LFC - Bournemouth >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 19. feb, 2019 18:04

Alisson
0
Ingen stemmer
Milner
1
1%
Matip
1
1%
Van Dijk
0
Ingen stemmer
Robertson
5
4%
Fabinho
10
8%
Keita
32
27%
Wijnaldum
39
33%
Firmino
3
3%
Salah
17
14%
Mane
10
8%
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 118

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: LFC - Bournemouth >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » søndag, 10. feb, 2019 09:25

Jesper skrev:
YNWA! skrev:

Klopp "Wijnaldum didn't sleep in the team hotel last night. He had diarrhoea and vomiting two nights earlier so he couldn't come to the team hotel."

Fandeme imponerende at have sådan en præstation hvis han har været syg i løbet af ugen!
Og husk at Milner, som en del har været efter, jo var igennem præcis samme forløb. Han blev så i sidste kamp sat på en plads, der jo ikke ligefrem passer til hans forcer, men i holdets tjeneste løste han opgaven så godt han kunne.

Sent from my iPad using Tapatalk
Lige præcis. Van Dijk havde jo også sådan en tur og have tabt sig 4 kg. på et par dage, så er man altså dårlig - og afkræftet. Jeg tror, at en god del af vores spillere har haft sygdom i kroppen fra Dubai og til nu, men Klopp har ikke villet sige meget, da det for nogle fans bare fremstår som en dårlig undskyldning og skal løbes væk - lidt ligesom en hjernerystelse.

AJJ

Indlæg af AJJ » søndag, 10. feb, 2019 11:08

YNWA! skrev:

Klopp "Wijnaldum didn't sleep in the team hotel last night. He had diarrhoea and vomiting two nights earlier so he couldn't come to the team hotel."

Fandeme imponerende at have sådan en præstation hvis han har været syg i løbet af ugen!
Jeg synes Mugge på et tidspunkt belærte mig, om de ikke overnattede på Hope Street??

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 10. feb, 2019 14:02

Mange positive ting at tage på træningslejr med før de næste meget vigtige kampe:

- Vi fik fart i spillet
- Backerne og Firmino fik assists
- Matip spiller godt fremadrettet og kommer i vejen for meget
- Gini var stærk i en mere offensiv rolle
- Keita spiller sin måske bedste kamp i en Gini-lignende rolle
- Midtbanen swingede i det hele taget, og det nød angrebet godt af

Nu skal vi blot ikke have mere sygdom op til den næste kamp, og så skulle Trent, Hendo og Lovren gerne være klar.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 10. feb, 2019 14:48

Niels K skrev:
Kasper88 skrev:
Emmy skrev:
Kasper88 skrev:
Filos of Isk skrev:
STMO skrev: (hvorfor pokker har vi ikke Clyne mere?),.
Fordi han ikke kunne slå Milner af holdet(som HB) imens Gomez og Trent var ude. Så gav det ikke mening at betale hans løn.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor har du det fra?
Ren logik.

Jeg er satme træt af at høre om Clyne
Så I har det, som forventet, ikke noget sted fra.
Ifølge James Pearce så er det Ki-Jana Hoever, som har gjort det så overbevisende på Melwood, at Clyne fik lov at smutte. Milner, Hendo og ikke mindst den brasilianske landsholdsback Fabinho kan desuden tage tjansen, hvis Trent må stå over en kamp eller 2 mere i sæsonen:

http://www.liverpoolfc.dk/forum/viewtop ... =19&t=7781

Jeg synes personligt, det er fedt, at en ung spiller kommer foran Clyne, da Klopp ved, hvad Clyne har at byde på, og at der ikke kommer mere fra ham. Så mangler Hoever naturligvis erfaring, og den skal han nu til at have, men hvis Klopp ser hans potentiale som meget større end Clyne's, så er det bare om at satse på kometen.
Men det er jo ikke Ki-Jana der har fået spilletiden og derfor har jeg fokuseret på Milner lige i denne debat.
Men det har da helt klart været med i Klopps overvejelser at han følte at han havde en ungdomsspiller eller to i baghånden, Camacho var vel også en spiller der gerne ville have været på lejeophold, men som måtte blive for at være backup.

Min grundpointe var også bare at Clyne kun kom på banen når både Gomez, Trent og Milner var utilgængelige og derfor syntes jeg det var naturligt at leje ham ud. Selvom i bagklogskabens klare lys, skulle man nok have udsat det til i sidste øjeblik eller til Trent eller Gomez havde været tilbage.
Men salget af Solanke har jo også gjort os mindre brede i angrebet, hvis Firmino, Origi og Mané var skadet istedet for Lovren, Trent og Gomez, så ville Solanke-salget jo også fremstå som præmaturt.

Brugeravatar
Kasper88

Indlæg af Kasper88 » søndag, 10. feb, 2019 15:40

Filos of Isk skrev: Min grundpointe var også bare at Clyne kun kom på banen når både Gomez, Trent og Milner var utilgængelige og derfor syntes jeg det var naturligt at leje ham ud. Selvom i bagklogskabens klare lys, skulle man nok have udsat det til i sidste øjeblik eller til Trent eller Gomez havde været tilbage.
Men salget af Solanke har jo også gjort os mindre brede i angrebet, hvis Firmino, Origi og Mané var skadet istedet for Lovren, Trent og Gomez, så ville Solanke-salget jo også fremstå som præmaturt.
Clyne vikarierede også for Robertson, når denne havde brug for en pause/ikke kunne spille alle 90 minutter eller havde fået et dumt gult kort.
Jeg finder nu ikke dit Solanke eksempel sammenlignelig med Clyne. Clyne er 27 år og erfaren i både liga og på landshold. Solanke er et uerfarent talent. I øvrigt glemte du Sturridge i din ligning. Vi er noget bedre (eller bredere) garderet i angrebet end vi er på vores backs og jeg tror de fleste helst ser Milner, Henderson og Fabinho spiller på midten, fremfor at skulle vikariere på backen.
Flovt førstemedlem af gruppen for dem, der tvivlede på Alex Oxlade-Chamberlain.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » søndag, 10. feb, 2019 15:51

Nej det gjorde Clyne ikke. Han spillede hele kampen mod Chelsea 26.9.18 som højreback. Næste kamp var så hjemmekampen mod scum hvor han igen spillede hele kampen som højreback.
Så var der tre kampe hvor han fik 4, 8 og 9 min spilletid som indskifter. De to sidste ganske rigtigt som erstatter for Robbo men det tæller simpelthen ikke som aflastningsspiller når det er så kort tid. Clyne var absolut bare en breddespiller som kun kom i spil når det var allermest nødvendigt. Og dermed selvfølgelig en spiller som vi sagtens kunne undvære.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Kasper88

Indlæg af Kasper88 » søndag, 10. feb, 2019 18:21

Emmy skrev:Nej det gjorde Clyne ikke. Han spillede hele kampen mod Chelsea 26.9.18 som højreback. Næste kamp var så hjemmekampen mod scum hvor han igen spillede hele kampen som højreback.
Så var der tre kampe hvor han fik 4, 8 og 9 min spilletid som indskifter. De to sidste ganske rigtigt som erstatter for Robbo men det tæller simpelthen ikke som aflastningsspiller når det er så kort tid. Clyne var absolut bare en breddespiller som kun kom i spil når det var allermest nødvendigt. Og dermed selvfølgelig en spiller som vi sagtens kunne undvære.
Jeg kan godt lide, du påstår Clyne ikke vikarierede/substituttede, når du så samtidig selv bringer eksemplerne på dette på banen. :lol: I øvrigt er der vist ingen, der har anfægtet, at Clyne var andet end breddespiller. Derfor kunne vi dog sagtens bruge ham nu. Jeg troede i øvrigt ikke, du gad snakke om Clyne...
Flovt førstemedlem af gruppen for dem, der tvivlede på Alex Oxlade-Chamberlain.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » søndag, 10. feb, 2019 18:50

Så du synes det er vigtigt med 8 og 9 min spilletid som reserve for Robertson? Hvis man vikarierer, så er det en hel kamp. Som substitut, tja jeg vil mene det er det samme men det kan måske gå ind under at man bliver skiftet ind. Han havde en udpræget reservetjans og spilletiden afspejler med al tydelighed at Klopp ikke kunne bruge ham.

Nej jeg gider bestemt ikke snakke mere om Clyne. Men det skader ikke med lidt fakta i den tåbelige snak om hvorvidt det koster et mesterskab eller ej at han blev lejet ud. Det her er endnu dummere end snakken om Coutinho.
"We're not racist, we only hate the mancs"

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 10. feb, 2019 23:36

Liverpool spillede Bournemouth ud af banen, men det må man også sige Man C gjorde i søndagens kamp, hvor det blev til tennis-cifre?!

Hård duel om 1 pladsen, hvor City har p.t overhånden med bedre målscore og lidt mere erfaring til PRL titler.

Dog har ingen hold vundet Premier League to gange, i over et årti..? Så intet er afgjort, før den fede dame har sunget. ;-)

YNWA, Bayern München hjemme .. uden Van Djik. Puha, en svær skald at udrette..!

Lad os håbe, på min et X. Og så et duel om top4 for United og mesterskabet for Liverpool FC!! Det błir ultra nervepirrende, om Klopp sætter prop i Ole Gunnars CHL håb eller ej...

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 11. feb, 2019 08:26

VanDjik4 skrev:Liverpool spillede Bournemouth ud af banen, men det må man også sige Man C gjorde i søndagens kamp, hvor det blev til tennis-cifre?!

Hård duel om 1 pladsen, hvor City har p.t overhånden med bedre målscore og lidt mere erfaring til PRL titler.

Dog har ingen hold vundet Premier League to gange, i over et årti..? Så intet er afgjort, før den fede dame har sunget. ;-)

Lad os håbe, på min et X. Og så et duel om top4 for United og mesterskabet for Liverpool FC!! Det błir ultra nervepirrende, om Klopp sætter prop i Ole Gunnars CHL håb eller ej...
det er vel os der har overhånden med en kamp færre og en gennemsnitlig pointhøst på 2,5 point/kamp

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Indlæg af VanDjik4 » mandag, 11. feb, 2019 09:34

Filos of Isk skrev:
VanDjik4 skrev:Liverpool spillede Bournemouth ud af banen, men det må man også sige Man C gjorde i søndagens kamp, hvor det blev til tennis-cifre?!

det er vel os der har overhånden med en kamp færre og en gennemsnitlig pointhøst på 2,5 point/kamp
Det kræver nok en SEJR mod United før jeg er enig i at Liverpool igen er favorit til titlen, da Liverpool og Man C begge har tabt dumme point på det sidste...
Chance vurderingen er også 55/45, hvor alt kan ske i titel ræset, men CHL videre deltagelse har bookmakerne en stor tiltro til Man City til at gå hele vejen som kan åbne op for en chance for Klopp og co, der nok får vanskeligheder mod videre deltagelse.
Men igen FA Cup og Carling Cuppen er nedprioriteret PGA. PRL og CHL.. btw Liverpool bedst som underdogs i titel ræset (så man i efteråret jo)

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 11. feb, 2019 09:51

VanDjik4 skrev:.
Men igen FA Cup og Carling Cuppen er nedprioriteret PGA. PRL og CHL.. btw Liverpool bedst som underdogs i titel ræset (så man i efteråret jo)
Jeg kan godt gå med til at det er rimelig 50-50, måske kan vi godt give man City en lille favoritværdighed pga truppen bredde.
Men sidste sæson var Man City jo også tippet til at gå langt i CL Billede
Jeg ved ikke om jeg køber de der underdog argumenter; samtidig med at vi overtog favoritværdigheden så begyndte skaderne altså også at hobe sig op og der var sygdom på holdet, så jeg tror måske mere at forklaringen ligger der.
Vi var kæmpe underdogs sidste sæson, men der var vi ikke i nærheden af en ligatitel.

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 11. feb, 2019 10:10

VanDjik4 skrev:
Filos of Isk skrev:

Det kræver nok en SEJR mod United før jeg er enig i at Liverpool igen er favorit til titlen, da Liverpool og Man C begge har tabt dumme point på det sidste...
Chance vurderingen er også 55/45, hvor alt kan ske i titel ræset, men CHL videre deltagelse har bookmakerne en stor tiltro til Man City til at gå hele vejen som kan åbne op for en chance for Klopp og co, der nok får vanskeligheder mod videre deltagelse.
Tror faktisk at kampene imod de nedrykningstruede hold bliver mere centrale.

Nedrykningskampen er tæt (igen) i år, og det er før set hold der kæmper for at blive i PL laver en slutspurt og giver mærkelige resultater.

Rasputin

Indlæg af Rasputin » mandag, 11. feb, 2019 11:07

Niels K skrev:Mange positive ting at tage på træningslejr med før de næste meget vigtige kampe:

- Vi fik fart i spillet
- Backerne og Firmino fik assists
- Matip spiller godt fremadrettet og kommer i vejen for meget
- Gini var stærk i en mere offensiv rolle
- Keita spiller sin måske bedste kamp i en Gini-lignende rolle
- Midtbanen swingede i det hele taget, og det nød angrebet godt af

Nu skal vi blot ikke have mere sygdom op til den næste kamp, og så skulle Trent, Hendo og Lovren gerne være klar.
Jeps. Det her, er bare vigtigt. jeg synes midtbanen var klasse, og det er måske også nogenlunde sådan den var tiltænkt med Naby og Fabby. at det så blev med Gini som makker er for mig noget overraskende, men ret skal ret, Gini har været i særklasse. Nå, med de 3 på midten, så har vi en midtbane der får mundvandet til at løbe. Den gør angreb og forsvar bedre. Jeg er glad. Forsvaret virkede fint, men jeg kan mærke i mavsen at den bekymre mig. Den gode gamle Liverpool-skal-nok-indkassere-et-billigt-mål fornemmelse er kommet lidt retur. Joe er ude, Lovren & Matip går sjældent alt for mange kampe uden småskader. joo, det går i mavensækken

Besvar