’re also a likely Champions League final opponent. I wouldn’t be at all surprised if we were to meet them in Madrid.

But for all City’s spending power, expansive squad and recent history of success, past history favours us, in that no English team has ever achieved a clean sweep of four trophies. City, let’s not forget, have not only never won a Champions League, they’ve never even made a final.

Guardiola will, of course, be doing everything in his power to win the lot, but he’ll also understand the enormity of the task and the effort required to achieve it.

At some point, (and that point will be April), he will simply have to trade off. For all their squad depth, they do NOT, as is often touted, have two world-class players for each position. They have their essentials just as we do, with three of theirs, Fernandinho, David Silva and Sergio Aguero the wrong side of 30; they are 33 (34 in May), 33 and 30 (31 in June) respectively.

History also tells us that even with a significantly less demanding schedule than City’s, teams usually run out of steam as the physical and mental demands increase; and players in their 30s run out of steam sooner than others.

If these three players in particular need a break – which they almost certainly will – will Guardiola rest them for Champions League games or Premier League games? He is going to have to choose, and I think we all know which competition the billionaire owners (and quite possibly Guardiola himself) want the most.

I’m in no way saying that we have it easy, but we certainly do have it easier. Our absence from the FA Cup and the favourable Champions League draw have more likely helped than hindered our chances of success in both competitions.

How this season pans out in both competitions time will tell. But it will not define the Klopp era, or the future potential of this squad. It will define only this one season.

We are now several levels of quality above where we were when Klopp took the reigns, and progress has been on a consistent, upward trajectory ever since. His development of this squad is far from finished.

Spurs on Sunday is just the latest in the recent ‘biggest game so far’ stakes. Win it, and we are one step closer to the Holy Grail, but there will be many twists and turns ahead.

If we do finish this season empty-handed, trust me, I will be every bit as disappointed and dejected as you are.

But if we don’t win anything this season, it doesn’t change the fact that our amazing club hasn’t been this healthy on and off the field, this competitive and consistent on it, and this exciting to watch, for a very, very long time.

And in the hands of Jurgen Klopp, his staff, the owners, the squad, and our incredible, unrivalled support, it’s only going to get better.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 06. apr, 2019 09:59

Manchester United og Chelsea kan ikke lenger ta igjen Liverpool

Topp fire er ikke lenger målet - men det er sikret.
06.04.2019 kl 08:58 Arild Skjæveland askjaeveland

Liverpool er inne i en helt fantastisk sesong - og det er klart en nå bare skal tenke på kampen om ligagullet. Samtidig har luken ned til resten av topp seks-lagene nå blitt så stor at Liverpool allerede er sikret en topp fire-plassering.
Jürgen Klopps menn står på 82 poeng etter 33 ligarunder. Manchester City har 80 poeng og én kamp til gode, mens Tottenham har 64 poeng med en kamp mindre spilt, og Arsenal har 63 med to kamper mindre spilt. Spurs vil komme opp på 82 poeng dersom de vinner samtlige gjenstående kamper. Arsenal kan maksimalt få 84 poeng.
Manchester United og Chelsea kan begge maks få 79 poeng, og etter gårsdagens resultat på St. Mary’s er det helt sikkert at de kommer bak Liverpool denne sesongen.

Så godt som sikret Champions League

Nå skal det ekstremt mye til for at Liverpool ikke blir blant de to beste, men selv om det har blitt hevdet at Champions League-plassen for neste sesong er sikret, så er ikke det tilfelle helt enda.
Om Liverpool skulle tape sine fem siste kamper, og Tottenham og Arsenal begge gikk forbi slik at de helrøde kommer på fjerdeplass, så vil Champions League ryke dersom Manchester United skulle vinne Champions League, samtidig som Chelsea vinner Europa League.

Engelske lag kan maksimalt ha fem lag med i Champions League - dersom et lag utenfor topp fire vinner Champions League eller Europa League. Fjerdeplassen vil kun miste sin plass dersom to lag utenfor topp fire vinner begge europacupene. Med fire lag som nå kjemper om tredje og fjerdeplassen i ligaen, er det et scenario som teoretisk kan skje, med Tottenham og Manchester United i kvartfinalene i Champions League, og Chelsea og Arsenal i kvartfinalene i Europa League.

Liverpools gode resultater i Europa de siste to sesongene gjør at at de har klatret godt på UEFA-rankingen. Denne sesongen var de helrøde seedet på nivå tre, og fikk en meget tøff gruppe. Neste sesong vil laget være seedet på nivå to. Dersom laget vinner Premier League eller Champions League, vil de seedes på nivå én.

Nytt av året er at laget som kommer på fjerdeplass slipper å gå gjennom kvalifisering, slik som tidligere år. Fire lag vil gå direkte inn i gruppespillet fra neste sesongs turnering.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 06. maj, 2019 11:51

– Helt i begynnelsen, da jeg kom til Liverpool, innså jeg at denne klubben må gjøre det på den harde måten, så da gjør vi det. Sånn er det, for flaks er ikke noe vi alltid har, sier Jürgen Klopp, ifølge Mirror.

– Vi må virkelig jobbe for det, og det er gutta og hele klubben klar for å gjøre.

Fremgangen til Liverpool FC har vært enorm de siste sesongene. Bare for ett år siden havnet Klopps lag på fjerdeplass 25 poeng bak ligamester Manchester City, og med seier over Wolverhampton vil de røde stå med flere poeng enn noen andre Premier League-vinnere har hatt bortsett fra nettopp City.

– Jeg er absolutt stolt, fortsetter Klopp.

Liverpool-manageren innrømmer at ting har gått betraktelig bedre enn det som var forventet før sesongstarten.

– Vi kan ikke gjøre mer enn å gi alt vi har. Målet vårt er å vinne fotballkamper så ofte som mulig, og det har guttene gjort mye oftere enn jeg trodde var mulig. La oss prøve å ta 97 poeng, og så er vi klare for å få dommen.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. maj, 2019 12:02

– Dette er bare begynnelsen

På de to neste kampene kan Liverpool vinne Premier League og Champions League.
09.05.2019 kl 00:44 Marius Rabben m_rabben

Det er noe Virgil van Dijk tror ikke vil være et unntak for den gode sesongen som straks er over. Tvert imot har Liverpool det som skal til for å kjempe helt i toppen hvert år, mener han.
Nå er de røde avhengige av at serieleder Manchester City avgir poeng i Brighton, men rarere ting har skjedd i fotballen. Samtidig må Liverpool slå Wolverhampton.

– Det er fortsatt en kamp som gjenstår, og Brighton på bortebane er ikke enkelt, siteres stopperkjempen i Liverpool Echo.

– Alt er mulig

– Men Wolves hjemme er helt klart heller ikke enkelt. Vi må fokusere på oss selv. Vi må forsøke å ta tre poeng. Hvis vi gjør det, så har vi gjort det vi kan. Vi får se hva som skjer i Brighton. Dersom det skjer, så skjer det. Vi kan ikke påvirke det som skjer der. Alt er mulig.

– Dersom det ikke skjer, er det ikke verdens ende. Vi har hatt en fantastisk sesong, begge lag. Man City har også vært enestående. De har vist hvor vanskelig de kan gjøre det for ethvert lag i hele verden.

Dersom begge lag vinner på søndag, og City dermed vinner ligaen med ett poeng, er det fortjent, mener Virgil.

– Det er bare sånn det er. Forhåpentligvis kan vi ta tre poeng mot et fantastisk lag, og så får vi se hva City gjør. Hvis de vinner, så får de noen bra dager. Hvis de ikke gjør det, skal vi feire igjen på søndag.

– Vi må holde hodene våre hevet. Vi har hatt en helt fantastisk sesong så langt.

Prov på enorm utvikling

At de røde står med hele 94 poeng før ligaavslutningen, og henger med laget som forrige sesong satte rekord med 100 poeng, viser bare hvor god progresjon laget til Jürgen Klopp har hatt.

– Å konkurrere med City sier mye om hvordan vi utvikler oss. Dette er bare begynnelsen. Det er ikke sånn at vi ikke kommer til å prøve igjen neste år. Dette er noe vi må bygge videre på. Jeg er definitivt en stolt man uansett hva som skjer, sier van Dijk.

Liverpool-spillerne er i tillegg unge nok til å kunne holde det gående og bli enda bedre i årene som kommer.

– Det er fra 20 til 27–28 år, så forhåpentligvis kan vi klare det sammen de neste par årene, i det minste, og vokste videre sammen som lag og forhåpentligvis oppnå mye suksess.

Snuoperasjonen mot Barcelona omtales om kanskje den største kvelden på Anfield noen gang.

Motbeviste tvilerne

Selv trodde spillerne på avansement hele tiden, selv om det var 0–3 fra første oppgjør. Grunnen er måten Liverpool opptrådte på i Barcelona, hvor de faktisk hadde ballen mest i tillegg til å skape en rekke gode sjanser.

– Resultatet der nede viste ikke hvordan kampen faktisk var, slår van Dijk fast.

– Det virker som om de dominerte, men sånn var det ikke. De scoret på et utrolig frispark. De fikk et heldig mål, og den første var en feil, en kommunikasjonssvikt, mellom meg og Matip.

– Jeg er bare så stolt av alle sammen. Vi gjorde det sammen, og vi fortjente det. Og jeg mener det viktigste var at vi hadde troa fra starten av, selv da kampen var over der nede, på at vi fortsatt kunne klare det. Alle sa at det ikke ville gå, men vi motbeviste det.

En lagprestasjon

Årets spiller i Premier League sier han ikke engang så den fjerde scoringen, da Trent Alexander-Arnold overrasket hele Barcelona med en glimrende, frekk corner til Divock Origi.

– Trent er en fantastisk sideback, skryter nederlenderen.

– Tar du med Robertson også, så er de enestående. Jeg er veldig glad for å spille med dem. Se på Matip også, helt utrolig. Alle sto frem og viste at vi definitivt ønsket oss til finalen, og forhåpentligvis klarer vi å fullføre jobben der.

– Hvert år fremover

Nå gjenstår det altså bare to kamper denne sesongen. Uavhengig av hvordan det går, er denne sesongen bare et steg på veien.

– Det eneste vi kan gjøre nå er å vinne begge: Wolves-kampen og finalen. Vi har vært enestående denne sesongen, og hvis det går, kan alle være veldig stolte og fornøyde. Vi kommer til å gjøre absolutt alt for å vinne, og vi blir helt klart skuffa hvis det ikke går, men det er ikke verdens ende.

– For mange lag er det veldig viktig å skulle vinne Champions League, og dersom de ikke klarer det, er sesongen deres mislykkes. Jeg synes ikke vi skal tenke på det som mislykket hvis vi ikke vinner. Det er ikke som om vi har hatt en fryktelig eller mislykket sesong.

– Dette er bare begynnelsen, og forhåpentligvis er dette noe vi kan gjøre hvert år fremover.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 11. maj, 2019 15:23

Anfield Online
@anfieldonline

Points compared to last season

LFC +19
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Watford +9
-
West Ham +7
-
-
Arsenal, Everton, Leicester +4
-
Palace, So'ton +2
Bournemouth, Chelsea +1
-
-
Newcastle -2
-
Brighton -4
Man City -5
-
Spurs -7
-
-
-
-
-
-
Burnley -14
Man Utd -15
-
-
-
-
-
-
H'sfield -22

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 12. maj, 2019 22:21

ThunderZtorm skrev:Hvis jeg var FSG, så ville min målsætning til Klopp lyde som følger:

Direkte med i mesterskabskampen så langt så muligt. Top-4 er mindstekravet i PL.
CL - videre fra gruppespillet som absolut minimum.
FA Cup - Så langt så muligt. Meget gerne vinde denne.
League Cup - Laveste prioritet, men hvis der lugtes mulighed for at vinde den skal man naturligvis gå 100% efter det.

Liverpool har været uden trofæer i for lang tid, og Klopps finalesyndrom begynder at blive noget man skriver for meget om. Kommer vi i en finale, så SKAL den fucking vindes.

Tja - vinder vi CL mod Spurs (som vi fucking SKAL vinde, som tidligere skrevet), så må jeg jo sige at jeg som FSG ville sige "thumbs up Jürgen, great season".

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 30

Indlæg af Fowler89 » mandag, 13. maj, 2019 00:26

ThunderZtorm skrev:
ThunderZtorm skrev:Hvis jeg var FSG, så ville min målsætning til Klopp lyde som følger:

Direkte med i mesterskabskampen så langt så muligt. Top-4 er mindstekravet i PL.
League Cup - Laveste prioritet, men hvis der lugtes mulighed for at vinde den skal man naturligvis gå 100% efter det.

Liverpool har været uden trofæer i for lang tid, og Klopps finalesyndrom begynder at blive noget man skriver for meget om. Kommer vi i en finale, så SKAL den fucking vindes.

Tja - vinder vi CL mod Spurs (som vi fucking SKAL vinde, som tidligere skrevet), så må jeg jo sige at jeg som FSG ville sige "thumbs up Jürgen, great season".
Det var da nogen lave forventninger at have.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 13. maj, 2019 09:10

Fowler89 skrev:
ThunderZtorm skrev:

Men det er jo også minimums forventninger. Det betyder vel at det er potentiel fyrringsgrund af Klopp eller Edwards eller lign. hvis det ikke opnås.

Liverpool vinder ikke titler fordi spillerne og trænerne frygter at blive fyrret hvis de ikke vinder. Liverpool kommer til at vinde flere titler fordi vi er ved at have samlet et hold af spillere med stor vinder mentalitet og som også er gode fodboldspillere.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 13. maj, 2019 18:00

Fowler89 skrev:
ThunderZtorm skrev:

Du synes ikke at sæsonen er godkendt hvis vi vinder CL?

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 30

Indlæg af Fowler89 » mandag, 13. maj, 2019 21:37

ThunderZtorm skrev:
Fowler89 skrev:
ThunderZtorm skrev:

Du synes ikke at sæsonen er godkendt hvis vi vinder CL?
Jeg mener top 4 og at komme ud af CL gruppespillet. For mig er det en selvfølge at vi opfylder det.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 14. maj, 2019 08:53

- Vi ville være blevet mestre med 97 point i 116 sæsoner ud af 119 i den bedste engelske række
- Vi ville have vundet i alle andre Top 5 ligaer
- Første gang at 2 hold ender med mere end 90 point
- Vi var nr. 1 i ligaen i klart flest runder
- Vi tog desværre rekorden for største forspring ved Nytår, uden at vi blev mestre
- Færrest mål lukket ind siden 1978/79
- 1978/79 sæson endte med 98 point omregnet til 3 point for en sejr, men de spillede 42 kampe dengang.
- Flest mål scoret på Anfield med 55 i 19 kampe siden rekorden i 1985/86 med 58 mål i 21 kampe.
- Det er første gang siden siden 1979/80, at vi er gået igennem 2 sæsoner uden nederlag på Anfield.
- Golden Glove til Alisson med 21 clean sheets, som er det højeste siden rekordholder Ray Clemense' med 28 i 1978/79 over 42 kampe.
- Golden Boot til Salah og Mané
- Salah er den første Liverpool spiller, der vinder den 2 sæsoner i træk
- Player of the Year til VvD. Er der nogle, der har driblet forbi ham endnu ?
- Første gang at 2 forsvarsspillere fra samme hold leverer mere end 10 assists hver.
- Trent med rekord for flest assists af en forsvarsspiller
- Højeste tilskuersnit på Anfield nogensinde, da vi slog 53.113, som blev sat for 2 sæsoner siden
- Højeste totale antal tilskuere på Anfield nogensinde, da vi slog sæsonen 1972/73, hvor der samlet kom 1.010.170
- Vi hentede 24 point på Man City ift. sidste sæson.
- Vi endte med 31 point mere end scum, og de har aldrig hentet mere end 91 point for at få en titel…
- Vi havde et rekord regnskab med mere end 100 mio. i fortjeneste

Kom gerne med flere stats og rekorder for denne sæson, da den stikker positivt af på enormt mange måder, og sæsonen fortjener at blive hyldet og for eftertiden mindet i form af en CL sejr, da sæsonen så får den vægt, den fortjener som helhed som en af de mest markante i Liverpool's historie.

Besvar