Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 3 af 10 [ 146 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede tirsdag, 25. sep, 2018 15:11
Alisson 3%  3%  [ 3 ]
Alexander-Arnold 1%  1%  [ 1 ]
Gomez 6%  6%  [ 7 ]
Van Dijk 17%  17%  [ 19 ]
Robertson 15%  15%  [ 17 ]
Milner 15%  15%  [ 17 ]
Wijnaldum 16%  16%  [ 18 ]
Keita 1%  1%  [ 1 ]
Mane 4%  4%  [ 5 ]
Salah 0%  0%  [ 0 ]
Firmino 23%  23%  [ 26 ]
Henderson 0%  0%  [ 0 ]
Sturridge 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 114

Forfatter besked

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:
texy skrev:
1: Vi var på daværende tidspunkt ramt på selvtilliden og gennemgik en resultatmæssig svær periode, som startede med udvisningen til Mané imod Man City og det forsmædelige nederlag, som den medførte.

Vrøvl! Vi havde lige slået Maribor hele 7-0, så selvtillid havde vi.

Øh nej!

Efter nederlag på 5-0 ude til Man City i PL.
Uafgjort 1-1 hjemme imod Burnley i PL.
Sejr på 3-2 ude over Leicester i PL.
Uafgjort 1-1 ude imod Newcastle i PL.
Uafgjort 0-0 hjemme imod Man Utd i PL.

Og i øvrigt...

Uafgjort 2-2 hjemme imod Sevilla i CL.
Uafgjort 1-1 ude imod Spartak Moskva i CL.

Og derudover...

Nederlag på 2-0 ude imod Leicester i EFL Cup.

Så var der tydeligvis ikke nok selvtillid at hente i en storsejr over et mikroput-hold til at forhindre, at Spurs kørte os over. Sejren over Maribor blev ikke vendepunktet. Det blev derimod lektionen imod Spurs.

Jeg holder med texy her. Udover Kane, så syntes jeg ikke engang Spurs var specielt gode da de slog os 4-1, problemet var bare at det ikke kun var Lovren der havde en skidt kamp for os. Og jeg syntes ikke engang at perioden var helt slut med 4-1, november var en blandet fornøjelse, hvor vi stille og roligt fandt ud af at blive bedre og midtbanen og forsvaret begyndte at hjælpe hinanden, men så var der også 3-3 Sevilla kampen som havde de samme tendenser vi så imod f.eks. Spurs, hvor Moreno og Gomez fik lov at stå alene med to-tre spillere alt for ofte i løbet af kampen.

Spurs var måske testen hvor vi kunne måle om vi var kommet ud af den dårlige periode...

Geografisk sted: Skee
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:
texy skrev:
1: Vi var på daværende tidspunkt ramt på selvtilliden og gennemgik en resultatmæssig svær periode, som startede med udvisningen til Mané imod Man City og det forsmædelige nederlag, som den medførte.

Vrøvl! Vi havde lige slået Maribor hele 7-0, så selvtillid havde vi.

Øh nej!

Efter nederlag på 5-0 ude til Man City i PL.
Uafgjort 1-1 hjemme imod Burnley i PL.
Sejr på 3-2 ude over Leicester i PL.
Uafgjort 1-1 ude imod Newcastle i PL.
Uafgjort 0-0 hjemme imod Man Utd i PL.

Og i øvrigt...

Uafgjort 2-2 hjemme imod Sevilla i CL.
Uafgjort 1-1 ude imod Spartak Moskva i CL.

Og derudover...

Nederlag på 2-0 ude imod Leicester i EFL Cup.

Så var der tydeligvis ikke nok selvtillid at hente i en storsejr over et mikroput-hold til at forhindre, at Spurs kørte os over. Sejren over Maribor blev ikke vendepunktet. Det blev derimod lektionen imod Spurs.

My bad. Husker det som om vi lige have slået Maribor 7-0. Jeg husker selvfølgelig den forfærdelige kamp mod man c.

Brugeravatar

Efter at have pløjet engelske aviser igennem med diverse Liverpool-historier, naturligvis med alle deres særegne vinkler, så slår det mig, at en rød tråd er en enorm selvtillid grænsende til det arrogante. Det ved jeg ikke helt, hvad jeg synes om. Tro på egne evner og vindermentalitet er godt, men hovmod rimer utroligt dårligt på succes for os. Det viser enhver historik.
Jeg tror en lille smule ydmyghed ville klæde indstillingen forud for denne kamp. Det bygger jeg på den måde vi også har spillet i år, hvor vi til tider også har spillet lidt sløset og med en mindre grad af løbevillighed og offervilje end hvad vi til tider gør. Altså de lidt gammeldags ærlige værdier, om man vil. Og I morgen vil den indstilling blive straffet. Nu ved jeg godt det ikke er alle der deler min opfattelse af de forrige kampe, men sådan er det.
Derfor er jeg gået fra at være relativ optimistisk, til nu at være relativt skeptisk. Jeg kunne godt tro, at vi taber på indstillingen i morgen og knap så meget på evner eller taktik.

Og lad nu endelig virkeligheden modbevise ovenstående postulat!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Geografisk sted: København S

Alder: 28
Jesper skrev:
Efter at have pløjet engelske aviser igennem med diverse Liverpool-historier, naturligvis med alle deres særegne vinkler, så slår det mig, at en rød tråd er en enorm selvtillid grænsende til det arrogante. Det ved jeg ikke helt, hvad jeg synes om. Tro på egne evner og vindermentalitet er godt, men hovmod rimer utroligt dårligt på succes for os. Det viser enhver historik.
Jeg tror en lille smule ydmyghed ville klæde indstillingen forud for denne kamp. Det bygger jeg på den måde vi også har spillet i år, hvor vi til tider også har spillet lidt sløset og med en mindre grad af løbevillighed og offervilje end hvad vi til tider gør. Altså de lidt gammeldags ærlige værdier, om man vil. Og I morgen vil den indstilling blive straffet. Nu ved jeg godt det ikke er alle der deler min opfattelse af de forrige kampe, men sådan er det.
Derfor er jeg gået fra at være relativ optimistisk, til nu at være relativt skeptisk. Jeg kunne godt tro, at vi taber på indstillingen i morgen og knap så meget på evner eller taktik.

Jeg har det på fuldstændigt samme måde ! Jeg har egentlig været ret optimistisk hele ugen, men synes at stemningen i diverse aviser og forskellige forums er kammet en anelse over, og det nu nærmest er en selvfølge at vi vinder på udebane over Tottenham. Og det er altid når stemningen bliver sådan at jeg synes vi dummer os så nu kommet tvivlen væltende hos mig. Det bliver en ufatteligt hård kamp og hvis indstillingen hos spillerne ikke er på 100% smadder så vinder vi altså ikke !

Jesper skrev:

Ja, den overdrevne tro på egne evner er skidt. Men jeg synes ikke klubben spillerne står for disse udtalelser, tværtimod. Vi har de sidste par sæsoner været "underdogs", men når vi bruger den mængde penge i sommeren, samtidig med at nå Champions League finalen, så stiger folks forventninger. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Klopp helst ville spille trække underdog kortet frem nu, men det kan han kun i forhold til City. Hvis man tænker på, at vi sluttede 25 point efter City, så mener jeg stadig der er et stykke vej. Jeg har en stærk forventning om, at Klopp gør alt hvad han kan, for ikke at spillerne bliver for "selvfede" og tager for let på det. Et kæmpe plus er tilgangen af spillere, det kræver et enormt arbejde og gode kampe, for at få en plads i start 11'eren.

Jeg håber det forholder sig sådan. Jeg har i hvert fald ikke hørt andet fra Klopp eller spillerne. Men langt de fleste engelske medier mener vi er titeludfordrere og det spreder sig som løbeild. Denne rolle som titeludfordrer vil kun vokse jo flere point vi smider på kontoen. Så det er spændende om Klopp kan holde spillernes fødder på jorden.

Brugeravatar

Xick skrev:
Jesper skrev:

Ja, den overdrevne tro på egne evner er skidt. Men jeg synes ikke klubben spillerne står for disse udtalelser, tværtimod. Vi har de sidste par sæsoner været "underdogs", men når vi bruger den mængde penge i sommeren, samtidig med at nå Champions League finalen, så stiger folks forventninger. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Klopp helst ville spille trække underdog kortet frem nu, men det kan han kun i forhold til City. Hvis man tænker på, at vi sluttede 25 point efter City, så mener jeg stadig der er et stykke vej. Jeg har en stærk forventning om, at Klopp gør alt hvad han kan, for ikke at spillerne bliver for "selvfede" og tager for let på det. Et kæmpe plus er tilgangen af spillere, det kræver et enormt arbejde og gode kampe, for at få en plads i start 11'eren.

Jeg håber det forholder sig sådan. Jeg har i hvert fald ikke hørt andet fra Klopp eller spillerne. Men langt de fleste engelske medier mener vi er titeludfordrere og det spreder sig som løbeild. Denne rolle som titeludfordrer vil kun vokse jo flere point vi smider på kontoen. Så det er spændende om Klopp kan holde spillernes fødder på jorden.
Jeg tænker bare, at vores spillere, trænere og alle de andre det omgås spillerne også læser aviser, ser tv eller er på sociale medier, hvorefter de umuligt kan være ubekendte med hypen. Derfor kunne vores ledende spillere og træner godt adressere dette og signalere en sund tro på tingene med udgangspunkt i at det er en svær modstander og at sæsonen kun lige er startet. Men det har de ikke gjort.
Poch har eksempelvis været meget direkte og talt om indstilling og respekt for modstanderen.

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 40
Sålænge Lovren ikke er ude at sige noget, så skal det nok gå....

Jeg synes det er lidt et opdigtet problem. Vi ligger nr 1 i PL og har fået den bedste start nærmest nogensinde. Selvfølgelig giver det en vis tro på tingene. Men jeg ser ingen tegn på storsnudethed.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jesper skrev:

Jeg deler sådan set din holdning om, at ydmyghed ville klæde os. Nok mest af alt, fordi jeg har en opfattelse af (uanset om det er rigtigt eller ej), at vi altid smider point, når vi begynder at tro for meget på egne evner.

Men det er vel fordi vi er formet af de sidste 25 års Liverpool. For det Liverpool som Shankly byggede var ikke bygget på ydmyghed. Han brugte vel hver en lejlighed til at tale klubben op og modstanderne ned,

Og reelt skal vi nok finde den moderne balance imellem ydmygheden og den reelle tro på, at vi kan blive mestre. Uden den tro bliver vi det ikke. Så ydmygheden handler vel lige så meget om ikke at give modstanderne brugbart skyts før kampen og medierne brugbart skyts til efter kampen, som vi skal bruge energi på at stå på mål for.

Jeg synes, tiden er kommet til at få Fabinho ind på holdet. Om ikke andet på bænken. Spiller Arnold en af sine jævne kampe, kan Fabinho spille højre back. Vores tre forreste giver sig selv.
Der er mange muligheder på midten. Jeg tror, det bliver Wijnaldum-Henderson-Keita.
Vi skal spille for at vinde. Det er en sejr i dag, der virkelig udfordrer City, som langt fra heller får det let ude mod Tottenham.
Jeg synes, det er noget pjat alt det snak, om at vi har for meget selvtillid. Sådan er det bare, når vi nu engang er, om ikke bedst, så tæt på.
Det er åbenlyst, at kampen i dag ikke fordrer arrogance, men kæmpe respekt og seriøsitet. Derfor kan vi godt spille, som det bedre hold vi er.
YNWA

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg læser også temmelig mange Liverpool-nyheder fra det engelske kontinuerligt, og jeg ser ikke, at vi udråbes til favoritter til denne kamp i udpræget grad.

Jeg forstår sagtens, hvad du mener, og det vil da være den største brøler, hvis vi ikke yder 100% i sæsonens's måske næstsværeste udekamp, og selvom de fleste af spillerne ikke var i startopstillingen i det sidste forsmædelige nederlag på Wembley, så stor det uden tvivl lysende klart i Klopp's erindring.

Jeg forventer derfor et topmotiveret mandskab fra start, men chancefordelingen er vel 30-40-30, så vi kan intet tage for givet, da de naturligvis sagtens kan give os problemer, selvom vores indstilling er den rette.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jesper skrev:

Hvad med fx denne her ?

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... ier-League

Jesper skrev:
Jeg tænker bare, at vores spillere, trænere og alle de andre det omgås spillerne også læser aviser, ser tv eller er på sociale medier, hvorefter de umuligt kan være ubekendte med hypen. Derfor kunne vores ledende spillere og træner godt adressere dette og signalere en sund tro på tingene med udgangspunkt i at det er en svær modstander og at sæsonen kun lige er startet. Men det har de ikke gjort.
Poch har eksempelvis været meget direkte og talt om indstilling og respekt for modstanderen.

Der er ingen tvivl om, at spillerne kan blive påvirket. Men jeg synes bare ikke, at jeg har hørt noget fra Klopp eller spillerne, der tyder på de skulle tage for let på det. Tværtimod, så synes jeg Klopp på seneste presse konference gjorde det godt i forhold til Graeme Souness' kommentar. Men et eller andet sted er det en fin balance mellem ikke at blive for selvfede og holde fødderne på jorden. Det ville også være mærkeligt, at sige vi er langt fra at udfordre City, når vi har forstærket os som vi har. Men mon ikke kampen i dag er en meget god indikator for, hvor meget spillerne er blevet påvirket.

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
Før denne, som til enhver anden kamp, er det Klopp´s opgave at sørge for det rette spændingsniveau på holdet. Jeg har svært ved at forestille mig, at spillerne ikke er topmotiverede i dag - hvis man ikke skulle være topmotiveret på udebane mod en direkte rival, hvornår skulle man så? - så risikoen for at de tager for let på opgaven bør være ikke-eksisterende. Det er ikke Huddersfield eller Cardiff, vi møder i dag, nej det er et hold der er en (næsten... ;) ) lige så seriøs udfordrer til City som vi selv. Klopps opgave bliver derfor snarere at sørge for at spillerne ikke er overtændte, men rammer lige præcis 100% af deres ydeevne.

Når det er sagt, så er jeg ikke blind for, at selvom det skulle lykkes at ramme topniveau, så kan vi stadig risikere at miste points, for Spurs er et klassemandskab selvom de mangler et par nøglespillere. Kane og kong Christian kan på deres gode dage gøre ondt på alle modstandere.

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Alder: 23
Spurs er stærke og Liverpool er ultra stærke ligenu.

Sidste år fik Salah og co en over lampen mod dagens modstander, på Wembley blev et grå dag for Merseyside klubben..

NUværende trup er talstærkt og råder både over landsholdsspillere på bænken: Shaqiri, Fabinho, Mignolet, (Clyne ude af holdet p.t?) , Daniel Sturridge(Har allerede lavet flere mål i Liverpool denne her sæson efter 4 PRL kampe end hele sæsonen for WBA... Er spilleglæden tilbage for nr-15?) :army3:

Mané har også lavet flere mål end en brandvarm Mo Salah som bankede to kasser ind for Egypten i landsholdspausen mod et miniput hold Niger.

Liverpool mangler: Lallana, OX, og Lovren.
Spurs mangler: Lloris, Jansson og D. Alli. Måske også Son Min og Sissoko.

Frygter dog lidt Spurs, da de så velstærkte ud mod SCUM for et par uger siden, som spillede buschafføren af på under 15 min. med fantastisk spil fra specielt Lucas og Kane som begge to gav flere grå til Mourinhos død-kedelige mandskab. R.I.P!

Nå, Liverpool har set ud til at spille med om top-3 i år, med en stærk midterakse og så en fremragende Alisson som lukkede et mål på en personlig fejl - som bare skulle ud af kommunen - men manden er fra samba/strand landet, Brasilien hvor man praktisere det en del, men det går bare ikke an i Premier League eller top europærisk-fodbold. :army8:

Jeg håber selvf. på 3. points, men vil nok tage til takke med en 1-1'er, da det er svær udebane og kun en modstander har vundet mod dem før(d14.4-18) sidste sæsons Titel vindere i den blå del Manchester City.

GOD KAMP. - Kom gerne med en arbejdssejr fra trioen. Salah, Mane og Firmino

Jesper skrev:
Svær, svær kamp. Tottenham er et hold, der har et uhyre højt topniveau. Jeg kan godt lide deres spillestil, som både er direkte og fysisk, men også kontrolleret.
Hvordan matcher vi det? Jeg vil mene, at vi rent taktisk skal spille på kontra. Det er ikke uden risiko, for Tottenham har kompetencerne til at udnytte sådan et spilovertag. Jeg vil dog mene, at det er vores største chance. Det vil i givet fald kræve, at de tre forreste får de rette bolde. Det vil sige, at de skal have bolden hurtigt og med den rette timing. I “gamle” dage var det let, giv bolden til Coutinho og så skulle de tre forreste bare løbe. Nu skal de nogle gange selv opsøge bolden, men det mener jeg i bund og grund er forkert, for det tager brodden af vores største styrke. I stedet skal Keita nok være den, der får det ansvar. Og så får Keitas to midtbanekollegaer det kæmpe ansvar at tage den fysiske duel mod de store og løbestærke modstandere. Hvem det skal være, det må dagsformen afgøre, jf landskampspausen.
Derudover skal de tre forreste være skarpere. Lettere sagt end gjort, men timing, hurtighed, valg af aflevering, afslutninger mv skal sidde i skabet, hvilket de i mine øjne langt fra har gjort.
Andre nøgler: lidt banalt, men en god start på kampen er essentielt. Tottenham er til tider et hold, der rider på bølger og rammer de en stor bølge, så er de umulige. Andre gange kan de dog også være lidt omstændige og sløsede i boldomgangen, og så skal vi slå til.

Jeg er i sync med ovenstående. Tottenham har en meget homogen start 11’er, der hvis de rammer dagen spiller en fantastisk omgang fodbold. Der er klassespillere i alle kæder og jeg synes efterhånden også Tottenham kan mønstre en solid bredde - måske lige med undtagelse af manglende gardering for Harry Kane.

Jeg forstår således heller ikke, hvorfor Liverpool af bookmakerne er udråbt til favoritter eftersom det er en udebanekamp. Pointhøsten har været fremragende, men spillet har til tider efterladt meget tilbage at ønske. På papiret ser det ud til at blive et lige opgør, hvor et uafgjort resultat godt kan vise sig at være tilfredsstillende.

Jeg kan godt følge tankegangen med at være afventende og lokke Tottenham frem på banen. Det fungerede fremragende i 2-0 sejren på hjemmebane i foråret 2017, hvor Mane udnyttede rummet bagved bagkæden. Centralt for denne taktik er dog, at holdet ikke kommer til at stå for dybt, med tanke på Kane og Eriksens evner som afsluttere henholdsvis i feltet og fra distancen.

Jeg håber, at Klopp er modig nok til at starte med Keita. Konstellationen Henderson, Gini og Milner tilbyder ikke nok støtte til de tre forreste. Keita har en hurtigere boldomgang og evner i højere grad at spille de chanceskabende afleveringer. Shaqiri kunne ligeledes være en potentiel joker i denne rolle, hvis der skal jagtes et resultat i anden halvleg.

God kamp! YNWA

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 3 af 10 [ 146 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner