Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 2 af 10 [ 146 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede tirsdag, 25. sep, 2018 14:11
Alisson 3%  3%  [ 3 ]
Alexander-Arnold 1%  1%  [ 1 ]
Gomez 6%  6%  [ 7 ]
Van Dijk 17%  17%  [ 19 ]
Robertson 15%  15%  [ 17 ]
Milner 15%  15%  [ 17 ]
Wijnaldum 16%  16%  [ 18 ]
Keita 1%  1%  [ 1 ]
Mane 4%  4%  [ 5 ]
Salah 0%  0%  [ 0 ]
Firmino 23%  23%  [ 26 ]
Henderson 0%  0%  [ 0 ]
Sturridge 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 114

Forfatter besked
Brugeravatar

Svær, svær kamp. Tottenham er et hold, der har et uhyre højt topniveau. Jeg kan godt lide deres spillestil, som både er direkte og fysisk, men også kontrolleret.
Hvordan matcher vi det? Jeg vil mene, at vi rent taktisk skal spille på kontra. Det er ikke uden risiko, for Tottenham har kompetencerne til at udnytte sådan et spilovertag. Jeg vil dog mene, at det er vores største chance. Det vil i givet fald kræve, at de tre forreste får de rette bolde. Det vil sige, at de skal have bolden hurtigt og med den rette timing. I “gamle” dage var det let, giv bolden til Coutinho og så skulle de tre forreste bare løbe. Nu skal de nogle gange selv opsøge bolden, men det mener jeg i bund og grund er forkert, for det tager brodden af vores største styrke. I stedet skal Keita nok være den, der får det ansvar. Og så får Keitas to midtbanekollegaer det kæmpe ansvar at tage den fysiske duel mod de store og løbestærke modstandere. Hvem det skal være, det må dagsformen afgøre, jf landskampspausen.
Derudover skal de tre forreste være skarpere. Lettere sagt end gjort, men timing, hurtighed, valg af aflevering, afslutninger mv skal sidde i skabet, hvilket de i mine øjne langt fra har gjort.
Andre nøgler: lidt banalt, men en god start på kampen er essentielt. Tottenham er til tider et hold, der rider på bølger og rammer de en stor bølge, så er de umulige. Andre gange kan de dog også være lidt omstændige og sløsede i boldomgangen, og så skal vi slå til.

Jesper skrev:
Svær, svær kamp. Tottenham er et hold, der har et uhyre højt topniveau. Jeg kan godt lide deres spillestil, som både er direkte og fysisk, men også kontrolleret.
Hvordan matcher vi det? Jeg vil mene, at vi rent taktisk skal spille på kontra. Det er ikke uden risiko, for Tottenham har kompetencerne til at udnytte sådan et spilovertag. Jeg vil dog mene, at det er vores største chance. Det vil i givet fald kræve, at de tre forreste får de rette bolde. Det vil sige, at de skal have bolden hurtigt og med den rette timing. I “gamle” dage var det let, giv bolden til Coutinho og så skulle de tre forreste bare løbe. Nu skal de nogle gange selv opsøge bolden, men det mener jeg i bund og grund er forkert, for det tager brodden af vores største styrke. I stedet skal Keita nok være den, der får det ansvar. Og så får Keitas to midtbanekollegaer det kæmpe ansvar at tage den fysiske duel mod de store og løbestærke modstandere. Hvem det skal være, det må dagsformen afgøre, jf landskampspausen.
Derudover skal de tre forreste være skarpere. Lettere sagt end gjort, men timing, hurtighed, valg af aflevering, afslutninger mv skal sidde i skabet, hvilket de i mine øjne langt fra har gjort.
Andre nøgler: lidt banalt, men en god start på kampen er essentielt. Tottenham er til tider et hold, der rider på bølger og rammer de en stor bølge, så er de umulige. Andre gange kan de dog også være lidt omstændige og sløsede i boldomgangen, og så skal vi slå til.

Kontra bliver vigtigt, men jeg mener vi har alle muligheder for at slå dem i direkte spil også.

Vores hold er ganske vel-matchede og i sidste ende bliver det afgørende nok primært hvilke af stjernerne som er bedst på dagen. Deres forsvar er ikke vanvittigt hurtige og Sanchez laver vel i snit 1 fejl per kamp.

Skal vi vinde er det essentielt vi står godt overalt på banen, og vores spillere præstere, men det er det altså også for Spurs.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Den første kampen Jürgen Klopp ledet som Liverpool-manager var mot Tottenham den 17. oktober 2015. Dette var de 11 som startet på White Hart Lane:

Simon Mignolet, Nathaniel Clyne, Martin Skrtel, Mamadou Sakho, Alberto Moreno, Lucas Leiva, Emre Can, James Milner, Adam Lallana, Philippe Coutinho, Divock Origi.

I fjor opplevde Klopp og Liverpool et aldri så lite mareritt på Wembley i slutten av oktober. 4-1 tapet ble på mange måter vendepunktet i sesongen. Etter dette sviende nederlaget gikk det meste på skinner for de røde.

Da stilte Liverpools slik: Simon Mignolet, Joe Gomez, Joël Matip, Dejan Lovren, Alberto Moreno, Jordan Henderson, Emre Can, James Milner, Philippe Coutinho, Roberto Firmino, Mohamed Salah.

Brugeravatar

Man må sige, at vi lærte en del af det forsmædelige nederlag i oktober for snart et år siden, da vi har haft den bedste defensiv i Prl siden da:

https://www.skysports.com/football/news ... f-kick-off

Der er ingen tvivl om det her er en vigtig kamp, og den ubestridte største i sæsonen indtil videre. Men jeg tror, at den er vigtig i mange henseender.
For det første, så havde vi en ret dårlig oplevelse sidst vi besøgte Tottenham. Derudover, så var vi ikke imponerende mod top 6 holdene sidste sæson. Hvis vi skal gøre os håb om at spille med om mesterskabet, så må man ikke tabe for mange point, heller ikke mod de andre tophold.
Tottenham er, udover at være første store udfordring, også starten på en meget afgørende periode frem mod næste landskampspause. Jeg tror, det er vigtigt at denne periode bliver startet godt. Vi har et tætpakket program, der kan vise sig at være meget afgørende i alle turneringer, undtagen FA cup’en. Så en god start ude mod en svær modstander, kan give selvtilliden et boost til de næste hårde kampe.
Sidst men ikke mindst, er det en kamp, hvor vi kan bevise at vi er de titeludfordrere, som mange gør os til. Jeg tror, selvom vi har haft en perfekt start med 12 point ud af 12 mulige, så mangler vi stadig en større skalp, for at bevise vi vil det seriøst. Den kan vi meget vel tage på lørdag.

Men hvordan skal vi gribe opgaven an?

Jeg synes, at vi skal forsøge at tage kontrol og sætte os på spillet. Jeg ved vi er på udebane, og det er sværere at være det toneangivende hold, især mod et hold som Tottenham. Men Tottenham er et hold, der er bedst, når de har bolden. Tottenham har haft 60-65% af boldbesiddelsen de første kampe, undtagen mod United, hvor de kun havde 43% af bolden. Til sammenligning har Tottenham tilladt 13,75 skud mod mål i snit i de første 4 kampe, hvor de i kampen mod United tillod 23 skud på mål. Så jeg synes, at vi skal forsøge at sætte os på spillet, fremfor bare at stille os og forsøge at slå kontra.
Der er ingen tvivl om, at Tottenham på papiret har et super forsvar, men det er som om, at de spiller under niveau. Jeg synes de virker langsomme, dette kan selvfølgelig skyldes VM, hvor både Vertonghen og Alderweireld gik langt i turneringen. Sanchez’ placering og koncentration er til tider helt væk. Så der er ingen af de 3 centerforsvarer, der har imponeret i år. Det har deres backs heller ikke, Trippier har været god, men både Aurier, Davies og Rose har set middelmådige ud. Rose så decideret skræmt ud i store dele af United kampen. Så jeg synes vi skal angribe dem, og forsøge at erobre bolden så hurtigt som muligt.
Jeg tror, vi skal gøre som vi gjorde mod City sidste sæson. Højt pres og aggressivt spil. Vi så i United kampen, at Tottenham havde svært ved at klare Uniteds pres, og midtbanen ikke fungerede når de blev presset. Tottenham lavede mange fejl og mistede bolden meget. Det samme gør sig gældende for forsvaret, der også virkede usikkert i Uniteds høje pres. Tottenham havde kun en succesrate i pasninger på 68%. Så jeg tror, at vi kan forcere fejl hos Tottenham og vinde bolden tidligt og fange Tottenham ude af position.

Derudover, så møder vi et Tottenham ude Hugo Lloris og Dele Alli, det er en kæmpe svækkelse.

Jeg tror på, at vi kan vinde kampen, jeg synes, jeg har set svagheder hos Tottenham. Derudover, så har vores fronttrio kun spillet 1 kamp hver i landskampspausen, så de har forhåbentligt lidt mere energi. Jeg håber vi ser Keita fra start, da han kan hjælpe med at vinde bolden tidligt eller være kreativ i vores opbyggende spil.

På Spurs officielle Twitter melder de følgende spillere ude til lørdag:

- Dele
- Sissoko
- Lloris
- Foyth

https://www.empireofthekop.com/2018/09/ ... -included/

Hvis det ellers passer så er det et boost til os - Lloris, Dele er sikre startere, og Sissoko er et stort tab for deres midtbane.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
[quote="Xick"][/quote]
Rigtig fint indlæg Xick, jeg tror du har helt ret i at vi er nødt til at stjæle lidt af spillet fra Spurs. Det åbner selvfølelig for at Lucas kan ramme os dybt, men vi overlever

Brugeravatar

Filos of Isk skrev:
Xick skrev:

Rigtig fint indlæg Xick, jeg tror du har helt ret i at vi er nødt til at stjæle lidt af spillet fra Spurs. Det åbner selvfølelig for at Lucas kan ramme os dybt, men vi overlever

Jeg vil også sige, at de mister meget fysisk på midten, hvis hverken Dele Alli eller Sissoko kan spille, så det skal udnyttes, og deres forsvar ser ganske rigtigt tungt ud.
Son har spillet 8 landskampe indenfor de sidste 26 dage, og Lamela er også tvivlsom med en hamstring.
Vi skal i hvert fald ikke ned i tempo, da jeg tror, at de vil få svært ved at levere max. i ordentlig kvalitet over 90+ minutter for fuld damp, og hvis de tillader os det samme antal chancer, som de har gjort i de seneste 4 kampe, så kan vores 3 skarprettere ikke undgå at score mere end 1 mål.

Alder: 42
Filos of Isk skrev:
Det åbner selvfølelig for at Lucas kan ramme os dybt, men vi overlever

Nu har vi jo ikke de samme klumpe dumpe CB's som United

Alder: 40
Uhh. Jeg har så god en følelse for den her kamp. Tror vi lammetæver dem 0-5

AJJ skrev:
Filos of Isk skrev:
Det åbner selvfølelig for at Lucas kan ramme os dybt, men vi overlever

Nu har vi jo ikke de samme klumpe dumpe CB's som United

Nej heldigvis. Så jeg tror det er vejen frem.

Jeg har det også rigtig fint med Dembele er eneste defensive midt de har til rådighed. Han blev virkelig sat på plads i Watford kampen af Doucoure og Capoue. Vi har ikke helt samme typer, der går ind og tager den hårde fysiske kamp. Men jeg tror at Milner, Keita og Gini/Hendo vil kunne gøre det godt nok.

Brugeravatar

Klopp og hans forskellige mandskaber har en helt flot statistik efter landsholdspauser (5-5-1), hvoraf mange har været mod stærke modstandere. Spurs har været modstanderen 2 gange tidligere, som begge endte uafgjort ud af de i alt 11 kampe:

https://www.liverpool.no/innsikt/2018/9 ... ved-roret/

Geografisk sted: København

Alder: 43
Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Xick skrev:

Jeg vil også sige, at de mister meget fysisk på midten, hvis hverken Dele Alli eller Sissoko kan spille, så det skal udnyttes, og deres forsvar ser ganske rigtigt tungt ud.
Son har spillet 8 landskampe indenfor de sidste 26 dage, og Lamela er også tvivlsom med en hamstring.
Vi skal i hvert fald ikke ned i tempo, da jeg tror, at de vil få svært ved at levere max. i ordentlig kvalitet over 90+ minutter for fuld damp, og hvis de tillader os det samme antal chancer, som de har gjort i de seneste 4 kampe, så kan vores 3 skarprettere ikke undgå at score mere end 1 mål.

Jeg synes ikke lige, at det er specielt fysiske spillere, som du nævner der. Og i hvert fald ikke spillere, som ikke overgås rent fysisk af Dier, Dembele og Wanyama.

For mig er der to markante forskelle på nu og da vi tabte 4-1 i sidste sæson.

1: Vi var på daværende tidspunkt ramt på selvtilliden og gennemgik en resultatmæssig svær periode, som startede med udvisningen til Mané imod Man City og det forsmædelige nederlag, som den medførte.

Spurs-kampen endte som lavpunktet, der heldigvis kick-startede en fremragende periode, som har varet helt til nu. Det lader dermed til, at vi fik identificeret og løst nogle af de udfordringer, som vi havde.

2: Vores defensiv ser LANGT mere solid ud nu, end den gjorde dengang. Det har den sådan set gjort lige siden vi tabte til dem i sidste sæson. Men især efter ankomsten af VVD er det hele kommet til at se endnu mere solidt ud.

Der er ingen tvivl om, at det bliver en uhyre svær kamp. Men vi bør have alle forudsætninger for at kunne hente et resultat. Og for mig er uafgjort ude imod Spurs bestemt også et resultat, som er værd at tage med hjem.

Jeg håber ikke, at vi overlader initiativet til dem og spiller på kontra. Spurs er gode på bolden og evner oftest at finde veje igennem kompakte forsvar. Jeg håber mere, at vi etablere os på bolden generelt og evner at få presset deres bagkæde, når vi mister bolden. Men det er som nævnt svært. Spurs har styrker, der minder om vores egne.

EDIT: Uanset, hvad jeg eller Klopp måtte have af ønsker om tilgang til kampen, så tror jeg faktisk, at det bliver en vild slagudveksling/tennis-agtig kamp, hvor ingen får lov at have kontrol over kampen. Og det plejer at være de fedeste kampe at se. I hvert fald, hvis man ikke holder med det ene hold.

Geografisk sted: Skee
texy skrev:
1: Vi var på daværende tidspunkt ramt på selvtilliden og gennemgik en resultatmæssig svær periode, som startede med udvisningen til Mané imod Man City og det forsmædelige nederlag, som den medførte.

Vrøvl! Vi havde lige slået Maribor hele 7-0, så selvtillid havde vi.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Hr. Drejer skrev:
texy skrev:

Vrøvl! Vi havde lige slået Maribor hele 7-0, så selvtillid havde vi.

Øh nej!

Efter nederlag på 5-0 ude til Man City i PL.
Uafgjort 1-1 hjemme imod Burnley i PL.
Sejr på 3-2 ude over Leicester i PL.
Uafgjort 1-1 ude imod Newcastle i PL.
Uafgjort 0-0 hjemme imod Man Utd i PL.

Og i øvrigt...

Uafgjort 2-2 hjemme imod Sevilla i CL.
Uafgjort 1-1 ude imod Spartak Moskva i CL.

Og derudover...

Nederlag på 2-0 ude imod Leicester i EFL Cup.

Så var der tydeligvis ikke nok selvtillid at hente i en storsejr over et mikroput-hold til at forhindre, at Spurs kørte os over. Sejren over Maribor blev ikke vendepunktet. Det blev derimod lektionen imod Spurs.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 2 af 10 [ 146 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner